Gå til innhold

Til syvende og sist, er karriere noe som gjør en lykkelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig mange nå i dag satser fullt på karriere, status og penger virker som å stå i hovedfokus hos enkelte.

Har selv noen i familien som har gjort det bra på det planet. Stort hus, båt, fine biler og generelt mye penger å hive rundt seg, MEN! Alt annet derimot er ikke like idyllisk som man skulle tro fra utsiden.

Han sier selv at han aldri fant kjærligheten på den måten, vært igjennom to skilsmisser hvor han ble byttet ut til fordel av en annen, har lite energi når han først kommer hjem om kvelden og livet hans sånn ellers er nesten bare på jobb.

For meg høres dette ut som et mareritt! Jeg ville blitt dypt deprimert av å leve sånn.. Også tenker jeg på det når man faktisk går av med pensjon og sitter der med alt bortsett fra gode venner og en som elsker deg, hva gjør man da?

Det gjelder i og for seg damer også ettersom veldig mange av oss søker mer etter karriere nå til dags.

Dette er bare noe jeg grubler over, vet det ikke er svart hvitt! Men hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 9ab1b...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, lykke kan ikke kjøpes. Utdanning gir utsikter til en utfordrende jobb og kanskje en høy lønn. For meg er lykke å se hunden og katten glade og fornøyde. Jeg gikk på en smell og måtte lære meg at de små tingene/opplevelsene i livet er det som gir lykke.

Anonymous poster hash: 59a46...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Jeg tror først og fremst at familie, venner og partner (mennesklige relasjoner) er noe som gjør en lykkelig. Man kan ha så flott hus, bil og jobb man bare vil, men om man ikke har noen å dele gledene med så hjelper ingen av disse tingene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil kanskje si at at jeg har en karrierejobb. (jobber mye og tjener bra)

Jeg har ikke vært sammen med noen venner på snart 10 år (og kan vel neppe kalle dem venner lenger) da fritiden jeg har bruker jeg på kone og barn.

Det som gjør at jeg syns at det er verdt det er at på jobb blir jeg verdsatt for det jeg kan + at jeg får jobbe med mange spennende mennesker. På hjemmebane er jo det beste man kan satse på at kona ikke er misfornøyd og ikke ungene hater deg.



Anonymous poster hash: 03b47...7b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lykke kan ikke kjøpes.

Anonymous poster hash: 59a46...f40

Beklager du tar feil. Dan Bilzerian har motbevist dette.

Anonymous poster hash: 03b47...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager du tar feil. Dan Bilzerian har motbevist dette.

Anonymous poster hash: 03b47...7b6

Mange som er uenige med den personen der. Til syvende og sist er det ikke penger og status som gjelder. Leste om mennesker som ble intervjuet ved dødsleiet og ikke en nevnte penger, jobb og status.

Anonymous poster hash: 59a46...f40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hjemmebane er jo det beste man kan satse på at kona ikke er misfornøyd og ikke ungene hater deg.

Anonymous poster hash: 03b47...7b6

Det vil jeg påstå var usedvanlig lite ambisiøst for privatlivet.

Anonymous poster hash: d81f4...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er uenige med den personen der. Til syvende og sist er det ikke penger og status som gjelder. Leste om mennesker som ble intervjuet ved dødsleiet og ikke en nevnte penger, jobb og status.

Anonymous poster hash: 59a46...f40

Men hva er viktigst? Å være lykkelig mens man lever eller lykkelig i sine siste timer?

Dan ser ut til å ha det helt ok:

http://instagram.com/danbilzerian

Anonymous poster hash: 03b47...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karriere gjør NOEN lykkelige til siste slutt, men ikke andre. Vi mennesker er forskjellige på den måten.



Anonymous poster hash: b9ffc...ec7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er viktigst? Å være lykkelig mens man lever eller lykkelig i sine siste timer?

Dan ser ut til å ha det helt ok:

http://instagram.com/danbilzerian

Anonymous poster hash: 03b47...7b6

Muligens lykke for akkurat han. For meg ser det ut som et fattig liv, med golddiggers på slep. Har vært innom miljøer som det du viser til, og det er ingen ektehet der, kun fest og selvopptatthet.

Anonymous poster hash: 59a46...f40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke helt forstår er da hvorfor så mange higer og ofrer så mye for dette?

Jeg kan forstå om man har en drømmejobb innenfor noe du virkelig brenner for, da kunne jeg kanskje ofret litt, men ofre alt og du virkelig jobber og sliter bare for å tjene pengene, den forstår jeg ikke. Ts

Anonymous poster hash: 9ab1b...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke helt forstår er da hvorfor så mange higer og ofrer så mye for dette?

Jeg kan forstå om man har en drømmejobb innenfor noe du virkelig brenner for, da kunne jeg kanskje ofret litt, men ofre alt og du virkelig jobber og sliter bare for å tjene pengene, den forstår jeg ikke. Ts

Anonymous poster hash: 9ab1b...cbc

Jeg tror det er veldig få som har en karriere som de gjør bra hvis de på en måte ikke får noe faglig og personlig ut av det. For meg er pengene et produkt av et jeg gjør en bra jobb og ikke omvendt.

