Gå til innhold

Hva fælt har du gjort mot babyen din?


FrkRose

Anbefalte innlegg

Etter x antall dager med x antall timer skriking (kolikk) har jeg ved et par anledninger lagt fra meg baby på gulvet å tatt meg en tur i et annet rom. Dette for å klarne tankene og hente meg inn for ennå flere timer gråt.

Det skjærer i hjerte ennå etter flere år, men for vår del vet jeg jo at det var det beste der og da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her datt guttungen ned trappa :( Vi skulle opp i stua for å hente ulldressen hans, og da vi kom dit tenkte jeg at jeg like gjerne kunne ta den på ham mens jeg satt på sofakanten. Mens jeg tok den på ham la jeg merke til to telys jeg hadde glemtt, så jeg satte ham ned for å blåse dem ut. Jeg gikk bort til lysene, han løp bort til trappa... Tror jeg var tre millimeter fra å få tak i ham før han trillet ned. Følte meg ikke akkurat som årets mor da, nei... Til gjengjeld har jeg blitt veldig påpasselig med å lukke grinda etter det, selv bare for et par sekunder.

Men det verste er nok de gangene jeg har mistet tålmodigheten og blitt sint. Har egentlig aldri kjeftet eller ropt, men tenker masse rart inni meg...

Anonymous poster hash: b1b29...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste han i bakken i bjørneparken, med hodet først i gjørma...huff. Han skreik og skreik og alle flokket seg rundt oss. Følte meg som verdens verste mor, spesielt da mannen min ble så stresset at han skreik og kjeftet på meg han også. Han mente det ikke, men han blir fort sint når han blir redd..



Anonymous poster hash: 86ee9...2b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg tok på gutten min et skjerf med klemmeknapper så klemte jeg litt av huden i nakken hans, huff!! Han begynte å hyle og mistet pusten, han skrek i ca 10 min til han sovnet i vogna. Når han våknet senere måtte jeg spørre om han hadde tilgitt meg! Så da at han har et rødt lite merke i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første natten på sykehuset skjønte jeg ikke at han var sulten. I mine øyne hadde han jo nettopp fått mat, men i virkeligheten var det flere timer siden. Jeg hadde vært våken i to døgn og hadde en tøff fødsel og var så sliten. Ungen gråt, jeg gråt. Prøvde å rugge på senga hans for å roe han ned. Trakk i snora, men det kom aldri noen og jeg satt der helt alene 😢

Har også brølt hold kjeft når han har nektet å sove eller sagt hysj litt for høyt og sint.

Anonymous poster hash: f9cc9...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å bite neglene til tassen vår når han var liten, og en gang jeg gjorde det så dro han i armen sånn at jeg rev neglen inn til festet sånn at han begynte å blø :(

Det var første gangen han "slo seg", og jeg følte meg som verdens verste mor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo ikke meg, men tipper moren til ungen sliter med passe dårlig sammvittghet, uansett..

Hun sto å snakket i telefonen på trikkeplattformen, med både hund og barnevogn, så begynner hunden å bli urolig, og hun slipper taket på barnevogna i et sekund. Før noen av oss rekker å reagere så triller barnevognen ut i trikkesporet, med babyen i, og lander på hodet, samtidig som vi kan se lysene på trikken nærme seg. Alt i stellebagen fyker utover, du kan tro vi skvatt godt begge to, hun løp ut i trikkesporet og plukker opp babyen, mens jeg hopper etter og begynner å samle tingene hennes, vi får dratt opp vogna, og heldigvis så babyen helt uskadet ut :)

Anonymous poster hash: 31d7c...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Godt det ikke bare er meg som har mistet tålmodigheten å skreket til ungen min. Følte meg faktisk som den eneste. Samboeren har ikke gjort det, men så har jeg ungen myyye mer enn han. Får veldig dårlig samvittighet noen minutter etterpå.

Jeg har klemt huden hans i trykkknapper.

Hatt han i senga vår og dunk så datt han i gulvet.

Har dunket hodet hans.

Har også bysset litt ekstra hardt hvis tålmodigheten tok slutt.

Han lekte nærme en plante, men trodde ikke han skulle ta et jafs av den. Det gjorde han og det ble en telefon til giftmiddelsentralen.

