Gå til innhold

Jeg er forbannet


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Helt forferdelig å se disse bildene av barna. Vi har god plass her i Norge. Mange bygder sliter med fraflytting. Jeg synes ikke Norge er særlig løsningsorientert når det kommer til å ta imot flyktninger.

 

Arealet er ikke problemet, pengene er, men vi kan selvfølgelig ofre litt av velferden for å betale for det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dere er i Norge fremdeles?

 

Kom dere ut til der de er og hjelp til. God tur!

 

Hva skal jeg liksom gjøre i de landene? Jeg er hverken lege eller snekker. Jeg har ingen kompetanse som de har bruk for der borte. Jeg gir faste summer til flere veldedige organisasjoner, og stort mer enn det får jeg ikke gjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

 

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

Enig, vi kan redde mange flere enn vi gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sint. Jeg er forbannet. 

 

http://migrantreport.org/the-pictures-that-need-to-be-seen/

 

Dere som velter dere i velstand. Er dette lykkejegere???

 

Så jævlig tabloid.

 

Du kan finne bilder av døde barn hvor du vil. Du er syk som vil spille på følelser på denne måten. Klart det er jævelskap og faenskap mange steder. Det har ingenting med restriktiv og fornuftig innvandringspolitikk å gjøre. Det er ikke MITT eller ditt ansvar. Sjuke menneske.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

 

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

 

Du er pliktetiker.

Det er en SKAM å være pliktetiker, for da evner man ikke tenke konsekvenser. 

 

TENK - ikke la følelsene over å være forvirret og lost i en ekstremt stor og kompleks verden ta helt overhånd. Da vil du bli syk i sinnet, og på bakgrunn av måten du virker tenke på så vil jeg si du er på god vei til å legge brostein på veien til helvete. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Så jævlig tabloid.

 

Du kan finne bilder av døde barn hvor du vil. Du er syk som vil spille på følelser på denne måten. Klart det er jævelskap og faenskap mange steder. Det har ingenting med restriktiv og fornuftig innvandringspolitikk å gjøre. Det er ikke MITT eller ditt ansvar. Sjuke menneske.

Citronella er ikke syk, det der syns jeg var unødvendig å si. Citronella er en flott bruker og hun viser her at hun blir provosert av alle de stakkars barna som dør og er syke :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Du er pliktetiker.

Det er en SKAM å være pliktetiker, for da evner man ikke tenke konsekvenser. 

 

TENK - ikke la følelsene over å være forvirret og lost i en ekstremt stor og kompleks verden ta helt overhånd. Da vil du bli syk i sinnet, og på bakgrunn av måten du virker tenke på så vil jeg si du er på god vei til å legge brostein på veien til helvete. 

Slutt å angrip henne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Synes Norge kan gjøre det lovpålagt å huse og fø innvandrere i disse krisetidene. Eier du bolig må du ta inn en eller flere innvandrere. Det er jo så mange nordmenn som vil hjelpe? De har jo så dårlig samvittighet og vondt i hjertet pga disse flyktningene. Her løser vi både problemet med boliger og delvis integrering!
Eller er det uaktuelt? Slikt skal bli løst langt borte av staten og min lille boble av et liv skal jo ikke føle noen av konsekvensene av å hente inn bøtter med "lottovinnere"?

Jeg synes at vi kan hente inn alle sammen som er på flukt. Plukke ut 8000 eller hva nå enn antallet er mens resterende titalls millionene fremdeles er på flukt er moralsk forkastelig. Andelen av oljefondet som er ment til pensjon kan gå til å hjelpe disse flyktningene. Det er det minste Norge kan gjøre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citronella er ikke syk, det der syns jeg var unødvendig å si. Citronella er en flott bruker og hun viser her at hun blir provosert av alle de stakkars barna som dør og er syke :(

 

 

Slutt å angrip henne da!

 

Er du vergen hennes eller noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Er du vergen hennes eller noe?

Nei men jeg syns ikke det er rettferdig å snakke slik til henne, spesielt når hun uttrykker sorg og sinne over de stakkars barna :( Vi må hjelpe dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig å se disse bildene av barna. Vi har god plass her i Norge. Mange bygder sliter med fraflytting. Jeg synes ikke Norge er særlig løsningsorientert når det kommer til å ta imot flyktninger.

