Gå til innhold

treningssenter vs. hjemmetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe utstyr til å trene hjemme i stedet for å gå på treningssenter. Blir liksom for sjelden og stress med å rekke timer. Er det like effektivt å trene hjemme? Betaler 600 mnd for det liksom. Noen som hae erfaring?

Anonymous poster hash: fc6d4...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på hva man legger i hjemmetrening også. Nå har jeg kjøpt meg tredemølle, i tillegg har jeg treningsmatte, vekter, strikker og skal snart kjøpe meg kettlebells. Kommer nok til å investere i mer utstyr etterhvert, men enn så lenge holder dette. Og for meg er det like bra som på et treningsstudio, men det er også fordi jeg synes det er lettere å få trent hjemme. Før bodde jeg ved siden av treningsstudioet, nå bor jeg et stykke unna og da blir det til at det blir mer ork å komme seg på trening. Så for min del har hjemmetrening vært helt ypperlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det kommer litt an på om du liker det og klarer å holde deg motivert.

For min del ble det å trene på senter for mye styr. Kjøring frem og tilbake. Trangt om plassen. Den følelsen av at folk så på meg gjorde at jeg ikke fokuserte nok på treningen. (Vet jo at de mest sannsynlig ga faen i meg, men det ble plagsomt)

Så nå trener jeg hjemme eller ute. Det finnes jo masse videoer på nett eller man kan betale for treningssenter på nett. Finne et program som passer eller man kan jogge ute. Eller en kombinasjon :)

Jeg har i hvert fall gått fra å aldri trene til å gradvis trene mer. Nå trener jeg 3-4 ganger i uka :)

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener kun hjemme nå. Om mitt treningsopplegg er like effektivt som et på treningssenter er vanskelig å svare på, men jeg har trener mer nå.

Har to barn, jobb og hus. Dersom jeg hadde måtte brukt tid på å dra på senter kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde trent.

Har tredemølle, slynge og vekter. Trener 4-6 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tredemølle, vekter og strikk (+treningsmatte) samt en flott natur utenfor døra, så har ikke betalt for treningssenter på årevis :) Trener like mye som før, går kun på motivasjonen samme hva. Lettere å ta en tur på mølla hjemme når været er dårlig, enn å dra meg ut for å komme meg på trening. Tror faktisk jeg trener mer enn jeg hadde gjort om jeg måtte dra meg ut.

Kjøpte tredemølla brukt, en skikkelig en med nypris over 10.000 kroner. Betalte vel 4000 brukt. Brukt i 3 år nå, så hittil en pris på 111 kroner pr mnd. Og da bruker jo mannen den også, så rundt 50 kr per person pr mnd, og stadig synkende kostnad.

Også er det deilig å gå rett i dusjen og rett fra dusjen i pysjbuksa hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva man trener, og hva man har plass til. Min drøm er eget treningsrom, så jeg får plass til å trene styrke hjemme. Det hadde vært mer effektivt for meg. Har dessverre ikke råd til hus med ekstra rom. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

Spørs jo hva du vil trene det. Er det nok med medium tunge vekter og egen kroppsvekt så vil det funke. Men har du som mål å bli eksplosivt sterk i markløft og knebøy tror jeg ikke du har annen utvei enn å trene på senter. Med mindre du ordner deg et eget treningsrom med bra utstyr. Men så koster jo det flesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville det blitt alt for dyrt å kjøpe hjemmeutstyr da jeg stort sett trener styrke på treningssenteret.

Drømmen er jo selvfølgelig å ha plass og råd til å investere i alt det kule jeg trenger, men det blir ikke med det første for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du vil trene.

Jeg trener tung styrke. Jeg har satt av gjesterommet til treningsrom, og kjøpt inn knebøystativ med mulighet for benk, flatbenk, diverse vektstenger og omtrent 300 kg i vektskiver. Med prisene på treningssenter er det tjent inn igjen etter et års tid.

Jeg hadde aldri fått trent så mye om jeg måtte brukt tid på å kjøre til og fra et senter. Nå kan jeg til og med sette middagen i ovnen mens jeg trener, og sette meg rett til bords når jeg kommer hjem. Får satt på en klesvask mellom settene, og denslags. Utrolig greit.



Anonymous poster hash: ec421...f96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Kommer an på hva du vil trene.

Jeg trener tung styrke. Jeg har satt av gjesterommet til treningsrom, og kjøpt inn knebøystativ med mulighet for benk, flatbenk, diverse vektstenger og omtrent 300 kg i vektskiver. Med prisene på treningssenter er det tjent inn igjen etter et års tid.

