Gå til innhold

Kvinnens plikt å tilfredsstille mannen?


Gjest plikt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blow job - avsugning

Men de egenskapene forsvinner vel ikke..? Når hun blir gammel og grå og mister tennene så blir hun - om noe - vel bare bedre? :unsure:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling gir meg rett til å kalle sånt piss og fornærme damer som frivillig ønsker å leve i rigide kjønnsroller. Værsågod, samme for meg, bare ikke press din livsstil over på meg via politiske utspill. Si ha du vil på din sosiale arena men si ikke at jeg er for pingle til å bli branndame bare fordi du ikke vil....

Kjenner ikke deg, så skal vel ikke dra den så langt som å si at du ER for pinglete, men føler at oddsen er VELDIG stor for at du er det.

Merker at jeg tror veldig lite på at du er sterkere en de fleste menn her i landet, men er du det ser jeg ingen grunn til at du ikke skal få bli brannkvinne.

Men, mener du virkelig at du skal ha spesielle krav for at du kan dame?

Er grunnen til at det ikke finnes flere brann-kvinner rett og slett diskrimingering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en kvinne av i dag, som jobber 100%, og som ikke vil sakke akterut i sitt pensjonsoppgjør når hun blir 70 år, stå klar med middagen hjemme når "mannen kommer hjem fra jobb"?

Dette tenkte jeg også på. I tillegg ville jeg aldri ta sjansen på å la mannen forsørge meg, det er jo et enormt sjansespill dersom man skulle bli alene. Å plutselig stå uten arbeid og pensjonssparing osv. i midten av 30-årene er det siste jeg er interessert i. Jeg gjør helt sikkert mer husarbeide enn det han gjør, men så er arbeidsdagene mine ofte noe kortere enn hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Kjenner ikke deg, så skal vel ikke dra den så langt som å si at du ER for pinglete, men føler at oddsen er VELDIG stor for at du er det.

Merker at jeg tror veldig lite på at du er sterkere en de fleste menn her i landet, men er du det ser jeg ingen grunn til at du ikke skal få bli brannkvinne.

My point exactly. Var en grunn til at jeg valgte brannmann som eksempel. Det er et ekstremt tungt yrke. Bare utstyret de må ha på seg hadde gjort at jeg hadde knela tror jeg. Har hatt 1 dykkeflaske på ryggen, og det er tungt, men røykdykkere har 2 + alle de tunge klærne og hva det nå ikke er det har på seg. Og med alt det utstyret skal man være sterk nok til å løfte bort bærebjelker som har rast for å redde folk ut. Jeg har ikke sterk nok psyke til å se mennesker dø foran meg, og forkullede, brente mennesker heller forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My point exactly. Var en grunn til at jeg valgte brannmann som eksempel. Det er et ekstremt tungt yrke.

Jentene

Anne Mari Gramstad, Ingeborg Schuemacher, Tanja Eriksen og Monica Nilsen utgjør halvparten av Norges kvinnelige ansatte i brannvesenets utrykningsavdeling.

Anne Mari har tidligere jobbet i Trondheim brannvesen, Ingeborg har bakgrunn som feier i Hammerfest, Monica jobbet tidligere i 110-sentralen og Tanja har bakgrunn fra befal- og lærerskole.

Tanja, med sin syv års ansiennitet i etaten, kan fortelle at det var tøffe tak i begynnelsen med hensyn til å bli godtatt. Fordommene var så absolutt tilstede og hun følte at hun hele tiden måtte bevise at hun var god nok. Hun presset seg lenger, bar tyngre og innsatsen på øvelser og i reelle tilfeller var i overkant av hva man kan forvente av en brannkonstabel, uansett kjønn. I dag har Tanja og de andre jentene et langt mer avslappet forhold til å måtte bevise sin dugelighet. De har for lenge siden bevist hva de er gode for og holdningene i korpset for øvrig har takket være dette endret seg.

...

Med to av jentene på samme lag så er det ikke unaturlig at de også fra tid til annen røykdykker i par. Dette kan virke som en spesiell situasjon for de fleste, men de har full tillit fra det øvrige mannskapene og de eneste som kan reagere med en viss overraskelse er publikum da de plutselig forstår at det er to kvinnelige røykdykkere som går i innsats. "Jøss, det er jenter"

...

