Gå til innhold

Kvinnens plikt å tilfredsstille mannen?


Gjest plikt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Kan du ringe meg om det blir slutt med typen? Det er nesten seriøst ment. Du hørtes ut som en drømmedame.

Vel, jeg også kronisk syk som bare blir verre og problemer med å gå ned i vekt, så tror nok ikke jeg er drømmedama til mange menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg også kronisk syk som bare blir verre og problemer med å gå ned i vekt, så tror nok ikke jeg er drømmedama til mange menn.

Når vi gutta blir litt mer voksne, så setter vi personlighet foran en slank kropp. Mannen din er heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pakistanere få være pakistanere, og svensker få være svensker, og nord-koreanere få være nord-koreanere?

Hvorfor skape et kunstig skille? Hvorfor ikke bare la alle mennesker få være individer?

Når du hilser på folk, presenterer du deg da som, "hei, jeg er mann, og mitt navn er Stefan"? Eller bare som "Hei, mitt navn er Stefan"? Når du har lyst til/på noe, tenker du da først og fremst at du er en mann og du har lyst til/på, eller tenker du bare at du har lyst til/på?

Hvorfor er du da så opphengt i kjønn hvis det egentlig ikke er det som betyr mest for deg som individ?

Lær deg at det er forskjell på menn og kvinner.

Stefan heter Stefan fordi han er mann. Han hadde ikke kunnet hete Anita. Liksom.

Ja? Du er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som uthevet det.

Men for å sitere en av kvinnene i brannvesenet nok en gang:

"Det som eventuelle kvinnelige søkere trenger er informasjon slik at de forstår at opptakskravene er overkommelige og at tjenesten er meget givende..., avslutter Anne"

Det er også enormt fysisk krevende å være så vel pilot i forsvaret som astronaut/kosmonaut. Alikevel finner vi kvinner i begge yrkene.

Det største problemet er ikke den fysiske utfordringen men holdningene til slike som mener at, "nei, kvinner, kvinner kan ikke gjøre sånne manne-ting, det er det bare menn som kan!".

Helt greit at du ikke kan. Helt greit at du begrenser ditt liv med alle ting du ikke kan. Men hva hvis du fikk en sønn og han vil bli sykepleier når han bli stor, vil du da fortelle han at det er et jente-yrke og derfor synes du at han som gutt ikke kan utdanne seg til det?

Ughh, ikke lette å få frem poenget mitt her gitt...

Det jeg mener, er at kvinner som menn skal få være hva faen de vill, så lenge de er i stand til det utføre jobben .

Tror ikke det er noen her som har sagt at damer ikke kan være brannkonstabel, eller menn kan være sykepleiere.

I min verden er later det til å være svært få damer som er i stand til drasse med en livløs kropp 90kg ned en brannstige.

Er mann i stand til det, SUPERT, i care not om det er mann eller dame som utfører jobben som sagt.

Men det er vel ikke uhørt å nevne at det finnes visse forskjeller på menn og kvinner og hva man GENERELT passer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke kvinnens plikt å tilfredstille mannen, ei heller er det mannens plikt å tilfredstille kvinnen. Har begge to lyst til å kose, derimot, da er det jo bare å kjøre på. :lur:

Jeg anser det ikke som noen selvfølge at jeg er jeg som skal lage mat, vaske klær, vaske hus og å vanne blomster, og jeg anser det heller ikke som noen selvfølge at det er samboeren som skifter dekk, klipper plen, maler hus eller bygger veranda.

Jeg anser det som en selvfølge at vi hjelper hverandre med hva det enn måtte være, og at vi har en arbeidsfordeling begge kan leve med (dvs at vi lager mat annenhver dag, vi begge vasker hus, henger opp klær, skifter dekk på hver vår bil, vanner blomster, maler hus og bygger terrasse sammen osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær deg at det er forskjell på menn og kvinner.

Stefan heter Stefan fordi han er mann. Han hadde ikke kunnet hete Anita. Liksom.

Ja? Du er med?

