Gå til innhold

Fremmede menn som sier hei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skjer ikke så ofte at fremmede på gata sier hei, men jeg opplevde at en mann her i området jeg bor, sa hei til meg når vi passerte hverandre her om dagen. Jeg svarte hei. Tenker at han kanskje er litt interessert, siden han har sett tydelig på meg flere ganger tidligere. Han er absolutt ikke min type. Etter dette ble jeg litt usikker på om en mann kanskje tar det som en oppmuntring om man svarer hei. Var det riktig å hilse tilbake selv om jeg absolutt ikke er interessert?



Anonymous poster hash: c866e...237
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Må bare presisere at vi ikke er naboer. Jeg hilser naturligvis på naboer. Det er en helt fremmed mann som bor i samme bydel som meg.

TS



Anonymous poster hash: c866e...237
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid høflig å si hei tilbake til noen som sier hei, syns jeg. Og høflig er det jo fint å være.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok litt...rar...

ja.. tenk å si hei til noen man ikke kjenner... håper han ikke smilte i tillegg.. da bør han jo bare legges inn!!

Anonymous poster hash: 38ce8...761

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. tenk å si hei til noen man ikke kjenner... håper han ikke smilte i tillegg.. da bør han jo bare legges inn!!

Anonymous poster hash: 38ce8...761

Vel, det er jo litt rart å si hei til vilt fremmede.

Anonymous poster hash: 0edec...a8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det er jo litt rart å si hei til vilt fremmede.

Anonymous poster hash: 0edec...a8a

Bare i Norge.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Haha...som noen alt vet, er jeg mannen som snakker med og sier "Hei!" til kvinner.

Forrige lørdag var jeg på det lokale kjøpesenteret på mitt gudsforlatte hjemsted og her er det i hvert fall IKKE normalt å snakke med fremmede. Jeg satt på en benk når en jente som jobbet på en butikk gikk forbi for å lufte seg. Gav henne et blikk og et lite smil.

Når hun gikk tilbake og passerte meg så jeg på henne igjen og sa, "Hei!", etterfulgt av et bredt og beundrende smil. Merket at hun ble litt satt ut, men hun stotret frem et svar. Elsker slike øyeblikk.

PS: Jeg hilser ofte på fremmede jenter, men da helst om vi har hatt litt blikkontakt først (for eksempel på lesesalen) eller det er i en situasjon hvor vi på en måte er alene og det for meg er naturlig å hilse på. Det betyr dog ikke at jeg er interessert, selv om jeg kan være det.

PPS: Om denne mannen er interessert eller ikke er noe usikkert, men jeg synes i hvert fall det hadde vært feil å IKKE hilse tilbake.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke rart å si hei til fremmede om man ønsker å oppnå kontakt? Og det vil han vel om han er litt interessert :) Bare høflig å svare hei tilbake ja, det syns jeg man skal gjøre uansett om man selv er interessert eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var flere som gjorde det, jeg. At det var vanlig å hilse og være vennlig mot hverandre. Få løst litt opp i "the Norwegian stiffness"



Anonymous poster hash: 1b769...f2c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg går ute og møter blikket til en dame kan det hende jeg sier hei eller viss det er noen du har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra å få et smil og et hei. Vi i Norge er altfor uptight..jeg er sånn som kan slå av småprat i heisen,på butikken osv. Noen ganger merker jeg at folk synes det er trivelig,andre ganger så svarer de bare mutt tilbake..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier støtt og stadig hei og smiler til folk jeg ikke kjenner,både kvinner og menn :biggrin: (uten at jeg mener noe mer enn å være hyggelig)

Endret av Julia Lawless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist at vi ikke kan si hei til hverandre, uten at noen lurer på om man er rar...

Jeg sier hei til de aller fleste jeg møter når jeg går tur i skogen, og på steder hvor det er lite folk. Det er iallefall veldig vanlig her jeg bor. Sier ikke jeg hei først, så sier de andre det ;-) Syntes det er veldig hyggelig med et hei og et smil ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en ukjent dame sier hei til meg så er det definitivt creeeeeepy..

Håper du treffer på meg en dag da :laugh: Trodde du var tøff jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke rart at dette landet blir sett på som et sted der det finnes mange "kalde" mennesker når en grubler så mye over et lite "hei" fra en fremmed og lager en tråd på Kvinneguiden om det. TS du bidrar til å forsterke den kalde ukulturen som stadig vokser her i Norge.

Anonymous poster hash: 341d0...7d1



Anonymous poster hash: 341d0...7d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uvanlig å si hei/smile til fremmede når man møter blikkontakt på gaten? Det skjer meg ganske ofte, men tenker ikke at menn som sier hei nødvendigivs er interessert. Det er en høflighetsgest.



Anonymous poster hash: 19e50...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler til så å si alle fremmede jeg får øyenkontakt med. Jeg sier hei til alle fremmede eldre mennesker her jeg bor. De blir så glade. :)



Anonymous poster hash: e855f...8b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...