Anne Mari Gramstad i Kristiansand er ikke bare Norges første kvinnelige brannkonstabel, men hun er også nybakt bestemor og nyutdannet redningsdykker.

Anne stortrives i sine nye roller. Til tross for at hun for tre år siden også fikk sin andre datter, kan hun ikke se noen problemer med å kombinere rollene i det hele tatt. Anne banet vei for jentene da hun i 1987 fikk jobb som brannkonstabel i Trondheim.

...

Anne, som aldri har forstått hvorfor jenter ikke kan gjøre det samme som gutta gjør, elsker slike utfordringer og setter redningsdykkertjenesten høyt på lista over interessante arbeidsoppgaver.

...

Det som eventuelle kvinnelige søkere trenger er informasjon slik at de forstår at opptakskravene er overkommelige og at tjenesten er meget givende. Dersom jeg skulle argumentere for at jenter skal søke i brannvesenet ville jeg har fortalt dem hvilken utrolig spennende jobb dette er og hvor godt det er å kunne hjelpe mennesker. Det er jo derfor vi er her, avslutter Anne.

kilde: brannmannen.no

Ja, uff, kvinner kan jo ikke bli brannmenn. Lurer på om menn kan bli jordmødre..? :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Ja, uff, kvinner kan jo ikke bli brannmenn. Lurer på om menn kan bli jordmødre..? :ironi:

Herreminhatt da... hvem har sagt at kvinner ikke kan. De fleste kvinner kan ikke... Hvis man er sterk nok fysisk og psykisk, hvis man klarer kravene, hvis man har lyst, så selvfølgelig kan man blir brannmann...

Og sier du at å være brannmann ikke er et tungt yrke, siden du hever ut at jeg har skrevet at det er det??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det skal være noen selvfølge, langt mindre noen plikt.

Hvert hjem finner ut hvordan de liker å ha det, enkelt og greit.

Jeg er en av dem som liker å varte opp min mann. Han får middag på bordet hver dag, frokost på lørdager og søndager. Det er ikke alltid jeg har lyst på sex, men jeg kan fint ha sex med ham likevel. Når jeg først er igang så blir jeg uansett rimelig kåt :fnise:

Jeg vasker hans klær, rydder hjemmet og engasjerer meg i hans interesser og arbeid.

Jeg gir ikke opp meg selv av den grunn. Han forventer ingenting og støtter meg i mine valg og jeg har også mine interesser, og er det dager jeg ikke orker å lage middag så respekterer han det.

Jeg er typisk guttejente til tross for at jeg elsker å være husmor. Driver aktivt med skyting, har kjørt mye vogntog, kan godt mekke på bilen.

For meg blir det galt når kvinner skal gå ut å fortelle andre kvinner hvordan de burde være, og om de ikke er som dem selv så kan de bare takke seg selv for utro menn eller ensomhet...det blir bare for dumt.

Kan du ringe meg om det blir slutt med typen? Det er nesten seriøst ment. Du hørtes ut som en drømmedame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt da... hvem har sagt at kvinner ikke kan. De fleste kvinner kan ikke... Hvis man er sterk nok fysisk og psykisk, hvis man klarer kravene, hvis man har lyst, så selvfølgelig kan man blir brannmann...

Og sier du at å være brannmann ikke er et tungt yrke, siden du hever ut at jeg har skrevet at det er det??

Det var du som uthevet det.

Men for å sitere en av kvinnene i brannvesenet nok en gang:

"Det som eventuelle kvinnelige søkere trenger er informasjon slik at de forstår at opptakskravene er overkommelige og at tjenesten er meget givende..., avslutter Anne"

Det er også enormt fysisk krevende å være så vel pilot i forsvaret som astronaut/kosmonaut. Alikevel finner vi kvinner i begge yrkene.

Det største problemet er ikke den fysiske utfordringen men holdningene til slike som mener at, "nei, kvinner, kvinner kan ikke gjøre sånne manne-ting, det er det bare menn som kan!".

