Gå til innhold

Hva er det som skjer nå med asylsøkere og godhet og tyranni i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis mennesker begynner å behandle hverandre med respekt og verdighet så blir det ikke noe av konsekvensene.

 

Meanwhile, in the real world...

 

Helt ærlig, hvordan har du tenkt å sikre at alle andre folk tenker på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hva som driver folk til å sette livet på spill, når de drar fra trygge såkalte trygge nærområder? Kanskje de ikke er så trygge som noen skal ha det til?

 

Hvorfor tror du de ikke stopper opp i noen av de trygge europeiske landene før de når de nordiske? Kan det kanskje ha noe med penger å gjøre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du de ikke stopper opp i noen av de trygge europeiske landene før de når de nordiske? Kan det kanskje ha noe med penger å gjøre?

Nå stopper jo mange i Tyskland da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager feil ordvalg, jeg mente de nord-europeiske.

Hvorfor står det "NOWAR" på Ukraina?

Anonymous poster hash: 9213f...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står det "NOWAR" på Ukraina?

 

Det er ikke jeg som laget bildet, men greit å vite at dette var den beste mot-kommentaren du kunne komme på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også jobbet mye frivillig før - både med norske og utenlandske, og gjør det også fortsatt dog i mindre grad fordi det er andre ting jeg må prioritere og døgnet har kun 24 timer, men jeg er selektiv når det gjelder hvem jeg bruker tiden min på. Fokuserer for det meste på norske og utlendinger som har vært her lenge lovlig, samt enkelte steder i utlandet hvor jeg sender gaver direkte uten å ty til organisasjoner. Det har med verdier å gjøre. Tid til de som smugler seg til landet, oppholder seg ulovlig og lykkejegere som krysser halve verden for å komme nettopp hit ... har jeg ikke for jeg støtter ikke dette.

Integrering av de som kommer til å få avslag er det ikke nødvendig. Heller ikke når de velger å oppholde seg ulovlig. Jeg bruker tiden min fornuftig og gjennomtenkt på ting jeg ser verdi av å gjøre.

Du er klar over at asylsøkere er her lovlig til søknaden deres er behandlet? Alle har rett til å få sin asylsøknad behandlet etter folkeretten. Det er disse man hjelper gjennom aksjonen som har bredt seg nå.

Og flott om du vil hjelpe andre grupper, det gjør jeg også. Ikke alle kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen.

Anonymous poster hash: 246c8...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Det kryr av slike grupper, og den jeg ble tvunget med i var lokal

 

Hvorfor er det sinnsykt at jeg som har det bra ikke skal få lov til å fortsette å ha det bra? Du er klar over hva denne sinnsyke innvandringen kommer til å gjøre med landet vårt? Innvandringen består av disse;

 

1. Arbeidsinnvandrere - disse forsvinner når jobbene forsvinner

2. Økonomiske flyktninger/lykkejegere - folk som IKKE rømmer fra krig, men som ønsker en bedre økonomisk framtid

3. Reelle flyktninger

 

Og tallene forløper seg noe sånt som at rundt 60% er arbeidsinnvandrere, 30% er lykkejegere og 10% er relle flyktninger fra krigsland.

 

Og av disse 10% så er en forsvinnende del kvinner og barn. De fleste er unge friske raske menn som har klart å komme seg hit. 

 

8000 på tre år er ikke bare. Det er 8000 mennesker som ikke har noe sted å bo, som ikke kommer til å jobbe, og som kommer til å koste oss milliarder. De kommer også til å ha familiegjenforeninger og spre ryktet om at hit er det bare å komme, for her regner pengene ned over hodene deres. 

 

Det er kjempeflott at du har møtt noen snille asylsøkere. Vi ondskapsfulle satanister og nazier som er kritiske til massiv innvandring forstår selvsagt ikke at enkelte er gode mennesker. Vi tror absolutt alle flyktninger har bomber under skjortelen og er IS-ekstremister.

