Gå til innhold

Norske islamske trossamfunn investerte en halv milliard.


amit

Anbefalte innlegg

Hege Storhaug har på rights.no en veldig interessant artikkel hvor hun påpeker at islamske trossamfunn har investert nesten en halv milliard kroner i tomter og eiendommer. 

 

Storhaug skriver også: 

Jeg peker på fakta, nemlig at sysselsettingen er lav og trygdeforbruket høyt i sentrale grupper fra den islamdominerte verden. ”Det er ikke lett å forstå hvordan innvandrergrupper med så svak økonomi greier å finansiere disse store eiendommene. Jeg er bekymret.”

 

http://www.rights.no/2015/09/norske-islamske-trossamfunn-investert-en-halv-milliard/

 

Hvordan kan en gruppe mennesker, hvor storparten lever på trygd, klare å skrape sammen en halv milliard kroner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hege Storhaug har på rights.no en veldig interessant artikkel hvor hun påpeker at islamske trossamfunn har investert nesten en halv milliard kroner i tomter og eiendommer. 

 

Storhaug skriver også: 

Jeg peker på fakta, nemlig at sysselsettingen er lav og trygdeforbruket høyt i sentrale grupper fra den islamdominerte verden. ”Det er ikke lett å forstå hvordan innvandrergrupper med så svak økonomi greier å finansiere disse store eiendommene. Jeg er bekymret.”

 

http://www.rights.no/2015/09/norske-islamske-trossamfunn-investert-en-halv-milliard/

 

Hvordan kan en gruppe mennesker, hvor storparten lever på trygd, klare å skrape sammen en halv milliard kroner?

 

Kan jo f. eks. være fra familie o.l. I disse kulturene står familie sterkt, og man støtter hverandre i større grad - dersom man har mulighet. 

 

Så lenge de betaler selv for trosutøvelsen har jeg ikke noe problem med det. 

Anonymous poster hash: ef020...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo f. eks. være fra familie o.l. I disse kulturene står familie sterkt, og man støtter hverandre i større grad - dersom man har mulighet.  Så lenge de betaler selv for trosutøvelsen har jeg ikke noe problem med det.  Anonymous poster hash: ef020...af3

Jo du har faktisk det...du bare vet det ikke enda...

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du har faktisk det...du bare vet det ikke enda...

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

 

Å, hvordan det? Nei, jeg har ingen problemer med at folk utøver sin tro, så lenge de betaler for det selv.

Anonymous poster hash: ef020...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hvordan det? Nei, jeg har ingen problemer med at folk utøver sin tro, så lenge de betaler for det selv. Anonymous poster hash: ef020...af3

Du får se deg rundt i verden da. Hvor høy status jøder, kristne og vantro har i muslimske land. Ikke minst hvor bra kvinner har det.

Så kan du jo åpne en Koran å lese litt ol hvor mye DU og dine BARN er verdt....

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege Storhaug har på rights.no en veldig interessant artikkel hvor hun påpeker at islamske trossamfunn har investert nesten en halv milliard kroner i tomter og eiendommer. 

 

Storhaug skriver også: 

Jeg peker på fakta, nemlig at sysselsettingen er lav og trygdeforbruket høyt i sentrale grupper fra den islamdominerte verden. ”Det er ikke lett å forstå hvordan innvandrergrupper med så svak økonomi greier å finansiere disse store eiendommene. Jeg er bekymret.”

 

http://www.rights.no/2015/09/norske-islamske-trossamfunn-investert-en-halv-milliard/

 

Hvordan kan en gruppe mennesker, hvor storparten lever på trygd, klare å skrape sammen en halv milliard kroner?

 

" Hvordan kan en gruppe mennesker, hvor storparten lever på trygd, klare å skrape sammen en halv milliard kroner? "

 

Er ikke du litt ignorant nå?

Storparten lever på trygd? Nå må du passe på å ikke la fordommene dine ta overhånd når du starter en tråd i et forsøk på å få folk til å stemme FRP.

Anonymous poster hash: bf542...502

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hvordan kan en gruppe mennesker, hvor storparten lever på trygd, klare å skrape sammen en halv milliard kroner?

Støttes av land som Saudi-Arabia. Det er en del av islam og spre seg. Derfor støttes det av rike islamske land.  Så kan man jo tenke hva man vil om dette. Naive nordmenn klarer selvsagt ikke og tenke så langt og synes det viktigste er og ha religionsfrihet. Dem forstår ikke at islam er noe langt mer en religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se deg rundt i verden da. Hvor høy status jøder, kristne og vantro har i muslimske land. Ikke minst hvor bra kvinner har det.

Så kan du jo åpne en Koran å lese litt ol hvor mye DU og dine BARN er verdt....

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

 

Jada, men det er jo høyrevridde som forsvarer eiendomsretten med livet som innsats nesten, så da får man ta konsekvensen av det. Så lenge man har et system der enhver, uavhengig av bakgrunn kan kjøpe ressurser og eiendom så blir det slik, at totalitære kulturer kjøper seg opp. 

 

Jeg bryr meg uansett ikke, kan forsvare meg selv hvis det blir nødvendig (når det blir nødvendig). Og kan alliere meg med mange. 

Anonymous poster hash: ef020...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes av land som Saudi-Arabia. Det er en del av islam og spre seg. Derfor støttes det av rike islamske land.  Så kan man jo tenke hva man vil om dette. Naive nordmenn klarer selvsagt ikke og tenke så langt og synes det viktigste er og ha religionsfrihet. Dem forstår ikke at islam er noe langt mer en religion.

Desverre. Dette ender bare med krystallnetter, opptøyer og elendighet når de plutselig står i det til halsen :(

Trist, men må det til ...so be it.

