Gå til innhold

Fleece i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som kun kjøpte fleece for å ha under uteklærne i barnehagen? Gikk det bra? Jenta vår skal begynne i barnehagen og tåler ikke ull så det utgår, er også varmblodig.

Vet om bambus men det er så dyrt. Går det greit med fleece da? Eller MÅ man bruke ull eller bambus? Har inntrykk av at man liksom må det.



Anonymous poster hash: e4264...6d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter har hatt både ull og fleece i barnehagen, men syns de har brukt mest fleece. Det har gått helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes ull kun om vinteren. Mine tåler det da.

Ellers er det fleece som er mellomlag, når det er behov for det. Fleece brukes også om vinteren om det er mildt.



Anonymous poster hash: 8781f...ba5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker superundertøy med ull utenpå. Helly hansen har noen som ikke er så dyre som er et plagg med superundertøy og ull i samme. Fleece som første lag gjør at man blir fryktelig klam, bør ha superundertøy under for å transportere vekk fukt. Tåler man ikke ull som 2 lag er superundertøy og fleece supert. Får billig på sparkjøp tror jeg

Anonymous poster hash: a85c1...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min bruker mest ull, men de gangen han bruker fleece så går det bra det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det greit med fleece da? Eller MÅ man bruke ull eller bambus? Har inntrykk av at man liksom må det.

Anonymous poster hash: e4264...6d0

Man heldigvis ingenting... i hvert fall ikke i de barnehagene jeg har hatt barn :)

Jeg har tatt det som ligger øverst i skapet. Noen ganger har det vært ull, andre ganger fleece, har aldri hatt noen episoder med frosne eller klamme barn og kan ikke si jeg har merket noen veldig stor forskjell på verken det ene eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bmbus fra stprmberg er ikke dyrt :)

Anonymous poster hash: 29b66...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig bomull og flis er det eneste vi har brukt. Og det har gått veldig bra :) tenker du på om barnet fryser, eller om dere blir uglesett av personalet? Bambus er fint, men føler ikke det er varmere enn vanlig bomull, bare mykere.

En ullgenser kan dere jo ha liggende, som du vet ikke blir båret mot huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kun kjøpte fleece for å ha under uteklærne i barnehagen? Gikk det bra? Jenta vår skal begynne i barnehagen og tåler ikke ull så det utgår, er også varmblodig.

Vet om bambus men det er så dyrt. Går det greit med fleece da? Eller MÅ man bruke ull eller bambus? Har inntrykk av at man liksom må det.

Anonymous poster hash: e4264...6d0

Fleece er helt topp å bruke om du ikke kan bruke ull :)

En veninne av meg strikket genser i sånn angora (eller hva det heter) garn til sin datter som heller ikke tålte ull.

Vet ikke om det er like varmt, men du kan jo undersøke om du har lyst :Nikke:

Anonymous poster hash: a8517...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleece går helt fint når barnet ditt er varmblodig! :) Men tenk litt over tykkelsen på fleecen, og kanskje kjøp en ekstra god vinterdress?

Men det kommer jo an på HVOR varmblodig barnet ditt er, var borti en femåring en gang som gikk vinterrn igjennom med kun høstdress og tynn fleece. Var god og varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleece som mellomlag går nok greit, er mer i tvil om bomull som innerlag når de ikke tåler ull. Hadde gått for bambus innerst.



Anonymous poster hash: f2ff9...712
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at barnehagene ønsker ull er og brannsikkerhet på tur. Skulle barnet være uheldig og snuble og falle på bålet vil fleece smelte seg rett inn i huden, mens ull bare ulmer bort i første omgang. Det kan være noe å tenke på, især ved vottevalg...

Men om barnet ikke tåler ull, så kan du jo ikke bruke det. Men prøv så best du kan å unngå bomull som innerste lag, gå for bambus eller teknisk superundertøy.



Anonymous poster hash: 09d21...f69
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ikke fryser, er det helt ok med bomull og fleece. Det går greit! At man skal tenke brannsikkerhet i hverdagen når det gjelder klær på en smårolling er helt hinsides, hvis barnet ikke går i en frilufts-utebarnehage det bål er varmekilden vinteren igjennom. Har aldri tenkt på det, tror ikke mine barn noen gang hadde bål i barnehagen, selv ikke på tur (stort sett i frognerparken), og hvis man faktisk er redd for det, og mener det er noe å tenke på, da burde vel barnet holdes hjemme?

Anonymous poster hash: b877a...94e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det overrasker meg litt at enkelte her inne anbefaler bomull. Har dere sett hvor mye vann bomull trekker til seg? Jeg har sett barn i barnehage som har blitt våte opp til albuen når været har vært litt fuktig, fordi det hadde vært en liten glipe mellom vottene og dressen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår tåler heller ikke ull. Han har bomull innerst og fleece utenpå. Blir han våt og kald så tar de han med han inn.

Anonymous poster hash: 84057...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ull/bomull i ett plagg hvor innerste lag er bomull. Så kan man ha tykk fleece over som mellomlag.

Anonymous poster hash: a2460...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt barn tåler også dårlig ull, og det har aldri vært noe problem med fleece her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det fint uten ull. Det går fint med bomull også, det er sjelden barnehager er ute i timevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Er ikke redd for å bli uglesett fordi de må jo skjønne at hun ikke tåler ull, hvis ikke får de bare være så sure de bare vil :P Hun er veldig varmblodig så vi sleit veldig sist vinter med å kle henne fordi hun kokte av lite, er sånn selv. Har ikke hatt ull på kroppen på flere år selv om jeg tåler det, jeg kan gå tynt kledd i kuldegrader, mannen og. Men satser på at personalet har vett til å kle av henne om det blir for varmt, ikke alle skjønner at barn kan være varmblodige.

TS

Anonymous poster hash: e4264...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Er ikke redd for å bli uglesett fordi de må jo skjønne at hun ikke tåler ull, hvis ikke får de bare være så sure de bare vil :P Hun er veldig varmblodig så vi sleit veldig sist vinter med å kle henne fordi hun kokte av lite, er sånn selv. Har ikke hatt ull på kroppen på flere år selv om jeg tåler det, jeg kan gå tynt kledd i kuldegrader, mannen og. Men satser på at personalet har vett til å kle av henne om det blir for varmt, ikke alle skjønner at barn kan være varmblodige.

TS

Anonymous poster hash: e4264...6d0

Der skjønner desverre ikke alle.

Ser over påkledning av unger i bhg hele tiden.

Så si tydelig i fra at hun er varmblodig og blir fort varm.

Ellers så er fleece ett godt alternativ :)

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...