Gå til innhold

SV eller Rødt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil unngå blå regjering, men sympatiserer mer med Rødt enn SV. Ap og Sp er ikke mine parti, men jeg vil mye heller ha dem i regjering enn høyre, venstre, krf og frp.

Noen sier man kaster bort stemmen på småpartier, hva er deres holdning til dette?



Anonymous poster hash: 5e443...1d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser virkelig ikke slik ut med tanke på hvor mye innflytelse SV og SP har hatt selv om de har lav oppslutning, men kan jo se annerledes ut når de ikke lenger er i regjering.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, småpartiene får i alle fall ikke makt om ingen stemmer på dem. Jeg stemmer på, og er medlem av, et lite parti, og har ingen planer om å "konvertere" til et annet parti bare fordi det er større.



Anonymous poster hash: da7c2...57d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil unngå blå regjering, men sympatiserer mer med Rødt enn SV. Ap og Sp er ikke mine parti, men jeg vil mye heller ha dem i regjering enn høyre, venstre, krf og frp.

Noen sier man kaster bort stemmen på småpartier, hva er deres holdning til dette?

Det kommer an på hva du mener med "småpartier". Mener du SV er et småparti? De har ca 10 representanter på Stortinget og ca 4 statsråder. Jeg syns ikke det er et småparti. Rødt derimot har ingen representanter på Stortinget og ca 1 % oppslutning, så det er et småparti i mine øyne.

Å stemme på SV er ihvertfall ikke en bortkastet stemme, for de blir representert på Stortinget. Rødt derimot har bare vært representert på Stortinget en eneste gang, og det var i 1993 da de fikk inn en representant fra Oslo. Det kan også skje denne gangen.

Jeg mener at så lenge et parti har reell sjanse på å klare et mandat, så er ikke stemmen bortkastet. Hvis det derimot ikke har en reell sjanse, så er stemmen bortkastet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skulle stemme på det partiet du er mest enig med. For om alle tenker at småpartier er botkastede stemmer så vil aldri partiet vokse. Det er ikke så lenge siden ( i min verden ) at FrP var et mikroparti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt har en god sjangs i å komme på Stortinget i år, derfor må alle som holder med dem stemme på dem.

Ellers syns jeg SV er et godt alternativ.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt har en god sjangs i å komme på Stortinget i år, derfor må alle som holder med dem stemme på dem.

Ja. Fra Oslo, men siden Rødt ikke har noen sjanse til å komme over sperregrensa, så har det lite for seg å stemme på partiet om man bor i andre fylker enn Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne stemt på begge, men føler for tiden at Rødt blir litt for ekstremt. Det er aldri spesielt vanskelig å være enig i SVs politikk selv om de ikke akkurat har gjort en spesielt bra figur i regjeringen. Rødt er viktig som korrektiv. Det blir SV i år.



Anonymous poster hash: 36cf0...fbb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at Rødt er et godt parti så les BA (BergensAvisen) i dag (onsdag). Der har du et intervju med lederen for Rødt Bergen som vil få nakkehårene dine til å reise seg. Ikke en person du ønsker å se på tinget. Det er ikke fordi Rødt fører dårlig politikk. Det er fordi mannen aldri burde vært leder for Rødt i Bergen (det skjønner man veldig fort når man leser artikkelen).

Hva som er så spesielt? Vel, han har fått nærmest fritt talerør av journalisten (som har filmet dette også, det kommer på nettsidene til BA i dag), i stedet for å prate politikk så virket det mest som om han var stein og begynte å prate om ting som væpnet revolusjon - på ramme alvor, ikke misforståelse, han begynte på ramme alvor å prate om væpnet revolusjon.

Jeg kunne selv tenke meg å stemme Rødt for øvrig. Men ikke søren om jeg vil stemme inn en slik tufs! Så det blir sansynligvis blank stemme på meg.



Anonymous poster hash: 80131...f55
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at Rødt er et godt parti så les BA (BergensAvisen) i dag (onsdag). Der har du et intervju med lederen for Rødt Bergen som vil få nakkehårene dine til å reise seg. Ikke en person du ønsker å se på tinget. Det er ikke fordi Rødt fører dårlig politikk. Det er fordi mannen aldri burde vært leder for Rødt i Bergen (det skjønner man veldig fort når man leser artikkelen).

Hva som er så spesielt? Vel, han har fått nærmest fritt talerør av journalisten (som har filmet dette også, det kommer på nettsidene til BA i dag), i stedet for å prate politikk så virket det mest som om han var stein og begynte å prate om ting som væpnet revolusjon - på ramme alvor, ikke misforståelse, han begynte på ramme alvor å prate om væpnet revolusjon.

Jeg kunne selv tenke meg å stemme Rødt for øvrig. Men ikke søren om jeg vil stemme inn en slik tufs! Så det blir sansynligvis blank stemme på meg.

Han er jo en eldre herre, så han ble vel sosialist på 60-tallet da revolusjon var en del av det sosialistene fortsatt trodde på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo en eldre herre, så han ble vel sosialist på 60-tallet da revolusjon var en del av det sosialistene fortsatt trodde på.

