Gå til innhold

Hvordan gå på date, og bruke minst mulig penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en første-date. Det er flere ting som er kjedelig med en første-date. Det er at det er ikke sikkert at vi har kjemi, tap av selvtillit, sløsing av tid, og penger.

Jeg har truffet han på nettet. Og jeg tenker: kanskje det er lurt å ikke møtes på resturant / kafe... for å spare penger. For tenk om daten går dårlig, og da er det ikke så kjekt å ha sløst penger på det på toppen. Jeg har dårlig råd, og trenger å spare.

Har dere tips anngående date. Tips hva en kan finne på?



Anonymous poster hash: f8c71...a0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid en sjanse for at ting ikke kan fungere men dersom man er oppriktig interessert og tror vedkommende er en match, står andre ting i skyggen.

Jeg hadde ikke brydd meg med hvor mye tid, penger o.l. som gikk med når det er en fyr jeg virkelig liker.



Anonymous poster hash: 71e32...6bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på en første-date. Det er flere ting som er kjedelig med en første-date. Det er at det er ikke sikkert at vi har kjemi, tap av selvtillit, sløsing av tid, og penger.

Jeg har truffet han på nettet. Og jeg tenker: kanskje det er lurt å ikke møtes på resturant / kafe... for å spare penger. For tenk om daten går dårlig, og da er det ikke så kjekt å ha sløst penger på det på toppen. Jeg har dårlig råd, og trenger å spare.

Har dere tips anngående date. Tips hva en kan finne på?

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Er det han som inviterer, har jeg lært på KG at da er det han som skal spandere :)

Anonymous poster hash: 3cf7c...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han som inviterer, har jeg lært på KG at da er det han som skal spandere :)

Anonymous poster hash: 3cf7c...70b

Ps. Spøk ^

Om det er for kostbart for deg å betale for en kopp kaffe + evt litt mer, kan du jo vente med dating til du har økonomi til det

Anonymous poster hash: 3cf7c...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hva med å gå en tur i finværet og kjøpe litt is på veien? Eller ta en piknikk med litt enkel servering? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå en tur i finværet og kjøpe litt is på veien? Eller ta en piknikk med litt enkel servering? :)

Trådstarter: Jeg har gått på ca 30 dater før nesten, med folk det ikke har fungert med. Så derfor vil jeg ikke bruke mye penger denne gangen. Nå tenker jeg å spørre om vi kan gå en tur. Mye lettere å gå en tur første gangen enn å sitte på en kafe face to face. Det er så pinlig hvis det ikke funker.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter: Jeg har gått på ca 30 dater før nesten, med folk det ikke har fungert med. Så derfor vil jeg ikke bruke mye penger denne gangen. Nå tenker jeg å spørre om vi kan gå en tur. Mye lettere å gå en tur første gangen enn å sitte på en kafe face to face. Det er så pinlig hvis det ikke funker.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Lurt!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 3cf7c...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll en sekk med selvplukka jordbær, et teppe, brieost (koster 20,- kr på Kiwi), Ritz-kjeks, oliven og limonade. Ta på dere joggeskoa og gå til en fjelltopp i nærheten, spis og nyt utsikten og selskapet. Også større sannsynlighet for at samtalen ikke går i stå, siden man gjerne snakker om ting som dukker opp på veien. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en tur ja, eller kjøp jordbær og eplemost og ta første date som en minipiknik i parken?

Anonymous poster hash: 67c7f...bb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en tur ja, eller kjøp jordbær og eplemost og ta første date som en minipiknik i parken?

Anonymous poster hash: 67c7f...bb6

Trådstarter: Ja jeg tror det kan være lurt å gå en tur. Jeg har penger til å gå på en resturant, men vil helst ikke bruke penger på det lenger i en datesituasjon, for det har jeg gjort mange før, og da har jeg blitt enda mer skuffet hvis noe gikk dårlig. Det er da bedre å bruke pengene på resturant sammen med barna, enn i en sånn situasjon. Derfor så hører jeg om han vil gå en tur :)

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Jeg har gått på ca 30 dater før nesten, med folk det ikke har fungert med. Så derfor vil jeg ikke bruke mye penger denne gangen. Nå tenker jeg å spørre om vi kan gå en tur. Mye lettere å gå en tur første gangen enn å sitte på en kafe face to face. Det er så pinlig hvis det ikke funker.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

30 forskjellige menn eller?

kanskje du bare skal innse at dating ikke er for deg?

