Gå til innhold

Jeg er forbannet


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Du mener i debatter og slikt? Ikke når man driver og bare tuller og chatter?

 

Depending on the chatter, its definition may vary. The list of its meanings includes, but is not limited to:

1) "I have nothing worthwhile to contribute to this conversation."

2) "I'm too lazy to read what you just wrote so I'm typing something useless in hopes that you'll think I'm still paying attention."

3) "This is a pointless acronym I'm sticking in my sentence just because it's become so engraved into my mind that when chatting, I MUST use the meaningless sentence-filler 'lol.'"

 

Anonymous poster hash: ae512...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt forferdelig å se disse bildene av barna. Vi har god plass her i Norge. Mange bygder sliter med fraflytting. Jeg synes ikke Norge er særlig løsningsorientert når det kommer til å ta imot flyktninger.

 

Men hvordan er integreringen i landet? Er det lurt å sende traumatiserte flyktninger til små bygder? Integreringen i Norge er latterlig dårlig, og løsningen er ikke å sende flere flyktninger og asylsøkere til små bygder hvor de stenges i små boliger og har lite sosialisering med nordmenn.  

Anonymous poster hash: ef4ff...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoisme? Det er omtanke, det er opp til regjeringen å hjelpe dem og finne boplasser

 

Ja, ikke sant, det er opptil andre å hjelpe dem. Du har det i kjeften, å snakke om hva vi kan gjøre og klage på at andre ikke vil hjelpe, mens du sitter der og forventer at andre skal gjøre det. 

Anonymous poster hash: ef4ff...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo skjønne at det er slik sosialister er! Det er da ikke DE SELV som skal gjøre noe :D hahaha. Åååå så søt og naiv du er :)

 

Det er jo de ANDRE som må gjøre noe...NÅ!!! 

 

Jeg er en sosialdemokrat, og jeg mener selvsagt av vi skal hjelpe, men i nærområdene. Vi har nok utfordringer her i landet og nok problemer med de vi allerede har tatt inn i landet, at løsningen ikke er å ta i mot flere.

Anonymous poster hash: ef4ff...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Ja, ikke sant, det er opptil andre å hjelpe dem. Du har det i kjeften, å snakke om hva vi kan gjøre og klage på at andre ikke vil hjelpe, mens du sitter der og forventer at andre skal gjøre det.  Anonymous poster hash: ef4ff...268

Det er regjeringen som skal hjelpe, det er de som har midlene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er regjeringen som skal hjelpe, det er de som har midlene

Så du skal sitte på rumpa og se på? Det er masse du kan gjøre om du ønsker å hjelpe! Samle inn leke/klær, gi penger til veldedige organisasjoner, være besøksvenn for flyktninger gjennom røde kors +++

Gjør du noe av dette? Har du i det hele tatt snakket med en flyktning noen gang?

Eller har du det bare i kjeften som så mange andre?

Anonymous poster hash: e8ce7...922

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regjeringen som skal hjelpe, det er de som har midlene

Skal regjeringen bruke mer midler på flyktninger må det tas fra noen eller noe. Jeg frykter det blir eldre og syke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal regjeringen bruke mer midler på flyktninger må det tas fra noen eller noe. Jeg frykter det blir eldre og syke.

 

Den svenske regjeringen må øke skattene med 100 milliarder for å klare å betale for innvandringen.

 

http://www.di.se/artiklar/2015/8/26/ki-regeringen-maste-hoja-skatterna-med-100-miljarder/

 

Det samme kommer til å skje i Norge. Noen må selvfølgelig betale for innvandringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sint. Jeg er forbannet. 

 

http://migrantreport.org/the-pictures-that-need-to-be-seen/

 

Dere som velter dere i velstand. Er dette lykkejegere???

 

Nå må du ikke la følelsene ta overhånd. Ja, det er veldig synd at foreldrene har tatt barna med ut på en så farefull ferd. Det er alltid trist når barn (og voksne)dør. Tusenvis av barn dør hvert år av kreft. Livet er urettferdig.

