Gå til innhold

Er det noen andre som har "synske" opplevelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for fint svar Rebs:)

Men disse opplevelsene får meg til å tro at vi deler samme bevissthet til en viss grad. At vi er en stor en og samme og ikke mange små delte. Før opplevde jeg at jeg bare drømte og følte deler av min egen framtid og situasjon bare. Men senere så har begynt å drømmme og føle ting om situasjoner som senere viser seg å være noe som min familie og nære venner har vært igjennom. Men drømmer det som at det er jeg selv som ser det fra mine øyne og opplever situasjonen og alle følelsene de føler. Ikke alltid jeg vet hvem det er "jeg er" før jeg kjenner det godt igjen når de forteller senere om det.

Feks en venninne hadde vært utro med en viss person jeg vet hvem er. Så hadde jeg drømt at jeg hadde vært utro med denne personen og at det føltes helt forferdelig... Jeg turde ikke gå ut på byen eller ut om kvelden i en lang periode i frykt for at det skulle skje meg. Så en stund etter fortalte jeg venninnen min om drømmen, og hun ble helt lik blek og tydeligvis ubekvem. Skjønte ikke hvorfor hun ble det. Men så sa hun senere at det hadde hendt med henne og at hun ikke turde fortelle noen, men gikk og tenkte på det ofte. Og at det var noe som plagde henne mye. Mange sånne type drømmer...

Men tror det er flere som har det som meg. Og blir glad av å lese om andre som også opplever slike ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar denne som anonym, for jeg har fortalt flere av historiene IRL også. ;)

Jeg vil ikke påberope meg å være synsk, men -ja- jeg har opplevd tilfeller av et slags klarsyn.

Den første hendelsen jeg er sikker på, skjedde for mange år siden. Jeg bodde på hybel og måtte ha bilen min stående utenfor en butikk. Det var aldri noen problemer med det, men en dag jeg parkerte så slo det meg bare: Jeg må ta vognkortet inn, så blir det mer trøblete hvis noen stjeler bilen i natt. Neste morgen dro jeg inn til byen (med buss, pga. parkeringsproblemer i sentrum). Da jeg kom hjem igjen oppdaget jeg noe som manglet. Bilen min. Den var blitt stjålet av et par ungdommer i løpet av natta... Jeg har aldri gjort noe liknende verken før eller senere.

Hendelse nr. 2 skjedde da jeg var begynt å jobbe. Jeg kom på besøk til en bedrift som vi hadde noe kontakt med, og plutselig slo det meg: "Her skal jeg jobbe en dag". Jeg gjorde ingenting spesielt for det, og var ikke innstilt på å bytte jobb heller, men 8 år senere ble jeg ansatt der jeg "skulle" jobbe og har nå vært her i mer enn 10 år. ;)

Hendelse nr. 3 skjedde egentlig i forhold til en venninne av meg. Hun hadde kjærlighetssorg og lurte på om "han" ville kontakte henne. Ut av det blå "så" jeg en dato, så jeg tok en råsjans: "Ja, du kommer til å få høre fra ham i løpet av 2 uker - innen den 11." Jeg fikk senere høre at klokken kvart over ni om kvelden den 10. hadde han ringt henne.

Hendelse 4: Jeg kom ut fra frisøren og skulle hjem en lys sommerettermiddag. Jeg haltet litt pga. jeg hadde stuket en tå tidligere på dagen. Nedover gata kommer en mann gående (helt vanlig utseende mann i antakelig 50-årene) , og ut av det blå spør han: "Går det greit med deg?" Jeg regnet med han snakket om haltingen så jeg bare smiler og sier at det er ikke noe alvorlig, bare stuket foten litt. Vi slår følge nedover veien og av en eller annen grunn reagerer jeg på ham og tenker "Herregud så merkelig den mannen er. Jeg går da vel aldri her og prater med et spøkelse???" I det jeg snur meg for å krysse gata jeg går langs, så oppdager jeg at mannen som noen sekunder før var like bak/ved siden av meg er vekk???? Forsvunnet i løse lufta. Jeg prøver å finne ut om han kan ha gått opp en sidegate, men klarer ikke se ham. Og så slår det meg: "Dette er ikke bra. Noe kommer snart til å hende." 5 dager etter gikk jeg til legen og havnet lukst inn til utredning for brystkreft. Senere samme høst døde min far, så man kan trygt si "noe hendte".

