Gå til innhold

Dagbladet: Stopp opp et øyeblikk og fore­still deg at dette er ditt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2015/09/02/nyheter/flyktninger/unhcr/40929457/

 

Dagbladet kjemper hardt for Ap, Sv og KRF. Som vanlig helt usaklig og enveiskjøring. Kunne ikke Dagbladet skrive litt om hvordan tysklands holdning får alle til å sette veien til Europa?  Hvordan vi er i ferd med å få en folkevandring til Europa? VG; Aftenposten og NRK/TV2 er ikke noe bedre.

 



Anonymous poster hash: 8129b...a76
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra

Jeg så dette bildet tidligere i kveld, og det er svært lenge siden jeg har blitt så følelsesmessig berørt som av bildet.

Tror dette kommer til å sitte på netthinnen lenge.

DET er det mediene vil. At vi skal berøres så mye at vi vil hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

 

http://www.dagbladet.no/2015/09/02/nyheter/flyktninger/unhcr/40929457/

 

Dagbladet kjemper hardt for Ap, Sv og KRF. Som vanlig helt usaklig og enveiskjøring. Kunne ikke Dagbladet skrive litt om hvordan tysklands holdning får alle til å sette veien til Europa?  Hvordan vi er i ferd med å få en folkevandring til Europa? VG; Aftenposten og NRK/TV2 er ikke noe bedre.

 

Anonymous poster hash: 8129b...a76

 

 

Hva mener du med Tysklands holdning?

 

Forøvrig synes jeg det er et symptomatisk på hvor emosjonelt nedslipt velstandssamfunnet er blitt når man er nødt til å bruke slike bilder for å vekke følelser ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med Tysklands holdning?

 

Forøvrig synes jeg det er et symptomatisk på hvor emosjonelt nedslipt velstandssamfunnet er blitt når man er nødt til å bruke slike bilder for å vekke følelser ...

 

Det er forskjell på å redde noen fra å drukne og det å gi noen statsborgerskap. 

 

Dessuten redder du flere ved å sende penger til nærområder som har den samme kulturen,religionen og språket som flyktningene har. 

Anonymous poster hash: 163d8...117

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

 

Det er forskjell på å redde noen fra å drukne og det å gi noen statsborgerskap. 

 

Dessuten redder du flere ved å sende penger til nærområder som har den samme kulturen,religionen og språket som flyktningene har. 

Anonymous poster hash: 163d8...117

 

 

Mener du at Tyskland gir flyktningene statsborgerskap? 

 

Vedrørende å sende bistand til nærområdene: Jeg er prinsipielt enig med deg - hjelp mennesker til å hjelpe seg selv der de er. Men når det hersker krig i landet, så er man nødt til å finne en i allefall midlertidig løsning. Hvis ikke, vil "bistand i nærområdet"-modellen bli som å levere en masse livvester til skipsbrudne, men ikke få de forliste opp og ut av havet (generelt ment, ikke myntet på flyktninger som prøver å ta seg over Middelhavet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet var grusomt, men jeg liker ikke måten Dabladet bruker det på. De fremstiller det som om det er vår feil, og at Nordmenn er slemme fordi dette skjedde. Det er jo omtrent ingen som gir like mye nødhjelp som oss, så det føler jeg blir feil. Samtidig så prøver Dagbladet å fremstille det som om man er for barnedød om man ikke stemmer på SV/AP. Alle ønsker å hjelpe Syrerne, og alle synes at det er grusomt når folk dør. Det er ikke det vi er uenige om. Dagbladet prøver å overskygge at det finnes alternativer for å hjelpe syrerne i stedet for å åpne grensene, ved å fremstille det som om alle som ikke er for dette er likestilt med barnemordere. Grunnen til at de kommer er at det ikke er nok hjelp å få i flyktningeleirene. Det er rett og slett tomt for penger. Vi kunne ha hjulpet millioner, men i stedet så driter vi i flertallet for at de sterkeste skal få komme seg til Europa. Samtidig fortsetter krigen, og Norge selger våpen som aldri før. Dagbladet melker denne saken for å få stemmer til SV/AP - ikke for å hjelpe. De burde skamme seg. 

