Gå til innhold

Lønnsforhandlinger og uorganiserte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt greit å være uenig. Men systemet er nå engang slik, og det er veldig dumt å melde seg ut (dvs ikke melde seg inn). Det finnes mange ulike organisasjoner, man trenger ikke blir med i et LO-forbund. Vi pleier å si at "det er bedre å være feilorganisert enn uorganisert!"

Anonymous poster hash: abba7...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tuppesjura

Jeg har også vært bisitter på lokale forhandlinger i år. Fagforeningene forhandler for de medlemmene som har sendt inn krav i vår kommune. Øvrige fikk ingenting dersom de ikke hadde krevd noe i utgangspunktet. De fleste uprganiserte ble avspist med småpenger.

Takke meg til å være i kapittel 3 og forhandle for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er helt greit å være uenige om dette. Jeg kommer aldri til å synes det er greit at noen har høyere lønn dersom årsaken kun er at de er fagorganisert. Jeg synes lønnsnivået skal avspeiles i ansiennitet og ansvar. Jeg er til og med tilbøyelig til å tenke at ansatte som utviser ekstrarolleatferd skal få høyere lønn.

Om noen skulle lure; jeg er fagorganisert i et LO-forbund og har jobbet mange år i offentlig sektor. Jeg vet at fagforeningene har gjort MYE godt arbeid og jeg setter pris på at noen har påtatt seg å ta denne kampen. Jeg synes likevel ikke at jeg fortjener høyere lønn enn en som ikke er organisert og som gjør samme jobben som meg, på en like god måte.

Lønn er definitivt ikke årsaken til at jeg er organisert.

Du har en kostnad på flere tusen kroner i året som du betaler til din fagorganisasjon for at de skal representere deg. De uorganiserte har også glede av at fagorganisasjonene sørger for gode avtaler for de ansatte. Siden du betaler for goder som de uorganiserte også nyter godt av synes jeg det er rettferdig at du får noe høyere lønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...