Anonymous poster hash: dcf9b...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe handler om egoisme. Lær deg litt psykologi.

 

Det der er bare teit. Ja selfølgelig blir det sagt at alle handler som de gjør fordi det foreks får dem til å føle seg bra, de slipper dårlig samvittighet osv. Men med en slik definisjon mister ordene egoisme og altruisme helt sin betydning.

 

En soldat kaster seg over en granat for å redde kameratene. Han vet at han vil dø. Og du mener at han er egoistisk? Snakk om å missbruke språket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Snakk om å missbruke språket.

Det er én S i misbrukt, men det misset du tydeligvis.

 

 

Anonymous poster hash: bc6f9...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er én S i misbrukt, men det misset du tydeligvis.

 

 

Anonymous poster hash: bc6f9...f08

 

 

Og her kommer den lille apekatten. :icon_lol:

Anonymous poster hash: f40ec...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

 

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

 

Dette er jo uansvarlige foreldre sin skyld, frekt av deg å prøve og gi alle oss vestlige skylden.

 

Foreldrene bør skamme seg. Ingen grunn til at de skal begi seg over Middelhavet når det er mange land i Afrika og Asia som er fredelige land. Ingen grunn i det hele tatt. Foreldrene er lykkejegere som risikerer sine barns liv. Avskyelig.

Anonymous poster hash: 25248...446

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal sitte på rumpa og se på? Det er masse du kan gjøre om du ønsker å hjelpe! Samle inn leke/klær, gi penger til veldedige organisasjoner, være besøksvenn for flyktninger gjennom røde kors +++

Gjør du noe av dette? Har du i det hele tatt snakket med en flyktning noen gang?

Eller har du det bare i kjeften som så mange andre?

Anonymous poster hash: e8ce7...922

 

Vi tvinges jo til å hjelpe disse "flyktningene" via at vi betaler skatt - dessverre.

 

Har intet ønske om å hjelpe disse.

Anonymous poster hash: 25248...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare teit. Ja selfølgelig blir det sagt at alle handler som de gjør fordi det foreks får dem til å føle seg bra, de slipper dårlig samvittighet osv. Men med en slik definisjon mister ordene egoisme og altruisme helt sin betydning.

 

 

Det er viktig og beskrive hvordan vi mennesker egentlig er. Hva som opprettholder adferd og velges bort. Hadde det å hjelpe gitt ubehag, så ville ingen hjulpet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Å hjelpe handler om omtanke

Ja vi liker å tenke slik. Men det er alltid en årsak til at vi gjør det vi gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Ja. Da anbefaler jeg at dere lager en facebookgruppe hvor dere inviterer alle dere kjenner, inkludert dere selv - til å la asylsøkere bo i deres eget hjem. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke skal la både asylsøkere og romfolk bo hjemme hos dere. Kjør på!

Dere er så gode

LOL

Det er allerede i gang med tusener av medlemmer og folk som åpner hjemmene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg kunne ha sitert mange i denne tråden. Men jeg velger å ta en generell oppsummering.

 

Jeg føler for mye, jeg er en syk og manipulerende person. Jeg benytter meg av populistisk propaganda. Barn dør. Ok, men det er foreldrenes skyld.

 

Jeg er glad for at jeg ikke er total kyniker, men fortsatt er i stand til å bli opprørt følelsesmessig over tragedien som utviser seg på Europas strender. Jeg verdsetter føleri og medmenneskelig høyere enn kynisk lammelse. Og når det gjelder barnas foreldre - jeg vil tro at også foreldre i Syria ønsker det aller beste for sine barn, og i desperasjon så handler det om liv eller død. 

 

EDIT: Og å slenge ut at JackLost er verge for meg, er en så idiotisk påstånd, og et hån mot både meg og JackLost.

Endret av Citronella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...