Gå til innhold

Skjer det aldri:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei nå er det 1,5 år siden jeg sluttet på p pillene og jeg har ikke blitt gravid enda. Syntes jeg begynner å miste håpet, og lurer på om det i hele tatt er mulig for meg å bli gravid:/

¨Det tok en stund etter p pilleslutt at mensen ble noge lunde normal, men nå er det ca 30 mellom hver syklus (+-) Er dette normalt? Jeg blir jo aldri gravid og syntes dette er veldig vanskelig. Fikk akkurat vite at beste venninna mi har blitt gravid og de har ikke prøvd en gang. Jeg er selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, men merker det stikker litt ekstra:/

Beklager for utblåsningen, men måtte bare få det ut. Jeg vet det er flere som prøver lenge, så 1,5 år er kanskje ikke så lenge :/



Anonymous poster hash: 9727f...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å si hva det er, men du kan oppsøke lege nå som det har gått over et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gå til lege da! Du kunne fort der for et halvt år siden jo. Sannsynligvis trenger dere litt hjelp bare:)

Anonymous poster hash: 9fc6b...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar til legen som vil henvise deg til en gynekolog, så vil dere jobbe sammen med å finne ut av det. Hvis det ikke er mulig med vanlig behandling så blir dere henvist til IVF Han må også dra til sin lege og teste sæden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta turen til legen ja :) Vi prøvde i litt over et år før jeg da gikk til legen. Ho tok masse blodprøver og fant ut at jeg hadde for lavt stoffskifte. Fikk medisiner og litt over et halvt år senere ble jeg gravid :) Jeg hadde da fått videre henvisning til gyn og fullstendig gitt opp håpet. Så ble ganske overrasket.

Det kan jo hende at det er noe enkelt som du trenger hjelp til rett og slett :) Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å bli gravid siden 2006 jeg da.......synes egentlig ikke 1,5 år er så himla lenge.



Anonymous poster hash: 43419...7e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å bli gravid siden 2006 jeg da.......synes egentlig ikke 1,5 år er så himla lenge.

Anonymous poster hash: 43419...7e4

Skjerp deg.

Dette er vel ikke en konkurranse hvor man kommer med barnehageutsagn a la "pappan min er sterkere enn pappan din" for å se hvem som har det verst?

1,5 år er lenge, selvom du har prøvd siden 2006. Det er en grunn til at man får legehjelp etter 1 år.

Endret av Saraby
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg.

Dette er vel ikke en konkurranse hvor man kommer med barnehageutsagn a la "pappan min er sterkere enn pappan din" for å se hvem som har det verst?

1,5 år er lenge, selvom du har prøvd siden 2006. Det er en grunn til at man får legehjelp etter 1 år.

Det er IKKE lenge. Det er såpass lenge at man oppsøker hjelp for å se om det er noe galt. Men lenge er det virkelig ikke, det er heller ganske normalt når man har gått på p-piller noen år. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 43419...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE lenge. Det er såpass lenge at man oppsøker hjelp for å se om det er noe galt. Men lenge er det virkelig ikke, det er heller ganske normalt når man har gått på p-piller noen år. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 43419...7e4

Når størstedelen av prøvere blir gravid innen 1 år, begynner det å drøye ut og bli lenge etter 1,5 år jo. Uansett hvor lenge du har prøvd.

Endret av Saraby
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE lenge. Det er såpass lenge at man oppsøker hjelp for å se om det er noe galt. Men lenge er det virkelig ikke, det er heller ganske normalt når man har gått på p-piller noen år. Skjerp deg. Anonymous poster hash: 43419...7e4

Hei, jeg kan forstå at siden du har vært prøver siden 2006 ikke syntes 1,5 år er lenge. Men jeg er sikker på at når du rundet 17 mnd som prøver,syntes selv at det hadde gått lang tid uten resultat. Håper at det vil klaffe for deg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE lenge. Det er såpass lenge at man oppsøker hjelp for å se om det er noe galt. Men lenge er det virkelig ikke, det er heller ganske normalt når man har gått på p-piller noen år. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 43419...7e4

Hun trenger ikke å skjerpe seg fordi du sammenligner med din situasjon.

De fleste er blitt gravide innen 12 mnd, og da er 17 mnd lenger enn snittet. Ja, det er ikke lenge, har selv bekjente som har prøvd i over 5 år, men man kan ikke sette alt relativt til sin egen situasjon og be folk skjerpe seg.

Anonymous poster hash: da9fb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har prøvd i 15 år så 6 år er ingenting! - Ser du hvor dumt det blir?

Alltid noen som har prøvd lenger, prøvd mer, har det verre. Svar på TS sitt spm eller la vær å svare.

Trist at du har prøvd 6 år og jeg skjønner det er tungt, men det er da ikke TS sin feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å bli gravid siden 2006 jeg da.......synes egentlig ikke 1,5 år er så himla lenge.

Anonymous poster hash: 43419...7e4

Det er ikke så himla lenge, men absolutt lenge nok til at det er grunn til å sette legene på saken og få undersøkt om det finnes et hinder for graviditet. Man trenger ikke sitte hjemme og bli mer og mer desillusjonert og bekymret. Det kan jo være lett å behandle problemet når en først finner ut av hvorfor det går tregt :-) Skulle det klaffe mens man venter på utredning og behandling er det jo bare å trekke henvisningen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle samme :) Det er jo sant at 1,5 år kanskje ikke er så lenge for noen som har prøvd myye lenger, men for meg virker det som en evighet nå.

Jeg har vært hos gynekolog og ho sa at jeg kanskje ikke hadde eggløsning hver måned, så da er det jo ikke så rart hvis det ikke kan klaffe hver måned. Jeg skulle ta blodprøver osv, og de sier de skal ringe, men de er veldig dårlig til å følge opp syntes jeg.

Jeg får nesten dra igjen å høre :) eller bytte sted kanskje.TS



Anonymous poster hash: 9727f...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle samme :) Det er jo sant at 1,5 år kanskje ikke er så lenge for noen som har prøvd myye lenger, men for meg virker det som en evighet nå.

Jeg har vært hos gynekolog og ho sa at jeg kanskje ikke hadde eggløsning hver måned, så da er det jo ikke så rart hvis det ikke kan klaffe hver måned. Jeg skulle ta blodprøver osv, og de sier de skal ringe, men de er veldig dårlig til å følge opp syntes jeg.

Jeg får nesten dra igjen å høre :) eller bytte sted kanskje.TS

Anonymous poster hash: 9727f...1be

Men det er jo noe du kan følge med på selv også ved å ta eggløsningstester og tempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er jo noe du kan følge med på selv også ved å ta eggløsningstester og tempen.

Positiv eggløsningstest gir ingen garanti for faktisk eggløsning, så ts kan godt få positive tester hver mnd uten at det er tilfellet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å pule hver eneste dag. Helst 2 ganger.

Anonymous poster hash: db7dd...a05

Moroklumpen. Mye sex kurerer ikke tette eggledere, PCOS, endometriose, lite/dårlige spermier, og en hel rekke andre ting som hindrer graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eggløsningstest gir ingen garanti for faktisk eggløsning, så ts kan godt få positive tester hver mnd uten at det er tilfellet.

Det var derfor jeg skrev eggløsningstest og tempen :) Ved å følge med på dette i flere mnd så kan man danne en graf å finne ut om man faktisk har eggløsning hver mnd eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...