Gå til innhold

Jeg er forbannet


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanskelig å si. Står ikke hvor de kommer i fra eller hvorfor de flykter. Nå reddet vi noen heldigvis, så da vil det komme enda flere som drukner.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Vanskelig å si. Står ikke hvor de kommer i fra eller hvorfor de flykter. Nå reddet vi noen heldigvis, så da vil det komme enda flere som drukner.

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

 

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

 

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker.

Føleri...

Anonymous poster hash: f90ab...987

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg ser jeg må finne et annet nettsted i tillegg til KG. Noen tips om steder hvor det er mulig å samtale og diskutere? Altså et intellektuelt nettsted.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Føleri...

Anonymous poster hash: f90ab...987

Døde barn som skylles i land? Om det er føleri så er jeg gjerne med på det.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi først skal være så tabloid føleriske og sensasjonalistiske, kan man jo saktens også spørre om disse kvinnene egentlig har blitt så veldig "kulturberiket":

 

610749-11-1267647671790.jpg

 

20100812_rape.jpg

 

Min mening er nå fortsatt at vi gjør best i å hjelpe mennesker i deres nærområder og naboland, både for deres skyld og for vår egen skyld. Noen av årsakene til at dette er det beste alternativet, er godt forklart her:

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min mening er nå fortsatt at vi gjør best i å hjelpe mennesker i deres nærområder og naboland, både for deres skyld og for vår egen skyld. Noen av årsakene til at dette er det beste alternativet, er godt forklart her:

 

Nå er vel problemet at nabolandene sliter med å ta i mot alle flyktningene. 

 

Krigen i Syria har drevet over 11 millioner mennesker på flukt. Dette er nå verdens største humanitære krise. 7,6 millioner er på flukt inne i Syria, de er såkalt «internt fordrevne», mens fire millioner kvinner, barn og menn har flyktet over grensene til Syrias naboland. Libanon, Jordan, Irak, Egypt og Tyrkia har åpnet dørene for 95 prosent av alle flyktningene fra Syria. Flere tusen risikerer livet i forsøket på å nå Europa ved å krysse Middelhavet, verdens dødeligste sjøvei ifølge FN. 

http://www.amnesty.no/tema/flyktninger-fra-syria

 

Du kan jo selv tenke deg hvordan det er å ta i mot 95% av 4 millioner. Det handler ikke bare om kroner, men om kapasitet. Med mindre man ønsker å internere dem i noe som ligner på krigsfangeleirer så må de fordeles hvis ikke nabolandene skal kollapse. 

Anonymous poster hash: c007a...556

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er barn. Og hvor de kommer fra er ikke viktig. 

 

Jeg er pragmatisk anlagt, men slik situasjonen med flyktninger er nå, så er hjertet mye større enn hjernen.

 

Vi lever på et bittelite sandkorn, og vi har tilsammen mer enn nok ressurser til å redde mennesket. Altså; mennesket. Vi er alle mennesker. 

 

 

Faren med å la følelsene lede deg er at det ikke blir mye plass til fornuft. Du bør heller være sint på foreldrene som utsatte barna sine for dette. Det som skjer på bildene er ikke Norges/Europas feil. Det er utelukkende foreldrenes feil som velger å utsette barna sine for dette istedet for å finne dem trygge områder i nærheten av hjemmet. Hadde Europa handlet annerledes, ville det ikke vært så mange som drukner. Nå hentes det få i Europa mens mange andre drukner og nei, Europa og Norge kan ikke redde hele verden. Ikke eng ang 1% av verden. Norge og Europa bør redde seg selv først og fremst og ikke ødelegge seg selv med føleri, godhetsmafia og masseimport av ikke-europeere. Vi har ikke uendelig med ressurser, ikke i nærheten av nok.

