Gå til innhold

Dette er hva feministisk logikk er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feministisk logikk

Anonymous poster hash: e96c3...c35

Med tanke på at kvinner ikke har noen form for logikk, så eksister det ikke noen form for feministisk logikk.

Anonymous poster hash: 8f2a0...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja ser der ja, der kom han! haha. :fnise:

akkurat det poenget jeg illustrerte i det andre innlegget. tanx :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

,,

:)

Det var da strengt tatt du som impliserte at kvinner ikke har noen makt eller innflytelse, og jeg sa på ingen måte at kvinner har ALL makt og innflytelse - jeg bare poengterte det faktum at enkelte kvinner har det, på samme måte som at enkelte menn har makt. De fleste av oss menn er like ubetydelige i den store sammenhengen som de fleste kvinner.

jeg har ikke så mye greie på det, men

er det sånn at det er damer som skriver, har regien og finansierer disse reklamene og komediene?

Ja? Det vil jeg da tro. Finnes da masse av kvinner med både penger, høye stillinger og makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da strengt tatt du som impliserte at kvinner ikke har noen makt eller innflytelse, og jeg sa på ingen måte at kvinner har ALL makt og innflytelse - jeg bare poengterte det faktum at enkelte kvinner har det, på samme måte som at enkelte menn har makt. De fleste av oss menn er like ubetydelige i den store sammenhengen som de fleste kvinner.

Ja? Det vil jeg da tro. Finnes da masse av kvinner med både penger, høye stillinger og makt.

nei, du misforstår, jeg mente ikke implisere at kvinner ikke har noen makt og innflytelse.

jeg tror bare ikke at eksemplene du nevnte, som sit coms og reklame er kun styrt av feministers behov for å undertrykke menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en gang kvinneguiden er ekslusivt for kvinner.

Haha, utrolig, selv om det er menn her er det fortsatt et sted dedikert til kvinner, omtrentlig eksklusivt. women.com, der har du et sted som er eksklusivt for kvinner der menn rett og slett ikke har tilgang. Spørsmålet er heller, hva faen er eksklusivt for menn, annet enn herretoalettene? Det finne blant annet treningsstudio som er eksklusive for kvinner, hvor helvete er tilsvarende for menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, du er invitert til å bli med meg når jeg har mensen og skifte bind og slikt. Siden det er så stort privilegie med disse tingene vi kvinner har eksklisivt. Eller hva med å bli med meg alle de gangene jeg er hos gynekologen og så kan du sette deg oppi der og bli undersøkt du også slik at du ser hvor utrolig heldige vi kvinner er som må sitte oppi den stolen og bli lyst oppi underlivet.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Åja dakar deg, tenk å bli tilbudt helsesjekk, du vil kanskje at de midlene kan gå til noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

nei, du misforstår, jeg mente ikke implisere at kvinner ikke har noen makt og innflytelse.

jeg tror bare ikke at eksemplene du nevnte, som sit coms og reklame er kun styrt av feministers behov for å undertrykke menn.

Hvem har sagt at de er kun styrt av feminister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Haha, utrolig, selv om det er menn her er det fortsatt et sted dedikert til kvinner, omtrentlig eksklusivt. women.com, der har du et sted som er eksklusivt for kvinner der menn rett og slett ikke har tilgang. Spørsmålet er heller, hva faen er eksklusivt for menn, annet enn herretoalettene? Det finne blant annet treningsstudio som er eksklusive for kvinner, hvor helvete er tilsvarende for menn?

Jeg tror vi fortsatt har glory holes for oss selv...yaaaaay,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at de er kun styrt av feminister?

for å unngå framtidige misforståelser,

kan du forklare essensen av innleggene dine for meg?

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

for å unngå framtidige misforståelser,

kan du forklare essensen av innleggene dine for meg?

