Gå til innhold

Dette er hva feministisk logikk er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal jeg si fra om det? Hvorfor kan jeg ikke bare anta at naboen er dyktig i sin jobb og fortjener pengene han tjener? Hvorfor er det noe jeg skal føle meg dårlig over?

Hvor får du det fra at kvinners sykdommer ikke forskes like mye på som menns?

Har du mensen hver eneste dag? Da skjønner jeg at du frekventerer gynekologen i tide og utide :) Noe må jo være alvorlig galt med deg.

Du virker sint fordi du plages mye av mensen. Hva det har med kjønn og feminisme skjønner jeg ingenting av. Du er kvinne, du har mensen. Hva er det du vil fram til? Du synes det er blodig urettferdig at du må ha mensen?

Les innlegg før du svarer. Det står at det gjelder også for noen sykdommer menn får.

Det er ikke noe alvorlig galt med meg. Rart du skriver slik når du ikke engang vet at menn ikke går til gynekolog. Det er ganske åpenbart at du ikke har særlig med peiling.

Jeg er ikke sint. Jeg blir irritert på deg fordi du mener jeg ikke skal bry meg om at noen sykdommer som er knyttet til kjønn ikke blir forsket nok på rett og slett fordi det ikke blir tatt seriøst nok. Vi har ikke mye kunnskap om det på grunn av dette.

Du bagatelliserer noe som er veldig alvorlig, og fordi at noen dør i andre land skal ikke jeg få lov å bry meg om problemer vi har i I-land. Det er ikke en særlig oppegående mening fordi det viser at du selv ikke er i stand til å bry deg om mer enn en ting om gangen.

Det er urettferdig at sykdommer som er knyttet til kjønn ikke blir forsket nok på.

Jeg vet ikke hvorfor du prøver å knytte menstruasjon og sinne sammen. Er det fordi du tror at når man har mensen så er man sint? Nå har du sjansen tik å lære noe nytt i dag: du mener sikkert PMS og dette er noe noen kvinner er plaget med før menstruasjon. Men når man går på enten p-piller eller går på hormonmedisiner så vil man ikke ha PMS fordi man ikke har syklus. Da vet du det.

Hadde kvinnesykdommer (igjen, det gjelder også for noen sykdommer bare menn får også, så dette kan du ikke bruke mot meg) blitt mer forsket på hadde jeg også sluppet å gå på medisiner som har 3 ganger så høyt hormoninnhold som p-prøyte og dermed sluppet en ganske mye større sannsynlighet for blodpropp og andre alvorlige ting. Og vet du? Hadde de hatt medisiner som fungerer mot de problemene jeg har så hadde jeg kunne fått meg jobb i f.eks leger uten grenser så da hadde jeg kunne hjulpet det du bryr deg så utrolig mye om.

Det er fint og flott at du bryr deg om barna i Afrika, men tviler pp at du gjør mye mer enn meg for å hjelpe. For jeg kan faktisk bry meg om barna i Afrika samtidig som jeg bryr meg om forskning på sykdommer som rammer mennesker i hele verden, også her i Norge. Men du mener altså at jeg ikke skal få lov til å bry meg om forsknimg som hadde kunnet forbedre min livskvalitet svært mye og at jeg kun skal bry meh om barna i Afrika når jeg har hjernekapasitet til å bry meg om begge deler?

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FuturePrimitive

Les innlegg før du svarer. Det står at det gjelder også for noen sykdommer menn får.

Det er ikke noe alvorlig galt med meg. Rart du skriver slik når du ikke engang vet at menn ikke går til gynekolog. Det er ganske åpenbart at du ikke har særlig med peiling.

Jeg er ikke sint. Jeg blir irritert på deg fordi du mener jeg ikke skal bry meg om at noen sykdommer som er knyttet til kjønn ikke blir forsket nok på rett og slett fordi det ikke blir tatt seriøst nok. Vi har ikke mye kunnskap om det på grunn av dette.

Du bagatelliserer noe som er veldig alvorlig, og fordi at noen dør i andre land skal ikke jeg få lov å bry meg om problemer vi har i I-land. Det er ikke en særlig oppegående mening fordi det viser at du selv ikke er i stand til å bry deg om mer enn en ting om gangen.

Det er urettferdig at sykdommer som er knyttet til kjønn ikke blir forsket nok på.

Jeg vet ikke hvorfor du prøver å knytte menstruasjon og sinne sammen. Er det fordi du tror at når man har mensen så er man sint? Nå har du sjansen tik å lære noe nytt i dag: du mener sikkert PMS og dette er noe noen kvinner er plaget med før menstruasjon. Men når man går på enten p-piller eller går på hormonmedisiner så vil man ikke ha PMS fordi man ikke har syklus. Da vet du det.

