Gå til innhold

~ Disney tegnefilmer ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Det finnes så mange bra, men det er EN spesiell som skiller seg ut for min del; nemlig LØVENES KONGE! Den filmen får hårene til å reise seg på kroppen hver gang jeg ser den!

Hvilken er din favoritt? Her en noen eksempler:

- Lady og Landstrykeren

- Løvenes konge

- Lilo & Stitch

- Dumbo

- Småkryp

- Fantasia

- Pocahontas

- Robin Hood

- Ringeren i Notre Dame

- Pinocchio

- Alice i eventyrland

- Jungelboken

- Tornerose

- Snehvit

- Alladin

- Bambi

- 101 Dalmatinere

- Aristokattene

- Anastasia

- Askepott

- To gode venner

- Bernard & Bianca

- Ole Brumm

- Sverdet i stenen

- Peter Pan

- Mary Poppins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løvenes Konge, Mulan, Pocahontas, Robin Hood, Ringeren i Notre Dame.

Og du, Anastasia er ikke laget av Disney. Jeg synes det er en flott tegnefilm også, men Disney er det ikke. :wink:

Ser av lista di at det er en del Disney-filmer jeg ikke har sett...

Ellers synes jeg at DreamWorks har noen fine tegnefilmer. (Shrek, bl.a! :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, Anastasia er ikke laget av Disney. Jeg synes det er en flott tegnefilm også, men Disney er det ikke. :wink:

Det har du visst helt rett i! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griner når jeg ser Løvenes konge :oops: - men ellers syns jeg Istid - som ikke er en Disney-film - er den beste animasjonsfilmen på aldri så lenge! Herlig!!!

Suz :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Griner når jeg ser Løvenes konge  :oops:  - men ellers syns jeg Istid - som ikke er en Disney-film - er den beste animasjonsfilmen på aldri så lenge! Herlig!!!

Samme her/enig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LD - Flukten fra hønsegården er IKKE Disney!

Alle de gamle Disney-filmene står i en klasse for seg, tror jeg liker best Fantasia. Liker Dumbo, spesielt p g a en spes scene; d som skjer etter at de har forsynt seg fra brennevinstønna - d er helt vilt og psykedelisk, noe av d sprøeste jeg har sett!

Jungelboken har herlige musikk- og dansescener.

Men jeg tror aldri jeg har ledd så mye av en Disney-film, som av en av de nye; Et kongerike for en lama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LD - Flukten fra hønsegården er IKKE Disney!

Alle de gamle Disney-filmene står i en klasse for seg, tror jeg liker best Fantasia. Liker Dumbo, spesielt p g a en spes scene; d som skjer etter at de har forsynt seg fra brennevinstønna - d er helt vilt og psykedelisk, noe av d sprøeste jeg har sett!

Jungelboken har herlige musikk- og dansescener.

Men jeg tror aldri jeg har ledd så mye av en Disney-film, som av en av de nye; Et kongerike for en lama!

Ja søren - den hadde jeg glemt! Lo utrolig lenge og høyt av den. Grein så samboern og datter'n nesten ikke fikk kontakt med meg av den... :oops: :ler:

Suz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns "To gode venner" er kjempefin. (men det er litt pinlig å bli blank i øynene av en barnefilm..)

Ja, den er fin! Todd og Copper... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sparer faktisk på disney klassikere på engelsk jeg, og har over 30 stykker nå.

Jeg er enig, de gamle filmene har veldig mye sjarm i forhold til de nye (da tenker jeg på "little mermade" som ble laget i 1989,og de etter den) mine favoritter bladt de eldre er: Peter pan, The aristocats og robin hood.

Bladt de nyere filmene vil jeg trekke fram beuty and the beast, aladdin og hercules. Lion King er også veldig fin da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange bra, men det er EN spesiell som skiller seg ut for min del; nemlig LØVENES KONGE! Den filmen får hårene til å reise seg på kroppen hver gang jeg ser den!

Så enig, så enig. Det er definitivt den aller beste!!!

Ellers så liker jeg veldig godt alle de gamle klassikerne, har ikke så veldig sansen for de seneste filmene. Takke meg til Snøhvit, Pinocchio, To gode venner og Lady og Landstrykeren. Lever meg veldig inn i tegnefilmer jeg, og griner like mye som på vanlige filmer.... :oops: :wink:

Liker også godt filmene med musa Fivel, men det er vel ikke Disney...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Disney-filmer! :hjerte: Jeg klarer ikke å velge en favoritt.

Men jeg liker de gamle filmenebest, sånn utseendemessig. Figurene i Disney-filmene som lages nå er så like, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...