Hendelse 5: Noen dager før min far ble syk, fikk jeg sjanse til å reise til byen der mine foreldre bor. Dette skjedde i forbindelse med jobb, og vanligvis blir det kjappe turer. Av en eller annen grunn så valgte jeg å dra slik at jeg fikk helga sammen med dem. Mens vi sitter og drikker kaffe lørdags ettermiddag, så slår det meg: "Dette er siste gangen jeg ser min far i live". Vissheten var så sterk at jeg benyttet anledningen til å ta noen bilder av ham med mobilkameraet og skyldte på "ny mobil". Den egentlige grunnen kunne jeg naturlig nok ikke nevne. Jeg fikk rett. 3 dager etter jeg hadde reist derfra ble han brått syk. En snau måned senere døde han. Han kjørte meg til flyplassen og jeg tror det vanskeligste jeg noensinne har gjort var å gå ut av den bilen og late som ingenting når jeg visste. :grine:

Hendelse 6: Skjedde nå i vår. Det ble omrokeringer på jobb, og ryktene gikk ut på at min daværende sjef kom til å få en ny stilling. På vei hjem en dag slo det meg: "Han FÅR stillingen". Neste tanke var naturlig nok "Hvem blir da vår nye sjef?" Et alternativ kom opp og ble straks forkastet. Så slo tanken meg: "Klart - det blir ham!" I dette tilfellet var han en som på det tidspunkt mildest talt var en outsider i forhold til den aktuelle stillingen, men en drøy måned senere viste det seg at jeg fikk rett ;) . Dagen etter denne hendelsen betrodde avtroppende sjef meg på tomannshånd at han hadde takket ja til ny stilling, og en drøy måned senere så fikk jeg rett i den andre innskytelsen også.

Tilfeldigheter? God intuisjon? Flaks? Eller en effekt av at man husker de gjetninger man får rett på bedre enn de der man tar feil? Jeg vet ikke. Det eneste jeg er sikker på er at i slike tilfeller så får jeg en form for visshet som er sterkere enn en vanlig visshet. Det er bare slik at alle andre utfall er umulige. (I det siste tilfellet sørget jeg dessuten for å ha et vitne til "sannsigelsen". Jeg tok til side en kollega jeg stoler på og konstaterte "NN kommer til å få jobben som vår nye sjef".)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget!

Lett å bortforklare med tilfeldigheter og flaks. Har gjort det så mange ganger... Sikkert fordi de fleste tror på vitenskap og forskningsmetoder, og sånt er veldig vanskelig å bevise. Men har lest en artikkel om telepati (tankeoverføring) og at de nærmer seg å bevise at det finnes noe i det. Tar nok en god del lengre tid før dette er allment akseptert da.

Jeg var i bunn og grunn ateist siden jeg var ung. Min familie var dypt religiøse (kristne), men uansett hvor mye jeg har prøvd å tro på kristendommen og "Gud" så har jeg aldri klart å overbevise meg selv. Alt blir liksom helt feil samme hvordan man vrir og vender på det... Spurte min far om han hadde hatt religiøse opplevelser, men det hadde han ikke. Skjønner ikke helt hvor jeg får det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste diskusjonene fra vitenskapen er om en tankelesende maskin:

http://www.independent.co.uk/news/science/electronic-telepathy-breakthrough-hailed-6297818.html

Kanskje ikke så lenge igjen før andre ting også blir erkjent. Forskning om hjernebølger og kvantefysikk går sikkert litt mer framover i framtiden håper jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd mye sånt.

en kveld fikk jeg en tanke om at lillesøstra mi ikke måtte sykle til skolen dagen etter.jeg begynte seinere å skulle ikke på skolen før kl 12.00. så sier jeg til henne kan du vær så snill å ikke sykle i morgen. hun sa hvorfor? jeg viste ikke helt grunnen.så hun syklet av gårde neste dag. så ble jeg vekt tidlig på morran av pappa som sa at lillesøster var blitt påkjørt. hadde hun tatt buss eller gått hadde hun ikke vært der på det tidspunktet og ikke blitt påkjørt. heldigvis gikk det bra ,hun fikk en kul i hode å litt små skader men ikke noe stort. det var noen snille mennesker som stoppet siden mannen som kjørte bare stakk av.

det var en morran det var tentamen på ungdomskolen. jeg tenkte at jeg orket ikke ta med meg så mye ting for skulle jo bare være der et par timer. så fikk jeg en slags følelse av at jeg burde pakke ned alt jeg liker mest å ha det med.og kle på meg mine favoritt sko,skjørt og genser men disse 3 passet ikke sammen heller så jeg slo fra meg disse tankene.

jeg kom på skolen, kl 10 ringte politiet meg å sier at de fikk ikke tak i mamma,stefaren min(lillesøstra mi var baby å var med dem).politiet sier de vet ikke hvor mamma er og huset brenner! heldigvis var mamma å dem ute gikk tur med lillesøster. så det gikk bra med alle.