Hadde kvinnesykdommer (igjen, det gjelder også for noen sykdommer bare menn får også, så dette kan du ikke bruke mot meg) blitt mer forsket på hadde jeg også sluppet å gå på medisiner som har 3 ganger så høyt hormoninnhold som p-prøyte og dermed sluppet en ganske mye større sannsynlighet for blodpropp og andre alvorlige ting. Og vet du? Hadde de hatt medisiner som fungerer mot de problemene jeg har så hadde jeg kunne fått meg jobb i f.eks leger uten grenser så da hadde jeg kunne hjulpet det du bryr deg så utrolig mye om.

Det er fint og flott at du bryr deg om barna i Afrika, men tviler pp at du gjør mye mer enn meg for å hjelpe. For jeg kan faktisk bry meg om barna i Afrika samtidig som jeg bryr meg om forskning på sykdommer som rammer mennesker i hele verden, også her i Norge. Men du mener altså at jeg ikke skal få lov til å bry meg om forsknimg som hadde kunnet forbedre min livskvalitet svært mye og at jeg kun skal bry meh om barna i Afrika når jeg har hjernekapasitet til å bry meg om begge deler?

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Jeg gjør ingenting for å hjelpe barna i Afrika. Men de har i det minste min sympati. Jeg tipper dog at din livsstil er mer ødeleggende for dem enn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting for å hjelpe barna i Afrika. Men de har i det minste min sympati. Jeg tipper dog at din livsstil er mer ødeleggende for dem enn min.

Du må nesten forklare nærmere hva du mener med det. (Var ikke meg du svarte, forresten).

Anonymous poster hash: c5d06...48f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting for å hjelpe barna i Afrika. Men de har i det minste min sympati. Jeg tipper dog at din livsstil er mer ødeleggende for dem enn min.

Det her blir for tynt. De har din sympati. Ja vel, jeg tror de aller fleste har sympati når så enormt mange medmennesker lider hver dag. Hva i alle dager har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: d9790...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting for å hjelpe barna i Afrika. Men de har i det minste min sympati. Jeg tipper dog at din livsstil er mer ødeleggende for dem enn min.

Jeg gir penger hver mnd til tross for at jeg er student. Min livsstil ødelegger ikke for noen. Du drar veldig mange rare konklusjoner.

Siden du ikke gjør noe for å hjelpe barn i Afrika og mener at jeg heller ikke skal bry meg om de problemene vi har her i I-land (som også rammer mennesker i U-land) så synes jeg at det virker som om at du ikke vil at vi skal ha noen fremgang på noe som helst plan i verden. Jeg synes det er veldig merkelig at du bryr deg så hardt om at andre bryr seg om ting. Hadde du i stedet brukt denne energien din på å f.eks gi en 100-lapp til leger uten grenser hver mnd så hadde vi kommet et lite skritt nærmere en bedre verden. Ikke engang jeg merker en 100-lapp mindre på konto hver mnd og vet at pengene går til f.eks at utsultede barn får Plumpy Nut og dermed overlever.

Sympati hjelper ikke på noe annet enn din egen samvittighet.

Mitt poeng er at det er mulig å bry seg om flere ting samtidig. Du snakker så stort om å bry seg om alle de andre som har det verre enn oss, men det viser seg at du ikke bryr deg mer enn at du gir dem litt av din sympati. Dermed synes jeg at det er veldig rart at du da forteller meg at jeg skal bry meg om de som har det verre enn meg når jeg faktisk gir av det lille jeg har av penger i tillegg til det jeg mener er urett her vi bor.

Men du synes vel fortsatt det er grusomt med oss forbaskede feministhelvete som faktisk prøver å skape en bedre verden.

Vet du. Om alle hadde begynt med seg selv så hadde verden blitt et mye mye bedre sted. Så i stedet for å kritisere hva andre bryr seg om anbefaler jeg at du gransker deg selv litt og finner ut hva DU kan gjøre ut over å gi litt av din sympati til det du brenner så kraftig for! :)

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg gir penger hver mnd til tross for at jeg er student. Min livsstil ødelegger ikke for noen. Du drar veldig mange rare konklusjoner.