 

Men du kommer ikke unna det faktum at i de muslimske landene så er rundt 70% tilhengere av Sharia, og i en spørreundersøkelse gjort i London er 78% av "integrerte" muslimer tilhengere av Sharia.

 

Jeg ØNSKER ikke en slik utvikling i Norge. Så er jeg da ondskapsfull og rasist fordi jeg ønsker å bevare min kultur, mine verdier osv? Du og dine er faen ikke sanne. 

 

Den "godheten" deres vil vise seg å resultere i ren ondskap. Naivismen er ondskap. Velferdsstaten har vært suksessfull i norden nettop PÅ GRUNN AV HOMOGENITET og gjensdighet. Vi har stolt på hverandre. Vi har vært de samfunnene med høyest tiltro til hverandre. Derfor har velferdsstaten fungert. 

 

Norge har vært et rikt og suksessfullt samfunn, selv lenge før oljen ble utvinnet. Og nei, oljen var ikke noe vi fikk i fanget. Det har vært tiår med tårer, snørr og dødsfall. Vi har utviklet en kompetanse basert på ekstremt hardt arbeid, noe vi egentlig burde være stolt av her oppe i Nord. Vi skal liksom ha hatt flaks vi. 

 

Nei, faktum er at vi har vært et svært hardtarbeidende og stolt folk, som gjennom århundrer har overlevd her oppe i kulden. De siste hundre årene har vært en utrolig reise for norge og nordmenn, primært fordi vi ikke gav oss. Vi kjempet ned kristendommen, vi kjempet mot naziene, og vi fikk en suksess verden ikke har sett maken til. Jeg er i motsetning til deg stolt av det, og jeg er stolt av at vi er en nasjon som tar menneskerettigheter og flyktningepolitikk på alvor. Men fortsetter dette vil velferdsstaten bukke under. Den er skjør, og spesielt nå når oljen tar slutt og prisene er lavere. 

 

Jeg spør deg - hvordan får du regnestykket til og gå opp? Eller er du så selvhatende at du ønsker at hele den vestlige siviliasjon skal gå under? Eller ønsker du at de mørkhudede som har mye bedre kultur enn oss skal ta over og spre sin kultur? 

 

Hvor kommer selvhatet fra spør jeg.

 

 

Wow, snakk om å være hatefull og ondskapsfull, har verken sagt du er rasist eller nynazist, dette er ord du bruker om deg selv.

 

Hva mener du med meg og mine ?? Hva vet du om meg egentlig ?

 

Du går utifra at jeg er muslim og støtter sharia, du mener at jeg vil se den vestlige sivilisasjonen  gå til grunne fordi jeg prøver å gi de flyktningene som kommer hit en varm velkomst ? Det er jo helt absurd, Jeg eier ikke selv hat, men jeg eier medmenneskelighet, at jeg føler med mennesker som rømmer fra reel krig, som har mistet alt de eier og sine nærmeste, som har reist i uker, møtt mye motgang det er bare bra for meg. Gi folk som har mindre en deg selv ett smil og se hvor mye frykt det kurerer i både deg selv og de :)  

 

Du baserer alt på frykt og hat, du utelukker så mange positive sider ved andre mennesker og med flyktninger, du ser på alle som en pest og en plage som er her for å stjele av deg. Du fremstiller vesten som perfekt og feilfri, du tror at mer diskriminasjon, hat og krig mot alle som er annerledes er det som skal løse alle dine problemer!

 

Sånne som deg, funker det ikke å diskutere med,  det er som å diskutere med en fra Taliban eller ISIS, dere er ikke ute etter annet enn å skape frykt og tegne forferdelige liksom scenarioer for å få støtte deres tvista tanker, dere sprer frykt for å støtte eget hat.

