Gå til innhold

Hypotyreose og babylaging.. Når søke hjelp?


Gjest marie_82

Anbefalte innlegg

Gjest marie_82

Hei! Nå er vi bare inne i vår 8. pp, men jeg lurer alikevel på hvor lenge det er forventet at vi er prøvere før jeg evt får utredet om den resultatløse sengekosen skyldes min sykdom?

Jeg går akkurat nå på 75 mg og 150 mg levaxin annen hver dag. Det er forøvrig lenge siden jeg sist var inne og tok blodprøver. Ærlig talt så har jeg fått veldig lite informasjon og oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis er det 12 måneder som er vanlig, etter det kan man oppsøke hjelp.

Hvis du er usikker pga sykdom så ville jeg kontaktet fastlegen og spurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hei! Nå er vi bare inne i vår 8. pp, men jeg lurer alikevel på hvor lenge det er forventet at vi er prøvere før jeg evt får utredet om den resultatløse sengekosen skyldes min sykdom?

Jeg går akkurat nå på 75 mg og 150 mg levaxin annen hver dag. Det er forøvrig lenge siden jeg sist var inne og tok blodprøver. Ærlig talt så har jeg fått veldig lite informasjon og oppfølging.

Har selv lavt stoffskifte og jeg fikk ikke noen annen behandling enn vanlig. Hos oss hadde dette ingenting med at vi ble slitere, tilslutt ble jeg gravid på egenhånd. Det er dog veldig viktig å ta blodprøvene ofte og regelmessig, jeg tar nå i graviditeten blodprøve hver 4 uke, før hver 12 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør uansett se på ukedosen din og dele denne på 7. Å øke 100% annenhver dag er voldsomt. Følg også med på d-vitaminer, folat, b-12, magnesium og selen i tillegg til tsh ft3 og ft4.

Anonymous poster hash: c463a...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om at hypotyreose gjør at det er vanskelig å bli gravid. Derimot har man en større sjanse for spontanabort hvis man ikke er godt regulert.

Jeg ble gravid på første forsøk på tross av diagnosen.

Anonymous poster hash: fb5aa...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et par år på å bli gravid første gangen. Og det var fordi jeg hadde lavt stoffskifte som jeg ikke visste om. Men når verdiene ble riktige så satt spiren.

Så jeg ville gått til legen og tatt nye blodprøver i første omgang. Er du for lavt regulert så kan det bli vanskeligere å bli gravid sa legen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...