60-tallet? Da var han ikke født. :P

Han er 38 år gammel.

Anonymous poster hash: 80131...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stemme på SV er ihvertfall ikke en bortkastet stemme, for de blir representert på Stortinget.

Har du lest meningsmålinger i det siste? Det er et godt håp om at verken SV eller RV kommer på stortinget. Skjønner ikke at noen stemmer på noen av delene. Så på Mah-Ruhk Ali sin utspørring av RV-lederen, det var jo totalslakt. Fikk nærmest inntrykk av at han selv ikke trodde på sakene sine lenger etterpå. Som det ikke uvesentlige punktet om revolusjon, hvor han til slutt skjønte hva hun spurte om: "Åh deeet?" Neida, de vil ha mer demokrati de. Og at ingen skal få tjene over 1 500 000, for det fortjener ingen. Lurer på om han ville fortsatt å jobbe hvis han hadde oppfylt den tillatte lønnskvoten i august? Håper valgforskerne får rett i at småpartiene på venstresiden kan spise hverandre opp ved dette valget. Velbekomme.

Anonymous poster hash: c7ea9...aed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest meningsmålinger i det siste? Det er et godt håp om at verken SV eller RV kommer på stortinget. Skjønner ikke at noen stemmer på noen av delene. Så på Mah-Ruhk Ali sin utspørring av RV-lederen, det var jo totalslakt. Fikk nærmest inntrykk av at han selv ikke trodde på sakene sine lenger etterpå. Som det ikke uvesentlige punktet om revolusjon, hvor han til slutt skjønte hva hun spurte om: "Åh deeet?" Neida, de vil ha mer demokrati de. Og at ingen skal få tjene over 1 500 000, for det fortjener ingen. Lurer på om han ville fortsatt å jobbe hvis han hadde oppfylt den tillatte lønnskvoten i august? Håper valgforskerne får rett i at småpartiene på venstresiden kan spise hverandre opp ved dette valget. Velbekomme.

Ligger utspørringen på nettet? Skulle gjerne sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest meningsmålinger i det siste? Det er et godt håp om at verken SV eller RV kommer på stortinget. Skjønner ikke at noen stemmer på noen av delene. Så på Mah-Ruhk Ali sin utspørring av RV-lederen, det var jo totalslakt. Fikk nærmest inntrykk av at han selv ikke trodde på sakene sine lenger etterpå. Som det ikke uvesentlige punktet om revolusjon, hvor han til slutt skjønte hva hun spurte om: "Åh deeet?" Neida, de vil ha mer demokrati de. Og at ingen skal få tjene over 1 500 000, for det fortjener ingen. Lurer på om han ville fortsatt å jobbe hvis han hadde oppfylt den tillatte lønnskvoten i august? Håper valgforskerne får rett i at småpartiene på venstresiden kan spise hverandre opp ved dette valget. Velbekomme. Anonymous poster hash: c7ea9...aed

Hvem f har behov for å tjene mer enn 1500000, si meg det? Om man har det bør man seriøst se litt på forbruket sitt, og kanskje kutte ned på 3-4 sydenturer, prøve å klare seg med bare to biler, samt kutte ned vaskehjelpa fra 7 til 5 ganger i uka... Man har til salt i grøten for å si det sånn!

Anonymous poster hash: fccd1...867

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lincoln

Hvem f har behov for å tjene mer enn 1500000, si meg det? Om man har det bør man seriøst se litt på forbruket sitt, og kanskje kutte ned på 3-4 sydenturer, prøve å klare seg med bare to biler, samt kutte ned vaskehjelpa fra 7 til 5 ganger i uka... Man har til salt i grøten for å si det sånn!Anonymous poster hash: fccd1...867

Og hvorfor skal noen da gidde å starte en bedrift og ansette mennesker og få samfunnet til å gå rundt?

Tror du penger vokser på trær?

(Unnskyld, var ikke meningen å sprenge den lille sosialisthjernen din)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du penger vokser på trær?

Så klart! Penger er laget av papir som er laget av... Oops, var ikke meningen å sprenge den lille kapitalisthjernen din! ;)

Anonymous poster hash: 80131...f55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem f har behov for å tjene mer enn 1500000, si meg det? Om man har det bør man seriøst se litt på forbruket sitt, og kanskje kutte ned på 3-4 sydenturer, prøve å klare seg med bare to biler, samt kutte ned vaskehjelpa fra 7 til 5 ganger i uka... Man har til salt i grøten for å si det sånn!

Anonymous poster hash: fccd1...867

Behov? Mener du at folks lønninger skal stanses straks de har fått oppfylt sine behov? Så kan staten ta det overskytende?

Anonymous poster hash: c7ea9...aed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Så klart! Penger er laget av papir som er laget av... Oops, var ikke meningen å sprenge den lille kapitalisthjernen din! ;)Anonymous poster hash: 80131...f55

Åja, men da er det jo bare til å tegne sine egne penger da, ikke sant? Siden det bare er papir?

Men hva med bankkort da, det er jo ikke papir? Hvor kommer de fra? Jens?

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...