Gå til innhold

Vår tid som prøvere :)


Gjest Sleeve

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve

Tenkte å begynne med prøvedagbok rett og slett for å holde litt oversikt for meg selv :) Vil du lese og følge med må du gjerne gjøre det.

Jeg fyller snart 25 år, og har vært klar for barn i noen år nå. Mannen min er 28, og vi har vært gift i noen år nå. Vi møttes da jeg avsluttet ungdomsskolen, så kjærester har vi vell vært i snart 10 år.

Vi har egentlig ønsket oss barn i en god stund nå, men jeg har holdt litt igjen da jeg ønsket å fullføre videreutdanningen min først. Nå som jeg også har hatt en stabil jobb i over et år, er jeg sikker på at dette er tiden for å starte prøvingen :)

Vi hadde en liten prøveperiode i fjor på to måneder, men den avgjørelsen kom veldig spontant, og jeg sluttet på pillen på dagen da vi pratet om det. Det var en veldig stressende periode for oss, og menstruasjonen var forsinket på 10 dager +/- begge to månedene, så jeg er ganske sikker på at vi ikke engang hadde sex rundt EL. I dag er jeg glad det ikke gikk den gangen, da 'prøvingen' egentlig var for forhastet og ugjennomtenkt.

Men, nytt år - ny start :danse:

Vi starter egentlig PP1 i juni, men jeg følger litt ekstra med nå i mai også :fnise:

Jeg sluttet på cerazette i starten av april, og fikk menstruasjon på samme dag. Da var den allerede 8 dager sen. Til tross for ustabile sykluser på pillen, virker det som om den rettet seg raskt, og jeg har nå hatt to regelmessige sykluser på 27 dager siden pilleslutt.

I mai hadde jeg ut i fra app EL den 19/20, men på grunn av en jobbreise for mannen hadde vi ikke sex på EL dagen, kun dagene i forveien. På grunn av dette vil ikke mannen kalle oss prøvere enda,

men som sagt så følger jeg litt med :fnise:

Jeg forventer IKM 1/2 juni.

Den 23 mai slet jeg med litt stikkende smerter på venstre side nederst i magen, og lurer derfor på om EL har vært 4 dager forsinket. Dette vet jeg i så fall ikke før 4-5 dager etter IKM, for da vil mensen også være forsinket.

Jeg pleier som regel og merke EL, men ikke hver gang. Typiske tegn for meg er først og fremst oppblåsthet og stikkende smerter i venstre del av magen. Lurer på om jeg egentlig har to fungerende eggledere, men har hørt at flere kun føler det fra den ene siden. Kan også merke EL slim, noe jeg ikke gjorde nå i mai.

Ellers så stresser vi ikke med å lykkes, og lever forhåndsvis vanlig :)

Jeg drikker dog mindre kaffe, og tar folat.

Det blir en spennende tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sleeve

I dag har jeg hatt følelsen av at mensen snart kommer..

Ikke at jeg egentlig forventet at det skulle klaffe denne gangen, men det er alltid kjedelig med mensen.

Kjenner små murringer nederst i magen, og av og til føles brystene litt såre.

Forventet IKM er 1. juni dersom eggløsningen ikke har vært forsinket, så det er bare å ha litt tålmodighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Nå er jeg i alle fall sikker på at mensen kommer. Jeg har lyst på alt som betegnes som søtt :ler: I tillegg er jeg sulten hele tiden, og veldig oppblåst. Jeg ser skikkelig gravid ut nå, men føler meg veldig lite gravid. Veldig lyst til å teste i morgentidlig, men må bare greie å holde meg..

Har i alle fall ikke greid å overholdt stilen om å ta det heeelt med ro. Har nemlig kjøpt pree seed glidemiddel og eggløsningstester! :omg: Håpløs..

Kjenner dog jeg er bekymret for å faktisk skulle sjekke eggløsningen neste gang. Enn om de ikke slår ut!! Da vet jeg hvor stresset jeg vil bli, så egentlig nesten dumt å teste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

spennnde tid da, håpe du slipper å være her så lenge :)

Du får prøve å ta det med ro da, men det er ikke lett... jeg klarere det ikke :P

Masse lykke til!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Hei hei :)

spennnde tid da, håpe du slipper å være her så lenge :)

Du får prøve å ta det med ro da, men det er ikke lett... jeg klarere det ikke :P

Masse lykke til!! :blomst:

Takk for det :blomst: Trodde ikke jeg var typen til å bli så utålmodig altså, men prøvingen gjør tydeligvis at jeg tenker på alt hele tiden :fnise:

Hvor lenge har dere vært prøvere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :blomst: Trodde ikke jeg var typen til å bli så utålmodig altså, men prøvingen gjør tydeligvis at jeg tenker på alt hele tiden :fnise:

Hvor lenge har dere vært prøvere? :)

hehe, ja man klarer jo ikke å tenkte på noe annet :)

Litt over 2 år nå :/

Står litt om det her hvis du vil se, http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=936677.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da håper jeg virkelig det klaffer for dere snart! Leser gjerne det du har har skrevet :)

Dagboka mi er vel ganske deprimernde men.. hehe.. jeg egentlig en veldig positiv og glad person, sånn egentlig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

IKM i morgen, og så langt ingen tegn til mensen, men er ganske sikker på at den kommer. Tenker at EL kanskje har vært forsinket med 4 dager, så regner med an mensen er her innen kommende uke er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

To blå :omg: herregud!