Jeg hadde aldri fått trent så mye om jeg måtte brukt tid på å kjøre til og fra et senter. Nå kan jeg til og med sette middagen i ovnen mens jeg trener, og sette meg rett til bords når jeg kommer hjem. Får satt på en klesvask mellom settene, og denslags. Utrolig greit.

Anonymous poster hash: ec421...f96

Hvor mye kostet utstyret du trenger til sammen?

Bare nysgjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet utstyret du trenger til sammen?

Bare nysgjerrig:)

Knebøystativ (med regulerbare sikkerhetspigger, som er et must om man skal trene alene.., og regulerbare høyde så man kan ta benk): litt i underkant av 2000

Flatbenk: 400

Lange vektstenger (har to, 25mm): 200 hver ca?

Manualer: har slike som kommer i kofferter med 2 25mm stenger og noen skiver, disse får man fra 200 kr på xxl på tilbud.

Vektskiver til 25 mm stenger koster som regel 20 kr pr kg på xxl, så jeg har kanskje for rundt 6000 i skiver. Men det trenger man jo ikke kjøpe på en gang! Jeg har jo kjøpt en skive her og en skive der, ettersom jeg har blitt sterkere. Så har tatt mange år å kjøpe opp disse.

Så totalt sett har jeg for 11-12 000 kanskje? Men da spredd over flere års innkjøp.

Anonymous poster hash: ec421...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville det blitt alt for dyrt å kjøpe hjemmeutstyr da jeg stort sett trener styrke på treningssenteret.

Drømmen er jo selvfølgelig å ha plass og råd til å investere i alt det kule jeg trenger, men det blir ikke med det første for å si det slik...

Utstyret sparer man jo fort inn ved å slippe å betale mange tusen i året for senter. Men har man ikke et rom til overs og må kjøpe større bolig blir det jo fort dyrt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøystativ (med regulerbare sikkerhetspigger, som er et must om man skal trene alene.., og regulerbare høyde så man kan ta benk): litt i underkant av 2000

Flatbenk: 400

Lange vektstenger (har to, 25mm): 200 hver ca?

Manualer: har slike som kommer i kofferter med 2 25mm stenger og noen skiver, disse får man fra 200 kr på xxl på tilbud.

Vektskiver til 25 mm stenger koster som regel 20 kr pr kg på xxl, så jeg har kanskje for rundt 6000 i skiver. Men det trenger man jo ikke kjøpe på en gang! Jeg har jo kjøpt en skive her og en skive der, ettersom jeg har blitt sterkere. Så har tatt mange år å kjøpe opp disse.

Så totalt sett har jeg for 11-12 000 kanskje? Men da spredd over flere års innkjøp.

Anonymous poster hash: ec421...f96

Synes ikke det var så ille. Jeg har brukt rundt 20 000 kr på treningsutstyr, og kjøpt disse manualene som du snakker om (høres sånn ut ihvertfall). Må få kjøpt meg stang også, vektskiver, samt benk og litt andre ting. Men men, det får komme senere. En ting er sikkert: når man har plass er det utrolig gøy å utforme sitt eget treningsrom. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener utelukkende hjemme, og har kun tidligre vært "støttemedlem" på treningssentre. Jeg har brukt videoer som bruker egen kroppsvekt og enkelt utstyr som håndvekter og pullupbar. (google feks Insanity, Insanity Max 30, Focus T25, P90X3, Asylum Volume 2 og Piyo, eller Jillian Michaels).

Får masse utbytte av det, og tenker ofte at jeg ikke skjønner at folk orker å reise fram og tilbake til treningssentret når de bare kan trykke play og bli ferdig på 30-60 min hver dag! :)

Når jeg får hus og mer plass skal jeg kjøpe mye mer manualer og vektbenk og tredemølle, men har ikke plass nå, så jogger ute og trener på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg selv så godt at jeg må ha et abonnement på senter Jeg har ikke motivasjon til annet enn gruppetimer, og da må jeg være på senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener hjemme når jeg ikke rekker å trene før seint på kveld. Styrke med egen kroppsvekt og med lettere vekter. Kondisjon ute.

På senter trener jeg med tyngre vekter og gruppetimer når motivasjonen ikke er på topp. Jeg synes det hadde blitt for kjedelig å bare trene hjemme.

Anonymous poster hash: 7c75f...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bortsett fra joggeturer og intervaller trener jeg bare på senter/timer. Jeg eier ikke evnen til å pushe meg selv, så trenger at en instruktør sier til meg hva jeg skal gjøre + motivasjon fra alle flinke i salen. Trener jeg hjemme går det 15 min og så tenker jeg "æh, bra nok det" før jeg gir meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...