Siden du ikke gjør noe for å hjelpe barn i Afrika og mener at jeg heller ikke skal bry meg om de problemene vi har her i I-land (som også rammer mennesker i U-land) så synes jeg at det virker som om at du ikke vil at vi skal ha noen fremgang på noe som helst plan i verden. Jeg synes det er veldig merkelig at du bryr deg så hardt om at andre bryr seg om ting. Hadde du i stedet brukt denne energien din på å f.eks gi en 100-lapp til leger uten grenser hver mnd så hadde vi kommet et lite skritt nærmere en bedre verden. Ikke engang jeg merker en 100-lapp mindre på konto hver mnd og vet at pengene går til f.eks at utsultede barn får Plumpy Nut og dermed overlever.

Sympati hjelper ikke på noe annet enn din egen samvittighet.

Mitt poeng er at det er mulig å bry seg om flere ting samtidig. Du snakker så stort om å bry seg om alle de andre som har det verre enn oss, men det viser seg at du ikke bryr deg mer enn at du gir dem litt av din sympati. Dermed synes jeg at det er veldig rart at du da forteller meg at jeg skal bry meg om de som har det verre enn meg når jeg faktisk gir av det lille jeg har av penger i tillegg til det jeg mener er urett her vi bor.

Men du synes vel fortsatt det er grusomt med oss forbaskede feministhelvete som faktisk prøver å skape en bedre verden.

Vet du. Om alle hadde begynt med seg selv så hadde verden blitt et mye mye bedre sted. Så i stedet for å kritisere hva andre bryr seg om anbefaler jeg at du gransker deg selv litt og finner ut hva DU kan gjøre ut over å gi litt av din sympati til det du brenner så kraftig for! :)

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Hvordan hjelper det fattige barn at du gir en 100-lapp til en warlord i mnd? Det er der pengene ender opp. Du har gode intensjoner, men de ender opp med å bli onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan hjelper det fattige barn at du gir en 100-lapp til en warlord i mnd? Det er der pengene ender opp. Du har gode intensjoner, men de ender opp med å bli onde.

Nei, da har du ikke fått med deg mye. Det finnes sider der man kan sjekke hvor pengene havner.

Det er veldig trist at du ikke har noe som helst ønske om at verden skal gå framover. Og så kritiserer du de som ønsker det. Uansett hvor mye sympati du har for barn i hungersnød så vil de fortsatt dø av sult. Sympatien din hjelper ingen andre enn deg selv

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Nei, da har du ikke fått med deg mye. Det finnes sider der man kan sjekke hvor pengene havner.

Det er veldig trist at du ikke har noe som helst ønske om at verden skal gå framover. Og så kritiserer du de som ønsker det. Uansett hvor mye sympati du har for barn i hungersnød så vil de fortsatt dø av sult. Sympatien din hjelper ingen andre enn deg selv

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Det dør jo like mange barn av sult i dag som i fjor. Jeg kan ikke se at din hundrelapp har hjulpet noe. Selv om det finnes sider med rangering og kan sjekkes hvor penger havner, så havner de sjeldent der de skal uansett. Jeg bruker penger på lokalmiljøet, barn og unge her jeg bor. I motsetning til dere gale sosialistfeminister så tror jeg ikke at jeg kan være med å redde verden. Men om du ønsker leve i den vilfarelsen, så vær så god. Redd verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dør jo like mange barn av sult i dag som i fjor. Jeg kan ikke se at din hundrelapp har hjulpet noe. Selv om det finnes sider med rangering og kan sjekkes hvor penger havner, så havner de sjeldent der de skal uansett. Jeg bruker penger på lokalmiljøet, barn og unge her jeg bor. I motsetning til dere gale sosialistfeminister så tror jeg ikke at jeg kan være med å redde verden. Men om du ønsker leve i den vilfarelsen, så vær så god. Redd verden.

Min hundrelapp hjelper like mye som andre hundrelapper. Men det er som de sier, det er de som har minst som gir mest. Det er synd du er så egoistisk altså :/ Er glad jeg gjør det jeg kan og ikke er som deg. Hadde vi alle vært som deg, hadde verden vært enda verre enn den er i dag.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dør jo like mange barn av sult i dag som i fjor. Jeg kan ikke se at din hundrelapp har hjulpet noe. Selv om det finnes sider med rangering og kan sjekkes hvor penger havner, så havner de sjeldent der de skal uansett. Jeg bruker penger på lokalmiljøet, barn og unge her jeg bor. I motsetning til dere gale sosialistfeminister så tror jeg ikke at jeg kan være med å redde verden. Men om du ønsker leve i den vilfarelsen, så vær så god. Redd verden.

Men hvis alle hadde slutta å gi penger til slike formål, hadde nok flere dødd av sult enn i fjor.

Anonymous poster hash: 6e23e...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Men hvis alle hadde slutta å gi penger til slike formål, hadde nok flere dødd av sult enn i fjor.