Helt greit at du ikke kan. Helt greit at du begrenser ditt liv med alle ting du ikke kan. Men hva hvis du fikk en sønn og han vil bli sykepleier når han bli stor, vil du da fortelle han at det er et jente-yrke og derfor synes du at han som gutt ikke kan utdanne seg til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VictoriaSecret*

Jeg synes denne bloggeren, og diverse andre hardcore husmorsemner ødelegger ved seg selv ved å bruke så sterke (og feilaktige) ordvalg. Når de sier at de mener det er en plikt, får jeg negative assosiasjoner - og undrer på om de virkelig synes dette er så idyllisk som de påstår. Hadde de heller skrevet; "Jeg synes det er hyggelig å lage middag til mannen min, fordi..." hadde jeg nok vært mer åpen for argumentene, selv om jeg ikke er enig i dem.

Hvordan man definerer et parforhold, får være opp til hver enkelt. Men jeg kan ikke se for meg at det er spesielt utviklende eller oppbyggende at den ene parten føler at den MÅ gjøre noe for den andre.

Jeg mener at det å gjøre partneren en tjeneste basert på motivasjon og glede, er viktig i et forhold.

Endret av VictoriaSecret*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest startinnlegget.

Det er kvinnens glede å tilfredstille sin mann, og det er mannens glede å tilfredstille sin kvinne.

Plikt er ikke mitt ord, men jeg forventer at man stiller opp for hverandre, og krever at man stiller opp for barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Det er også enormt fysisk krevende å være så vel pilot i forsvaret som astronaut/kosmonaut. Alikevel finner vi kvinner i begge yrkene.

Det største problemet er ikke den fysiske utfordringen men holdningene til slike som mener at, "nei, kvinner, kvinner kan ikke gjøre sånne manne-ting, det er det bare menn som kan!".

Helt greit at du ikke kan. Helt greit at du begrenser ditt liv med alle ting du ikke kan. Men hva hvis du fikk en sønn og han vil bli sykepleier når han bli stor, vil du da fortelle han at det er et jente-yrke og derfor synes du at han som gutt ikke kan utdanne seg til det?

Selvfølgelig hadde jeg ikke sagt det til en evt sønn. Jeg har en kamerat som er sykepleier, og bestevenninnen min er i forsvaret. Og jeg mener ikke at "nei, kvinner, kvinner kan ikke gjøre sånne manne-ting, det er det bare menn som kan!". Men jeg mener at kvinner ikke skal "presses" inn i typiske manne-ting og menn ikke skal presses inn i typiske kvinne ting bare pga likestilling!!! Man har bedre forutsetninger for ulike ting, og sånn er vi skapt fra naturens side.

Kan jo også nevne at jeg selv er i et mannsdominert yrke, dog ikke fysisk krevende.

Du vrir og vender og tolker alt jeg skriver på den mest negative måten du kan, så jeg sier meg ferdig med akkurat denne diskusjonen. Vi får heller være enige om å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler du at den tidligere FpU-lederen har et poeng her? Har likestillingen gått for langt? Har kvinner blitt for mye lik mennene, og mennene blitt for mye lik kvinner? Burde kvinner i større grad kjenne til sin plikt overfor sin mann? Blir du trist når du ser en mann stå og ta oppvasken?

Likestillingen har ikke gått for langt. Men når det er sagt, synes det som om store deler av dagens kvinner er svært kravstore, uten i særlig grad å se på hva man selv bidrar med. Det som kjennetegner kvinner av idag er at de KREVER. Særlig av mannen.

Ingen kvinner finner seg åpenbart i å finne seg i at mannen kan kreve at de tilfredsstiller han seksuelt. Men samtidig oppfører kvinner seg i stor grad som om de mener at de kan kreve det samme av mannen. Det er hans ansvar at parsex er godt (for henne) og hvis den ikke er det, er det hennes rett å klage og henge han ut som dårlig elsker.

Ellers kan man si at likestillingen har vært ensidig. Det er kun fokus på hva menn skal gjøre mer av når det kommer til plikter, aldri hva kvinner skal gjøre mer av. Statistisk sentralbyrå publiserte for et par år siden tall som tyder på at kvinner de siste 20-30 årene har fått stadig mer fritid, og har mer fritid enn menn. Menn har ikke fått mer fritid i samme periode.