Nei, fordi en mann også kan hete Anita dersom han har lyst til det. Du er med på den, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt

Nakenmodell og tidligere leder i Kristiansand FpU, Tove Lill Løite (24), støtter Anna Anka.

- Selvfølgelig må kvinnen tilfredsstille mannen seksuelt, og ha sex når han vil det, skriver Løite i et innlegg på sin egen blogg til støtte for svenske Anna Anka.

- Kvinner skal liksom bli menn på mange måter, og menn skal bli kvinner. Alt skal være likt uansett, men vi er jo faktisk ikke like, skriver hun på bloggen.

Og utdyper:

- Jeg synes faktisk synd på skandinaviske menn. Mange jenter vet ikke hvordan de skal steike kjøttdeig engang.

Hun mener det er en selvfølge at middagen skal stå klar på bordet når mannen kommer hjem fra jobb. Videre skal kvinnen være trofast og støtte mannen sin uansett.

- Men jeg forventer mye tilbake fra mannen i gjengjeld. Jeg synes blant annet at mannen skal forsørge damen sin, og passe på at hun føler seg trygg, skriver hun.

kilde: fedrelandsvennen.no

Er det kvinnens plikt å tilfredsstille mannen? Både i og utenfor soverommet, ved å ha maten klar når han kommer hjem fra jobb, ved å holde huset rent og ryddig, ved å ha rene klær klare til mannen hver dag, ved å alltid støtte mannen sin i alt og et, uansett hva han måtte si, tenke og mene?

Føler du at den tidligere FpU-lederen har et poeng her? Har likestillingen gått for langt? Har kvinner blitt for mye lik mennene, og mennene blitt for mye lik kvinner? Burde kvinner i større grad kjenne til sin plikt overfor sin mann? Blir du trist når du ser en mann stå og ta oppvasken?

Dere har så klart fått med dere at den vestlige verden med USA i spissen (traust amerikansk konservativisme er av Anna Anka angitt som hun sitt kulturelle alibi i denne saken) bomber Taliban for å mene slike ting... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pakistanere få være pakistanere, og svensker få være svensker, og nord-koreanere få være nord-koreanere?

Hvorfor skape et kunstig skille? Hvorfor ikke bare la alle mennesker få være individer?

Når du hilser på folk, presenterer du deg da som, "hei, jeg er mann, og mitt navn er Stefan"? Eller bare som "Hei, mitt navn er Stefan"? Når du har lyst til/på noe, tenker du da først og fremst at du er en mann og du har lyst til/på, eller tenker du bare at du har lyst til/på?

Hvorfor er du da så opphengt i kjønn hvis det egentlig ikke er det som betyr mest for deg som individ?

Som sagt her før, navnet Stefan forteller andre at jeg er mann. Og nei, det er ikke aktuelt for meg å hete Anita. Jeg er en mann. Helt fra jeg var bitteliten hadde jeg helt soleklare valg når det gjaldt leker. Foreldrene mine ville ikke jeg skulle bli prakket på leker som var typiske kjønnstypiske. Jeg valgte allikevel biler. Jeg valgte å spille fotball senere, mens nabojenta lekte med dukker og danset rundt i den søte, rosa kjolen sin. Jeg lekte røft og var ofte skitten, men den nevnte nabojenta skrek i panikk om hun fikk litt søle på seg. Derimot hadde vi en skikkelig guttejente på feltet vårt. Hun var helt herlig og var med på alt det vi gutta fant på. Problemet hennes dukket opp da hun ble forelsket i meg i sjetteklasse. Hun var bare en kompis. Jeg hadde aldri tenkt i de baner, og endte opp med nabojenta. I allefall den sommeren. Jeg tenner nok på det feminine, ja. At kvinner er kvinner. Det betyr ikke at hun skal stå med maten klar når jeg kommer hjem. Heller ikke at hun skal herje rundt for å få huset rent på søndagene helt alene. Det går mer på å være den som klarer å dekke opp mine mangler slik at vi kan kaste ball ut i fra det. Jeg vet jeg kan virke litt macho til tider, og da er det godt med denne balansen.