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det er jo høyrevridde som forsvarer eiendomsretten med livet som innsats nesten, så da får man ta konsekvensen av det. Så lenge man har et system der enhver, uavhengig av bakgrunn kan kjøpe ressurser og eiendom så blir det slik, at totalitære kulturer kjøper seg opp.  Jeg bryr meg uansett ikke, kan forsvare meg selv hvis det blir nødvendig (når det blir nødvendig). Og kan alliere meg med mange.  Anonymous poster hash: ef020...af3

Jeg er ikke rett person og rette den kritikken mot. Jeg er (i motsetning til mange andre her) klar over at de høyre/konservative har like mye skyld i islamiseringen som venstresiden :(

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre. Dette ender bare med krystallnetter, opptøyer og elendighet når de plutselig står i det til halsen :(

Trist, men må det til ...so be it.

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

Jeg frykter på ingen måte opptøyer. Det vil komme forhåpentligvis om Europa og Norge skal reddes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rett person og rette den kritikken mot. Jeg er (i motsetning til mange andre her) klar over at de høyre/konservative har like mye skyld i islamiseringen som venstresiden :(

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

 

Ja, og så? 

 

Jeg bryr meg som sagt lite. Har ingen døtre, og kan forsvare meg selv om det blir nødvendig, i likhet med min omgangskrets. 

Anonymous poster hash: ef020...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter på ingen måte opptøyer. Det vil komme forhåpentligvis om Europa og Norge skal reddes.

Det beste hadde jo vært om vi slapp unna i utgangspunktet? Jeg vet jo at det mest sannsynlig skjer men gleder meg ikke akkurat :( Selv om det kan bli nødvendig.

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste hadde jo vært om vi slapp unna i utgangspunktet? Jeg vet jo at det mest sannsynlig skjer men gleder meg ikke akkurat :( Selv om det kan bli nødvendig.

Anonymous poster hash: e4a2c...9ad

Dette er et valg vi tar. Vi velger nå et samfunn der konfliktene vil vokse, det er konsekvensene som vi alle egentlig vet. Men intelligentsiaen har dessverre vunnet frem her i landet. Folk har sluttet å tenke og lar disse folka tenke for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Saudi-Arabia og emiratene som står bak, de drømmer om å gjøre om Europa til en muslims verdesndel dominert av Saudi-Arabisk Islamisme.



Anonymous poster hash: 94c91...db3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Det er Saudi-Arabia og emiratene som står bak, de drømmer om å gjøre om Europa til en muslims verdesndel dominert av Saudi-Arabisk Islamisme.

Anonymous poster hash: 94c91...db3

 

I 2010 sa Jonas G. Støre nei til bygging av moskeer sponset av Saudi-Arabia.

http://www.dagbladet.no/2010/10/19/nyheter/jonas_gahr_store/saudi-arabia/innenriks/13903104/

 

I 2011 "kuppet" muslimene valget, 11 av 20 Aps bystyremedlemmer med innvandrerbakgrunn i Oslo. Valgforsker Tor Bjørklund mener at innvandrere systematisk stemmer opp sine egne.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/innvandrerne-kuppet-ap-i-oslo/3230776.html

 

Hvor lenge kan og tør Jonas G Støre å si nei til slike moskeer? Jeg tror nok ikke det varer så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege Storhaug har på rights.no en veldig interessant artikkel hvor hun påpeker at islamske trossamfunn har investert nesten en halv milliard kroner i tomter og eiendommer. 

 

Storhaug skriver også: 

Jeg peker på fakta, nemlig at sysselsettingen er lav og trygdeforbruket høyt i sentrale grupper fra den islamdominerte verden. ”Det er ikke lett å forstå hvordan innvandrergrupper med så svak økonomi greier å finansiere disse store eiendommene. Jeg er bekymret.”

 

http://www.rights.no/2015/09/norske-islamske-trossamfunn-investert-en-halv-milliard/

 

Hvordan kan en gruppe mennesker, hvor storparten lever på trygd, klare å skrape sammen en halv milliard kroner?

Hva er Hege Storhaug bekymret for?

At en menighet med 1000 medlemmer klarer å reise penger over noen år? Hvis menigheten ønsker en ny moske og medlemmene deltar med det de kan avse, så er ikke dette akkurat noe mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2010 sa Jonas G. Støre nei til bygging av moskeer sponset av Saudi-Arabia.

http://www.dagbladet.no/2010/10/19/nyheter/jonas_gahr_store/saudi-arabia/innenriks/13903104/

 

I 2011 "kuppet" muslimene valget, 11 av 20 Aps bystyremedlemmer med innvandrerbakgrunn i Oslo. Valgforsker Tor Bjørklund mener at innvandrere systematisk stemmer opp sine egne.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/innvandrerne-kuppet-ap-i-oslo/3230776.html

 

Hvor lenge kan og tør Jonas G Støre å si nei til slike moskeer? Jeg tror nok ikke det varer så lenge.

Hvorfor tror du det? Tror du hele det muslimske miljø brenner etter å få en saudiarabisk moske komplett med en wahabistisk imam? For det er nemlig en del av dealen når man tar mot moskè-penger fra saudierne. De vil ha en flott moske som utbrer deres form for islam. Wahabismen er den strengeste varianten av sunni-retningen.

Drittsekkene som drar til Syria liker kanskje wahabismen, og Profeten Ummah elsker den, men flertallet av muslimske menigheter sogner ikke til den.

Jeg tror nok ikke det blir politisk uholdbart å sette foten ned for slik finansiering i overskuelig fremtid.

Dere engstelige mennesker glemmer til stadighet at muslimer ikke engang utgjør 5% av befolkninga i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfisker de her eiendommene til vi vet konkret hvor pengene kommer fra. Hvor vanskelig kan det være?

Ekstremt vanskelig. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...