Gå til innhold

Eget strømabb. - hvor dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en student som har fått tilbud om en leilighet der man har eget strømabbonnement og måler. Der jeg har bodd før så har det alltid vært huseier som har styrt med dette på hans strømabonnement, så jeg lurer på hvor mye dette koster i mnd? For det koster vel også litt i leie for strømmen også?

Noen som vet? Hvor mye koster det i mnd i tillegg til strømmen man bruker? :)



Anonymous poster hash: f267f...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en student som har fått tilbud om en leilighet der man har eget strømabbonnement og måler. Der jeg har bodd før så har det alltid vært huseier som har styrt med dette på hans strømabonnement, så jeg lurer på hvor mye dette koster i mnd? For det koster vel også litt i leie for strømmen også?

Noen som vet? Hvor mye koster det i mnd i tillegg til strømmen man bruker? :)

Anonymous poster hash: f267f...74b

Strømprisen avhenger av hvor du bor i Norge og hva slags abonnement du har, men grovt sett kan du vel regne 1 kr/KwH for både strøm og nettleie. Bruker du 1000 KwH i måneden (som ikke er urimelig dersom du ikke bruker for mye strøm til oppvarming) så blir dette 1000 kr/måned.

For å få et nøyaktig svar må du sjekke strømprisen der du bor (både strøm og nettleie) og hvor mye strøm du kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er minusmåler du har hatt, tror jeg du kan regne med at su har betalt 50 % av nettleien i forhold til det du betaler med egen måler.

Anonymous poster hash: 84d33...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er nettleien dyrerer enn selve strømmen.

Nettleien er den som er ansvarlig strømkablene inn til huset.

Sjekk ut strømpriser.no eller søk opp din lokale strømleverandør så finner du mere detaljer.



Anonymous poster hash: 7978a...44a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha forskjellig leverandør av strøm og nettleie? Beklager at jeg er litt grønn på dette :) Leiligheten er rundt 50kvm, tredje etasje så det kommer vel en del varme nedenfra, godt isolert visstnok, vedovn og to panelovner. Jeg kan ikke ha binding tilfelle jeg flytter innen et år, da er vel fastpris utelukket?



Anonymous poster hash: f267f...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du i alle fall nøyaktig pris. Vi har bolig på 135 kvadrat. Siste regning var på 1200, men da sparer jeg ikke på strømmen. I sommer var den på 700.

Om huseier har ordnet med dette, såp har du betalt for nettleien du også. Nettleie, strøm og andre agifter er på samme regning.

I dag er strømmen billig, det er alle avgifter som drar den opp



Anonymous poster hash: 78dd6...b2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ha forskjellig leverandør av strøm og nettleie? Beklager at jeg er litt grønn på dette :) Leiligheten er rundt 50kvm, tredje etasje så det kommer vel en del varme nedenfra, godt isolert visstnok, vedovn og to panelovner. Jeg kan ikke ha binding tilfelle jeg flytter innen et år, da er vel fastpris utelukket?

Anonymous poster hash: f267f...74b

Du kan ikke velge leverandør på nettleie, men du kan velge leverandør på strøm. Spotpris har vært det billigste hittil (men det betyr jo ikke at det også kommer til å bli billigst i fremtiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...