Gå til innhold

Veien vår til å bli 3 :)


Tittentei88

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det min tur til å starte en prøvedagbok. Jeg har lenge vært innpå dette forumet for å lese andre sin vei mot å få barn.

Litt om meg: jeg er 27 år og min samboer er 27 år. Vi har kun vært sammen 1 år, men er veldig klar for å starte familie. Dette blir mitt, og hans første barn. Det blir godt å skrive ned alle følelser om familieforsøkelse her inne (da jeg vil holde dette for meg selv en stund, og ikke fortelle familie og venner enda).

Jeg er nå inne i min første PP. Hadde eggløsning på torsdag og håper det sitter på første forsøk. Det må da være lov og håpe. Jeg venter IKM 11 april. Jeg har gått på p-piller i 11 år og sluttet på disse tidlig i februar. Det var uvant å la kroppen gå sin gang etter 11 år , hvor kroppen har vært hormonstyrt. Jeg fant ut at jeg har en 32 dager syklus, men dette kan da endre seg da jeg kun har hatt TR en gang etter p-pille slutt.

Håper dere vil følge meg på veien mot å bli gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å teste allerede. Egentlig hadde jeg en PP0 også. Vi begynte med ubeskyttet sex rett etter p-pille stopp, men ikke lett å vite når man har eggløsning etter så mange år på pillene. Jeg fikk da som sagt TR og fant fort ut at jeg ikke var gravid i følge min kalender skulle jeg har eggløsning i går, men da jeg testet, var streken svakere enn de andre dagene jeg testet. På torsdag 26/3 var "min" strek nesten like sterk som kontrollstreken. Regner nesten med at det var da jeg hadde eggløsning. Jeg hadde også mye smerter i korsryggen, murringer i begge eggstokker osv. Jeg kommer nok til å legge inn litt aksjer i kveld igjen, kun for være sikker.

Mye snakk her nå, men er så godt og få ut alt jeg egentlig vil prate med venninnene mine om. Jeg har også hatt en rar følelse nedentil. Obs; detaljert info kommer..... Når jeg sitter på toalettet, føles livmoren min øm. . Samme følelse som en har vært veldig tissetreng lenge, deretter tømmer blæra fort. Noen andre som har hatt det på denne måten før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :hallo: her vil jeg følge med! ønsker deg lykke til, og håper at prøvetiden ikke blir for lenge[/quote

Hei og velkommen til min dagbok! Jeg følger allerede med på din dagbok :) Jeg er helt ny her på KG, så jeg må prøve og faile litt i begynnelsen. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til min dagbok! Jeg følger allerede med på din dagbok :) Jeg er helt ny her på KG, så jeg må prøve og faile litt i begynnelsen. Hehe

så koselig :) er lov med litt feiling i starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjo. Da var jeg ferdig på jobb for dagen. Kjenner jeg er så trøtt og sliten. Nå er det 12 dager til IKM. Tiden går så sakte når man tenker på barn hele dagen lang. Ellers går jeg rundt med dårlig samvittighet... Jeg har nemlig brukt snus i 8 år og sliter med å slutte. Jeg har kuttet ned selvsagt, men klarer nesten ikke å kaste snusen før jeg har en positiv test i hånden. Jeg er fullt klar over at dette er skadelig ( jobber i helsevesenet). Ellers skal jeg til gynekolog den nærmeste fremtid. Jeg har fått påvist HPV virus som det var skikkelig høye verdier av. Er så redd verdiene fremdeles er like høye, og kan hindre meg i å få barn :( Noen andre som har fått påvist HPV i prøvetidem eller før?

Alt for mange bekymringer ute å går her. Hehe :) Klem til alle prøvere der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos gynekolog på rutinekontroll. Fikk da svar 3 uker senere at jeg hadde høy verdi av HPV! Veeeeldig høye verdier faktisk. Det går også ann å bestille time hos gyn. og få testet dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble du testet for hpv? Tilfeldig eller ba du om å teste for det?

eg var hos gynekolog på rutinekontroll. Fikk da svar 3 uker senere at jeg hadde høy verdi av HPV! Veeeeldig høye verdier faktisk. Det går også ann å bestille time hos gyn. og få testet dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg begynner å innbille meg symptomer nå. Jeg er så utrolig tørst hele tiden. Kan drikke opp til flere liter til dagen. Enten er det diabetes eller noe annet på gang :P Jeg har også murringer i venstre eggstokk og klør mye på den ene brystvorten! Nå er jeg kun 6 DPO da, så regner med det kun er placebo effekten som slår inn!

Ellers i kveld er det full avslapping. Samboer koser seg med vin i kveld, men jeg tør ikke å smake på noe! God påske til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med, vi er i samme pp (jeg er farlig nær slutten av min første) ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med, vi er i samme pp (jeg er farlig nær slutten av min første) ☺️

Spennende for dere også da Frøken Strøken 😊 Har du også dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lagt inn link i signaturen min, velkommen innom! ☺️

Da skal jeg innom å kikke :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg er sjokkert. Har regnet meg fram til at jeg er 10 DPO i dag. Jeg tok en test bare for gøy. Den viser to streker!!!! Kan jo være dette er en kjemisk graviditet da, men begge strekene kom nesten med en gang. Jeg vil legge med bilde, men vet ikke hvordan :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, så spennende! Tror folk har fått positiv test så tidlig før, men hvis de er tydelige kan du nok ha hatt eggløsning før du trodde.. Ser lenger oppe at du tror du har 32 dagers sykluser, men jeg tipper det ikke stemmer, at det bare tok litt tid første gangen etter pilleslutt..

Kan jeg være den første til å si GRATULERER?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, så spennende! Tror folk har fått positiv test så tidlig før, men hvis de er tydelige kan du nok ha hatt eggløsning før du trodde.. Ser lenger oppe at du tror du har 32 dagers sykluser, men jeg tipper det ikke stemmer, at det bare tok litt tid første gangen etter pilleslutt..

Kan jeg være den første til å si GRATULERER?!

Åh! Jeg er helt skjelven! Jeg vil ikke ha for høye forhåpninger heller. Men har jo kjent at jeg har vært utrolig sulten og tørst den siste tiden. Var derfor jeg ville ta test for å sjekke. (Morgenurin). Er godt mulig jeg ikke har 32 dagers syklus ja. Jeg tør ikke helt å ta mot gratulasjoner enda. Er så redd graviditeten er kjemisk :( MEN på fredag skal jeg teste igjen, og vil da oppdatere dere og evt. ta mot gratulasjoner :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt ny test i dag som har en litt sterkere strek enn i går. Kjenner mye rart i eggstokkene og har litt ubehag. Håper spiren holder fast! Ønsk meg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...