Anonymous poster hash: 03b47...7b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt mulig å kombinere karriere med samvær med familie og venner! Vet ikke hvorfor mange tror det er umulig å koble..?

Man jobber f.eks ikke 24 timer i døgnet selv om man er leder på høyt nivå. På den andre siden, man forlater ikke kontoret kl 16 om noe står på heller.

Om en kvinne skal gjøre karriere må hun gjøre to viktige valg av menn; velge en ektefelle OG en sjef som støtter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kvinne skal gjøre karriere må hun gjøre to viktige valg av menn; velge en ektefelle OG en sjef som støtter henne.

Hvorfor må sjefen være en mann? (Og ektefellen for den saks skyld)

Når det er sagt, så tror jeg det er bra for egenverdien og selvfølelsen å gjøre noe man liker og lykkes med. Men ikke på bekostning av menneskelige relasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Kommer vel litt an på, men reagerer litt på at det ser ut til at så mange er mer opptatt av hva de kommer til å tjene enn om de kommer til å trives. Er jo stadig vekk spørsmål om hvilke yrker som er best betalt. Vet ikke om alle tenker over at endel av yrkene med høy lønn har lange dager og mye ansvar.

For min del virker det egentlig litt absurd at det skal være så viktig med status og penger. Virker jo ikke som man gjør det for egen del i så fall, men det spørs vel litt.

Tror egentlig at det å ha jobbet mye, tjent masse penger og ha masse ting ikke er det som er viktig hvis du ikke har mennesker du er glad i rundt deg og kanskje har fått et dårlig forhold til familie og venner.

Men det kommer nok an på person og hvordan de klarer å kombinere og ikke minst prioritere andre ting enn karriere.

Uansett, så tror jeg at penger til en viss grad gir deg lykke, men det viktigste er å ha nok til å kunne leve og gjøre det man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer helt an på. Generelt kan man nok oppnå noe lykke ved å ha en jobb som gir romslig økonomi til å gjøre/kjøpe det man ønsker uten å måtte snu på krona til enhver tid. Som noen sa til meg, økonomi er ikke det viktigste i livet men det hjelper sterkt at man har det romslig. Samtidig er det viktig å velge en karriere der en ikke må jobbe døgnet rundt, til dels fordi man egentlig ikke har tid til så mye annet dersom en jobber gjennom hele døgnet og til dels fordi betalingen i mange "karriereyrker" er ganske dårlig når du ser nedlagt arbeidsinnsats opp mot lønn. Jobber du 16 timer om dagen er det strengt tatt ikke fantastisk med en lønn på 1 mill. da har du bare omtrent 500 K når man justerer for timeantall, som er litt høyere enn gjennomsnittlig lønn. Ikke mye å rope hurra for. Man skal ikke la seg lure, for karrierejobber bør man faktisk ta sikte på noen millioner eller mer for at det skal være verdt de lange dagene.

Alternativt bør man satse på de yrkene som gir høy avkastning per tidsenhet jobbet.



Anonymous poster hash: 85be1...cc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et program på tv ei gang som tok for seg lykke. Og mestring er visst det som gir mest lykke i det lange løp.

Rikinger kunne bekrefte at penger kun ga kortvarig lykke

Anonymous poster hash: 93e2f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være så rik at jeg kan fortelle at penger ikke gjør folk lykkelige.

Men er helt sikker på at det er bedre å deppe i en fet Aston Martin DB9 enn på en T-Bane. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være så rik at jeg kan fortelle at penger ikke gjør folk lykkelige.

Men er helt sikker på at det er bedre å deppe i en fet Aston Martin DB9 enn på en T-Bane. :danse:

Jeg skulle gjerne vært rik jeg altså, men jeg tror at i det store og det hele så hjelper ikke dette noe særlig på lykkefølelsen.

Men jeg tror helt klart at man kan bli lykkeligere av å mestre (og like selvfølgelig) en jobb som man er høyt oppe i. Særlig hvis man har "klatret" dit selv.

Nå har jeg selv en jobb som jeg ikke trives sånn vanvittig i. Men jeg må ta litt høyere utdannelse for å få en jobb som blir mer utfordrende. (Noe jeg skal).

Men jeg er veldig glad for at jeg er på jobb da jeg er på jobb og da jeg går hjem, så kommer jeg ikke til å ha noe ansvar før jeg skal på jobb igjen. Feks lederen min har det veldig annerledes, og hun tjener ikke så mye mer enn meg. Så da hun må ta telefoner i ferien, reise hjem fra hytta pga oppståtte ting osv. Så misunner jeg henne aldeles ikke.

Jeg vet ikke hva folk synes innebærer mye penger heller. For her kan man jo tjene over en million og mange synes det er lite..

Jeg synes jeg tjener greit i forhold til mitt ansvarsområde. Særlig hvis jeg ser på de som har høyere utdannelse og stillinger. For de tjener virkelig ikke spesielt mye mer enn meg..

Anonymous poster hash: a0709...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...