Anonymous poster hash: 69568...627

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for å gå en tur. Da kan dere gå rundt å snakke, og eventuelt droppe innom en cafe eller no å kjøpe noe å drikke å ta med. Hvis kjemien ikke er der er det lettere å bryte av når dere likevel er ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 forskjellige menn eller?

kanskje du bare skal innse at dating ikke er for deg?

Anonymous poster hash: 69568...627

Trådstarter: Jeg har pauser innimellom, og prøver på nytt. Den som intet fortsetter å forsøke , kan ikke vinne :) . Jeg har opplevd både avslag og å måtte gi avslag til noen.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå en tur er en god idè. Har jeg gjort ofte. Da snakker man sammen uten å måtte se på hverandre hele tiden, deler felles opplevelser på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en tur er en god idè. Har jeg gjort ofte. Da snakker man sammen uten å måtte se på hverandre hele tiden, deler felles opplevelser på turen.

Trådstarter: ja, jeg føler det er lettere å gå en tur. Jeg går for det. Men kan jo godt være at han sier at det vil han helst ikke.... hva skal jeg si da? Jeg føler at enten må det bli tur eller ingenting. For det å gå ut på kafe med en ukjent, føler ikke jeg meg komfortabel med. Husker en gang jeg ble avvist av en fyr, så var jeg så innmari glad for at jeg hadde gått tur med han, og ikke på kafe slik han foreslo.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 forskjellige menn eller?

kanskje du bare skal innse at dating ikke er for deg?

Anonymous poster hash: 69568...627

trådstarter: Er det slik at dere andre har funnet kjærligheten etter kun få dater da? Siden forrige forhold har jeg datet 9 personer. 4 av dem avviste meg, og 5 av dem avviste jeg.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trådstarter: ja, jeg føler det er lettere å gå en tur. Jeg går for det. Men kan jo godt være at han sier at det vil han helst ikke.... hva skal jeg si da? Jeg føler at enten må det bli tur eller ingenting. For det å gå ut på kafe med en ukjent, føler ikke jeg meg komfortabel med. Husker en gang jeg ble avvist av en fyr, så var jeg så innmari glad for at jeg hadde gått tur med han, og ikke på kafe slik han foreslo.

Anonymous poster hash: f8c71...a0f

Jeg tror ikke han vil takke nei til en tur, og om så kan du godt si at du ikke er så lysten på å treffes. Enten sier du ikke mer eller du kan legge til at du foretrekker å treffes med å gå en tur, og er mest komfortabel med det når det er første date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se hvor forskjellige svar når det er kvinner versus menn som skal på date. Hadde ts vært mann hadde det vært forventet at han skulle spandert både middag og kafe, hvis ikke hadde han vært en dårlig mann.

Du er faen meg bra latterlig. Om man ikke gidder å prioritere et minimum på date så kan man vel kanskje spørre seg selv hvor viktig det er for deg. Sier ikke at man må gå på luksusrestaurant på hver eneste date, men når man ikke engang vil bruke penger på kaffe på en cafe så prioriterer man det kanskje ikke så veldig høyt, så da bør du like gjerne droppe det.



Anonymous poster hash: 87de0...78d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordavind

Dere kan sykle/gå til sentrum, deretter ta gratisbuss til IKEA og gå på restauranten der. Man får en liten porsjon med kjöttbullar for ganske billig penge. Dere kan t.o.m dele på den og late som det er en slags tapas. Og så gratisbuss tilbake til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Må man spise/bruke masse penger på en første date? Jeg har grei økonomi og er ikke i nærheten av å være gjerrig, men jeg ser med gru på å sitte på en restaurant og spise middag med en jeg aldri har møtt før, for så å finne ut at dette går trått og er ikke så kjempekult. Bedre å bare møtes å ta en kaffekopp eller en gåtur i fine omgivelser. Da går praten lettere, og en kan få et litt annet inntrykk av vedkommende.

Og det hadde jeg sagt uansett om det var en kvinne eller en mann som skrev HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...