Gå til innhold

Did I blow it?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først av alt - hvis du jeg snakker med finner denne posten, sorry, ingenting vondt ment med å legge det ut her, jeg liker deg ganske godt og prøver å finne ut hvilke aspekter jeg kan forbedre :)
Så jeg har blitt litt kjent med denne jenta (23), jeg er 25. Møtte henne kort et par ganger for noen månender siden, så la jeg henne til på Facebook og snakket/flørtet litt med henne der. Hun bor hos faren som driver og slaver henne en del rundt. Så hang vi sammen tre dager på rad når hun var på besøk hos moren og hadde en veldig fin vibe. Jeg tok insjiativ til å avslutte “datene” fordi jeg ville avslutte på en high note og ville unngå awkwardness, for selv om jeg føler at hun liker meg, så virker hun også ganske sjenert og fraviker øyekontakt av og til som jeg tolker som miksa signaler.
Hun inviterte meg til å bade i sjøen en dag, men short story, så la hun ut noen quotes på Facebook som jeg trodde dreide seg om meg og ble usikker på om hun hadde fått feil oppfatning (at jeg er fake), og sluttet å like postene mine så jeg følte jeg måtte sjekke tempen for å se om hun hadde fått feil inntrykk av noe.
Jeg følte meg ganske selvsikker rundt henne, men etter at jeg sendte dette føler jeg meg mer usikker og eksponert :P

Meg: Hei [kallenavn] :) Følte vi hadde en ganske grei vibe gående, and I kind of like you. Skjedde det noe? Følte plutselig du snudde litt. Lurer på om jeg har gjort noe eller om det er noe annet jeg burde høre. It's allright, kommer ikke til å ta meg nær av det. At the end of the day happiness is a choice ^^ Ha en fin kveld.
Henne: Wazz up^^ no hard feelings here;) bare lite tid til folk når jeg er hos min far:) sikkert litt teit men så lenge vi bor under hans tak er det han som er sjefen og gjør vi ikke som han sier der og da tar han bort de ulike privilegiene vi har.er lei av det men jeg har ikke valget.slapp av.du er en inspirerende og koselig person:) bare jeg som ikke alltid kan planlegge grunnet min far.vi gjør det vi skal og ting går som det skal,men frihets følelsen forsvinner av og til og for at jeg ikke skal la aggresjon gå utover andre går jeg mye ut selv^^that's it actually.skal prøve å se om vi kan få til noe kaffe i ukedagene.
Meg: Skjønner, skjønner. All right, I'm just reading too much into stuff:p Høres ut som en utfordrende situasjon. Anbefaler å sjekke ut "bioenergetic catharsis" hvis du trenger utløp for sinnet ^^ gn
Henne: Neida.ikke sånn alvorlige greier:p trenger bare litt tid selv av og til.that's normal;)well,u have a Nice day then and see ya soon.later!

Er det direkte nok? Tar hun hintet? Har jeg ødelagt det? Har hun avvist meg eller tror dere hun vil fortsette? Føler jeg har drept noe av kjemien, men det er kanskje bare fordi jeg føler meg litt mindre selvsikker etter å ha eksponert meg på den måten.
Hva vil “inspirerende og koselig” si? Er det girl code for “lets just be friends”?


Anonymous poster hash: b3554...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av oss kan vite hva hun mener. men du. hvorfor skriver dere engelsk til hverandre? er det vanlig nå? (har jeg blitt gammel?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Har du kjørt disse meldingene i Google translate, eller hva er greia?

Virker som om hun har mye å tenke på, og at faren hennes er en dust. "Trenger bare litt tid til selv av og til"er i min omgangskrets vennekortet. Gi henne tid, nå får hun ta initiativ. Skulle dere gjenoppta kontakten vi jeg anbefale at dere bytter ut bading med et norskkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom blanding av norsk og engelsk. Skriver dere virkelig sånn til hverandre? Trist å se at dagens unge ikke klarer å uttrykke seg på norsk lenger.



Anonymous poster hash: 3008f...694
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Mh... Du er litt for "kul" og "fresh" og "care" osv. Hva med å snakke normalt med henne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at engelsken er teit, men hun svarer på samme måte, så hvorfor henge dere opp i det? Trådstarter ber ikke om språkråd.

TS: ikke godt å si hva hun tenker. Muligens er det bare det at hun er hos faren, eller så har hun kanskje mistet interessen litt. Bare gi henne litt tid og se hva som skjer. Om det skulle vise seg at hun ikke er interessert får du prøve å bruke tiden din på andre jenter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hun har foreslått bading 2-3 ganger, men uten å fikse en dato.