 

Det er en del praktiske utfordringer ved å ta imot flyktninger, i tillegg til de økonomiske. Nylig sto blant annet denne artikkelen på trykk, som viser at langt fra alle boliger som tilbys blir godtatt på grunn av beliggenhet: Da utelukkes en del boliger nettopp i bygder.

 

http://www.dagbladet.no/2015/08/21/nyheter/flyktninger/politikk/syria/innenriks/40727880/

 

Jeg tror de fleste ønsker å hjelpe, spørsmålet er hvordan man gjør dette på best mulig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men jeg syns ikke det er rettferdig å snakke slik til henne, spesielt når hun uttrykker sorg og sinne over de stakkars barna :( Vi må hjelpe dem!

 

Ja. Da anbefaler jeg at dere lager en facebookgruppe hvor dere inviterer alle dere kjenner, inkludert dere selv - til å la asylsøkere bo i deres eget hjem. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke skal la både asylsøkere og romfolk bo hjemme hos dere. Kjør på!

Dere er så gode 

 

LOL

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Ja. Da anbefaler jeg at dere lager en facebookgruppe hvor dere inviterer alle dere kjenner, inkludert dere selv - til å la asylsøkere bo i deres eget hjem. Jeg ser ingen grunn til at dere ikke skal la både asylsøkere og romfolk bo hjemme hos dere. Kjør på!

Dere er så gode 

 

LOL

Det er mange plasser man kan bosette dem, som på nedlagte skoler osv som nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere er i Norge fremdeles?

 

Kom dere ut til der de er og hjelp til. God tur!

Jeg har egentlig ikke et stort behov for å hjelpe. Jeg sier om vi absolutt skal. Men for min del blåser jeg faktisk i det. Elendighet fra verden har jeg vokst opp med. Så jeg klarer fint å se på nok en tragedie i verden uten og merke at følelser tar over fornuften.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange plasser man kan bosette dem, som på nedlagte skoler osv som nevnt

 

Nei. Hvorfor tar du dem ikke hjem? Så slipper de vente og bli stuet rundt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg må finne et annet nettsted i tillegg til KG. Noen tips om steder hvor det er mulig å samtale og diskutere? Altså et intellektuelt nettsted.

 

Hvis du starter med et litt lengre og dypere innlegg, med argumenter, for og imot, så får du nok en bedre samtale. 

 

Slik som det starter nå, så vil du ikke få stort mer enn floskler og korte kommentarer. Med andre ord, det man kunne spå, basert på forutsetningen for diskusjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Citronella er ikke syk, det der syns jeg var unødvendig å si. Citronella er en flott bruker og hun viser her at hun blir provosert av alle de stakkars barna som dør og er syke :(

Hun er ute etter forsterkning som så mange andre. Hyling om hjelp dem er det nye populistiske utrykk om dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Nei. Hvorfor tar du dem ikke hjem? Så slipper de vente og bli stuet rundt. 

Jeg har ikke plass til dem. Hvor kommer all denne praten om å ta dem med oss hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke plass til dem. Hvor kommer all denne praten om å ta dem med oss hjem?

Om du vil hjelpe dem, så ta dem med deg hjem. Ikke plag oss andre med din egoisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke plass til dem. Hvor kommer all denne praten om å ta dem med oss hjem?

 

Fordi dere er så desperate etter å hjelpe. Den beste hjelpen er å gi dem tak over hodet, mat , en seng og en prat. Det burde dere med letthet kunne tilby i deres eget hjem, og det ville gjort alt så mye enklere for asylsøkerne. Da hadde de sluppet ligge på kalde gulv i resepsjoner og ventet i dagesvis..osv osv. 

 

Det virker nesten som at det er mest i tankene og deres eget hode at dere er så opptatt av å gjøre noe? Mest opptatt av å påpeke at andre gjør lite? :)

 

Dessuten, du har vel familie som har plass til dem? Ring et asylmottak og fortell at f.eks foreldrene dine har plass og selvsagt hjerterom. Så får både foreldrene dine OG asylsøkerne en positiv overraskelse! Win win!

Endret av FreeLife
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...