Min oppfatning er altså på generell basis at kvinner krever og krever, uten å ha fokus på hva de kan bidra med selv. Men nå er det menns tur til å begynne å kreve. For øvrig...vi har oppvaskmaskin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sentralbyrå publiserte for et par år siden tall som tyder på at kvinner de siste 20-30 årene har fått stadig mer fritid, og har mer fritid enn menn. Menn har ikke fått mer fritid i samme periode.

I den undersøkelsen var ikke pass av barn tatt med i regnestykket (jeg husker ikke om husarbeid var tatt med), og gir således ikke noe korrekt bilde over reell fritid i og med at det ennå (generelt sett) er slik at kvinner fremdeles har hovedansvar for hus og barn.

Så, for å sette det på spissen, menn har mindre fritid fordi de jobber mer, og jobbe mer kan de gjøre fordi kvinnen tar ansvar for hus og barn.

Og så lenge "hjemlige sysler" og barnepass blir regnet som fritid, sier det seg selv at kvinnen har mer fritid enn de menn som velger å jobbe mer utenfor hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I den undersøkelsen var ikke pass av barn tatt med i regnestykket (jeg husker ikke om husarbeid var tatt med), og gir således ikke noe korrekt bilde over reell fritid i og med at det ennå (generelt sett) er slik at kvinner fremdeles har hovedansvar for hus og barn.

Så, for å sette det på spissen, menn har mindre fritid fordi de jobber mer, og jobbe mer kan de gjøre fordi kvinnen tar ansvar for hus og barn.

Og så lenge "hjemlige sysler" og barnepass blir regnet som fritid, sier det seg selv at kvinnen har mer fritid enn de menn som velger å jobbe mer utenfor hjemmet.

I tillegg beviser det at menn prioriterer sitt arbeide og sin karriere fremfor familie.

I mens kvinner prioriterer familie fremfor karriere og jobb.

Alikevel lurer menn på hvorfor barnefordelingssaker har en tendens å ende i hennes favør...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å krangle om hvem som skal tilfredsstille hvem, så er det vel bedre å samarbeide. Felles arbeid, felles nytelse, felles moro. Allikevel synes jeg det er viktig at menn skal få være menn og kvinner skal få være kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å krangle om hvem som skal tilfredsstille hvem, så er det vel bedre å samarbeide. Felles arbeid, felles nytelse, felles moro. Allikevel synes jeg det er viktig at menn skal få være menn og kvinner skal få være kvinner.

Og pakistanere få være pakistanere, og svensker få være svensker, og nord-koreanere få være nord-koreanere?

Hvorfor skape et kunstig skille? Hvorfor ikke bare la alle mennesker få være individer?

Når du hilser på folk, presenterer du deg da som, "hei, jeg er mann, og mitt navn er Stefan"? Eller bare som "Hei, mitt navn er Stefan"? Når du har lyst til/på noe, tenker du da først og fremst at du er en mann og du har lyst til/på, eller tenker du bare at du har lyst til/på?

Hvorfor er du da så opphengt i kjønn hvis det egentlig ikke er det som betyr mest for deg som individ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg beviser det at menn prioriterer sitt arbeide og sin karriere fremfor familie.

I mens kvinner prioriterer familie fremfor karriere og jobb.

Alikevel lurer menn på hvorfor barnefordelingssaker har en tendens å ende i hennes favør...

Det gjør de fordi det er forventet og fordi de må og fordi kvinnene ønsker det. OM en man ikke klarer seg bra karrieremessig er det vankselig å få en bra dame, om han nedprioriterer karrieren etter å ha fått henne øker sjansen for at hun til slutt forlater ham for en med mere status og i så fall stiller han svakere i jakten på ny dame fordi han har sakket akterut karrieremessig. Grunnen til at menn prioriterer karrieren bunner i kvinners jag etter status hos menn.

Selv der faren har hatt 50% eller mere av tiden med barnet mens forholdet varte så får han det ikke i en barnefordelingssak. Med mindra moren er alkoholisert eller tilsvarende så ender det i praksis altid med at hun får barna fordi menn diskrimineres i retten i forhold til barnefordelingssaker. Alle advokater som jobber på feltet vil fortelle deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...