Gå til innhold

Dagbladet: Stopp opp et øyeblikk og fore­still deg at dette er ditt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, du har selvfølgelig rett. Det var feil av Dagbladet å vise dette grusomme bildet. Bare for å få oss til å se realitenten og føle noe for syriske flyktninger og forstå den desperasjonen som ligger bak deres flukt.

Vi vet jo at de har tilgang på mange informasjonskanaler, og de vet at det er en stor og reell fare for å dø dersom de tar sjansen på å komme seg over Middelhavet til Hellas eller Italia.

Men det er liksom greiest om vi ikke tenker så mye på den desperasjonen som må drive folk som vet dette, men som forsøker likevel.

Man kan jo hjelpe dem der de ER, ikke sant? Må de virkelig sette livet på spill og ligge døde i vannkanten og gi oss dårlig samvittighet? :sarkasme:

 

Det er mange realiteter her i verden, og er det ikke du som når det passer deg er i mot at mediene sprer så mye frykt rundt f.eks terrorisme? Da er vi hysteriske og lar oss påvirke av media?

 

Hva med nå da? Hvorfor så dobbel?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble kvalm og forbannet av både DB og AP i går. 

 

Tenk å spille på folks følelser på den måten. Men hos meg satte det igang en motsatt avskyelig prosess. Sel v om det er ganske tøfft for en med barn på samme alder å se noe sånt, så klarte jeg likevel å tenke rasjonelt. Fy faen som de holder på med propaganda nå. Jeg klarer ikke la vær å tenke på hva agendaen egentlig ER? 

 

Ukritisk lovprising av asylinnvandringen som pågår. Vanvittige følelsesspill fra mediene osv. Det er svært skremmende synes jeg. Tankene vandrer til bøker jeg har lest, som George Orwells 1984, Aldous Huxleys brave new world osv. 

 

På hvilken måte er dette propaganda? Dette er jo hva som faktisk skjer, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dette propaganda? Dette er jo hva som faktisk skjer, er det ikke?

 

 

 

Det ER propaganda. Fra wikipedia: Propaganda betegner i moderne språkforståelse en ensidig fremstilling av informasjon for at mennesker skal ta stilling til en sak på en bestemt måte

Anonymous poster hash: 901b6...273

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dette propaganda? Dette er jo hva som faktisk skjer, er det ikke?

 

Det skjer mye i verden i dag. Det handler om hvordan man vinkler ting og hva man setter fokus på. Skulle man brukt bildet av kvinnen som ble tvunget til å spise sitt eget barn? Skulle man postet videoen av det? Eller bildet, om det fantes? 

 

Skulle man postet video av kvinner som ble overfallsvoldtatt om det fantes? Eller drap? Bilder av opphuggede mennesker? Døde barn som var blitt mishandlet? Stappet i kjøkkenkværnen?

 

Nei, det finnes grenser. Og dette bildet er ren propaganda for å få oss til å ikke være kritiske mot massiv asylinnvandring. Om man hadde noen tanker som gikk i retning "er det ikke litt mye asylinnvandring nå" "er ikke endel lykkejegere osv" NEI! SE HER, ET DØDT BARN, DIN ONDE JÆVEL! DØDE BARN DØR HELE TIDEN! DE VIL BARE TIL NORGE!! SER DU NOEN LYKKEJEGERE HER? NEI, BARE DØDE BARN.

 

Så den måten å spille på følelser på er ond og kneblende og svært effektiv. For nå kan man ikke si eller stille spørsmålstegn ved om det kanskje er veldig mange lykkejegere på vei inn, fordi vil vil da på automatikk koble spørsmålet og problemstillingen opp mot bildet av et dødt barn, og automatisk anklage deg for å hate små døde barn. Effektivt sant? :)

 

Tekstbok fascisme og totalitarisme :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem avis starter en artikkel med, tenk deg at dette var ditt barn?

 

Er Dagbladet en propaganda avis fra Nord-Korea?

 

 

 

I tillegg er konklusjonen om at Europa må ta i mot flere feil. Europa burde ta i mot mindre antall og hjelpe mer i nærområdene.

 

 



Anonymous poster hash: c8a19...8b2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvem avis starter en artikkel med, tenk deg at dette var ditt barn?

 

Er Dagbladet en propaganda avis fra Nord-Korea?

 

 

 

I tillegg er konklusjonen om at Europa må ta i mot flere feil. Europa burde ta i mot mindre antall og hjelpe mer i nærområdene.

 

 

Anonymous poster hash: c8a19...8b2

 

 

 

Samme avis som ALDRI, ALDRI starter en artikkel om en kvinne som ble overfalt og voldtatt med: Tenk deg at det var din datter.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme avis som ALDRI, ALDRI starter en artikkel om en kvinne som ble overfalt og voldtatt med: Tenk deg at det var din datter.

 

Godt poeng.

Anonymous poster hash: 2c780...fab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de alt er i Tyrkia, som er et stort muslimsk nabo land til Syria, synes jeg det er feil at de skal legge ut på en farlig ferd for å komme til Norge, Tyskland eller Sverige. Det er disse tre landene som tar i mot flest syrere. Men som også ligger langt unna Syria.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å lese DB etter "slaget ved Tøyenparken" og måten ambulansesjåførene ble framstilt. De har visst ikke blitt bedre siden.