Endret av Ungoliant
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med Tysklands holdning?

 

Forøvrig synes jeg det er et symptomatisk på hvor emosjonelt nedslipt velstandssamfunnet er blitt når man er nødt til å bruke slike bilder for å vekke følelser ...

 

overskriften kunne like gjerne ha vært:

 

Hjelp de der de er, slik at de ikke reiser over havet   

 

 

Anonymous poster hash: 8129b...a76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk lar seg påvirke så sterkt av slike bilder.

 

Vi er 7 milliarder mennesker i verden og hver dag dør i et stort antall både barn og voksne og noen på de mest forferdligste måter.

 

At så mange lar seg manipulere av medias utspekulerte fremstillinger, er nettopp årsaken til at så migranter  tar risikoen på å komme via farefulle reiser.



Anonymous poster hash: ff776...d56
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet var grusomt, men jeg liker ikke måten Dabladet bruker det på. De fremstiller det som om det er vår feil, og at Nordmenn er slemme fordi dette skjedde. Det er jo omtrent ingen som gir like mye nødhjelp som oss, så det føler jeg blir feil. Samtidig så prøver Dagbladet å fremstille det som om man er for barnedød om man ikke stemmer på SV/AP. Alle ønsker å hjelpe Syrerne, og alle synes at det er grusomt når folk dør. Det er ikke det vi er uenige om. Dagbladet prøver å overskygge at det finnes alternativer for å hjelpe syrerne i stedet for å åpne grensene, ved å fremstille det som om alle som ikke er for dette er likestilt med barnemordere. Grunnen til at de kommer er at det ikke er nok hjelp å få i flyktningeleirene. Det er rett og slett tomt for penger. Vi kunne ha hjulpet millioner, men i stedet så driter vi i flertallet for at de sterkeste skal få komme seg til Europa. Samtidig fortsetter krigen, og Norge selger våpen som aldri før. Dagbladet melker denne saken for å få stemmer til SV/AP - ikke for å hjelpe. De burde skamme seg. 

Ja, du har selvfølgelig rett. Det var feil av Dagbladet å vise dette grusomme bildet. Bare for å få oss til å se realitenten og føle noe for syriske flyktninger og forstå den desperasjonen som ligger bak deres flukt.

Vi vet jo at de har tilgang på mange informasjonskanaler, og de vet at det er en stor og reell fare for å dø dersom de tar sjansen på å komme seg over Middelhavet til Hellas eller Italia.

Men det er liksom greiest om vi ikke tenker så mye på den desperasjonen som må drive folk som vet dette, men som forsøker likevel.

Man kan jo hjelpe dem der de ER, ikke sant? Må de virkelig sette livet på spill og ligge døde i vannkanten og gi oss dårlig samvittighet? :sarkasme:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er kvalmende. Da 22.Juli skjedde så var det gnåling om å ikke vise bilder av likene på øya, må tenke på personvern og blablabla. 

Men her poster de et bilde av en liten gutt! Hva med hans personvern? Hannes familie og bekjente?! 

 

Kvalmende at det er greit så lenge de ikke er norsk. Men så fort det er snakk om Nordmenn så skal alt sensureres og respekteres. 



Anonymous poster hash: 51d4b...4a2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

synes det er kvalmende. Da 22.Juli skjedde så var det gnåling om å ikke vise bilder av likene på øya, må tenke på personvern og blablabla. 

Men her poster de et bilde av en liten gutt! Hva med hans personvern? Hannes familie og bekjente?! 

 

Kvalmende at det er greit så lenge de ikke er norsk. Men så fort det er snakk om Nordmenn så skal alt sensureres og respekteres. 

Anonymous poster hash: 51d4b...4a2

 

Familien hans døde sammen med ham.

Men det er sant nok, han fikk ikke mye vern. Om noen som kjente ham, ser disse bildene, kan det ikke være tvil. Og han ble identifisert med fullt navn og hvor han kom fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo litt om det, men det er selvfølgelig link til noe KRF ber om, DET likte jeg svært dårlig.  

