Gå til innhold

Skaffe Au pair for å få mer tid med barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å skaffe oss en au pair rett og slett fordi kabalen ikke går opp og det går med så massse tid til husarbeid etc...

Men er det noen regler som sier at au pairer skal jobbe med barn? For vi ønsker jo i så tilfelle at hun skal ta allt ikke barnerelatert arbeid, slik at vi får tilbringe mer kvalitetstid sammen. Ønsker for eks. at hun stryker, støvsuger, vasker, klipper plen etc. slik at den lille fritiden vi har som familie blir tilbrakt sammen. Er dette noe man kan forvente av en au pair?



Anonymous poster hash: 4c5c9...936
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jørild

Au Pairen skal ikke være hushjelp, så det går ikke. Du kan dog skaffe deg hushjelp som gjør alt dette, det finnes det og.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil ha hushjelp, ikke au pair.

men mer enn det da, vi ønsker ikke bare en som vasker over gulvene, vi ønsker en som tar seg av alt ikke-barnerelatert arbeid.... Hvem gjør det da?

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

men mer enn det da, vi ønsker ikke bare en som vasker over gulvene, vi ønsker en som tar seg av alt ikke-barnerelatert arbeid.... Hvem gjør det da?

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Hushjelp. De gjør det du betaler de for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.folkehjelp.no/Vaart-arbeid/Asyl-og-integrering/Au-Pair-Center/Rettigheter-og-plikter/Til-au-pair

På denne siden står det litt om reglene for au pair i Norge. Det står altså at de skal hjelpe til med lettere arbeidsoppgaver i hjemmet.

Enig med de over, det du vil ha er hushjelp, ikke au pair.



Anonymous poster hash: c3d6d...f5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som tungvindt med aupair hvis dere egentlig bare trenger vaskehjelp og gartner?

1. Skaff hushjelp

2. Gartner

Hvis gartner er vanskelig å skaffe der dere bor så er det bare å høre litt med folka i nabolaget, alltid noen tenåringer som trenger ekstra lommepenger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.folkehjelp.no/Vaart-arbeid/Asyl-og-integrering/Au-Pair-Center/Rettigheter-og-plikter/Til-au-pair

På denne siden står det litt om reglene for au pair i Norge. Det står altså at de skal hjelpe til med lettere arbeidsoppgaver i hjemmet.

Enig med de over, det du vil ha er hushjelp, ikke au pair.

Anonymous poster hash: c3d6d...f5e

men det er jo det jeg ønsker, det er ikke kløyving av ved det er snakk om. husvask og stryking er jo "letere husarbeid" og ikke tungt fysisk arbeid... sånn jeg leste det så hørtes au pair helt rett ut.

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å skaffe oss en au pair rett og slett fordi kabalen ikke går opp og det går med så massse tid til husarbeid etc...

Men er det noen regler som sier at au pairer skal jobbe med barn? For vi ønsker jo i så tilfelle at hun skal ta allt ikke barnerelatert arbeid, slik at vi får tilbringe mer kvalitetstid sammen. Ønsker for eks. at hun stryker, støvsuger, vasker, klipper plen etc. slik at den lille fritiden vi har som familie blir tilbrakt sammen. Er dette noe man kan forvente av en au pair?

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Klippe plen? hva faen er det du innbiller deg? Hun skal være et familiemedlem, og ikke hushjelp. Du får sette deg inn i hva det vil si å få en slik person i huset før du i de3t hele tatt vurderer dette. Det er begrenset med timer hun skAL JOBBE I HJEMMET, DU SKAL KOSTE PÅ NORSKKURS BLA. SKAL DU KUN VÆRE SAMMEN MED BARNA, FOR DET SER DA IKKE UT SOM DU HAR TENKT Å GJØRE NOE SELV. DU GLEMTE Å FØRE OPP EN TING...VASK AV BIL.

Anonymous poster hash: 0d8bf...b7a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mer enn det da, vi ønsker ikke bare en som vasker over gulvene, vi ønsker en som tar seg av alt ikke-barnerelatert arbeid.... Hvem gjør det da?

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Som nevnt over, hushjelp. Citymaid f.eks tilbyr noe de kaller "hjemmeservice" som innebærer mer enn bare vasking.