Lot han leke med babyoljeflaska mens jeg dusjet fordi korket hadde jo barnesikring og jeg så han hele tiden. Plutselig fikk jeg se at han hadde masse babyolje rundt munnen og det viste seg at flaska hadde lekket. Ringte legevakten og de sa det kunne være farlig om han hadde fått det i lungene, noe jeg ikke aante. Trodde den var ganske ufarlig siden det er meningen å ha det i badevannet til babyer. Følte meg virkelig som verdens verste siden jeg med vilje hadde latt han ha flasken.

Huff, har grått mange ganger i fortvilelse fordi jeg har følt at jeg ikke er god nok som mamma og at jeg er totalt mislykket. Heldigvis så gjør det opp igjen hvis noen andre har lekt med babyen og jeg kommer inn i rommet og jeg hører et gledenshyl og han kommer stabbende med åpne armer mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte en gang å lage et stort kutt i tommelen til min yngste sønn. Han hadde tatt hånden sin nedi en tom maxbolle-boks og lokket lå inni hånden hans i boksen. Jeg presset lokket nedover i stedetfor å lirke det opp/ned og resultatet ble at et stort kutt i tommelen, som medførte tur til legevakten. Der måtte de sette bedøvelse og sy noen sting. Det er et grusomt minne, for min del og jeg fikk jo sjokk når jeg så tommelen hans, både før og etter legevaktbesøk. Han husker det ikke og takk gud for det.

Ellers så har jeg også klart å klippe for mye av neglen når jeg har klippet neglene på barna.

Jeg har også klart å dra albuen til et av barna ut av ledd. Jeg trodde sønnen vår ikke hadde tatt på seg setebeltet skikkelig og tok i armen hans for å rette på det og før jeg visste ordet av det var det en tur på legevakten for røngten. Følte meg ikke høy i hatten da gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som har mistet tålmodigheten å skreket til ungen min. Følte meg faktisk som den eneste. Samboeren har ikke gjort det, men så har jeg ungen myyye mer enn han. Får veldig dårlig samvittighet noen minutter etterpå.

Jeg har klemt huden hans i trykkknapper.

Hatt han i senga vår og dunk så datt han i gulvet.

Har dunket hodet hans.

Har også bysset litt ekstra hardt hvis tålmodigheten tok slutt.

Han lekte nærme en plante, men trodde ikke han skulle ta et jafs av den. Det gjorde han og det ble en telefon til giftmiddelsentralen.

Lot han leke med babyoljeflaska mens jeg dusjet fordi korket hadde jo barnesikring og jeg så han hele tiden. Plutselig fikk jeg se at han hadde masse babyolje rundt munnen og det viste seg at flaska hadde lekket. Ringte legevakten og de sa det kunne være farlig om han hadde fått det i lungene, noe jeg ikke aante. Trodde den var ganske ufarlig siden det er meningen å ha det i badevannet til babyer. Følte meg virkelig som verdens verste siden jeg med vilje hadde latt han ha flasken.

Huff, har grått mange ganger i fortvilelse fordi jeg har følt at jeg ikke er god nok som mamma og at jeg er totalt mislykket. Heldigvis så gjør det opp igjen hvis noen andre har lekt med babyen og jeg kommer inn i rommet og jeg hører et gledenshyl og han kommer stabbende med åpne armer mot meg.

Kan igrunnen skrive under på hele innlegget ditt! Man får SÅ dårlig samvittighet etterpå, men dette er jo små drypp i det store bildet! Babyen forguder meg og jeg han, og han har aldri blitt skikkelig skadet, så jeg tror vi kan slakke litt på den dårlige samvittigheten!

Anonymous poster hash: b33ca...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke bruke neglesaks/negleklipper på spedbarn. Bit av neglene til babyen, f eks mens dere ammer. Er ikke meningen å kritisere noen. Denne tråden beviser jo at klipping av negler ikke er så lurt.

Shake-shake har rett. :opplyser:

Anonymous poster hash: 6fb87...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte en gang å lage et stort kutt i tommelen til min yngste sønn. Han hadde tatt hånden sin nedi en tom maxbolle-boks og lokket lå inni hånden hans i boksen. Jeg presset lokket nedover i stedetfor å lirke det opp/ned og resultatet ble at et stort kutt i tommelen, som medførte tur til legevakten. Der måtte de sette bedøvelse og sy noen sting. Det er et grusomt minne, for min del og jeg fikk jo sjokk når jeg så tommelen hans, både før og etter legevaktbesøk. Han husker det ikke og takk gud for det.