året etter så hadde jeg tentamen igjen. jeg ble ferdig sånn ca rundt 13 tiden. mamma kom å hentet meg å jeg hadde en følelse av at jeg måtte ringe pappa. det kom om å om igjen i hode mitt. men jeg tenke jeg kunne vente til jeg kom hjem. men det burde jeg ikke ha gjort. for han var død når jeg kom hjem.

det er noen av det som har skjedd. men jeg får ofte sånne følelser/tanker . men har lært å følge dem bedre nå enn da jeg var 13-16.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tante drømte om en liten hvit kiste. Hun kunne ikke forstå hvem den skulle tilhøre fordi den var så liten. Samme natt mistet min mor (min tantes tvillingsøster) sitt ufødte barn i 8 mnd.

Dette barnet ble gravlagt i en liten hvit kiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om dette er lov å skrive på denne delen av forumet, men jeg prøver likevel.

Det at du opplever noe du har drømt er ikke et ukjent fenomen, det kan faktisk skje alle. Forklaringen er så enkel som at hjernen din faktisk lurer deg. Det er mye som skjer i hjernen, og av og til så hentes informasjon fra feil sted slik at du opplever at et nytt minne føles som noe som har skjedd for lenge siden. Eks. du ser en ball sprette, dette lagres vanligvis i ditt arbeidsminne slik at du kan tenke over det du ser.. men ved en feiltakelse mikses arbeidsminneplassen og langtidsminne slik at du tror at du har sett denne sprettende ballen før. Jeg er desverre usikker på hva dette fenomenet kalles.

Jeg er ikke overtroisk av meg, og jeg vet det ligger mye i dette du sier. Det er jo dette som er Deja vu. Men hva om når man for eksempel drømmer en drøm, forteller sin venninne om drømmen veldig detaljert, og så ser på tv sammen med denne venninne senere på kvelden (direkte sending) og det som skjedde i drømmen hender helt likt. Dette var ikke noe som vanligvis hender heller, jeg har hvert fall aldri hørt om eller sett en lignende situasjon. Hver minste detalj var den samme, mannen hadde samme nasjonalitet, og alle detaljene etterpå var de samme... Jeg husker bare at begge to ble helt stille å snudde seg mot hverandre i forskrekkhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar Rebs:)

Men disse opplevelsene får meg til å tro at vi deler samme bevissthet til en viss grad. At vi er en stor en og samme og ikke mange små delte. Før opplevde jeg at jeg bare drømte og følte deler av min egen framtid og situasjon bare. Men senere så har begynt å drømmme og føle ting om situasjoner som senere viser seg å være noe som min familie og nære venner har vært igjennom. Men drømmer det som at det er jeg selv som ser det fra mine øyne og opplever situasjonen og alle følelsene de føler. Ikke alltid jeg vet hvem det er "jeg er" før jeg kjenner det godt igjen når de forteller senere om det.

Feks en venninne hadde vært utro med en viss person jeg vet hvem er. Så hadde jeg drømt at jeg hadde vært utro med denne personen og at det føltes helt forferdelig... Jeg turde ikke gå ut på byen eller ut om kvelden i en lang periode i frykt for at det skulle skje meg. Så en stund etter fortalte jeg venninnen min om drømmen, og hun ble helt lik blek og tydeligvis ubekvem. Skjønte ikke hvorfor hun ble det. Men så sa hun senere at det hadde hendt med henne og at hun ikke turde fortelle noen, men gikk og tenkte på det ofte. Og at det var noe som plagde henne mye. Mange sånne type drømmer...

Men tror det er flere som har det som meg. Og blir glad av å lese om andre som også opplever slike ting:)

Ja ikke sant, det er noe med den bevisstheten som på en måte er forent med alt, som man på en eller annen måte kan være koblet til.