 

"Dublin-avtalen

 

Etter at forbundskansler Angela Merkel bekjentgjorde at Tyskland ikke lenger vil sende syriske flyktninger tilbake til det europeiske landet de først kom til, slik praksisen har vært etter Dublin-avtalen, er andre europeiske land under press for å lempe på denne regelen som legger en enorm byrde på noen få land i Sør-Europa.

En stor del av dem som nå kommer til Europa er på flukt fra krigen i Syria, men også fra Afghanistan og fattige land i Afrika kommer det en strøm av flyktninger og migranter."

 

 

 

Jeg ble  ikke så påvirket av bildet, siden skylden ligger på menneskesmuglere. 

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo litt om det, men det er selvfølgelig link til noe KRF ber om, DET likte jeg svært dårlig.  

 

"Dublin-avtalen

 

Etter at forbundskansler Angela Merkel bekjentgjorde at Tyskland ikke lenger vil sende syriske flyktninger tilbake til det europeiske landet de først kom til, slik praksisen har vært etter Dublin-avtalen, er andre europeiske land under press for å lempe på denne regelen som legger en enorm byrde på noen få land i Sør-Europa.

En stor del av dem som nå kommer til Europa er på flukt fra krigen i Syria, men også fra Afghanistan og fattige land i Afrika kommer det en strøm av flyktninger og migranter."

 

 

 

Jeg ble  ikke så påvirket av bildet, siden skylden ligger på menneskesmuglere. 

Men nå har altså folk dødd på den måten i middelhavet i et års tid, i stadig økende mengder. DEt er ikke mulig at de som legger på flukt mot Europa ikke vet det.

Tenk deg et øyeblikk at du skulle flykte. Hvor desperat måtte du bli for å satse alt du hadde i livet for å få plass på en av de båtene?

Og hvor desperat måtte du bli for å ta med deg sønnen din?

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå har altså folk dødd på den måten i middelhavet i et års tid, i stadig økende mengder. DEt er ikke mulig at de som legger på flukt mot Europa ikke vet det.

Tenk deg et øyeblikk at du skulle flykte. Hvor desperat måtte du bli for å satse alt du hadde i livet for å få plass på en av de båtene?

Og hvor desperat måtte du bli for å ta med deg sønnen din?

Det er fortsatt de jævlige menneskesmuglerne sin skyld om jeg dør. De må stoppes og folk der nede må få informasjon om det. 

Ja, jeg hadde ikke reist over havet, hadde sett etter andre måter, som mange andre også gjør. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

http://www.dagbladet.no/2015/09/02/nyheter/flyktninger/unhcr/40929457/

 

Dagbladet kjemper hardt for Ap, Sv og KRF. Som vanlig helt usaklig og enveiskjøring. Kunne ikke Dagbladet skrive litt om hvordan tysklands holdning får alle til å sette veien til Europa?  Hvordan vi er i ferd med å få en folkevandring til Europa? VG; Aftenposten og NRK/TV2 er ikke noe bedre.

 

Anonymous poster hash: 8129b...a76

 

 

 

Det er selvfølgelig ganske gjennomtenkt fra journalistenes side å bruke bilde av et dødt barn overalt for å fronte sin sak og spre propaganda. Jeg sender aldri mitt barn alene av gårde på en livsfarlig ferde. Så det er ikke mitt barn. Dette barnets skjebne hviler utelukkende på foreldrenes samvittighet for det er de som utsatte det for dette. RIP.

 

http://ap.mnocdn.no/incoming/article8149096.ece/ALTERNATES/w1440c169/Kopiavimg564_doc6m2wqk9smx1ekkg0o12-rNyJ06McXD.jpg?updated=020920151654

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm og forbannet av både DB og AP i går. 

 

Tenk å spille på folks følelser på den måten. Men hos meg satte det igang en motsatt avskyelig prosess. Sel v om det er ganske tøfft for en med barn på samme alder å se noe sånt, så klarte jeg likevel å tenke rasjonelt. Fy faen som de holder på med propaganda nå. Jeg klarer ikke la vær å tenke på hva agendaen egentlig ER? 