Anonymous poster hash: 3c758...273

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agendaen er å kneble motstanden og få mer støtte for masseinvasjonen fra Afrika og Midt-Østen.

Og hva er feil med det? Hva er feil med at vi ekstrempriviligerte i vesten må senke levestandarden litt for å hjelpe dem som ikke trakk vinnerloddet vi fikk? Personlig så vil jeg heller få inn 300 000 syrere i Norge og bli kvitt 300 000 norske udugelige trygdesnyltere. Og hva faen skal jeg med tjue vesker i tjue forskjellige farger, hva skal jeg med manikyr og botox i trynet om de ressursene og pengene kan forhindre våre medmennesker i å dø? Norge er et sjukt bortskjemt land og vi trenger desperat å røskes opp i. 30 % faller ut av VGS og går rett på trygd, fy faen så respektløst.

Anonymous poster hash: f80fe...6f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å lese DB etter "slaget ved Tøyenparken" og måten ambulansesjåførene ble framstilt. De har visst ikke blitt bedre siden.

Anonymous poster hash: 3c758...273

Ja fysjameg så slemme de er som gir oss dårlig samvittighet her vi sitter og gasser oss med kaffe latte i godstolen.

Anonymous poster hash: f80fe...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fysjameg så slemme de er som gir oss dårlig samvittighet her vi sitter og gasser oss med kaffe latte i godstolen.

Anonymous poster hash: f80fe...6f6

 

“If you want to know what God thinks of money, just look at the people he gave it to.” 

― Dorothy Parker

Anonymous poster hash: 9aff9...db4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva er feil med det? Hva er feil med at vi ekstrempriviligerte i vesten må senke levestandarden litt for å hjelpe dem som ikke trakk vinnerloddet vi fikk? Personlig så vil jeg heller få inn 300 000 syrere i Norge og bli kvitt 300 000 norske udugelige trygdesnyltere. Og hva faen skal jeg med tjue vesker i tjue forskjellige farger, hva skal jeg med manikyr og botox i trynet om de ressursene og pengene kan forhindre våre medmennesker i å dø? Norge er et sjukt bortskjemt land og vi trenger desperat å røskes opp i. 30 % faller ut av VGS og går rett på trygd, fy faen så respektløst.

Anonymous poster hash: f80fe...6f6

 

 

Hva er feil med å kneble motstanden? Eh, mye? 

 

Nordmenn er ikke eksrempriviligerte, selv om mange liker å tenke slik om seg. Norges ''rikdom'' er kortvarig og tar slutt når oljefondet går tomt. Og det går tomt fortere jo mer man kaster penger ut vinduet og det er en ting nordmenn er veldig flinke i. :) Det betyr ikke at det er lurt å fortsette i samme spor. ''Senke levestandarden litt'' som i å få enda farligere veier, enda lengre sykehuskøer, enda verre eldreomsorg, enda dårligere skoler og enda færre barnehager? Nei, takk.

 

Jeg ser ikke vitsen i å erstatte 300.000 norske navere med 300.000 utenlandske navere. Det er til og med dyrere for man må ha ekstra utgifter rundt utlendingene - lære språk, integrering, kommunale boliger, osv og likevel forblir ganske mange ikke-vestlige evige navere.

 

Ja, hva skal du med 20 vesker og botox virkelig? Du kunne ha brukt pengene på noe mer fornuftig istedet, så det er bare bra at du innser at du ikke trenger 20 vesker og botox. :)

 

Det er faktisk ganske mange veldig fattige i Norge også, selv om de ikke er alltid synlige. Så Norge er ikke så bortskjemt som du prøver å få det til å se ut.

Endret av Drizzt
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er feil med det? Hva er feil med at vi ekstrempriviligerte i vesten må senke levestandarden litt for å hjelpe dem som ikke trakk vinnerloddet vi fikk? Personlig så vil jeg heller få inn 300 000 syrere i Norge og bli kvitt 300 000 norske udugelige trygdesnyltere. Og hva faen skal jeg med tjue vesker i tjue forskjellige farger, hva skal jeg med manikyr og botox i trynet om de ressursene og pengene kan forhindre våre medmennesker i å dø? Norge er et sjukt bortskjemt land og vi trenger desperat å røskes opp i. 30 % faller ut av VGS og går rett på trygd, fy faen så respektløst.

 

SE ALLE SAMMEN SE HVOR MYE JEG HATER MEG SELV OG MIN FRIHET OG SIKKERHET

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fysjameg så slemme de er som gir oss dårlig samvittighet her vi sitter og gasser oss med kaffe latte i godstolen.Anonymous poster hash: f80fe...6f6

Gir deg dårlig samvittighet mener du? Ikke meg i alle fall.

Det er sjelden medmenneskelighet, solidaritet eller empati som får de fleste til å si det der. Det er karaktersvikt, feighet og selvforakt.

Eller det er en impuls til å fremstille seg selv som god, korrekt og medmenneskelig for at de skal belønnes sosialt for det.

Beklager, jeg har vokst opp med sånne idealister som deg. De er hyklere alle som en..

Anonymous poster hash: 06f33...3e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...