 

Jeg er verken muslim eller religiøs, jeg har en norsk kjæreste og bor hjemme hos min mor som er muslim, vi aksepterer alle hverandre, min norske kjæreste er veldig elsket av hele min familie, vi spiser middager sammen og elsker hverandre tross alle våre forskjellige meninger. Ingen som prøver å forandre noen her. Vi har flere ting som er like enn forskjellige, felles for oss alle er menneskerettigheter, demokrati og viljen til å være den man vil, vi har også mer trua på mennesker som rømmer fra krig og ekstremisme, vi føler med de og mener de vil være en flott resurs for samfunnet, vi ser ikke så mørkt på det. Som jeg og flere andre  født i vesten med utenlandske foreldre, så skal det faktisk ikke så mye til før man er godt integrert, har vestlige verdier og bidrar til samfunnet på en bra måte.

 

Vi vil alle bevare Norges frihet og velferd, men vi tenker også på det store verdens bilde i tillegg til dette, vi ønsker faktisk at hele verden skal være et godt sted å bo for alle, vi vil se en bedre fremtid for alle også de barna fra midtøsten som ikke har sett annet enn ekstremisme, krig og diskriminasjon. Derfor mener vi at vi må bidra positivt og gi disse nye landsmennene en varm velkomst, heller stole på at staten og myndighetene tar seg av jobben og passer på at det ikke blir for mange, sender hjem de som ikke er i fare, og tar vare på de som kommer!!

 

Om du liker det eller ikke så er faktisk verden rundt oss i den største flyktningskrisen siden andre verdenskrig det er et  helvete i midtøsten, krigene som har blitt ført der nede  i midtøsten de siste 60 årene etter andre verdenskrig, har virkelig satt dype spor, hatt mange negative konsekvenser, om du liker det eller ikke så er ikke vesten feilfri, verken i historien eller i nuet, men det er ikke noe vits å få innpå den diskusjonen, er sikker på at vi ikke ser øye til øye der, i dag er det millioner som flykter, så ja, vi er bekymret og føler det er riktig å ta vår del av ansvare, hjelpe verdens samfunnet, vi kan ikke gjøre alt, men vi kan gjøre noe, å det er det vi prøver på, det er eneste måten å få en bedre fremtid på..

 

Nei jeg vil heller at, VI hjelper de 8000 slik at de syrerne som vokser opp kan huske at vesten hjalp dem og ikke sendte dem vekk, huske vesten som ett positivt sted, når terroristene er vekk, uansett hvor lenge det er til, så kan de dra tilbake og bygge om landet. så Syria kan bli et demokratisk land med innbyggere som heller er venner av vesten og ikke fiender som altfor mange andre, å grunnen til at de er så mange fiender,  er pga sånne som deg, på begge siden, som sprer hat.

 

Istedenfor og sende dem alle i hendene på terrorister som enten vil drepe de eller radikalisere de, for da tror jeg våre barn vil ha en mørkere tid i møte.

 

Man må være åpne for forandring og man må ha trua på at mennesker innerst inne er gode og smarte,gjøre noe positivt utav noe negativt.

 

Jeg velger alltid kjærlighet fremfor frykt, uansett i livet, dette er noe jeg er stolt av å står for. Dette er også slik jeg oppfatter mye av den vestlige kulturen som er min drivkraft, men som vi vet her i verden så tolker vi alle ting forskjellig.

 

Jeg er et produkt av en far som var flyktning, muslimske foreldre og det norske samfunnet og vestlige verdier, jeg har reist mye i verden og midtøsten og jeg er en fri tenkende jente med vestlige verdier, så det er ikke bare negativt som kommer ut av flyktninger :)

 

Mitt råd til deg er bare at du heller prøver å bidra med positive utspill istedenfor det negative :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dine venner har tatt feil av at du vil hjelpe, så er det faktisk ikke verre enn å melde deg ut og blokke den gruppa.