En ting jeg har opplevd flere ganger i løpet av livet er noe jeg kaller "fremtidsfølelse", dette er merkelig (eksempelvis kan det være noe som skjer i nåtiden som at jeg er på et sted som jeg, egentlig totalt uvitende, kommer til å ha en viktig forbindelse til i fremtiden, eller at noen snakker om noe som jeg for eksempel kommer til å komme borti i fremtiden, toalt uvitende - men så kan denne "fremtidsfølelsen" komme.) Jeg kan bedre kjenne det igjen nå, når det skjer er det jo umulig å sette ord på, for det er ikke normale "følelser". Men om det er "fremtidsfølelsen" er denne lik hver gang. Det er som om alt blir lysere på en merkelig og ubeskrivelig måte, og på en måte at man blir løftet opp "et lag". Eller mer rettere sagt at man kjenner dette "laget" og tar det inn over seg slik at man blir ett med det. Noe lignende kan også skje om jeg kjenner ting fra åndeverdenen, altså det med dette "laget" og at det blir "lysere" (litt vanskelig å forklare da det ikke er vanlig lys som fra sola...).

Dette med å kjenne andres følelser og også å oppleve å "bli" personen er jo ganske vanlige "symptomer" på det å være klarfølt.

Er man klarsynt er det heller det at man ser bilder i hodet. Det blir på samme måte som sanndrømming, men at dette kan skje i våken tilstand...

Dette er jo også symptomer på hallusinering, - det kan jo også sammenlignes med drømming i våken tilstand.

Tenker at dette er et godt eksempel:

Sanndrømmer du i våken tilstand, er du synsk.

Drømmer du vanlige drømmer (som som oftest er fragmenter av underbevisste egne ting som f.eks. dagens hendelser, tanker, følelser da også gjerne fortrengte - dette kommer jo gjerne i symboler i drømmer noe som vil si at det kan være meget uhyggelige ting hvis det tross alt er fortrengte ting) i våken tilstand, har du hallusinasjoner.

Har også vært sanndrømt noen ganger i løpet av livet.

Jeg var jo "på mitt beste" mt intuisjon i en periode da jeg snakket veldig mye med forskjellige folk og "leste" disse. Ting som personlig informasjon om personene kunne bare "ploppe opp fra intet", kunne umiddelbart "vite" ting helt plutselig. (Pluss at da jeg fulgte intuisjonen merket jeg at jeg fikk opp ting lettere ved å holde hånden nært hjertechakra/brystet til personen jeg "leste" av.) Opplevde masse på det hjørnet i den perioden, fikk masse erfaring og beviser. Nå har jeg jo flyttet (igjen) og har en ganske annen livssituasjon,.. jeg har altså mange ganger lurt på om jeg i det hele tatt fremdeles har disse evnene.

Så spurte nylig ei klarsynt om dette som blant annet sa at det at jeg hadde mye bekymringer (rundt livssituasjon og praktiske ting) skapte stress og angst, og at dette stoppet intuisjonen, hun sier også følgende: "Meditasjon, stillhet og tid til å "lytte" til din indre stemme er hva som skal til for å være i kontakt med de evnenne som du og/(egentlig alle) allerede har."

Angående nevnte livsfase så er det nok også noe med det at jeg kunne være mer meg selv da, følte vel mer at jeg var "på mitt eget spor" i livet på andre områder også, så tror dette er veldig viktig også for at evnene skal fungere. Tror nok at har man det bra kan evnene fungere bedre også - som med alle andre evner selvsagt.

Ellers dukker det jo opp ting nå og da, men må innrømme at det hadde vært fint om jeg hadde hatt dette litt mer under kontroll, slik at jeg for eksempel lettere kunne velge et "target" jeg ville inn på og få nøyaktige opplysninger med det samme - sikkert flere som kjenner seg igjen i akkurat dette :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sanndrømt VELDIG mye de siste årene og lurer på hva det egentlig betyr?

Jeg drømte om ett ansikt og personen så så utrolig grusom ut, han hadde en svær kul ut av øyet og litt på siden av hodet og ba om hjelp..dagen etter fikk jeg vite at naboen vår hadde fått hjernesvulst og etterhvert begynte svulsten å vokse ut fra hodet og øyet...ekkelt å tenke på i etterkant..

Har utrolig mange hendelser hvor jeg har drømt og sett ting som har skjedd i etterkant...er veldig rart det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg hadde disse evnene. Sånt er så spennende! Skulle likt å prate med noen som kan dette en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svært sterk intuisjon, men den kom først da jeg var syk og jobbet "innover" med meditasjon o.l.