Anbefaler deg btw denne artikkelen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som tungvindt med aupair hvis dere egentlig bare trenger vaskehjelp og gartner?

1. Skaff hushjelp

2. Gartner

Hvis gartner er vanskelig å skaffe der dere bor så er det bare å høre litt med folka i nabolaget, alltid noen tenåringer som trenger ekstra lommepenger.

men vi har stort hus og trenger mye hjelp, det blir billigere med au pair enn å skulle ansette city maid eller lignende de timene om dagen... De andre der vi bor har stort sett au pairer de også...

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men det er jo det jeg ønsker, det er ikke kløyving av ved det er snakk om. husvask og stryking er jo "letere husarbeid" og ikke tungt fysisk arbeid... sånn jeg leste det så hørtes au pair helt rett ut.

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Sånn som jeg leser det (og de jeg kjenner som har hatt au pair) skal hun/han hjelpe til litt i huset, altså ikke ta alt husarbeidet ditt sånn at du slipper fordi at du er dårlig på å planlegge. Alle andre som har barn og jobb har det ca like travelt som du har det, og de får det jo til.

Skaff deg hushjelp i stedet.

Anonymous poster hash: c3d6d...f5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å skaffe oss en au pair rett og slett fordi kabalen ikke går opp og det går med så massse tid til husarbeid etc...

Men er det noen regler som sier at au pairer skal jobbe med barn? For vi ønsker jo i så tilfelle at hun skal ta allt ikke barnerelatert arbeid, slik at vi får tilbringe mer kvalitetstid sammen. Ønsker for eks. at hun stryker, støvsuger, vasker, klipper plen etc. slik at den lille fritiden vi har som familie blir tilbrakt sammen. Er dette noe man kan forvente av en au pair?

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Men det er ikke au pairens jobb. Det er din. Skaff deg vaskehjelp i stedet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt au pair, lett! Da kan dere foreldre sove lenge om morgenen, og au pair kan ta frokost, underholdning av barn til dere har stått opp etc. I tillegg har dere jo barnevakt når dere skal på trening. OG leksehjelp.



Anonymous poster hash: 30412...de6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men vi har stort hus og trenger mye hjelp, det blir billigere med au pair enn å skulle ansette city maid eller lignende de timene om dagen... De andre der vi bor har stort sett au pairer de også...

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Hjelpes, kanskje du bare skal vaske selv siden du ikke har råd til det der....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe plen? hva faen er det du innbiller deg? Hun skal være et familiemedlem, og ikke hushjelp. Du får sette deg inn i hva det vil si å få en slik person i huset før du i de3t hele tatt vurderer dette. Det er begrenset med timer hun skAL JOBBE I HJEMMET, DU SKAL KOSTE PÅ NORSKKURS BLA. SKAL DU KUN VÆRE SAMMEN MED BARNA, FOR DET SER DA IKKE UT SOM DU HAR TENKT Å GJØRE NOE SELV. DU GLEMTE Å FØRE OPP EN TING...VASK AV BIL.

Anonymous poster hash: 0d8bf...b7a

timebegrensningen blir ikke noe problem, og det jeg beskrev ar husarbeid vil jeg jo kalle "lett husarbeid" ser ikke at bilvask heller skulle hunne beskrives som noe annet enn "lett husarbeid" ikke noen tunge fysiske jobber her...

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

timebegrensningen blir ikke noe problem, og det jeg beskrev ar husarbeid vil jeg jo kalle "lett husarbeid" ser ikke at bilvask heller skulle hunne beskrives som noe annet enn "lett husarbeid" ikke noen tunge fysiske jobber her...

Anonymous poster hash: 4c5c9...936

Hva er det med deg kjerring???

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp hadde dadda ansvaret for oss barna (morgen- og kveldsstell, kjøring, aktiviteter, lekser osv), mens hushjelpen vasket, ryddet, lavde mat osv. Gartneren drev med alt utendørs, skiftet lyspærer i taket og vedlikehold innendørs. Jeg synes det høres ut som om du behøver en hushjelp og eventuellt en gartner.

Anonymous poster hash: 498a5...038

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...