 

Men alt det andre du skrev henger ikke på grep, nettopp fordi grunnen til at denne gruppa ble opprettet er fordi flyktningene er stengt inne på politi kontorene på Tøyen, jeg er selv medlem i gruppa og fikk i dag gleden av å hjelpe til, du kan altså ikke gå turer med de. det var unge barn og slitne men tapre mennesker, utrolig takknemlige mennesker, som har vært igjennom mye, når de kommer til kontoret, blir de fratatt alt de har, de må sove på det kalde gulvet i kontoret i flere dager uten, madrass, varme klær eller dyne, mens de venter på å bli behandlet. Enten blir de sent hjem, eller ikke. Vi ønsker bare å gi disse menneskene en liten pust i bakken før de skal på Refstad camp og gjennom masse byråkratier, husk at de har gjennomgått mye de siste årene med krig for ikke å glemme veien opp hit! Det er et overflod av mennesker som VIL hjelpe dem, så jeg tror neppe det er behov for å tvinge noe som ikke vil til å verken gi eller hjelpe!

Jeg har veldig lyst til å hjelpe de hver dag, men det er for mange som ønsker å hjelpe. Det eneste vi kan gjøre er å gi disse menneske litt mat, noe varme klær, noen å prate med i 2-3 timer. De har ikke rett til å gå ut av området og de får verken mat eller andre ting inne i de kontorene.

 

Det er jo helt sinnsykt at du som har det så bra, kan hate mennesker du ikke skjenner i det hele tatt og spre så mye hat om folk som har hatt det sinnsykt tøft. Jeg kan i alle fall si at den opplevelsen i dag åpnet mine øyner, det er mange mennesker her i verden som blir litt ekstra ivrige når de brenner for noe, får stadig vekk folk på døra mi som enten vil at jeg skal følge Jesus eller bidra med noe. Det er ikke verre enn å si nei takk.

 

Men at du velger å spre hat og formidle det som om du blir presset til dette, høres helt absurd ut, er som sagt altfor mange som vil hjelpe så vi trenger ikke de som ikke vil. Norge skal bare ta inn 8000 i løpet av de neste 3 årene fordelt på 400+ kommuner, det er snakk om veldig få pr kommune, med tanke på at vi er et av verdens rikeste land. Å vil si at Syrerne er ganske hardt arbeidende, takknemlige, flotte og utdannede mennesker som søker fred. Du skulle møtt ett par av de jeg møtte i dag, du hadde virkelig sett helt annerledes på de :) De er ikke de barbariske terroristene dere ser på TV, eller de lykkejegerne som vil snylte av statet, det er helt feil. på tide å velge noen andre du kan spre hat om, for de menneskene jeg møtte i dag har stakkars mista både mor og ektemann, de har gått i 50 dager, med to barn og vil bare komme seg vekk fra bomber og krig. 

 

Litt medlidenhet må det da være mulig å ha!

 

Du vet selvsagt at vi skal ta inn nærmere langt flere enn det, bare i år og at de 8000 syrerne over 3 år bare er et tillegg til all den andre innvandringen? Siden du later som om de 8000 syrerne er alt vi skal ta inn?

 

Typisk dere som skal redde verden ved å være så jævla navlebeskuende.

 

Anonymous poster hash: e0618...61c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Drittlei av all den falske godheten på Facebook.

Jeg har jobbet, besøkt og skrevet en stor oppgave om mennesker på asylmottak. Det eneste jeg lærte meg var at jeg måtte passe meg for mannfolka.

Anonymous poster hash: c44df...b80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stopper jo mange i Tyskland da

 

De STOPPER ikke i Tyskland. Tyskland er målet for de fleste. Hvorfor blir de ikke værende i Tyrkia, som er et trygt muslimsk land? Nei, unge menn setter seg på toget med iphone på øret på vei mot rikdom i nord, og da er gjerne tyskland og kanskje også Sverige primært de stedene de har hørt det er gratis fitte og penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de betaler tusenvis av kroner for å komme seg til Norge. Det er stortsett de rikeste vi får opp hit, de som har minst behov for beskyttelse, mens de svakete som virkelig trenger hjelp må bli igjen.

