Gå til innhold

Betakaroten ?


Triine

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man blir oransje inni hendene, og under føttene om man bruker betakaroten? Har tenkt å kjøpe de på tirsdag. Men har faktisk hørt at man blir det av dem. :sukk:

Skal bruke det for soleksem :) ( Og å få en dypere farge, selvom jeg blir veldig brun uansett. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte betakaroten i noen måneder og jeg ble definitivt gulaktig inne i hendene. Så litt merkelig ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! jeg brukte betakaroten for 2 år siden, og omtrent samtidig hadde jeg en merkelig farge inni hendene... Jeg har lurt litt på hva det var for no... :hoho:

Når jeg tenker over det nå er det jo litt rart at jeg ikke la sammen 2 og 2 da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med resten av kroppen? Blir man orange der også, eller får man faktisk en finere brunfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes fargen min ble særdeles gulaktig ja... litt sånn at det så ut som selvbruning. Men jeg har veldig gul brunfarge normalt, så den gjorde det vel bare enda mer intenst. Jeg kommer ikke til å bruke penger på det igjen hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke merket en minste antydning til oransjefarge, og jeg har snart brukt betakaroten i tre mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

hvor mye mg inneholder tablettene dere bruker? har 6 mg, men syns ikke det har skjedd noe jeg.. :gjeiper: har også kjøpt noen fra sverige med 20 mg, men føler dette blir for mye, så jeg tørr ikke begynne på dem ennå.. :ler: noen som har erfaringer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere positive erfaringer med betakaroten?

Jeg brukte det en sommer jeg dro til syden, og jeg kom tilbake like blek som jeg dro. I starten brukte jeg litt solkrem, jeg lå i solen i opptil 6 timer hver dag - ingenting skjedde! Til slutt lå jeg uten solkrem, og smurt inn med olje i håp om litt farge. But nothing. Jeg fikk ikke dypere farge eller langvarig, for den kom aldri :P Og jeg pleier å bli brun på ett-to-tre vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rukket å sole meg etter at jeg begynte på pillene så jeg vet ikke hvor brun jeg blir.. Men jeg bruker de hovedsaklig for å unngå solbrenthet og soleksem da, så det å bli brun er ikke så nøye for min del. Så lenge jeg slipper å klø og svi hele sommeren ;) Håper det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Betakaroten er faktisk fargestoffet i gulerøtter, så det er nok der oransjefargen kommer fra ja.. Har ikke prøvd det selv men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler betakaroten.

jeg pleier alltid å få soleksem når jeg er i syden, og ender alltid opp med å ligge 2-4 dager i skyggen. Men brukte betakaroten en mnd før jeg dro nå sist gang og under oppholdet, og fikk ikke soleksem.

Jeg kjøpe betakaroten i sverige.

Kan ikke huske at jeg ble oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

HVis du røyker så ikke bruk Betakaroten!

I tillegg syns ikke jeg det hjelper en tøddel for farven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizzygirl

Jeg har prøvd nå og betakaroten hjelper helt klart :)

Kjøpte på web www.betakaroten.no Fant ut at jeg trengte ganske store doser for at det skal fungere skikkelig. Ble heller ikke gul selv om jeg har ganske lys hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_snuppelupp_*

Funker dette for oss med fregnete hud også, og som sjelden blir veldig brun? Jeg har brune fregner og mørkblondt hår vel å merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Timmine

Til dere som har kjøpt dette i Sverige, hva slags merke er det og hvor kjøper man?

Jeg kjøpte Solaray sin, men den inneholder kun 3mg naturlig betakaroten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Therese_*
TIL RØYKERE:

Ikke glem at betakaroten øker faren for kreft hos røykere!

Det er kun KUNSTIG framstilt betakaroten som kan øke kreftfaren.

Sitat fra matoghelse.no: "Naturlig betakroten inneholder 9-cis betakaroten, som ikke finnes i syntetisk betakaroten, og enkelte studier viser at den naturlige varianten forebygger kreft. Røykere mangler ofte vitamin C, som er nødvendig for å holde betakaroten og andre antioksidanter i redusert tilstand. I tillegg har røykere en redusert kapasitet i leveren til å omdanne næringsstoffer, deriblant vitamin A og betakaroten. Alkohol kan også påvirke omsetningen av betakaroten."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Det er kun KUNSTIG framstilt betakaroten som kan øke kreftfaren.

Sitat fra matoghelse.no: "Naturlig betakroten inneholder 9-cis betakaroten, som ikke finnes i syntetisk betakaroten, og enkelte studier viser at den naturlige varianten forebygger kreft. Røykere mangler ofte vitamin C, som er nødvendig for å holde betakaroten og andre antioksidanter i redusert tilstand. I tillegg har røykere en redusert kapasitet i leveren til å omdanne næringsstoffer, deriblant vitamin A og betakaroten. Alkohol kan også påvirke omsetningen av betakaroten."

Betyr det at naturlig caroten ikke fungerer på røykere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest HoLaBoLa

asså eg har brukt det no i fleire månda. og eg tar solarium i tilegg. og man blir garantert brun. og ikkje orange. ihvartfall ikkje meg. og for røykere, ka står på røyk pakken dere kjøper? RØYK DREPER! men skyte røyken dåke då??:-) nei. og det er d samme med dette! det er ikkje farligt og eg har sport folk som kan om dette veldig bra!. det er like farlig og røyke og ta solarium som og røyke og gå på det greiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...