Gå til innhold

Alle piratnettsteder blir stengt i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ta levebrødet fra de som skaper produkter du vil ha er ikke noen god grunn for sivil ulydighet. Poenget er at dere ikke vil at de som skaper produkter dere vil ha, skal få betalt for det.

Anonymous poster hash: 78bff...831

 

Ja eie mentaliteten har gått alt for langt i dette samfunnet. Folk skal eie et ord, eie en sang, eie et sitat, faan ta meg eie alt mulig. Det er fanden ta meg helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja eie mentaliteten har gått alt for langt i dette samfunnet. Folk skal eie et ord, eie en sang, eie et sitat, faan ta meg eie alt mulig. Det er fanden ta meg helt sykt.

 

På den annen side, må jeg si at jeg missliker konsekvensene av piratvirksomheten. Ny musikk er jo stort sett skit da kun de største kan leve av det og dermed gidder å legge noe energi i det. De fleste blader og fanzier er konkurs fordi de levde av reklame fra plateselskapene. My mindre penger legges ned i musikkivdeoer også videre. Når det gjelder film blir det stadig vanskeligere å tjene penger på filmer med 18 års grense, slik at det stadig blir mer og mer dataanimert fjas for barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

På den annen side, må jeg si at jeg missliker konsekvensene av piratvirksomheten. Ny musikk er jo stort sett skit da kun de største kan leve av det og dermed gidder å legge noe energi i det. De fleste blader og fanzier er konkurs fordi de levde av reklame fra plateselskapene. My mindre penger legges ned i musikkivdeoer også videre. Når det gjelder film blir det stadig vanskeligere å tjene penger på filmer med 18 års grense, slik at det stadig blir mer og mer dataanimert fjas for barn. 

Konsekvensene har jo vært fantastisk for forbrukerne. Man har fått tjenester som Spotify og Vimp, musikk har aldri vært så tilgjengelig som den dag idag!

Skjønner ikke hvordan musikk du hører på, dem innenfor min sjanger står enda på for fullt. Dem tjener gode penger på konserter nå om dagen, bransjen må tilrettelegge seg markedet. Ikke omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dog ikke samme ting. Eier du kanskje bildet du bruker på profilen din?

Det gjør jeg ikke. Dobbeltmoral fra min side. Skal endre det nå :)

Mener fortsatt at det ikke er galt at folk velger å ty til domstolene for å beskytte det som tilhører dem. Hadde du laget en film hadde du også ønsket at folk skulle betale for å se den.

Anonymous poster hash: dc963...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om manglende vilje eller innsikt i lovverket.  Det handler om alt folk simpelthen ikke er enig i hvordan ting gjøres.

  

Ja eie mentaliteten har gått alt for langt i dette samfunnet. Folk skal eie et ord, eie en sang, eie et sitat, faan ta meg eie alt mulig. Det er fanden ta meg helt sykt.

Du er altså uenig i at noen skal tjene penger på å lage noe folk vil ha? Det handler ikke om eiementalitet, men om å få betalt for jobben man gjør.

Er det mulig å være så egoistisk? Vil du at all kunst og kultur skal lages på hobbybasis og dugnad?

Anonymous poster hash: 78bff...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg. Er ikke frihetsberøvelse å forby folk å stjele på Rema heller.

 

Slutt å tull, og skjerp deg!. All sjokolade på Rema 1000 er MITT MITT MITT, og jeg vil ikke la noen ta den friheten fra meg!!!! Basta Boom!

 

Mmmmmmm, sjokolade  :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvensene har jo vært fantastisk for forbrukerne. Man har fått tjenester som Spotify og Vimp, musikk har aldri vært så tilgjengelig som den dag idag!

Skjønner ikke hvordan musikk du hører på, dem innenfor min sjanger står enda på for fullt. Dem tjener gode penger på konserter nå om dagen, bransjen må tilrettelegge seg markedet. Ikke omvendt. 

 

Da regner jeg med at du først og fremst hører på eldre og etablerte artister eller ghettomusikk? Flere sjangre i undergrunnen er jo direkte utradert etter at en haug av uavhengige selskap forsvant i midten på 2000-tallet. Hjelper ikke mye at musikk er så tilgjengelig når det bare går på de samme gamle traverne. At det "nye" "albumet" til Pink Floyd solgte så bra er jo en enorm tragedie. Tegn på at verden virkelig går til helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shhh, ikke fortell knepene. Myndighetene lusker sikkert rundt på disse sidene for å lære seg hvordan man laster ned siste episode av House of Cards.

 

Fra spøk til alvor. Hva er det industrien tror egentlig? Jeg ser ikke på tv. Mange ungdommer har sluttet med tv. Det finnes ingen gode felles betalingstjenester, som viser episodene umiddelbart etter at de er vist i USA. Dvs, hvis de klarer å blokkere oss helt, så betyr ikke det at vi kommer til å betale for å se seriene, det betyr at vi ikke får sett dem i det hele tatt! 

 

Det kan da ikke gagne dem i det lange løp? Jeg har endt opp med å kjøpe hele serier på DVD, nettopp fordi jeg hadde mulighet til å se dem gratis først. Ellers hadde jeg aldri visst at de var gode. 

 

Gi meg tilsvarende tilbud ved betaltjeneste, så skal jeg gladelig punge ut, men jeg gidder ikke vente årevis på at Netflix oppdaterer databasen sin. 