 

Bare les saken om innvandrerne som kom syklende over grensen i finnmark, syklene kostet langt over 1000lappen og denne kjøper de, krysser grensen og så lar de den stå igjen, man skulle tro at dersom det er så krise og de har så dårlig råd hadde de i det minste tatt med seg sykkelen....



Anonymous poster hash: e0618...61c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 1.9.2015 den 1.59, monairis89 skrev:

 

 

Om dine venner har tatt feil av at du vil hjelpe, så er det faktisk ikke verre enn å melde deg ut og blokke den gruppa.

 

Men alt det andre du skrev henger ikke på grep, nettopp fordi grunnen til at denne gruppa ble opprettet er fordi flyktningene er stengt inne på politi kontorene på Tøyen, jeg er selv medlem i gruppa og fikk i dag gleden av å hjelpe til, du kan altså ikke gå turer med de. det var unge barn og slitne men tapre mennesker, utrolig takknemlige mennesker, som har vært igjennom mye, når de kommer til kontoret, blir de fratatt alt de har, de må sove på det kalde gulvet i kontoret i flere dager uten, madrass, varme klær eller dyne, mens de venter på å bli behandlet. Enten blir de sent hjem, eller ikke. Vi ønsker bare å gi disse menneskene en liten pust i bakken før de skal på Refstad camp og gjennom masse byråkratier, husk at de har gjennomgått mye de siste årene med krig for ikke å glemme veien opp hit! Det er et overflod av mennesker som VIL hjelpe dem, så jeg tror neppe det er behov for å tvinge noe som ikke vil til å verken gi eller hjelpe!

Jeg har veldig lyst til å hjelpe de hver dag, men det er for mange som ønsker å hjelpe. Det eneste vi kan gjøre er å gi disse menneske litt mat, noe varme klær, noen å prate med i 2-3 timer. De har ikke rett til å gå ut av området og de får verken mat eller andre ting inne i de kontorene.

 

Det er jo helt sinnsykt at du som har det så bra, kan hate mennesker du ikke skjenner i det hele tatt og spre så mye hat om folk som har hatt det sinnsykt tøft. Jeg kan i alle fall si at den opplevelsen i dag åpnet mine øyner, det er mange mennesker her i verden som blir litt ekstra ivrige når de brenner for noe, får stadig vekk folk på døra mi som enten vil at jeg skal følge Jesus eller bidra med noe. Det er ikke verre enn å si nei takk.

 

Men at du velger å spre hat og formidle det som om du blir presset til dette, høres helt absurd ut, er som sagt altfor mange som vil hjelpe så vi trenger ikke de som ikke vil. Norge skal bare ta inn 8000 i løpet av de neste 3 årene fordelt på 400+ kommuner, det er snakk om veldig få pr kommune, med tanke på at vi er et av verdens rikeste land. Å vil si at Syrerne er ganske hardt arbeidende, takknemlige, flotte og utdannede mennesker som søker fred. Du skulle møtt ett par av de jeg møtte i dag, du hadde virkelig sett helt annerledes på de :) De er ikke de barbariske terroristene dere ser på TV, eller de lykkejegerne som vil snylte av statet, det er helt feil. på tide å velge noen andre du kan spre hat om, for de menneskene jeg møtte i dag har stakkars mista både mor og ektemann, de har gått i 50 dager, med to barn og vil bare komme seg vekk fra bomber og krig. 

 

Litt medlidenhet må det da være mulig å ha!

Litt sent, dette IK, men jeg var faktisk på et møte i dag om Norge i internasjonal sammenheng. Der ble det påpekt at 'vi' tror for ofte at vi er trygge, bare vi slipper å forholde oss til problemer som skjer utenfor. Vi er tydeligvis ikke helt isolert fra alle verdens problemer der ute. Så her kan det jo være at det fornuftige er å jobbe felles for å skape gode løsninger- det enkelte her inne referer til som naivitet. Men naiv er man nødvendigvis ikke. 

Anonymkode: 9ec03...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...