Jeg så f.eks et bilde fra et helsested i USA. Jeg visste jeg skulle dit med en gang jeg så bildet. Jeg ante ikke hvordan, for det kostet ca 50.000 per uke, jeg var trygdet. Kortversjonen er at 3 mnd´er senere satt jeg på flyet. Meningen var at jeg skulle være der i 2 uker, men jeg visste jeg kom til å være der i 3 mnd, så jeg ordnet billetten hjem deretter. Og sånn ble det.

For å nevne noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Kisse jeg vet ikke om dette er noe nyttig for deg egentig, men jeg pleier å legge litt kort her for morroskyld. Ta dette med en klype salt ;)

Jeg legger tre staver i revers som problem. Magikeren i revers som årsak til problem, og tre mynter som utfall.

Tre staver i revers kan stå for skuffelser,svik,frustrasjon,uvitenhet/usikkerhet, tap av selvtillit.

Magikeren i revers - står for mangel på egenskaper, utnytting, selv-svik,vanskelig situasjon - uærlighet,noen blir lurt. mangel på motivasjon.

Tre mynter står for en ny start, feks i et forhold eller i en jobb. Man bruker sine egenskaper og begynner på nytt,får anerkjennelse og utvikling gjennom et nytt prosjekt.

Kisse det kan jo se ut som du avslutter noe som har vært veldig vanskelig og tungt, og at du er på vei inn i noe nytt.

Når jeg spør hva det er for noe du starter på nytt med så får jeg to begre som er to parter som deler med hverandre. Du får tolke det selv.

Anonym poster: 199296b8c530dd8e0ed6555efeef82cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB, legg GJERNE kort på meg! :)

Huff ja jeg kan jo det men jeg blir så nervøs.. Er nemlig gravid og ganske følsom for tiden, og det er ikke så lett å legge uten å ha navn og fødselsdag, lett å plutselig ta feil og fokusere feil.. :) Men kansje du kan si noe mer slik at jeg får et tema eller noe feks. :)

Anonym poster: 199296b8c530dd8e0ed6555efeef82cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff ja jeg kan jo det men jeg blir så nervøs.. Er nemlig gravid og ganske følsom for tiden, og det er ikke så lett å legge uten å ha navn og fødselsdag, lett å plutselig ta feil og fokusere feil.. :) Men kansje du kan si noe mer slik at jeg får et tema eller noe feks. :)

Anonym poster: 199296b8c530dd8e0ed6555efeef82cc

Jeg kan alltids legge navn og fødselsdato i PM til deg, ellers så lurer jeg vel mest på bosituasjon og kjærleiken. Og hvilken sykkel jeg skal kjøpe, hahaha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Jeg har ikke hatt noen sånne type drømmer. Men jeg er genrelt sett veldig nysgjerrig på sånt. Men hadde jeg opplevd sånt selv, hadde jeg nok blitt veldig, veldig redd.

Liker å ha kontroll på ting, så det hadde ikke passet meg å drømme om ting som KANSKJE kunne komme til å skje, hvertfall om det hadde vært fæle ting.

Men jeg har ved flere anledninger tenkt på å snakke med en som er synsk. Men det er nok mange, mange der ute som enten er syke eller som kun bruker triksene sine som en ekstra inntekt.

Men for alt jeg vet, så finnes det folk med ekte evner der ute, og det er DE jeg vil få kontakt med. Jeg har et stort ønske om å få "snakke" med pappa igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar anonym :-) Jeg vet egentlig helt hvordan jeg skal tolke det. Jeg føler ikke at jeg har hatt det spesielt vanskelig i det siste. Men søkte opp kortet, og der står det: "To begre betyr forelskelse. Tiltrekningen behøver ikke å dreie seg om kjærlighetsforhold.To begre kan representere alt som er lystbetont."

Candy Pie: Ja, det er de jeg også vil komme i kontakt med, men finner de ikke :-( Og mange synske vil ikke snakke med meg en gang, fordi jeg er ute etter "bevis". Altså, jeg vil ha noe å tro på, men jeg vil ha en god grunn til å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt to forskjellige anerkjente klarsynte. Den ene ga meg en veldig omfattende og detaljert reading, den andre en kortfattet. Begge kom med samme konklusjon om hva som kom til å skje de neste mnd´ene (veldig detaljert altså). jeg hadde vel forventet at de skulle ha to vidt forskjellige svar til meg, så nå er jeg ganske spent på om de har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...