Jeg er mann og jeg er stolt av det. Jeg vil kunne henge med gutta innimellom og ta meg noen glass brune og prate drit med dem. Uten at noen skal komme for å mase på meg om at jeg må komme i kontakt med min myke side. Det har jeg. Når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi en mann også kan hete Anita dersom han har lyst til det. Du er med på den, ikke sant?

Da regner jeg med at han har halve skapet sitt fyllt med damesko og damekjoler også, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Når vi gutta blir litt mer voksne, så setter vi personlighet foran en slank kropp. Mannen din er heldig!

Vel, takk for det. Håper han syns han er heldig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i et forhold har man ikke "plikt" til hverken det ene eller det andre,sånn som jeg ser det, men man bør ha lyst til å gjøre den andre parten glad og fornøyd. Den dagen du ikke gleder deg over din partners glede lenger, har du mistet noe.

Så nei, kvinnen har ingen plikt til å tilfredsstille mannen, og mannen har ingen plikt til å tilfredsstille kvinnen.

Så enkelt kan det sies ja. :) Jeg digger å lage mat, og gjør det mer enn gjerne ekstra fint også på en hverdag som en overraskelse. Han digger å stryke. Jeg hater det. Sånn går nå dagene helt fint. Jeg stryker heller ikke avisene og står med nylagt hår og venter på ham når han kommer hjem med ungene i nystivede matrosdresser.

Heldigvis så er vel den dama langt fra det man kaller en flink politiker og bør ikke tas seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at han har halve skapet sitt fyllt med damesko og damekjoler også, for å si det slik.

Det skal du ikke se bort ifra, men han kan fortsatt per definisjon være mann og å hete Anita. Akkurat som at Anita fortsatt per definisjon kan være dame og å hete Stefan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal du ikke se bort ifra, men han kan fortsatt per definisjon være mann og å hete Anita. Akkurat som at Anita fortsatt per definisjon kan være dame og å hete Stefan.

Hva gjør man hvis en person heter Kim da? Hvordan vet man da om det er en person med manne-sko eller kvinne-sko i skapet? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den undersøkelsen var ikke pass av barn tatt med i regnestykket (jeg husker ikke om husarbeid var tatt med), og gir således ikke noe korrekt bilde over reell fritid i og med at det ennå (generelt sett) er slik at kvinner fremdeles har hovedansvar for hus og barn.

Husarbeid var tatt med, men ikke barnepass og det var kommentert spesielt på denne måten: Selv om barnepass ble regnet med, ville det utgjøre minimalt i forhold til hovedtrenden. Menn har mindre fritid enn kvinner, og utviklingen for kvinner har gjennom en årrekke vært positiv. Men ikke for menn.

Kvinner har hovedansvaret for hus og barn fordi de har funnet ut at fordelene med dette er flere enn ulempene. Man kan jo bare se den uenigheten og motstanden som plutselig oppstår fra kvinner når man øremerker flere omsorgsperminsjonuker for far.

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bare se den uenigheten og motstanden som plutselig oppstår fra kvinner når man øremerker flere omsorgsperminsjonuker for far.

Noe som for vi for øvrig har feministene å takke for. Feministene har gitt far flere foreldrepermisjonsuker noe konservative Høyre og FrP er sterke motstandere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skal du ikke se bort ifra, men han kan fortsatt per definisjon være mann og å hete Anita. Akkurat som at Anita fortsatt per definisjon kan være dame og å hete Stefan.

Men du er enig i at dette bare er å pirke for å pirke, siden det heldigvis finnes navn som skiller på kjønn. Jeg ser ikke for meg den bikeren med tattiser som heter Jessica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kvinner har plikt til å ta ansvar for egen tilfredsstillelse og slutte å forvente at menn skal ordne det også for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nei, fordi en mann også kan hete Anita dersom han har lyst til det. Du er med på den, ikke sant?

Nei. En mann som tar navnet Anita vil jeg automatisk se på som komplett idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Nei. En mann som tar navnet Anita vil jeg automatisk se på som komplett idiot.

Det finnes verre ting en mann kan gjøre enn å hete Anita. Som å dømme mennesker ut fra hva de heter feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...