At hun tilbringer mye tid alene vet jeg er sant, så jeg føler ikke det burde være grunnlaget for avvisning.

Det med engelsk har liksom bare vært vår greie. Litt for "care" er jeg i hvert fall ikke :P Er det noe unormalt med måten jeg har svart på bortsett fra engelsken? Jeg vil ikke herpe for mye med forholdet til faren hennes, fordi hun føler seg låst i det. Hun får høre det fra omtrent alle hold at hun burde komme seg vekk derfra.



Anonymous poster hash: b3554...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok insjiativ til å avslutte “datene” fordi jeg ville avslutte på en high note og ville unngå awkwardness, for selv om jeg føler at hun liker meg, så virker hun også ganske sjenert og fraviker øyekontakt av og til som jeg tolker som miksa signaler.

Anonymous poster hash: b3554...48e

Det spørs nok om ikke du "blew it" ja.

Hva gjorde du i hele barndommen og ungdomstiden din? Det er en genuint spørsmål altså, og ikke ment spydig eller noe. Jeg prøver å forstå hvordan du kan ha endt opp slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Enig i at engelsken er teit, men hun svarer på samme måte, så hvorfor henge dere opp i det? Trådstarter ber ikke om språkråd.

TS: ikke godt å si hva hun tenker. Muligens er det bare det at hun er hos faren, eller så har hun kanskje mistet interessen litt. Bare gi henne litt tid og se hva som skjer. Om det skulle vise seg at hun ikke er interessert får du prøve å bruke tiden din på andre jenter :)

Fordi formuleringene oser påtatt selvsikkerhet og kulhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs nok om ikke du "blew it" ja.

Hva gjorde du i hele barndommen og ungdomstiden din? Det er en genuint spørsmål altså, og ikke ment spydig eller noe. Jeg prøver å forstå hvordan du kan ha endt opp slik.

Vokst opp med en synlig funksjonshemning, vokst opp uten far og med en ustabil mor, kjøpte meg inn i en løgn om at jeg ikke fortjente venner, dame eller lignende. Gikk på en sosial smell hvor jeg ble paranoid og trodde jeg ikke var verdt en dritt og brukte flere år på å bryte ut av kokongen jeg hadde lagd for meg selv. Men jeg har transformert meg mye de siste to årene, og føler ting begynner å ordne seg. I verste tilfelle så er dette bare en stepping stone til en bedre versjon av meg selv, og det ønsker jeg velkommen :)

Jeg tenkte kanskje å ende det på en high note virket som om jeg ikke var for ivrig etter henne. Men uansett i den situasjonen så føltes det litt unaturlig å eskalere fysisk, men jeg ser at jeg kanskje kunne ha gjort det. Uansett så spurte hun meg om bading i etterkant av det, så det virker ikke som om det var det som var the breaking point.

Anonymous poster hash: b3554...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ordlegger deg mye bedre her enn på meldingene til henne ihvertfall. Men jeg vet ikke helt, du kan jo vente noen dager og heller spørre igjen om å finne på noe. Sier hun nei da, så er det hennes tur til å ta initiativ neste gang.

Hun skriver jo ganske greit at hun må følge reglene til faren. Tror ikke du bør overanalysere ting og heller ta det litt som det kommer. Slapp av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Jeg synes du skal prøve å slappe av, ta det litt rolig osv. Prøve å se ting fra hennes perspektiv før du handler kanskje. Ta deg noen badeturer med henne du, kanskje ting løsner opp litt.

Og ikke avvis henne hvis du virkelig ikke vil det, det er stygt gjort.

Hvem vet, kanskje dere ender opp som litt av et radarpar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Vokst opp med en synlig funksjonshemning, vokst opp uten far og med en ustabil mor, kjøpte meg inn i en løgn om at jeg ikke fortjente venner, dame eller lignende. Gikk på en sosial smell hvor jeg ble paranoid og trodde jeg ikke var verdt en dritt og brukte flere år på å bryte ut av kokongen jeg hadde lagd for meg selv. Men jeg har transformert meg mye de siste to årene, og føler ting begynner å ordne seg. I verste tilfelle så er dette bare en stepping stone til en bedre versjon av meg selv, og det ønsker jeg velkommen :)

Jeg tenkte kanskje å ende det på en high note virket som om jeg ikke var for ivrig etter henne. Men uansett i den situasjonen så føltes det litt unaturlig å eskalere fysisk, men jeg ser at jeg kanskje kunne ha gjort det. Uansett så spurte hun meg om bading i etterkant av det, så det virker ikke som om det var det som var the breaking point.

