Gå til innhold

VG vektklubb. Verd det? Bra oppskrifter? Allergivennlig?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Er VG vektklubb verdt pengene?
Er oppskriftene allergivennlige? Eller er de stapp fulle av, melk og nøttter? Melka er jo enkelt å erstattte, men nøttene er værre.

Er oppskriftene verdt å betale meldlemskap for? Regner med de fleste ligger spreddt ute på nettet uansett om man vet hva man skal søke etter... Smaker de godt eller er et tamme og smakløse? Må man være millionær for å ha råd til handle inn ingreiensene?

Tips og råd om VG-vektklubb?
Motiverte og funker det for deg, hvorfor, hvorfor ikke?
Er forumet der aktivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg syntes det er verdt pengene. Jeg har vært medlem der siden januar og har gått ned 15 kilo takket være klubben. Når det gjelder oppskriftene er det oppsatt forskjellig for hver dag, og du kan sikkert finne de samme på nettet. Men du kan faktisk bare følge menyene hvis du ikke gidder å finne mange forskjellige matretter :P

Ellers er jeg veldig aktiv på forumene, for man kan snakke med andre i din situasjon og ha konkurranser som hjelper veldig på motivasjonen! Jeg syntes det beste er at man kan bare putte inn hva man spiser også se hvor mye det er i hver enkel matvare. Jeg spiste mye mer enn jeg trodde og nå har jeg funnet ut oppskriften på å gå ned i vekt.

Det finnes jo mange slike apper osv. men jeg syntes at jeg har mer styring inne på vektklubb :) Du få et kalorinummer og målet er bare å holde seg under dette så går man ned i vekt ;) Du får se om noen andre skriver fordeler og ulemper ved klubben.



Anonymous poster hash: 8d57b...1f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det virket. Er ca. 18 kg lettere enn da jeg startet. Jeg har ikke brukt menyene og oppskriftene, men jeg har vært flittig bruker av dagboka og ført opp hvert minste grann jeg har spist omtrent. For meg er det det viktigste. Jeg teller for øvrig kalorier enda selv om det nesten er et år siden jeg nådde målvekta. Det tar tid å forkaste gamle vaner og bli stabil.

Jeg vet det finnes apper som gjør den delen ganske bra, men vektklubb virker. (Akkurat nå sitter jeg og slåss med MyFitnesspal som ikke vil oppdatere seg verken av Endomondo eller noe annet. :kjefte: ) I Vektklubb er det manuell registrering av aktivitet, men det virker iallfall.

Forumet er ganske aktivt, og man kan ha god drahjelp der hvis man finner en gruppe man kan alliere seg med. Det er ofte lurt å henge seg på noen som er på ca. samme stadiet i prosessen som en selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også nysgjerrig. Finnes det som app, eller må man logge inn i nettleseren for å registrere kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det virket. Er ca. 18 kg lettere enn da jeg startet. Jeg har ikke brukt menyene og oppskriftene, men jeg har vært flittig bruker av dagboka og ført opp hvert minste grann jeg har spist omtrent. For meg er det det viktigste. Jeg teller for øvrig kalorier enda selv om det nesten er et år siden jeg nådde målvekta. Det tar tid å forkaste gamle vaner og bli stabil.

Jeg vet det finnes apper som gjør den delen ganske bra, men vektklubb virker. (Akkurat nå sitter jeg og slåss med MyFitnesspal som ikke vil oppdatere seg verken av Endomondo eller noe annet. :kjefte: ) I Vektklubb er det manuell registrering av aktivitet, men det virker iallfall.

Forumet er ganske aktivt, og man kan ha god drahjelp der hvis man finner en gruppe man kan alliere seg med. Det er ofte lurt å henge seg på noen som er på ca. samme stadiet i prosessen som en selv.

Du kan jo logge aktivitet manuelt i myfitnesspal også. Min endomondo synker heller ikke lenger...

Anonymous poster hash: 93811...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også nysgjerrig. Finnes det som app, eller må man logge inn i nettleseren for å registrere kalorier?

Det finnes en app, men den er ikke alltid til å stole på. De jobber visstnok med en ny.

Jeg har vært medlem i vektklubben en stund, har gått ned 40kg og er fornøyd. Bruker dagboken og forumet aktivt. Oppskriftene og menyforslag bruker jeg ikke, syns det er for kjedelig mat der. Men jeg lager ofte mine egne oppskrifter som jeg registrerer, greit hvis man spiser det samme flere ganger. Jeg liker også at man ser grafer for vektnedgangen, matinntak, bmi og cmmålinger.

Anonymous poster hash: 59154...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo logge aktivitet manuelt i myfitnesspal også. Min endomondo synker heller ikke lenger...

Anonymous poster hash: 93811...40e

Vet det, men når det er lagt opp til at det skal kunne synke og det ikke gjør det, så blir jeg sur ;) . Særlig når det faktisk har virket fint før. I Vektklubb så forventer jeg det ikke, så da legger jeg inn manuelt med litt bedre humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra og aktivt er forumet på VG vektklubb? God stemning? Er det tråder som "varer" (mange innlegg over lengre tid) eller blir det mye usammenhengende, korte tråder der?



Anonymous poster hash: 30c67...ad1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra og aktivt er forumet på VG vektklubb? God stemning? Er det tråder som "varer" (mange innlegg over lengre tid) eller blir det mye usammenhengende, korte tråder der?

Anonymous poster hash: 30c67...ad1

Jeg synes forumet er bra. Hvor lenge trådene varer kommer an på deltakerne. Jeg har sett tråder som har "dødd" etter omtrent 5 innlegg og tråder som har vært milelange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...