 

 

Anonymous poster hash: 1c4b0...79e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi først skal være så tabloid føleriske og sensasjonalistiske, kan man jo saktens også spørre om disse kvinnene egentlig har blitt så veldig "kulturberiket":

 

610749-11-1267647671790.jpg

 

20100812_rape.jpg

 

Min mening er nå fortsatt at vi gjør best i å hjelpe mennesker i deres nærområder og naboland, både for deres skyld og for vår egen skyld. Noen av årsakene til at dette er det beste alternativet, er godt forklart her:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Uj69XxunTo8

Ikke glem stakkars Elin Krantz. Bare google bildene å se selv.

Anonymous poster hash: a4aba...932

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sint. Jeg er forbannet. 

 

http://migrantreport.org/the-pictures-that-need-to-be-seen/

 

Dere som velter dere i velstand. Er dette lykkejegere???

Noen er vel det, mens andre trenger beskyttelse mot tyranner. Slik er livet på denne jorden og slik vil det alltid være. Derfor må vi hjelpe dem der dem er, ikke dra dem rundt halve verden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fæle bilder. Men vit en dag mordere og overgripere. Vi skal alle dø. Og da kommer dommedag.



Anonymous poster hash: 8d517...aba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er det trist å se bilder av folk som har druknet. Og jeg vil virkelig hjelpe disse folkene.

Men i nærområdene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velferdsstaten og alle ytelsene de får med å komme til Norge er det største hindret for å hjelpe flest mulig mennesker. Sosialistene forstår ikke dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer drap, vold, voldtekter og ran nå enn det det var før. Ikke bare å skylde på nordmenn, veldig mye går på asylsøkere og også flyktninger. Å si at åååå, hjertet mitt føler så for - det er å indirekte ødelegge fremtiden. Beklager, men kvinner hvis hjerte overskygger all normal vanlig fornuft burde ikke ha noe å si.

Det som vil hjelpe enormt er MER hjelp til nærområdene.

Anonymous poster hash: ae512...875

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Helt forferdelig å se disse bildene av barna. Vi har god plass her i Norge. Mange bygder sliter med fraflytting. Jeg synes ikke Norge er særlig løsningsorientert når det kommer til å ta imot flyktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bossa Nova

 

 

 

Min mening er nå fortsatt at vi gjør best i å hjelpe mennesker i deres nærområder og naboland, både for deres skyld og for vår egen skyld. Noen av årsakene til at dette er det beste alternativet, er godt forklart her:

 

 

 

 

Noen er vel det, mens andre trenger beskyttelse mot tyranner. Slik er livet på denne jorden og slik vil det alltid være. Derfor må vi hjelpe dem der dem er, ikke dra dem rundt halve verden.

 

 

Selfølgelig er det trist å se bilder av folk som har druknet. Og jeg vil virkelig hjelpe disse folkene.

Men i nærområdene.

Men dere er i Norge fremdeles?

 

Kom dere ut til der de er og hjelp til. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer drap, vold, voldtekter og ran nå enn det det var før. Ikke bare å skylde på nordmenn, veldig mye går på asylsøkere og også flyktninger. Å si at åååå, hjertet mitt føler så for - det er å indirekte ødelegge fremtiden. Beklager, men kvinner hvis hjerte overskygger all normal vanlig fornuft burde ikke ha noe å si.

Det som vil hjelpe enormt er MER hjelp til nærområdene.

Anonymous poster hash: ae512...875

Kan du vise til noen statistikk på det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velferdsstaten og alle ytelsene de får med å komme til Norge er det største hindret for å hjelpe flest mulig mennesker. Sosialistene forstår ikke dette. 

 

Folk som siterer Milton Friedmann forstår vel ikke så mye de heller? Hvordan er velferdsstaten et hinder for å hjelpe?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som siterer Milton Friedmann forstår vel ikke så mye de heller? Hvordan er velferdsstaten et hinder for å hjelpe?

 

Den er ikke et hinder for å hjelpe, fordi den hjelper da folk, men jeg påstår at den er et hinder for å hjelpe flest mulig. Velferdsstaten legger beslag på enorme summer for hver enkelt ikke-vestlig innvandrer/flyktning. Norge er et høykostland helt i verdenstoppen. Sier seg selv at vi får mer for ressursene om vi bruker dem andre plasser. 

 

Det er akkurat som nordmenn som handler i Sverige. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...