Anonymous poster hash: 4318b...e0a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Da regner jeg med at du først og fremst hører på eldre og etablerte artister eller ghettomusikk? Flere sjangre i undergrunnen er jo direkte utradert etter at en haug av uavhengige selskap forsvant i midten på 2000-tallet. Hjelper ikke mye at musikk er så tilgjengelig når det bare går på de samme gamle traverne. At det "nye" "albumet" til Pink Floyd solgte så bra er jo en enorm tragedie. Tegn på at verden virkelig går til helvete. 

 

Mye nytt og mye gammelt. P3's Urørt har jo en flust av artister samt at soundcloud er en super måte å bli kjent med nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jo ikke fungere. Jeg bruker ikke torrent selv, men er bekymret over sensurutviklingen i samfunnet.

Dette er vel mer en symbolsak.

Anonymous poster hash: c7d9d...cea

Innlegg ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side, må jeg si at jeg missliker konsekvensene av piratvirksomheten. Ny musikk er jo stort sett skit da kun de største kan leve av det og dermed gidder å legge noe energi i det. De fleste blader og fanzier er konkurs fordi de levde av reklame fra plateselskapene. My mindre penger legges ned i musikkivdeoer også videre. Når det gjelder film blir det stadig vanskeligere å tjene penger på filmer med 18 års grense, slik at det stadig blir mer og mer dataanimert fjas for barn. 

 

Musikk og video bransjen har blitt feite som fy på å simpelthen fungere som et mellomledd i lang tid.

Det er det heldigvis slutt på idag, gode løsninger som spotify og wimp som Sådetså nevnte ovenfor har kommet, og det kommer garantert mer. Piratvirksomhet har vært et utrolig effektivt verktøy for å tvinge disse sluskete bransjene til å forandre seg. Og det er enda et godt stykke igjen.

Selv kjøper jeg det jeg liker fordi jeg ønsker å støtte kvalitetsprodukter. Men det er begrenset hvor mye jeg er villig til å betale. Husker når cd'er kosta 100-150 kroner og filmer 200+. Fysj, det var dårlige tider det. 

 

Det er også et faktum at hvis jeg aldri i verden hadde kjøpt film x, men velger å laste den ned KUN fordi jeg kan gjøre det gratis så har de som har lagd filmen ikke tapt noe som helst. Rettighetshaverne opererer selvsagt med at enhver nedlastning er en mindre som ville ha kjøpt produktet deres, men hvis du med hånden på hjertet kan si at du aldri i verden ville kjøpt filmen har du ikke tatt noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så? Er du en sånn som gjør alt som blir bedt av deg uavhengig av om du er enig med det eller ikke?

Hørt om sivil ulydighet?

Det er ikke sivil ulydighet med mindre det skjer i åpenhet. 

Anonymous poster hash: 78d4b...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye nytt og mye gammelt. P3's Urørt har jo en flust av artister samt at soundcloud er en super måte å bli kjent med nye. 

 

Musikken på Urørt synes jeg stort sett bare er elendig hipster/kredsanker/indie dritt eller politisk korrekt utvalgt ghetto musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk og video bransjen har blitt feite som fy på å simpelthen fungere som et mellomledd i lang tid.

Det er det heldigvis slutt på idag, gode løsninger som spotify og wimp som Sådetså nevnte ovenfor har kommet, og det kommer garantert mer. Piratvirksomhet har vært et utrolig effektivt verktøy for å tvinge disse sluskete bransjene til å forandre seg. Og det er enda et godt stykke igjen.

 

Hvorfor skulle de egentlig forandre seg? Musikk var mye mer populært, det var flere som hadde sitt levebrød av musikk og kvaliteten som kom på det var bedre før piratvirksomheten startet. Dette er ikke bare synsing. Det er snakk om tall, bransjen får inn mindre penger, det skrives mindre om musikk i media, musikk utgjør en mindre andel av sendeflaten på TV, langt færre ungdommer har idag en identitet basert på musikksmak også videre. Musikk har rett og slett fått en mye mindre plass i samfunnet de siste årene, og ser ikke at det skal være et gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke sivil ulydighet med mindre det skjer i åpenhet. 

Anonymous poster hash: 78d4b...c53

 

 

Jeg har lastet ned tusenvis av filmer og sanger og diverse annet de siste 10 årene. Politiet kan bare spore IP'en min hvis de gidder. Jeg gjemmer meg ikke. :fnise:

Vel annet en maska da, men det er fordi jeg ikke vil ha bildet mitt missbrukt av diverse idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så? Er du en sånn som gjør alt som blir bedt av deg uavhengig av om du er enig med det eller ikke?

Hørt om sivil ulydighet?

Nei, på ingen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Musikken på Urørt synes jeg stort sett bare er elendig hipster/kredsanker/indie dritt eller politisk korrekt utvalgt ghetto musikk. 

Hver sin smak. Mange av dem tjener fortsatt gode penger den dag idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. Mange av dem tjener fortsatt gode penger den dag idag.

 

Mange tjener fortsatt gode penger, men det er langt færre enn før. På nittitallet kunne artister i rene undergrunnsjangre leve av musikken de laget, og det går ikke idag. Dette har også ført til at musikk og artister som er godt egnet til å spilles live får store fordeler, noe jeg heller ikke synes er udelt positivt. Enda bedre forhold for kjipe folkelige dinosaurer som Metallica, U2, AC/DC og den gjengen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...