Anonymous poster hash: 6e23e...9f0

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Det er helt andre faktorer som spiller inne enn noen hundrelapper fra selvopptatte nordmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Det er helt andre faktorer som spiller inne enn noen hundrelapper fra selvopptatte nordmenn

Hva konkrete grep mener du vi selvopptatte nordmenn kan ta i forhold til mennesker i nød i den tredje verden, om vi har et ønske om å kunne hjelpe noen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hva konkrete grep mener du vi selvopptatte nordmenn kan ta i forhold til mennesker i nød i den tredje verden, om vi har et ønske om å kunne hjelpe noen da?

Tvinge vår egen stat og egne selskaper til å ikke utnytte fattige i fattige land. Altså gjennom å stemme eller enda bedre IKKE stemme på korrupte sosiopater (politikere) Rett og slett bare la disse landene være i fred, og ordne opp selv.

Det er en sånn syk tanke som vi har blitt opplært til å tro at vi skal HJELPE andre land. Det fungerer ikke slik, og det er derfor såkalt U-hjelp ALDRI HAR FUNGERT, eller noe sinne VIL fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvinge vår egen stat og egne selskaper til å ikke utnytte fattige i fattige land. Altså gjennom å stemme eller enda bedre IKKE stemme på korrupte sosiopater (politikere) Rett og slett bare la disse landene være i fred, og ordne opp selv.

Det er en sånn syk tanke som vi har blitt opplært til å tro at vi skal HJELPE andre land. Det fungerer ikke slik, og det er derfor såkalt U-hjelp ALDRI HAR FUNGERT, eller noe sinne VIL fungere.

så det beste vi kan gjøre er å la være å stemme ved valg? eller finnes det politikere/partier som ikke er korrupte sosiopater som blander seg i internasjonal politikk , og er opptatt av å bekjempe utnyttelse av fattige?

( det hørtes forresten litt selvmotsigende ut. hm. )

altså, skal vi satse på nasjonal produksjon av alt vi trenger?

Endret av spektralkatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det beste vi kan gjøre er å la være å stemme ved valg? eller finnes det politikere/partier som ikke er korrupte sosiopater som blander seg i internasjonal politikk , og er opptatt av å bekjempe utnyttelse av fattige?

( det hørtes forresten litt selvmotsigende ut. hm. )

altså, skal vi satse på nasjonal produksjon av alt vi trenger?

Den eneste måten å skape rettferdighet og like rettigheter for alle jordas innbyggere er en fjern drøm og en fjern fantasi. For det første måtte man åpnet grensene og det er det ingen som vil, og for det andre måtte vi ha gått ned i levestandard og det er det heller ingen som vil.

Bare se hva som skjedde dengang nigeranske horer forsøkte å selge sex på karl johan? vips ble det forbudt å kjøpe sex for å forhindre mennskehandel, og visumreglene ble strammet inn. Altså den eneste grunnen til menneskehandel, altså visumregler er også det man blir strengest på.

Så det er bare vås alt sammen, ingen ønsker reell likestilling her i verden og ingen ønsker like rettigheter her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

så det beste vi kan gjøre er å la være å stemme ved valg? eller finnes det politikere/partier som ikke er korrupte sosiopater som blander seg i internasjonal politikk , og er opptatt av å bekjempe utnyttelse av fattige?

( det hørtes forresten litt selvmotsigende ut. hm. )

altså, skal vi satse på nasjonal produksjon av alt vi trenger?

Nei, det finnes ikke politikere som ikke er sosiopater. Politiker er synonymt med sosiopat - ønske om å styre herske over andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den eneste måten å skape rettferdighet og like rettigheter for alle jordas innbyggere er en fjern drøm og en fjern fantasi. For det første måtte man åpnet grensene og det er det ingen som vil, og for det andre måtte vi ha gått ned i levestandard og det er det heller ingen som vil.

Bare se hva som skjedde dengang nigeranske horer forsøkte å selge sex på karl johan? vips ble det forbudt å kjøpe sex for å forhindre mennskehandel, og visumreglene ble strammet inn. Altså den eneste grunnen til menneskehandel, altså visumregler er også det man blir strengest på.

