Gå til innhold

Eksen skylder meg penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, dere. Jeg har havnet i en ganske kjip situasjon. Jeg og kjæresten ble for en stund siden enige om å flytte sammen og jeg skulle legge ut for første månedsleie da jeg var i en bedre økonomisk situasjon. Vi ble enige om at han skulle betale tilbake når han kunne, men var inneforstått med at det kunne ta tid, da han ikke har noen jobb.

Men nå har det seg slik at vi har slått opp og han mener jeg får bare sitte lenge og vente på de pengene. Jeg vil jo gjerne bli fullstendig kvitt ham så fort som mulig og ikke føle at jeg må "vente" på de pengene, kanskje et halvt år, et år eller lenger.

Det jeg har foreslått er jo at han skal låne de pengene av sin familie, så får han heller skylde dem det. Men det nekter han å gjøre, og står fast på at "avtalen sier at det kan ta lang stund før du får dem". Det er bare noen få måneder siden jeg lånte han pengene, så ifølge "avtalen" er det for tidlig å kreve dem.

Men finnes det noen som helst måte å løse dette på, på en ordentlig måte?

Hilsen jente 19 år



Anonymous poster hash: c3da2...f03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liten sum, 3500 kroner.

Anonymous poster hash: c3da2...f03

Desse pengane får du aldri attende.

Det einaste du kan tilby er å foreslå at han betalar deg halvparten av denne summen, så slepp han å høyre frå deg igjen.

Anonymous poster hash: b8d79...340

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale er en avtale. Du gikk med på at det kunne ta tid før han fikk betalt tilbake, så da syns jeg du bare får smøre deg med tålmodighet. Så lenge du føler at eksen er til å stole på, i den grad at han vil betale deg når han har råd, og du ikke desperat trenger penger, så syns jeg ikke du kan si så mye på det dessverre..

Men et spørsmål TS: hvordan hadde dere tenkt at eksen din skulle betale halve husleia (generelt sett) når han ikke har jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bare latt det være, er ikke snakk om store summen.



Anonymous poster hash: 84a09...9b0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale er en avtale. Du gikk med på at det kunne ta tid før han fikk betalt tilbake, så da syns jeg du bare får smøre deg med tålmodighet. Så lenge du føler at eksen er til å stole på, i den grad at han vil betale deg når han har råd, og du ikke desperat trenger penger, så syns jeg ikke du kan si så mye på det dessverre..

Men et spørsmål TS: hvordan hadde dere tenkt at eksen din skulle betale halve husleia (generelt sett) når han ikke har jobb?

Takk for svar. Forstår at jeg er i en vanskelig situasjon, men ettersom han var utro og dumpet meg, føler jeg ikke for å ha noen videre kontakt med ham angående penger.

Han studerer og får lån, men i overgangsfasen betalte vi dobbel leie, og derfor betalte jeg første alene.

Anonymous poster hash: c3da2...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke de pengene igjen så bare glem det og gå videre.



Anonymous poster hash: a93ff...302
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Forstår at jeg er i en vanskelig situasjon, men ettersom han var utro og dumpet meg, føler jeg ikke for å ha noen videre kontakt med ham angående penger.

Han studerer og får lån, men i overgangsfasen betalte vi dobbel leie, og derfor betalte jeg første alene.

Anonymous poster hash: c3da2...f03

Føler mer med deg TS, når det var han som var utro, og det ikke var et "pent" brudd.

Syns du skal forvente å være hans første prioritet når det gjelder den nedbetalingen, og at du ikke finner deg i noe sløseri. Bortsett fra det så tror jeg dessverre ikke det hjelper å mase. Bare slapp av, så ordner det seg nok etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

De pengene kan du glemme, de ser du aldri noe til. Hvorfor skal en som er utro være til å stole på når det gjelder penger?

Ta heller lærdom av det: ikke inngå slike avtaler igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem de pengene og gå videre.

Ta det som en lærepenge om aldri å låne ut penger du ikke har råd til å miste.

En grei regel er å egentlig aldri låne bort penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er bare 19år og 3500kr er mye for henne.

Ts, hvis du har vært sammen med denne kødden en stund og har møtt foreldrene, så syns jeg du skal kontakte de og si det som det er at sønnen deres skylder deg penger og har ikke muligheten til å betale og du trenger de pengene.

Har du noe å tape på å kontakte foreldrene, så la vær.

Jeg gjorde det selv med eksen min, men det var ett mye større beløp (100k) og moren kontaktet først sønnen som ble flau, og dagen etter hadde jeg pengene inne på kontoen min. Jeg var i samme situasjon som deg TS, men 10år eldre.

Anonymous poster hash: 84e6c...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS er bare 19år og 3500kr er mye for henne.

Ts, hvis du har vært sammen med denne kødden en stund og har møtt foreldrene, så syns jeg du skal kontakte de og si det som det er at sønnen deres skylder deg penger og har ikke muligheten til å betale og du trenger de pengene.

Har du noe å tape på å kontakte foreldrene, så la vær.

Jeg gjorde det selv med eksen min, men det var ett mye større beløp (100k) og moren kontaktet først sønnen som ble flau, og dagen etter hadde jeg pengene inne på kontoen min. Jeg var i samme situasjon som deg TS, men 10år eldre.

Anonymous poster hash: 84e6c...4ae

Ja, vi var kjæresten i halvannet år og jeg hadde god kontakt med moren hans. Har truet ham med å få min far til å ringe hans mor for å bli enige om dette her, og da viket han litt, så kanskje han velger å låne av familien sin likevel, selv om han hevder jeg "kan bare drite i de pengene". Takk for svar! Hva synes du om å be min far ta seg av det? Er litt for flau til å oppsøke moren hans selv.

Anonymous poster hash: c3da2...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke snakk om mye penger, men synes det er så synd at jeg må ta støtet for oppførselen hans, både følelsesmessig og økonomisk.



Anonymous poster hash: c3da2...f03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Trådstarter: bli voksen.

Du har gjort et utrolig dumt valg ved å låne en som ikke var tilliten verdig penger. Skal noen kontakte foreldrene hans er det du, ikke din far.

Bare så du vet hvor jeg kommer fra: min eks lovet på tro og ære å betale tilbake langt høyere beløp enn det du har lånt ut. Har aldri sett snurten av de pengene og anser de som tapt. Det må du også gjøre. Klart det er utrolig surt, så hva da? Blir det mindre surt av å gnage på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi var kjæresten i halvannet år og jeg hadde god kontakt med moren hans. Har truet ham med å få min far til å ringe hans mor for å bli enige om dette her, og da viket han litt, så kanskje han velger å låne av familien sin likevel, selv om han hevder jeg "kan bare drite i de pengene". Takk for svar! Hva synes du om å be min far ta seg av det? Er litt for flau til å oppsøke moren hans selv. Anonymous poster hash: c3da2...f03

Jeg syns du skal gjøre det selv. Som du skrev så har du jo ett godt forhold til moren. Får du ikke pengene, så har du i det minste prøvd. Jeg tror heller ikke at du får pengene fra eksen.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 84e6c...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...