 

Ukritisk lovprising av asylinnvandringen som pågår. Vanvittige følelsesspill fra mediene osv. Det er svært skremmende synes jeg. Tankene vandrer til bøker jeg har lest, som George Orwells 1984, Aldous Huxleys brave new world osv. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nå har altså folk dødd på den måten i middelhavet i et års tid, i stadig økende mengder. DEt er ikke mulig at de som legger på flukt mot Europa ikke vet det.

Tenk deg et øyeblikk at du skulle flykte. Hvor desperat måtte du bli for å satse alt du hadde i livet for å få plass på en av de båtene?

Og hvor desperat måtte du bli for å ta med deg sønnen din?

 

Desperat kanskje, eller tankeløs? Desperat etter penger? Hvor mange mennesker setter ikke hus og alle sparepengene sine i en pokerpott? Fortjener disse menneskene å vinne, og er det synd på dem om de taper? Vi tar alle risiko i blandt, men enkelte tar større risiko enn andre. Det er ikke mitt ansvar at noen velger å spillle russisk rulett med ungene sine. 

 

Det at du og mange med deg ikke klarer se den sammenligningen er jo det som er mest skremmende. Mennesker gjør ikke alltid rasjonelle ting, og lovnaden om rikdom og velstand i vesten kan fort få folk til å ta ugjennomtenkte høyrisikoavgjørelser og DÅRLIGE avgjørelser. Det er utenkelig for deg at disse menneskene faktisk har tatt en DÅRLIG avgjørelse ved å haste seg over middelhavet? 

Endret av FreeLife
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har altså folk dødd på den måten i middelhavet i et års tid, i stadig økende mengder. DEt er ikke mulig at de som legger på flukt mot Europa ikke vet det.

Tenk deg et øyeblikk at du skulle flykte. Hvor desperat måtte du bli for å satse alt du hadde i livet for å få plass på en av de båtene?

Og hvor desperat måtte du bli for å ta med deg sønnen din?

 

Norge burde rekvirert hele hurtigrute-flåten og noen av turistfergene som ligger i opplag utenfor turistsesongen og sendt disse nedover sporenstreks og latt disse gått skytteltrafikk over Middelhavet. I tillegg burde noen flyavganger i uka blitt omdirigert til å frakte mennesker fra landene i Sør-Europa og oppover til Norden. Forsvaret har flere hundre Scania-lastebiler, samt en betydelig mengde busser som også kunne blitt satt i rute til å frakte flyktninger landveien via Tyrkia. Bare slik kan man unngå at mennesker omkommer på havet.

Anonymous poster hash: 2c780...fab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm og forbannet av både DB og AP i går. 

 

Tenk å spille på folks følelser på den måten. Men hos meg satte det igang en motsatt avskyelig prosess. Sel v om det er ganske tøfft for en med barn på samme alder å se noe sånt, så klarte jeg likevel å tenke rasjonelt. Fy faen som de holder på med propaganda nå. Jeg klarer ikke la vær å tenke på hva agendaen egentlig ER? 

 

Ukritisk lovprising av asylinnvandringen som pågår. Vanvittige følelsesspill fra mediene osv. Det er svært skremmende synes jeg. Tankene vandrer til bøker jeg har lest, som George Orwells 1984, Aldous Huxleys brave new world osv. 

 

 

Agendaen er å kneble motstanden og få mer støtte for masseinvasjonen fra Afrika og Midt-Østen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Norge burde rekvirert hele hurtigrute-flåten og noen av turistfergene som ligger i opplag utenfor turistsesongen og sendt disse nedover sporenstreks og latt disse gått skytteltrafikk over Middelhavet. I tillegg burde noen flyavganger i uka blitt omdirigert til å frakte mennesker fra landene i Sør-Europa og oppover til Norden. Forsvaret har flere hundre Scania-lastebiler, samt en betydelig mengde busser som også kunne blitt satt i rute til å frakte flyktninger landveien via Tyrkia. Bare slik kan man unngå at mennesker omkommer på havet.

Anonymous poster hash: 2c780...fab

 

 

 

Nei. Se hva Australia gjør. Siden de begynte med dette er det ingen som er omkommet i havet. Og ingen som smuglet seg til Australia med båt. Vinn-vinn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...