Så det er bare vås alt sammen, ingen ønsker reell likestilling her i verden og ingen ønsker like rettigheter her i verden.

kanskje...er verden et grusomt sted....

kanskje det er som han sa, strindberg, "det er synd på menneskene"

kanskje ønsket, illusjonen, om å være gode mennesker ofte fordufter når vi setter det opp mot hva vi ønsker oss, hva vi vil ha for oss selv?

og at vi ikke vil, ikke klarer å se det, se oss selv for det vi er, dyret i oss.

men jeg tror jo, jeg er faktisk sikker på, at det finnes noe godt i menneskene også.

at verden er vakker og vidunderlig også. at det finnes der, sammen med alt det andre.

når jeg er i det humøret pleier jeg å høre på tom waits' blood money, velte meg i misantropien, en liten stund, det pleier å hjelpe. jeg blir i litt bedre humør, se humoren i mine egne tankespinnerier, og tenker det kan ikke være så jævlig, liksom. det er ikke sikkert du har sansen for fyren, så jeg skal ikke anta det sier deg noe, eller at du er interessert. :)

men denne f eks, everything goes to hell, oppsummerer jo mye av det en kan føle for verden, for meg i alle fall, av og til.

Why be sweet, why be careful, why he kind?

A man has only one thing on his mind

Why ask palitely, why go lightly,

Why say please?

They only want to get you on your knees

There are a few things I never could believe

A woman when she weeps

A merchant when he swears

A thief who says he'll pay

A lawyer when he cares

A snake when he is sleeping

A drunkard when he prays

I don't believe you go to heaven

When you're good

Everything goes to hell, anyway...

Laissez-faire mi amour, ce la vie

Shall I return to shore or swim

Back out to sea?

The world don't care what a soldier

Does in town

It's all hanging in the windows

By the pound

There are few things

I never could believe...

etc.

eller denne, misery is the river of the world

Misery's the River of the World

The higher that the monkey can climb

The more he shows his tail

Call no man happy 'til he dies

There's no milk at the bottom of the pail

God builds a church

The devil builds a chapel

Like the thistles that are growing

'round the thrunk of a tree

All the good in the world

You can put inside a thimble

And still have room for you and me

If there's one thing you can say

About Mankind

There's nothing kind about man

You can drive out nature with a pitch fork

But it always comes roaring back again

tåkeprat, kanskje.

men jeg har nok ikke egenskapene som skal til for å løse verdensproblemene, det er vel kanskje få som har?

men vi kan jo prøve? litt? å gjøre noe godt, i vårt eget mikrokosmos, det vi til en viss grad har kontroll over, om det er aldri så lite,

jeg tror ikke det skader i alle fall.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: jeg innser jeg er ganske langt fra trådens tema, være så snill å ikke skyld feminister for min evt manglede logiske sans og evne til å holde meg til tema. jeg regner meg ikke som feminist uansett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feministisk logikk, slik jeg ser det.

http://reform.no/rapport-fra-fns-kvinnekonferanse-menn-ma-med/

Feministene vil gjerne trekke menn med i kampen mot det man mener er kvinnediskriminering. Men man er ikke interessert i at dette skal skje på en måte som gavner menn. De diskrimineringsproblemene som rammer menn er ikke interessant i det hele tatt.

Da er det nærliggende å tenke at feminismen bl.a. baserer seg på at kvinner skal ha monopol på offerrollen og diskriminering som rammer andre ikke er relevant. Den logiske følgen av dette må jo da være at fmeninismen betrakter menn som mindre verdt enn kvinner.

Dette ser vi konsekvensene av også i det norske samfunnet. Feminismen står konsekvent på at det er vold mot kvinner som skal bekjempes. Og alle menn ansvarliggjøres for noen menns vold. Vold mot menn er ikke interessant som problem. Ergo: Menn er mindre verdt. Trakkasering på nett fremmes som et problem kun kvinner utsettes for. Dermed kjører feministene på at trakkasering av kvinner på nett må bekjempes. Selv om man vet at også menn trakkaseres på nett...bl.a. av kvinner. En annen typisk slik sak er vern mot kjønnslemlestelse. Feminismen sto på barrikadene for å få lovfestet at jentebarn skulle ha et vern mot at voksne skulle skjære i kjønnsorganet deres. Men dette var dessverre ikke viktig når tilsvarende vern av guttebarn kom på dagsordenen. Så kjønnslemlestese av guttebarn er fullt lovlig og satt i system. Guttebarn er ikke verdt et vern.

Og slik kan jeg fortsette.

Dette ødelegger feminismens legitimitet fullstendig og er den direkte årsaken til at menn flest aldri vil finne på å samarbeide eller identifisere seg med feminisme. Hadde feminismen vært lur, hadde man kommet oss i møte, tatt avstand fra hat-retorikk mot menn (som oftest fra feminister) kunne man fått menn som allierte i kampen mot all diskriminering. Det er enkel logikk. Men den logikken når ikke opp i feministiske miljøer....jf. linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...