Gå til innhold

Hva har du med til LUNSJ på jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

*salater

*steker kylling+brokkoli/evt andre frossen grønsaker, heller over sweet chili saus, opp i en boks og inn i kjøleskapet. Nå har jeg fått tak i boks med fryseelement som holder maten kald i 5timer, så trenger ikke kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pitabrød fyllt med godsaker er enklet og greit. Kan varieres, og man kan også lage signe egne pitabrød eller kjøpe Polarbrød Extreme(?) om man vil ha de grovere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å lage grove vafler på kvelden som smaker like godt dagen derpå; enten lager jeg de uten noen spesiell smakstilsetning slik at jeg spiser de med ost og skinke f.eks. eller så lager jeg de med kanel og kardemomme, da kan de fint spises uten noenting på selv om de ikke har noe søtt i seg.

Pizzasnurrer er genialt, lag en stor porsjon og frys ned to-tre snurrer i en pose som du tar opp på morgenen. Disse tines i løpet av tre-fire timer ca, og er da klar til å spises når det er lunsj. Jeg synes de er gode både kalde og varme.

Grove horn med ost og skinke som lages i store porsjoner og fryses ned slik som pizzasnurrene.

Salat er sunt og godt og kan jo varieres i det uendelige, men dette er noe jeg kun tar med som restemat dersom jeg har hatt det til middag dagen i forveien. Så pleier som regel å lage til litt mer enn hva jeg trenger til middag den dagen.

Ellers blir det knekkebrød eller rundstykker med pålegg - som regel hvitost med cherrytomater og/eller paprika.

Som dere ser liker jeg at det går kjapt på morgenen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha:

Hjemmelagede knekkebrød med diverse pålegg

Salater, gjerne med kylling og avocado

Middagsrester

Supper

Hjemmebakt brød med diverse pålegg

Frukt og ær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*salater

*steker kylling+brokkoli/evt andre frossen grønsaker, heller over sweet chili saus, opp i en boks og inn i kjøleskapet. Nå har jeg fått tak i boks med fryseelement som holder maten kald i 5timer, så trenger ikke kjøleskap.

Hvor kjøpte du boksen med fryse element?

Anonym poster: d25974e0a6facf838474440d179260dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med brødskiver med ost og skinke. På jobb har jeg krydder og sandwitch-jern. Godt med noe varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode forslag :) Så kreativ du er!

Velbekomme skjønne deg, og det var nå aldri så lite for meg å gjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg griller burger, tar en god brødskive og litt ketchup dagen før. Nydelig lunsj dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

jeg griller burger, tar en god brødskive og litt ketchup dagen før. Nydelig lunsj dagen etter.

Nam! Skal prøve dette når jeg begynner på skolen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å lage grove vafler på kvelden som smaker like godt dagen derpå; enten lager jeg de uten noen spesiell smakstilsetning slik at jeg spiser de med ost og skinke f.eks. eller så lager jeg de med kanel og kardemomme, da kan de fint spises uten noenting på selv om de ikke har noe søtt i seg.

Vil du dele oppskrift/fremgangsmåte med oss? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde knekkebrød med div pålegg (ofte kokt egg), middagsrester, salat, rundstykker. Oppbevarer det i en boks som jeg legger i veska, og på jobb legger jeg det i kjøleskapet.

På iherb får man jo kjøpt matbokser som holder maten kjølig, kjekt å ha hvis man ikke har mulighet til å legge maten sin i kjøleskap på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kjøpte du boksen med fryse element?

Anonym poster: d25974e0a6facf838474440d179260dd

Her har du noen alternativer ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Er det noen som vet hvor man får kjøpt matboks med kjølelement i Oslo, altså ikke nettbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har denne? Hva er erfaringen? Får man kjøpt lignende i fysiske butikker?

Anonym poster: d25974e0a6facf838474440d179260dd

Så ikke at du hadde skrevet før nå, men ja ; jeg har denne og er veldig fornøyd :) Den er dog ikke veldig stor, men da jeg har to, får jeg alltid med meg det jeg trenger.

Vet forøvrig ikke om man får kjøpt den i andre butikker, men det er i alle fall veldig rask frakt på den siden..

Jeg har forøvrig akkurat bestilt denne fra iHerb, etter å ha blitt anbefalt den av en veldig fornøyd venninne.

Matbokser med kjøleelementer sier seg jo selv at kan bli litt tunge, men for meg som ikke bærer rundt på vesken/sekken hele dagen, så funker det helt fint =)

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig gjerne middagsrester fra dagen før, eventuelt eggerøre og morrpølse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Kyllingsalat med krutonger

Salat med biffstrimler og grovt brød med smør

Kald laks med grønnsaker/salat

Grov baguette med bl.a. roastbeef/skinke og ost

Matmuffins med salami, ost og vårløk

Rugbrød med røkt laks/ørret og agurk

Sandwich

Calzone med rød pesto og kylling (varmes i micro)

En blanding av korn, nøtter, yoghurt og syltetøy

Og så frukt til "dessert" etter lunsjen. Gjerne jordbær og mangosalat. Melon. Oppskjært eple med kanel (lurt å skjære det opp rett før man spiser siden eple gjerne blir litt brunt når det ligger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...