:)

At kvinner i vesten, spesielt Norge og Sverige har det utrolig godt, selv bedre enn menn. Så at dere klager og syter så mye, spesielt over ting som ingen andre enn dere selv kan gjøre noe med, tror jeg er ganske provoserende. Spesielt med tanke på hvor mange mennesker, menn, barn og kvinner over hele verden, som lider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner i vesten, spesielt Norge og Sverige har det utrolig godt, selv bedre enn menn. Så at dere klager og syter så mye, spesielt over ting som ingen andre enn dere selv kan gjøre noe med, tror jeg er ganske provoserende. Spesielt med tanke på hvor mange mennesker, menn, barn og kvinner over hele verden, som lider.

ok.

så da er mannesyting i norge en mer legitim aktivitet?

er det slik at norske menn har så mange flere plager de ikke kan gjøre noe med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

ok.

så da er mannesyting i norge en mer legitim aktivitet?

er det slik at norske menn har så mange flere plager de ikke kan gjøre noe med?

Nei, for menn syter mindre generelt. Men menn tar f.eks mye mer selvmord enn kvinner. Antakelig fordi vi syter FOR lite. Tar heller å dreper oss selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for menn syter mindre generelt. Men menn tar f.eks mye mer selvmord enn kvinner. Antakelig fordi vi syter FOR lite. Tar heller å dreper oss selv..

bare syt i vei for min del.

:)

jeg spurte egentlig bare fordi jeg er interessert i å forstå tenkegangen.

det er ikke godt å være suicidal, har vært der selv, og unner ingen den opplevelsen, så håper virkelig norske menn tar tak og oppsøker hjelp når de trenger det.

det er dere vel unt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du angripe feminisme må du bruke feminister for å nå frem. Som dette, hvor en feminist! bryter ned feminismens aller helligste graal, at kvinner skulle være bedre enn menn.



Anonymous poster hash: 909c0...fdf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De fleste menn er med i ekslusive gutteklubber...kjenner meg igjen der.

Nei jeg aner ikke. Siden denne tråden er basert på at feminister (dvs alle kvinner i manges øyne) klager på at de blir holdt utenfor ting som menn vil være alene om, tok jeg bare et tilfeldig og veldig generelt utgangspunkt i "gutteklubber". Jeg kjenner ingen som er med på denslags men kjenner eller ingen damer som er med i egne dameting der menn stenges ute.

Anonymous poster hash: f4a3d...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må vel også til gynekologisk undersøkelse i blandt? Er det noe du må veldig ofte? Kanskje noe er galt med deg? Kona mi er aldri til gynekolog.

Nei, ingen menn går til gynekolog.

Om din kone aldri er hos gynekolog, vil jeg anbefale henne å ta seg en tur for å ta celleprøve. Det er viktig for å forhindre utvikling av livmorhalskreft.

Menn har ikke en vagina og går derfor ikke til gynekolog. Du mener sikkert urolog, men det trenger man ikke gå til med mindre man har et problem. Kvinner går til gynekolog eller må ta gu hos fastlegen selv om de ikke er syke for å forhindre at de blir syke.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At kvinner i vesten, spesielt Norge og Sverige har det utrolig godt, selv bedre enn menn. Så at dere klager og syter så mye, spesielt over ting som ingen andre enn dere selv kan gjøre noe med, tror jeg er ganske provoserende. Spesielt med tanke på hvor mange mennesker, menn, barn og kvinner over hele verden, som lider.

Så om jeg opplever noe jeg synes er urettferdig i Norge har jeg ikke lov å snakke om det i dine øyne fordi noen i andre land har det verre? Om alle skal tenke slik som deg vil det ikke være mye fremgang å noen måte i dette landet.

F.eks er det lite forskning i verden på kvinnesykdommer. Hadde de forsket mer på det hadde vi sikkert kunne funnet medisiner mot f.eks endometriose som mange kvinner lider av. Dette er altså et problem som rammer hele verden, også Norge. Det samme gjelder for noen sykdommer bare menn får også. Synes du at jeg skal la være å snakke om dette fordi noen dør av urett i et annet land?

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Så om jeg opplever noe jeg synes er urettferdig i Norge har jeg ikke lov å snakke om det i dine øyne fordi noen i andre land har det verre? Om alle skal tenke slik som deg vil det ikke være mye fremgang å noen måte i dette landet.

