Gå til innhold

Male stuen grått: hjelp!


Lillemy23

Anbefalte innlegg

Jeg overtar en relativt ny leilighet til uken og har lyst til å male noen rom/vegger for å få litt farge. Leiligheten er av nyere karakter og har standard hvit farge på alle vegger med tilhørende lister i hvitt.

Jeg vil aller helst ha en grå stue og blått soverom, men synes det er vanskelig å velge fsrge/nyanse og sliter med å finne fine bilder på nett osv for inspirasjon

Noen her som har noen tanker eller ideer om fine løsninger?

Stilen er nordisk/moderne og leiligheten er liten 2-roms, ca 50 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes morgendis er en fin gråfarge som kan passe i stue. Fin og grå men allikevel lys med tanke på at det ikke er så stort.

post-59503-0-62692000-1408267036_thumb.j

Til soverom liker jeg veldig godt gustaviansk blå :)

post-59503-0-68133400-1408267026_thumb.j

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt hele leiligheten i morgendis, nydelig farge! Det kan derimot fort bli mye jobb da det er en farge som kan se blå/lilla ut i kombinasjon med eggehvite lister (som kommer som standard). Den bør i så fall kombineres med klassisk hvit.

Anonymous poster hash: 3f5f2...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i omtrent samme situasjon, og valget står mellom skumring og morgendis i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes morgendis er en fin gråfarge som kan passe i stue. Fin og grå men allikevel lys med tanke på at det ikke er så stort.

image.jpg

Til soverom liker jeg veldig godt gustaviansk blå :)

image.jpg

:)

Takk for tips, men synes den gårfargen blir litt lys. Vil gjerne ha en farge som er helt tydelig grå, men samtidig ikke for mørk mtp liten leilighet samt begrensede solforhold (vi snakker ikke om topp-etasje)

Soveromsfargen var veldig fin! :-) hadde egentlig sett for meg en lyseblå farge, men likte den også veldig godt.

Flere som har noen tips? :-)

Dette blir den første leiligheten som jeg maler, så føler meg helt grønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgendis er tydelig grå. Jeg var redd for det samme, men jeg er veldig glad for at jeg ikke gikk for en mørkere gråtone.

Anonymous poster hash: 3f5f2...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt deler av stuen i fargen kalkgrå. Er veldig godt fornøyd.

Fargen kalk er også nydelig om du vil ha en lysere, varm gråfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engfiol fra Jotun er en del lysere enn Gustaviansk blå, som er nevnt her tidligere. Jeg synes den er veldig fin. Fargerike har noen lyse farger og selv har jeg forelsket meg i den som heter Kjølig eleganse. En veldig lys og diskret blåfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun antikkgrå eller ascott? Går fint til ferdigmalte lister/dører



Anonymous poster hash: 96a2c...d2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg malte gangen i Hvit Lin, og den likte jeg så godt at jeg har lyst til å male stua i den også.

Ellers har jeg et annet rom i Kalkgrå, og den er ganske mye mørkere.

I sommerhuset malte jeg et rom i en blåfarge som heter Stadt. Klar og fin blåfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg endte opp med grå harmoni, siden den passer med eggehvite lister.

Alle som kommer på besøk faller i staver og blir forelsket når de ser fargen (selv enkelte kresne mannfolk) ;)

Anonymous poster hash: 5b6ba...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, må si jeg synes dette var et meget vanskelig valg.

Jeg endte opp med fargen demring som ble veldig fin! Ikke for mørk, men en klar gårfarge som absolutt ikke er for lys heller :-) og fin til bomull, som er fargen på lister.

Anbefales!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...