Gå til innhold

Åpen barnehage - kun for innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i kommunen min så er det en åpen barnehage, men den er kun for ikke-vestlige innvandrere! (Min kone er vestlig innvandrer, og hun ble nektet å ta med ungen vår dit fordi hun ikke var innvandrer NOK).

Er ikke dette merkelig integreringspolitikk? Egen ghetto-barnehage hvor hvite nektes adgang?



Anonymous poster hash: 73c2d...e8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er et lavterskeltilbud som ikke egner seg for din kone å delta på?



Anonymous poster hash: f77e1...2eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen min så er det en åpen barnehage, men den er kun for ikke-vestlige innvandrere! (Min kone er vestlig innvandrer, og hun ble nektet å ta med ungen vår dit fordi hun ikke var innvandrer NOK).

Er ikke dette merkelig integreringspolitikk? Egen ghetto-barnehage hvor hvite nektes adgang?

Anonymous poster hash: 73c2d...e8d

Dette er veldig dumt.

Endret av kjærligbåttur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen min så er det en åpen barnehage, men den er kun for ikke-vestlige innvandrere! (Min kone er vestlig innvandrer, og hun ble nektet å ta med ungen vår dit fordi hun ikke var innvandrer NOK).

Er ikke dette merkelig integreringspolitikk? Egen ghetto-barnehage hvor hvite nektes adgang?

Anonymous poster hash: 73c2d...e8d

Hvis kona di var der og ble nektet å gå inn, fikk hun vel en begrunnelse - og hun visste vel også noe om hva de dreiv med der? Ellers hadde hun vel ikke tatt turen i utgangspunktet?

jeg syns det høres ut som et dårlig tiltak, men du eller kona di sitter nok på en god del mer informasjon enn oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å melde de inn for rasisme.

Anonymous poster hash: 0139c...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kona di var der og ble nektet å gå inn, fikk hun vel en begrunnelse - og hun visste vel også noe om hva de dreiv med der? Ellers hadde hun vel ikke tatt turen i utgangspunktet?

jeg syns det høres ut som et dårlig tiltak, men du eller kona di sitter nok på en god del mer informasjon enn oss :)

Nektet fordi det var kun for innvandere. Ordrett hva de sa til henne. Ingen andre argumenter.

Anonymous poster hash: 73c2d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nektet fordi det var kun for innvandere. Ordrett hva de sa til henne. Ingen andre argumenter.

Anonymous poster hash: 73c2d...e8d

Men hallo, ta ansvar og meld det ifra som rasisme! Hadde blitt hylekor om det hadde vært omvendt.

Anonymous poster hash: 82955...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet, med mindre grunnen er hat mot andre raser..

Er dette et privat tilbud? Og er det alltid slik eller var det en spesiell samling eller et arrangement den dagen?

Endret av SoftKitty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet, med mindre grunnen er hat mot andre raser..

Er dette et privat tilbud? Og er det alltid slik eller var det en spesiell samling eller et arrangement den dagen?

Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet, men det er rasisme å tilby noe til en majoritet?

"Sorry, du er ikke norsk nok til å ha barn her. Vi har bare etnisk norske barn her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet, med mindre grunnen er hat mot andre raser..

Er dette et privat tilbud? Og er det alltid slik eller var det en spesiell samling eller et arrangement den dagen?

Veldig dårlig for integrering i hvert fall. En helt barnehage hvor kun burkakledde har tilgang?

Anonymous poster hash: 73c2d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet, men det er rasisme å tilby noe til en majoritet?

"Sorry, du er ikke norsk nok til å ha barn her. Vi har bare etnisk norske barn her".

Det er rasisme hvis man eksluderer en minoritet på grunn av rase. Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet. Unntaket er om minoriteten selv oppretter et tilbud feks kun for asiatere i et ikke-asiatisk land, fordi de hater og ser ned på alle andre raser, da blir det noe annet og man kan snakke om rasisme.

Jeg har ikke sagt noe om at situasjonen TS beskriver er bra (Selv om jeg ikke tror vi får hele historien i HI), men det kan være mange grunner til at man oppretter aktiviteter som kun er for en minoritet. For eksempel kan man ha en jente-forening på et studiested med stor overvekt av gutter, eller en gutte-forening på et studie med stor overvekt av jenter. Et annet eksempel kan være en barselsgruppe for katolikker i et samfunn som ellers har overvekt av protestanter. På en arbeidsplass kan man ha en interessegruppe kun for de med en spesiell fagkompetanse, der de andre kollegaene ikke kan delta.

Man må forstå forskjellen på å tilby noe til kun en minoritet og ekskludere alle andre, kontra å tilby noe til nesten alle men ekskludere en minoritet. Man kan såklart argumentere for at ingen av delene er bra, men det likestiller likevel ikke de to situasjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nektet fordi det var kun for innvandere. Ordrett hva de sa til henne. Ingen andre argumenter.

Anonymous poster hash: 73c2d...e8d

Oi, det var merkelige greier. Tror jeg hadde bedt om en bedre forklaring før jeg forlot stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn slik at barna skal lære seg norsk, dette problemet har vel ikke barnet ditt TS i og med at du skriver norsk rimelig flytende?

Anonymous poster hash: b893d...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen min så er det en åpen barnehage, men den er kun for ikke-vestlige innvandrere! (Min kone er vestlig innvandrer, og hun ble nektet å ta med ungen vår dit fordi hun ikke var innvandrer NOK).

Er ikke dette merkelig integreringspolitikk? Egen ghetto-barnehage hvor hvite nektes adgang?

Ja, dette høres ut som super integrering... Innvandrere blir mer isolert fra samfunnet enn de allerede er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rasisme hvis man eksluderer en minoritet på grunn av rase. Det er ikke rasisme å tilby noe til en minoritet. Unntaket er om minoriteten selv oppretter et tilbud feks kun for asiatere i et ikke-asiatisk land, fordi de hater og ser ned på alle andre raser, da blir det noe annet og man kan snakke om rasisme.

Jeg har ikke sagt noe om at situasjonen TS beskriver er bra (Selv om jeg ikke tror vi får hele historien i HI), men det kan være mange grunner til at man oppretter aktiviteter som kun er for en minoritet. For eksempel kan man ha en jente-forening på et studiested med stor overvekt av gutter, eller en gutte-forening på et studie med stor overvekt av jenter. Et annet eksempel kan være en barselsgruppe for katolikker i et samfunn som ellers har overvekt av protestanter. På en arbeidsplass kan man ha en interessegruppe kun for de med en spesiell fagkompetanse, der de andre kollegaene ikke kan delta.

Man må forstå forskjellen på å tilby noe til kun en minoritet og ekskludere alle andre, kontra å tilby noe til nesten alle men ekskludere en minoritet. Man kan såklart argumentere for at ingen av delene er bra, men det likestiller likevel ikke de to situasjonene.

Jeg skjønner forsåvidt hva du mener, men ordbruker blir fortsatt noe feil, altså ordet rasisme. Dette ordet misbrukes og brukes ofte svært feil.

I utgangspunktet skiller ikke rasisme mellom minoritet eller majoritet. Dersom jeg for eksemepel en privatskole, for å gi et tilbud til etnisk norsk barn med foreldre som ikke ønsker barna i en skole dominert av innvandrere, og dermed eskluderer alle barn som ikke ser ut på den og den måten, er ikke det rasisme?

Eller åpner et utested kun for etnisk norsk, "som et tilbud til etnisk norske ungdommer". Folk ville reagert på det, men ordbruken og realiteten er fortsatt den samme som et barnehagen tilbud som beskrives her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...