F.eks er det lite forskning i verden på kvinnesykdommer. Hadde de forsket mer på det hadde vi sikkert kunne funnet medisiner mot f.eks endometriose som mange kvinner lider av. Dette er altså et problem som rammer hele verden, også Norge. Det samme gjelder for noen sykdommer bare menn får også. Synes du at jeg skal la være å snakke om dette fordi noen dør av urett i et annet land?

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Det blir litt som at jeg i tide og utide skulle sutre over at jeg tjente litt dårlig og ikke hadde like mye som naboen når det er 3 milliarder mennesker i verden som ikke legger seg mette i kveld.

Problemer oppfattes selvsagt på et subjektivt nivå, og ingen kan påberope seg å ha det noe bedre eller verre enn andre. Petter Stordalen får nok akuratt like mye hjertebank og sure tanker når han taper 50 mill som når jeg taper 50 tusen. Så du har selvsagt rett til å engasjere deg i akuratt hva du vil, og du må gjerne klage over små bagatellmessige urettferdigheter. For all del! Skal ikke ta fra deg retten til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som at jeg i tide og utide skulle sutre over at jeg tjente litt dårlig og ikke hadde like mye som naboen når det er 3 milliarder mennesker i verden som ikke legger seg mette i kveld.

Problemer oppfattes selvsagt på et subjektivt nivå, og ingen kan påberope seg å ha det noe bedre eller verre enn andre. Petter Stordalen får nok akuratt like mye hjertebank og sure tanker når han taper 50 mill som når jeg taper 50 tusen. Så du har selvsagt rett til å engasjere deg i akuratt hva du vil, og du må gjerne klage over små bagatellmessige urettferdigheter. For all del! Skal ikke ta fra deg retten til det.

Om du synes du tjener for lite er det din rett å si fra om det samtidig som du også kan bry deg om alle de i verden som tjener mindre enn deg.

Det er ikke bagatellmessig at sykdommer som ett kjønn får ikke blir forsket nok på og at svært mange kvinner ikke blir tatt seriøst når de har problemer knyttet til kjønnet deres. Jeg kjenner rett og slett jeg blir irritert for at du bagatelliserer at jeg har mensen hver eneste dag og så sterke smerter at jeg besvimer og at løsningen på det er at det må forskes mer på. Jeg ønsker aldri noen noe vondt, men hadde du kjent eggstokken og livmora di vri seg hadde du nok ikke sett på det som en bagatell.

Ja, det er trist folk dør, men du er ikke særlig oppegående om det gjør at du ikke klarer å tenke på problemene vi har i I-land.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Om du synes du tjener for lite er det din rett å si fra om det samtidig som du også kan bry deg om alle de i verden som tjener mindre enn deg.

Det er ikke bagatellmessig at sykdommer som ett kjønn får ikke blir forsket nok på og at svært mange kvinner ikke blir tatt seriøst når de har problemer knyttet til kjønnet deres. Jeg kjenner rett og slett jeg blir irritert for at du bagatelliserer at jeg har mensen hver eneste dag og så sterke smerter at jeg besvimer og at løsningen på det er at det må forskes mer på. Jeg ønsker aldri noen noe vondt, men hadde du kjent eggstokken og livmora di vri seg hadde du nok ikke sett på det som en bagatell.

Ja, det er trist folk dør, men du er ikke særlig oppegående om det gjør at du ikke klarer å tenke på problemene vi har i I-land.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Hvorfor skal jeg si fra om det? Hvorfor kan jeg ikke bare anta at naboen er dyktig i sin jobb og fortjener pengene han tjener? Hvorfor er det noe jeg skal føle meg dårlig over?

Hvor får du det fra at kvinners sykdommer ikke forskes like mye på som menns?

Har du mensen hver eneste dag? Da skjønner jeg at du frekventerer gynekologen i tide og utide :) Noe må jo være alvorlig galt med deg.

Du virker sint fordi du plages mye av mensen. Hva det har med kjønn og feminisme skjønner jeg ingenting av. Du er kvinne, du har mensen. Hva er det du vil fram til? Du synes det er blodig urettferdig at du må ha mensen?

Endret av FuturePrimitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...