Gå til innhold

Vaskemidler og husvask.


Gjest Kritisk

Anbefalte innlegg

Henter frem igjen denne fordi jeg nå har gjort rent dusjkabinettet.

En ansatt i svømmehall snakket om bruk av surt vaskemiddel for å sjokke ut bakterier. Her inne har noen en forkjærlighet for Eddik til alt mulig.

Litt logisk tenkning mht. Surt vaskemiddel og at sur, eddik skal løse opp kalk, fikk meg til å prøve sitron. Delte en sitron i 2, og brukte den til å gi inn glasset i dusjkabinettet med sitron. Lot dette stå i 10 minutter før jeg gikk på med 2n fuktig frotevaskeklut med Yes sprøytet rett på. Sim salbim, alt av kalk og såperwster var bare å tørke bort, ingen skuring ingen gnikking, bare å skylle bort og kabinettets glass er like klart og rent som da det var nytt.

Dampvawkeren trenger jeg ikke hente frem på en stund, sitron var mye enklere.

Anonymous poster hash: b7b97...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henter frem igjen denne fordi jeg nå har gjort rent dusjkabinettet.

En ansatt i svømmehall snakket om bruk av surt vaskemiddel for å sjokke ut bakterier. Her inne har noen en forkjærlighet for Eddik til alt mulig.

Litt logisk tenkning mht. Surt vaskemiddel og at sur, eddik skal løse opp kalk, fikk meg til å prøve sitron. Delte en sitron i 2, og brukte den til å gi inn glasset i dusjkabinettet med sitron. Lot dette stå i 10 minutter før jeg gikk på med 2n fuktig frotevaskeklut med Yes sprøytet rett på. Sim salbim, alt av kalk og såperwster var bare å tørke bort, ingen skuring ingen gnikking, bare å skylle bort og kabinettets glass er like klart og rent som da det var nytt.

Dampvawkeren trenger jeg ikke hente frem på en stund, sitron var mye enklere.

Anonymous poster hash: b7b97...fef

Tusen takk for tips! :blomst:

Det skal herved prøves

Anonymous poster hash: d9f37...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper de fra Usa, 100 stk for 50 kr, i motsetning til 2 for 50 her :danse:

Kan du gi linker til firma som du bestiller fra og produkt?

Anonymous poster hash: d9f37...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare jif skurekrem på badet til å vaske toalettet og vasken med. Zalovann til speilflater. Ellers bruker jeg bare vanlig grønnsåpe på gulvene i leiligheten. Har brukt Zalo og skurekrem når jeg har skrubbet badgulvene mine. Zalovann til støvtørkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare jif skurekrem på badet til å vaske toalettet og vasken med. Zalovann til speilflater. Ellers bruker jeg bare vanlig grønnsåpe på gulvene i leiligheten. Har brukt Zalo og skurekrem når jeg har skrubbet badgulvene mine. Zalovann til støvtørkning.

Skurekrem og grønnsåpe er lite egnet til de formålene du bruker dem til.

Anonymous poster hash: b7b97...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurekrem og grønnsåpe er lite egnet til de formålene du bruker dem til.

Anonymous poster hash: b7b97...fef

Blir nå rent og pent alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nå rent og pent alikevel :)

Rent og pent blir det gjerne, men det er ikke det jeg tenker på menat du skader baterialene du 1. Bruker grønnsåpe på, 2. Bruker Jif på.

Grønnsåpe legger seg og som en film der du har brukt den, i den filmen vokser det bakterier og andre mikroorganismer som ved bevegelse i luften eller f.eks. dere går på gulvet blir virvlet opp i luften og pustet inn.

Finnes flere andre tråder om grønnsåpebruke med lenker til overnevnte.

Anonymous poster hash: b7b97...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...