Anonymous poster hash: b3554...48e

Slik skal du skrive og snakke! Her er du deg selv og ikke en påtatt kul fyr. Vær slik du skriver her og du vil finne deg en oppegående partner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar.

Jeg synes du skal prøve å slappe av, ta det litt rolig osv. Prøve å se ting fra hennes perspektiv før du handler kanskje. Ta deg noen badeturer med henne du, kanskje ting løsner opp litt.

Og ikke avvis henne hvis du virkelig ikke vil det, det er stygt gjort.

Hvem vet, kanskje dere ender opp som litt av et radarpar!

I mitt (skeive) perspektiv så så jeg det fra hennes perspektiv - jeg trodde de greiene hun posta var om meg, var derfor jeg ville ha oppklaring, fordi jeg følte jeg hadde såra henne for noe jeg ikke hadde gjort, om det gir mening. Det fikk meg til å innse at jeg har en frykt for å såre andre, og jeg jobber med det.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du stilte det spørsmålet hva jeg har gjort i barndommen og sånn - hva kommer det av? Jeg sa noe som "nei, får komme meg hjem å legge meg snart". Klokken var rundt 24, og jeg skjønner i etterkant at vi sikkert kunne fortsatt, men jeg kjente på følelsen av at jeg ikke ville bli avvist av henne. Men the longer you live, eh? Neste gang kommer jeg bare til å fortsette flyten.

Vi skal møte i helgen sansynligvis, jeg har på en måte poppet min egen ballong av forventninger, hun er seg selv mer, jeg er meg selv mer, så it's all good. Driter egentlig i utfallet nå, må bare få komt over kompleksene i forhold til at jeg åpnet meg og det får meg til å føle meg sårbar/svak/liten/eksponert.

Anonymous poster hash: b3554...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du stilte det spørsmålet hva jeg har gjort i barndommen og sånn - hva kommer det av?

Anonymous poster hash: b3554...48e

Det kunne virke på meg som om du hadde fått en litt uvanlig og kanskje ikke så bra start på livet.

Og så kjenner jeg meg igjen i litt av det du sier.

Lykke til på møtet i helgen da. Kanskje du bør ta med deg en blomst eller noe.

Endret av PTR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke unormalt å bruke engelsk på denne måten. Gir en slags tullete forsvars mekanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skriver også en del engelske uttrykk, det er ikke for å virke kul eller i forsvarsmekanisme, men fordi jeg ikke alltid finner den naturlige norske oversettelsen (jeg har en far som er engelsktalende). Syntes det er en smule barnslig at dere å sitte kritisere så voldsomt fordi ikke alle er like opptatt av det norske språk som dere.. Norsk er ikke akkurat et verdensspråk for å si det mildt og vi er mange som snakker flere språk ved siden av (da snakker jeg ikke om dere som hadde fransk på ungdomsskolen altså)..



Anonymous poster hash: ee6dc...787
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Bare for å oppdatere, så skreiv vi masse til hverandre etter det jeg postet her.

Men så skjedde det en situasjon jeg ikke helt vet om er klein eller ikke.

Jeg er hjemme hos moren hennes og tar et par pils før jeg skal gå ut, og plutselig dukker datteren opp. Jeg er litt beruset, moren hennes godt beruset. Jeg fortalte til moren at jeg liker henne (stoler på moren), og hun sier hun kommer til å holde det hemmelig, og at hun tror datteren liker meg også.

Jeg ga en gave til moren forrige dagen etter å ha komt hjem fra en reise. Jeg fortalte moren på forhånd at jeg hadde en gave til datteren også. Så når datteren dukker opp begynner moren å gi "hintesignal" og hviske "gaven", jeg prøver å ignorere det, men huntar gjentar det flere ganger, slik at det blir tydelig og jeg må si noe. Jeg hadde tenkt å overraske henne med den når vi møttes, men når moren driver å hinter så må jeg si noe, så jeg gjør den glippen og sier at "moren din bare hinter til at jeg har kjøpt en gave til deg jeg kommer til å gi deg i morgen". Det slo meg aldri at jeg bare kunne gå å hente den, god damn it.

Var det åpenbart pinlig (hun tok det ganske greit og smilte og "sa takk på forhånd") eller er det bare jeg som leter etter grunner til at dette kommer til å faile?



Anonymous poster hash: b3554...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, gaven var i etasjen under, men jeg var innstilt fra før på å gi den neste gang jeg møtte henne så tanken slo meg ikke en gang :P Bare lurer på hva perspektiv datteren trekker ut fra situasjonen. Det var ganske naturlig videre til neste topic, jeg bare lurer på om jeg framstår som lite sosialt intelligent etter det der :P



Anonymous poster hash: b3554...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...