Gå til innhold

Idiot journalistikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For det første synes jeg den hårreisende særskrivingsfeilen i trådtittelen gjør det vanskelig å vurdere saken på en objektiv måte. For det andre mener jeg at det må være lov å påpeke at Frp ikke kunne holde løftene sine da de ble konfrontert med en virkelighet som ikke passet dem. For det tredje registrerer jeg at tilhengere av Frp nok en gang skylder på pressen. Ytringsfriheten er tydeligvis plagsom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Aldri en dag uten syting fra FrP og FrPere.

 

 

 

Men det er jo morsomt å se hvor annerledes FrP\FrPere ser på løfte brudd nå som de blir gjort av FrP enn hva de gjorde da de ble brutt av de rød-grønne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var en bra artikkel, og velgerne kan ha godt av å minnes på at FrP ikke holdt løftene sine, men tvert imot gav Bergens befolkning MER eiendomsskatt og MER avgifter generelt, inkludert kø-prising, som de visstnok var motstandere av.

Det er jo slik at en ansvarlig byregjering må finne penger til å løse sine oppgaver. Da kommer man ikke utenom avgifter av forskjellige slag. Det sier seg nesten selv. Man kan ikke gå til valg på et program som nærmest sier at man skal oppheve naturlovene og gratis marsipan til alle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer igrunn an på hvorvidt de har tilsvarende kritiske artikler om andre partier. Nå leser ikke jeg bt til vanlig så det vet jeg ingenting om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men man kan gå til valg på sosialist-løgnen at det er alle andre som må betale for din marzipan.

Og man kan bilde folk inn at bare vi får skattlagt kapitalistene 100% (Ja helst mer!) så blir vi alle lykkelige og rike!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men man kan gå til valg på sosialist-løgnen at det er alle andre som må betale for din marzipan.

Og man kan bilde folk inn at bare vi får skattlagt kapitalistene 100% (Ja helst mer!) så blir vi alle lykkelige og rike!

Ja, det er en ærlig sak i det minste. De mye utskjelte sosialistene gjør ingen hemmelighet av at de akter å kreve inn skatter og avgifter. Men det er bedre enn å bare late som.

FrP i Bergen gikk til valg med løfter som ikke lot seg holde, og som de burde visst ikke lot seg holde.

De hadde enten ikke regnet grundig nok på budsjettene, eller de håpet å ikke bli ansvarlige for å realisere løftene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ufda tenke seg at noen går til valg med løfter om noe de ikke kan holde.

Nå står verden ikke til bollemandag.

Har du sett på vennene dine sone valgprogrammet nylig?

Tenker her selvsagt på Rødt og SV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke artikkelen var så dårlig jeg. Den var skrevet på en måte som gjør at alle bør forstå den. Derimot håper jeg de har like artikler med løfter de andre partiene har brutt. Så artikkelen i seg selv var helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ufda tenke seg at noen går til valg med løfter om noe de ikke kan holde.

Nå står verden ikke til bollemandag.

Har du sett på vennene dine sone valgprogrammet nylig?

Tenker her selvsagt på Rødt og SV.

Klassisk forsøk på å bytte tema. Nei, det er ikke idiot-journalistikk når man minner velgerne på hva som skjedde sist FrP fikk makt i Bergen. Det er veldig saklig informasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det var ikke spørsmålet.

Du hykler frem et angrep på FRP med et retorisk knep, og besværer deg over at et parti, som du ikke liker, ikke holder sine valgløfter.

Da er det et betimelig spørsmål for å avdekke hykleriet: Holder SVAP og de andre av dine sosialistiske medsammensvorne alltid sine valgløfter??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det var ikke spørsmålet.

Du hykler frem et angrep på FRP med et retorisk knep, og besværer deg over at et parti, som du ikke liker, ikke holder sine valgløfter.

Da er det et betimelig spørsmål for å avdekke hykleriet: Holder SVAP og de andre av dine sosialistiske medsammensvorne alltid sine valgløfter??

"Retorisk knep"?

Det er ikke noe retorisk knep at FrP innførte høyere eiendomsskatt i Bergen, til tross for at de gikk til valg på å fjerne den helt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er strengt talt ikke en artikkel, men en kronikk. En personlig kronikk av denne journalisten, som man kan komme med motsvar til. Reagerer du på dette, skriver du en tekst og krysser fingrene for å få den på trykk. Det ser jeg for meg at noen i Bergen FrP kommer til å gjøre, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor så mye skatter og avgifter?

 

For halvannen generasjon siden var det ganske vanlig at husholdningen hadde bare en person i arbeid, skolene var i orden, svømmebassengene var fulle og vi hadde heller ikke hundrevis av milliarder i oljeinntekter hvert år. Siden den gang har det meste i samfunnet også blitt effektivisert. Likevel er vi nødt til å jobbe like mye som før, staten har ikke råd til å pusse opp skoler eller kjøpe nye brannbiler, forsvaret forfaller, infrastrukturen forfaller.

 

Hva er det som gjøres feil?



Anonymous poster hash: 72e83...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...