Gå til innhold

Hva vil dere definere som en mannemann ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vil dere definere som en mannemann ?



Anonymous poster hash: 3179c...8fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En skikkelig ekkel fyr som ikke er noe særlig tiltrekkende.



Anonymous poster hash: 5b622...eec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil definere det som et ganske tåpelig ord i grunn, uten en rasjonell definisjon. Faller inn under kategorien "ekte menn", "ekte kvinner", eller andre teite ord og utrykk som kvinnekvinne, sofasofa, kattekatt, og koppekopp. Lurer på om folk som sier slikt har en talefeil eller noe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

En mann som tør å vise følelser! Og har skjegg :fnise:

Helt enig. Skjegg og følelser. En mann som gråter når han lager bål i skogen fordi det er så vakkert å lage i bål i skogen. Da føler jeg meg mannlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg vil definere det som et ganske tåpelig ord i grunn, uten en rasjonell definisjon. Faller inn under kategorien "ekte menn", "ekte kvinner", eller andre teite ord og utrykk som kvinnekvinne, sofasofa, kattekatt, og koppekopp. Lurer på om folk som sier slikt har en talefeil eller noe.

zzzzzzz

Wosh! Tilbake til bachelor i likestilling på Jonas Gahr Støre universitetet for svada og tåkeprat :)

Endret av FuturePrimitive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker på minst tre variasjoner av menn:

1: En svært maskulin homse med skinnklær

2. En som er livende redd for ikke å være mandig nok og er redd for alt som er " homsete" eller som ikke er "maskulint nok" ( Dette betyr at de gjerne tror at deres sønner kommer til å bli homofile om de bruker rosa eller lilla smokk, eller er i besittelse av en dukke)

3. En mann som er trygg nok på at han er mann nok, uansett hva han gjør og som ikke føler at rollen hans som mann er truet, selv om han både er åpenhjertig om følelser han, innrømmer svakheter og kan ta i et tak, uten noen dikkedarier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Skjegg og følelser. En mann som gråter når han lager bål i skogen fordi det er så vakkert å lage i bål i skogen. Da føler jeg meg mannlig.

Du elsker å vri om andres ord til noe som er fantastisk idiotisk, eller? Haha. Ikke gjør narr av det jeg anser som mandig. Det finnes naturligvis flere ting jeg ser på som "mannete", men gadd ikke ramse opp alt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zzzzzzz

Wosh! Tilbake til bachelor i likestilling på Jonas Gahr Støre universitetet for svada og tåkeprat :)

Kan bare anta du har denne talefeilen som gjør at du sier koppekopp og mannemann, kanskje det kommer av kommunikasjonen ugg-ugg som var poppis å si for et par å siden ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Du elsker å vri om andres ord til noe som er fantastisk idiotisk, eller? Haha. Ikke gjør narr av det jeg anser som mandig. Det finnes naturligvis flere ting jeg ser på som "mannete", men gadd ikke ramse opp alt ;)

Du, jeg var helt enig jeg :) Var ikke ironisk. Jeg er en sånn mann. Jeg gjør opp bål i skauen også sipper jeg litt over hvor fantastisk skogen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Kan bare anta du har denne talefeilen som gjør at du sier koppekopp og mannemann, kanskje det kommer av kommunikasjonen ugg-ugg som var poppis å si for et par å siden ;)

Dette var for "blindern" for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min definisjon av mannemann:

Høy

Kjekk (dette kommer naturligvis an på øyet som ser)

Tre-dagers skjegg

Sterk og Muskuløs (men ingen bole-ape)

Modig

Kan slåss, men er ikke den som begynner

Velger øl fremfor vin :P

Endret av SardintrollReturns
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Interesser: bil, motorsykkel, jakt, fiske, båt, fotball

-Gir seg f i om antrekket matcher og om leiligheten er strøken.

-Mat: pizza, burger, øl

-Høy og muskuløs

-Svart under neglene(fra jobb f.eks) :ler:

Sånn er en ekte mannemann for meg. Sippete mammagutter med pudret nese og matchende antrekk fra topp til tå er totalt turn off for meg;)



Anonymous poster hash: 2f3bb...d2c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann som kan snuse seg fram til andre menn nesten hvor som helst, og som tar stand eller stuper mot byttet når han ser en mann.

Ord i samme gruppe: fuglehund, harehund, fiskeørn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannemann kan være så mangt, avhengig av hvem du spør, men fellestrekket uansett er vel å ha selvtillit nok til å være seg selv, uansett om det skulle måtte innebære å kunne prate om følelser eller gi totalt faen, ha skitt under nevene å skru på bil dagen lang.

Tror nå jeg.

Vel, en mannemann har evnen til å gi litt faen, der hvor det trengs.

Jeg tenker på minst tre variasjoner av menn:
1: En svært maskulin homse med skinnklær
2. En som er livende redd for ikke å være mandig nok og er redd for alt som er " homsete" eller som ikke er "maskulint nok" ( Dette betyr at de gjerne tror at deres sønner kommer til å bli homofile om de bruker rosa eller lilla smokk, eller er i besittelse av en dukke)
3. En mann som er trygg nok på at han er mann nok, uansett hva han gjør og som ikke føler at rollen hans som mann er truet, selv om han både er åpenhjertig om følelser han, innrømmer svakheter og kan ta i et tak, uten noen dikkedarier.

1) Rob Halford, vokalist i Judas Priest. Mannemann så det holder.
2) Dette er ikke en mannemann, dette er en pingle i forkledning.
3) Dette er en mannemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannemann kan være så mangt, avhengig av hvem du spør, men fellestrekket uansett er vel å ha selvtillit nok til å være seg selv, uansett om det skulle måtte innebære å kunne prate om følelser eller gi totalt faen, ha skitt under nevene å skru på bil dagen lang.

Tror nå jeg.

Vel, en mannemann har evnen til å gi litt faen, der hvor det trengs.

1) Rob Halford, vokalist i Judas Priest. Mannemann så det holder.

2) Dette er ikke en mannemann, dette er en pingle i forkledning.

3) Dette er en mannemann.

Jepp! Det er av en eller annen grunn ofte variant nr 2 som vil si at han er en skikkelig mannemann på egenhånd, selv om vi andre ser at han bare er en pingle etterhvert. Ekte mannemenn funderer ikke så mye over hvordan de bør være for å fylle en rolle som mannemann, de bare er seg selv og stoler på at det er greit nok, så lenge de behandler andre bra.

Lurer litt på hvordan en kvinnekvinne beskrives..,.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på hvordan en kvinnekvinne beskrives..,.

En skikkelig kvinnekvinne har blondt hår, store pupper, silikonlepper og er for det meste opptatt av sminke og shopping, og teller alle kalorier i hvert salatblad. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannemann er vel et slang for en mann som er homofil?

Mener å ha hørt det i en dokumentar om homofili, hvor dette uttrykket ble brukt. Etter det gir deg meg assosiasjoner til en mann som liker andre menn.



Anonymous poster hash: 8c1b1...2c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zzzzzzz

Wosh! Tilbake til bachelor i likestilling på Jonas Gahr Støre universitetet for svada og tåkeprat :)

Herlighet! Hun har jo rett!

Anonymous poster hash: fe82c...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare anta du har denne talefeilen som gjør at du sier koppekopp og mannemann, kanskje det kommer av kommunikasjonen ugg-ugg som var poppis å si for et par å siden ;)

Det er bare bob-bob, ikke sant?

Anonymous poster hash: d218b...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...