Skjønner det ikke, tror det ikke!

Har fått to streker på fire billigtester, men skal definitivt ta en digitaltest i ettermiddag! Lurer på hva jeg skal si til mannen når han kommer hjem..

Huff, stresser jo fælt for alt også, men kanskje vi klaffet så raskt rett og slett fordi jeg har holdt meg så avslappet. Drukket to glass vin har jeg gjort å :omg: Nå får jeg bare slappe av og passe på spira :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To blå :omg: herregud!

Skjønner det ikke, tror det ikke!

Har fått to streker på fire billigtester, men skal definitivt ta en digitaltest i ettermiddag! Lurer på hva jeg skal si til mannen når han kommer hjem..

Huff, stresser jo fælt for alt også, men kanskje vi klaffet så raskt rett og slett fordi jeg har holdt meg så avslappet. Drukket to glass vin har jeg gjort å :omg: Nå får jeg bare slappe av og passe på spira :hjerte:

Da slapp du å være her mer da :danse:

Gratulerer så utrolig mye! Veldig glad på dine veiene! :blomst:

Må jo være den beste følesen i verden?

Hadde du det på følesen heller??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Da slapp du å være her mer da :danse:

Gratulerer så utrolig mye! Veldig glad på dine veiene! :blomst:

Må jo være den beste følesen i verden?

Hadde du det på følesen heller??? :)

Tusen takk :blomst: Heier på at det klaffer for dere nå!

Veldig merkelig følelse :fnise:

Litt roligere etter mannen kom hjem og vi fikk bekrefta det med digitaltest, og prøver å ikke stresse :omg:

Har hatt vanlige menssmerter i noen dager, men også ømme pupper, så derfor var jeg inne på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :blomst: Heier på at det klaffer for dere nå!

Veldig merkelig følelse :fnise:

Litt roligere etter mannen kom hjem og vi fikk bekrefta det med digitaltest, og prøver å ikke stresse :omg:

Har hatt vanlige menssmerter i noen dager, men også ømme pupper, så derfor var jeg inne på tanken.

SÅ godt da :)

Jeg å har en digital liggende til den dagen, får må se det sort på hvitt ;)

Hatt ømme pupper lenge da?

er selv 10 dpo i dag, men skjenner ingen ting..hehe

Men samma det, Masse masse Gratulerer igjen :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sleeve

SÅ godt da :)

Jeg å har en digital liggende til den dagen, får må se det sort på hvitt ;)

Hatt ømme pupper lenge da?

er selv 10 dpo i dag, men skjenner ingen ting..hehe

Men samma det, Masse masse Gratulerer igjen :)))

Ja :)

Kjente først ømmhet i brystene på lørdagen, da spesielt på brystvortene.

Det var ukjent før mensen for meg, men har ikke kjent noe veldig bemerkelig i det hele tatt.. Hadde bare bestemt meg for å teste på IKM dagen uansett.

Krysser fingrene for at dette blir måneden for dere også :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

Kjente først ømmhet i brystene på lørdagen, da spesielt på brystvortene.

Det var ukjent før mensen for meg, men har ikke kjent noe veldig bemerkelig i det hele tatt.. Hadde bare bestemt meg for å teste på IKM dagen uansett.

Krysser fingrene for at dette blir måneden for dere også :) :)

 

Okti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :hoppe: 

Det må være en fantastisk følelse. Hvordan reagerte mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sleeve

Gratulerer så mye :hoppe:

Det må være en fantastisk følelse. Hvordan reagerte mannen?

Tusen takk :blomst:

Han ble overlykkelig han :) Jeg tørr ikke glede meg så mye som han gjør fordi det er så tidlig enda, men veldig moro å se at han gleder seg så mye :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Ser den :) Har du noen flere symptomer?

Begynner å bli noe kvalm, men håper jo jeg slipper unna. Veldig trøtt og har ømme brystvorter og mensmurringer ganske ofte. Av og til går det en dag uten noe symptomer, og noen dager har jeg mye :) Hører fra andre damer i slekta mi at deres symptomer kom for fult i uke 6-7 så mulig jeg har mye i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...