Ellers så har jeg også klart å klippe for mye av neglen når jeg har klippet neglene på barna.

Jeg har også klart å dra albuen til et av barna ut av ledd. Jeg trodde sønnen vår ikke hadde tatt på seg setebeltet skikkelig og tok i armen hans for å rette på det og før jeg visste ordet av det var det en tur på legevakten for røngten. Følte meg ikke høy i hatten da gitt....

Dette har jeg klart å gjøre også. Har ei som helst raser rundt i 110, så når vi er på steder med biler, butikker e.l uten vogn (hun er snart 3, så det trengs sjelden vogn lenger) så skal hun holde i hånda. Og da holder jeg litt ekstra hardt om jeg merker at hun prøver å slippe. En gang så hun noe spennende, og snudde seg for å se, samtidig som hun snublet. Min reaksjon var da å holde igjen litt, heller enn å slippe så hun falt, og så "POPP". Rett til legevakt for sjekk og røntgen..

Fikk forklart at det var ganske vanlig, både i slike situasjoner og ved fall. Den sklir visst lett ut av ledd. Følte meg ikke som noen god mamma der jeg satt, og ventet på kjeft av legen. Heldigvis var han forståelsesfull.

Anonymous poster hash: dddc9...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første dagen på barsel skiftet jeg vell bare en bleie eller to på han, jeg tenkte at de ikke tisset eller bæsjet noe særlig når de var så ny :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen på barsel skiftet jeg vell bare en bleie eller to på han, jeg tenkte at de ikke tisset eller bæsjet noe særlig når de var så ny :(

Me too!

Hun bæsjet den andre dagen, og da spurte vi om hjelp til å skifte (for vi viste jo ikke hvordan..), og når jeg tenker på det så husker jeg ikke om vi hadde skiftet bleie før...:P Kanskje mannen har gjort det, men har ikke spurt han..

Hun sovnet ved brystet igår ettermiddag. Så skulle jeg forsiktig lirke henne ned vedsiden av meg i sofaen. Jeg aner ikke hvordan jeg klarte det, men armen hennes fulgte IKKE med i svingene og ble vridd under henne når jeg la henne ned. Vet ikke hvor vondt det gjorde da, for hun våknet bare å tok to "klage hulk", før hun smilte til meg og sovnet igjen. Men likevel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var lita så hadde mamma og pappa vannseng, å jeg skulle ligge der sammen med de. Det endte opp med at jeg rulla ned mellom senga og veggen, så pappa måtte tappe madrassen for å få meg ut derifra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en ubehagelig opplevelse en gang da jeg mistet min skjønne nurk på kjøkkengulvet...

hørte bare "knekk" og ble helt hysterisk av meg.

Det viste seg at ett egg hadde falt av bordet på samme tid. Ungen gikk det heldigvis bra med. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vel...kremt, har dunket hodet hans i vegg og pult noen ganger, saa heldigvis ikke ut at fikk vondt saa var vel neppe hardt, men fikk veldig daaelig smavittighet likevel. og en gang jeg var uoppmerksom tok nesten hunden min a satte seg oppa babyen, huff. og har ikke tall paa alle gangene jeg har latt baby ligge alene hjemme mens jeg forter meg ut med hunden eller til nermeste kiosk for a kjope mat,etc. Drar alltid ut etter han sover, har ikke mye valg siden jeg er veldig mye alene med ham, har ingen slektinger i nerheten eller venner jeg kan sporre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...kremt, har dunket hodet hans i vegg og pult noen ganger, saa heldigvis ikke ut at fikk vondt saa var vel neppe hardt, men fikk veldig daaelig smavittighet likevel. og en gang jeg var uoppmerksom tok nesten hunden min a satte seg oppa babyen, huff. og har ikke tall paa alle gangene jeg har latt baby ligge alene hjemme mens jeg forter meg ut med hunden eller til nermeste kiosk for a kjope mat,etc. Drar alltid ut etter han sover, har ikke mye valg siden jeg er veldig mye alene med ham, har ingen slektinger i nerheten eller venner jeg kan sporre.

Barnevogn? Bæresele? :)

Anonymous poster hash: 013c1...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...