Gå til innhold

Bergen , en rotten by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er selv bergenser, men er ikke stolt av det.... Syntes Bergen har tapt seg mye, de siste 20- 30 årene..... Boss som slenger i gatene, ekle fulle folk som pisser og driter i baksmug. Rusmisbrukere som florerer overalt i byen, tiggere, stanken på bryggen, som er til å spy av.... Stygge bygninger som overhodet ikke passer inn i arkitekturen. .... pluss mye mye mer....

Anonymous poster hash: de887...ff6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv bergenser, men er ikke stolt av det.... Syntes Bergen har tapt seg mye, de siste 20- 30 årene..... Boss som slenger i gatene, ekle fulle folk som pisser og driter i baksmug. Rusmisbrukere som florerer overalt i byen, tiggere, stanken på bryggen, som er til å spy av.... Stygge bygninger som overhodet ikke passer inn i arkitekturen. .... pluss mye mye mer....

Anonymous poster hash: de887...ff6

Flytt ut av sentrum, eller et annet sted der du vet du vil trives.

Anonymous poster hash: afecb...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er mange rusmisbrukere synlig i Bergen så burde du ta deg en tur til Arendal.



Anonymous poster hash: 80583...538
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter heller ikke "rotten". Det heter "råtten"



Anonymous poster hash: afecb...b75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

by go by, mer en bygd-kjedelig her,regn



Anonymous poster hash: 35b98...56f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter heller ikke "rotten". Det heter "råtten" Anonymous poster hash: afecb...b75

Med mindre hun mener en rotte-by?

Anonymous poster hash: 32067...aeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo der rottene med svartedauen ble lastet overbord og på fastlandet... Dermed ROTTEn by



Anonymous poster hash: 9af12...d9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hun mener en rotte-by?

Anonymous poster hash: 32067...aeb

Da er det i så fall flere feil i overskriften.

Bor også i Bergen, syns ikke byen er så veldig stygg, men er jo enig i at det ikke ser så bra ut med alle tiggerne og rusmisbrukerne, men de må jo få være en plass de også. Så får de heller holde seg i sentrum enn ute i bydelene hvor det bor flere barn enn i sentrum.

Anonymous poster hash: 9460d...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppel, dritt og rusmisbrukere vil du finne overalt, hvorenn du reiser. Jeg har vært i Bergen et par ganger, synes det var fint der, jeg. Heldig med været var jeg også, en uke med sol, og da skyene og de første dråpene kom, satt jeg på toget på vei hjem. :P

Endret av SardintrollReturns
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det bare er i Bergen det ligger søppel og er narkomane :fnise: Tiggere ser jeg generelt lite av da? En og annen, men det er ikke uoverkommelig. Jeg synes selv det er en veldig fin by.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er massevis av rotter i Bergen ja.

Anonymous poster hash: 566f4...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er massevis av rotter i Bergen ja.

Anonymous poster hash: 566f4...19c

Og de er vanvittig søte. Har alltid likt rotter og hadde 2 stk som kjæledyr da jeg var barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trondheim faller også, rusbruk blandt de i alderen 14-19 er skyhøy. Selv på de mest respektable vgs i byen selges det jevnlig med rus i smug. Tror jeg må flytte til Kirkenes snart...

Anonymous poster hash: 19568...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i mange norske storbyer. Kjempetrist og fælt, men vanskelig å gjøre noe med. Synes egentlig Bergen er fin i forhold til byen jeg bor i, hvor det er umulig å ta seg en bytur uten å bli overfalt av tiggere og møte på flere narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Er selv bergenser, men er ikke stolt av det.... Syntes Bergen har tapt seg mye, de siste 20- 30 årene..... Boss som slenger i gatene, ekle fulle folk som pisser og driter i baksmug. Rusmisbrukere som florerer overalt i byen, tiggere, stanken på bryggen, som er til å spy av.... Stygge bygninger som overhodet ikke passer inn i arkitekturen. .... pluss mye mye mer....

Anonymous poster hash: de887...ff6

Dere er da så koselig og hjelpsomme. Var sånn jeg følte det når jeg var der. Å se smilende mennesker er mangelvare i Oslo. Å spørre om hjelp uten at noen bare trakk på skuldrene og bare gikk videre var noe uvant. Hadde det ikke vært så kuppert kunne jeg tenkt å bodd der :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes også Bergen er treig og ligger etter. UiB som liksom skryter av å være så bra universitet er ikke noe å skryte av (egen og mange venners erfaring om ikke annet). Kulturby som vi skryter av å være er jo en vits når de nå setter Carte Blanche og BiT på spill (de siste dagers skandale. Og enkle ting som sykkelveinett og utetreningsapparater, i Trondheim blant annet er de jo kjempeflink på dette, hvorfor ligger Bergen så sykt langt etter?



Anonymous poster hash: 19fb4...abc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter heller ikke "rotten". Det heter "råtten"

Anonymous poster hash: afecb...b75

Det var rottene som grunnla Bergen, faktisk.

Anonymous poster hash: 977db...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er råttent i Bergen er Sportsklubben Brann...



Anonymous poster hash: 35cc4...a55
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bor dessverre ikke i Bergen men i en annen by i Norge men jeg kan bare si at det er definitivt den vakreste og fineste byen (for meg ) i Norge Tilbrakt mye tid der og er så og si "lomekjent" både i sentrum og i bydelene utenfor og jeg har lagt igjen hjertet mitt i den byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...