Gå til innhold

Hvordan sjekke opp en trønder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har noen gode råd?

Skal jeg skryte av meg selv? Skal jeg understøtte hennes skryting?

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare behandle henne som hvilken som helst annen jente? Skriv det du normalt hadde skrevet til ei jente som ikke er derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare behandle henne som hvilken som helst annen jente? Skriv det du normalt hadde skrevet til ei jente som ikke er derfra.

Har gjort det hittil. Og det fungerer greit.

Men er usikker på f.eks dette med komplimenter. Hvis jeg skriver at hun er pen e.l. Vil hun kanskje bare svare "æ veit da vel det sjø!"

Så kanskje jeg heller skal skrive at jeg er pen. Altså gi meg selv ett kompliment? At det er det som er det vanlige der oppe?

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter

Har gjort det hittil. Og det fungerer greit.

Men er usikker på f.eks dette med komplimenter. Hvis jeg skriver at hun er pen e.l. Vil hun kanskje bare svare "æ veit da vel det sjø!"

Så kanskje jeg heller skal skrive at jeg er pen. Altså gi meg selv ett kompliment? At det er det som er det vanlige der oppe?

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Eller du kan skrive at du har bart, skinnvest og mokkasiner. Da blir hun umiddelbart interessert. Og si at du liker kanel i karsken. Da tror hun du er en myk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det hittil. Og det fungerer greit.

Men er usikker på f.eks dette med komplimenter. Hvis jeg skriver at hun er pen e.l. Vil hun kanskje bare svare "æ veit da vel det sjø!"

Så kanskje jeg heller skal skrive at jeg er pen. Altså gi meg selv ett kompliment? At det er det som er det vanlige der oppe?

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Du må tenke sosiologisk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det hittil. Og det fungerer greit.

Men er usikker på f.eks dette med komplimenter. Hvis jeg skriver at hun er pen e.l. Vil hun kanskje bare svare "æ veit da vel det sjø!"

Så kanskje jeg heller skal skrive at jeg er pen. Altså gi meg selv ett kompliment? At det er det som er det vanlige der oppe?

Anonymous poster hash: 6e435...af7

:)

Bare vær deg selv

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 8d7b7...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, dette er det dummeste jeg har hørt!

Lurer veldig på hvem du omgikk mens du bodde i Trondheim, for de jeg omgås er ikke slik du beskriver oss trøndere i det hele tatt. Men for all del - hvis du vil at hun skal like deg, så IKKE begynn å prate om din oppfatning av trøndere i hvert fall. Det får deg til å høres veldig dømmende og lite kunnskapsrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det hittil. Og det fungerer greit.

Men er usikker på f.eks dette med komplimenter. Hvis jeg skriver at hun er pen e.l. Vil hun kanskje bare svare "æ veit da vel det sjø!"

Så kanskje jeg heller skal skrive at jeg er pen. Altså gi meg selv ett kompliment? At det er det som er det vanlige der oppe?Anonymous poster hash: 6e435...af7

For øvrig fikk dette innlegget meg til å innse at du bare troller. Good one!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som føles naturlig for deg.. Hvis du vil at denne jenta skal like deg må hun bli kjent med deg sånn som du er, ikke sånn som du tror hun vil du skal være. Alle er ulike, trøndere også, så det som hadde funka for meg hadde ikke nødvendigvis fungert for andre igjen. Men en fellesnevner som rekker over for de aller fleste jenter er humor og glimt i øyet. Just sayin' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden ender snart opp på skråblikk og generaliseringer. :fnise:

Jeg er ikke mer enn normalt pratsom, skryt orker jeg ikke. Jeg liker ikke skinnklær, bart eller karsk. Chand vet jeg knapt hvem er, og jeg må innrømme at trønderrocken får være i fred for meg. Men trønderpie er jeg uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.... Jeg registrerer at det er mange trøndere som har svart her.

Det innlegget som har fått flest likes i denne tråden, er innlegget som er skrevet av han/hun som mener bergensere skryter mer enn trøndere :)

Ellers takker jeg for de tipsene jeg tross alt har fått så langt. Jeg noterer bak øret at jeg skal holde "trønderfordommene" mine for meg selv når jeg snakker med trøndere.

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere er jo blodharry hele gjengen.



Anonymous poster hash: b5db7...129
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere er jo blodharry hele gjengen. Anonymous poster hash: b5db7...129

Nei, det er de ikke!

Trøndere er fine folk, men det kan bli "litt mye", spesielt når de drikker :)

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Bumper" denne litt. Må vel være noen som har prøvd seg på en trønder/trønderinne før? :)

Anonymous poster hash: 6e435...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv trønderjente, men kan likevel ikke si at jeg driver og skryter av meg selv til gutter. Så om jenta du snakker med gjør det, så kan jo det si noe om personligheten hennes. Synes ikke du skal henge deg for mye opp i at hun er trønder, bare behandle henne som du ville gjort med hvilken som helst jente. Om en gutt hadde sagt til meg at jeg er pen, ville jeg aldri svart "æ veit æ e det sjø".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...