Gå til innhold

Farger på kjoler i bryllup


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt ifra til våre gjester at i vårt bryllup kan de komme i hva de vil, svart, hvitt eller signalgult om de så vil - det spiller ingen rolle så lenge de ikke kommer i joggedressen sin...

Ingen vil vel tvile på om jeg er bruden uansett, og ejg vil sikkert stråle mest også, til tross for at jeg objektivt sett ikke egentlig er særlig pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Jeg har sagt ifra til våre gjester at i vårt bryllup kan de komme i hva de vil, svart, hvitt eller signalgult om de så vil - det spiller ingen rolle så lenge de ikke kommer i joggedressen sin...

Ingen vil vel tvile på om jeg er bruden uansett, og ejg vil sikkert stråle mest også, til tross for at jeg objektivt sett ikke egentlig er særlig pen.

Så du ville nektet folk å komme i joggedress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så du ville nektet folk å komme i joggedress?

Nå er vel ikke akkurat det et veldig reelt problem da... Tror ikke det er mange som insisterer på å gå i joggedress i bryllup...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå er vel ikke akkurat det et veldig reelt problem da... Tror ikke det er mange som insisterer på å gå i joggedress i bryllup...

Det skjønner jeg også, men jeg lurer altså på i hvilken grad bruder bryr seg med gjestene antrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å komme i hvit kjole i ett bryllup, rett og slett fordi det er skikk og bruk.

Ellers ville jeg ikke reagert på om noen kom i andre farger (både svart og rødt).

Hvorfor man ikke ønsker at folk skal komme i dongeri/joggedrakt? Rett og slett fordi det ikke er særlig høflig å komme upyntet i ett bryllup. Som brud legger man kanskje ikke merke til gjestenes antrekk så veldig, men som annen gjest syns jeg det er rart når folk ikke har pyntet seg spesielt.

Selv giftet jeg meg i bunad, og mange av gjestene hadde det også, så jeg skilte meg kanskje ikke sånn ut som en hvit brud. Tror ingen var i tvil hvem bruden var likevel... fikk mer enn nok oppmerksomhet, ble tatt nok bilder etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville nektet folk å komme i joggedress?

Nektet? Nei. Jeg nekter ingen, folk kan få gå i akkurat det de vil. Men hadde noen av gjestene kommet i joggedress eller møkkete olabukse hadde jeg nok tenkt mitt, men jeg hadde ikke kommentert det. Er det så rart om jeg ville stusset litt om noen kom i joggedress?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen må jo bare kverrulere selvom de egentlig er enige.

Hvis Frysepulver hadde invitert til "flott nyttårsfest" feks og sagt at antrekket skulle være pyntet fordi det hadde vært litt av moroa hadde sikkert til og med hun syns det var tåpelig om noen kom i joggedress/olabukse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka e utfordrende?

Åletrangt med høy splitt og veeeldig utringet var det denne gjesten hadde på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nektet? Nei. Jeg nekter ingen, folk kan få gå i akkurat det de vil. Men hadde noen av gjestene kommet i joggedress eller møkkete olabukse hadde jeg nok tenkt mitt, men jeg hadde ikke kommentert det. Er det så rart om jeg ville stusset litt om noen kom i joggedress?

Nei, det er ikke rart :ler: Jeg hadde lurt selv jeg

Noen må jo bare kverrulere selvom de egentlig er enige.

Hvis Frysepulver hadde invitert til "flott nyttårsfest" feks og sagt at antrekket skulle være pyntet fordi det hadde vært litt av moroa hadde sikkert til og med hun syns det var tåpelig om noen kom i joggedress/olabukse....

Selvsagt, har jeg sagt noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Ved å pynte seg, og gjøre seg så fin man kan i et bryllup, hedrer man brudeparet ved å vise at det er viktig for også dem å se fin ut på en så spesiell dag. Jo mere tid og energi man har lagt på seg selv, viser at man bryr seg om paret.

Om man ikke gidder, men drar på seg en kjole på forrige desseniet signaliserer man at det slett ikke er så viktif å se bra ut på denne festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Eldgammel tråd, jeg vet (tydeligvis veldig populært med innlegg skrevet i farger i 2006 :fnise: ).

Men, farge på kjole i bryllup! Synes dere f.eks denne kjolen blir for lys?

Kjenner verken bruden eller familien spesielt godt (min samboers kusine som skal gifte meg), og er litt redd for å dukke opp som "hun fremmede som prøvde å se bedre ut enn bruden".. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldgammel tråd, jeg vet (tydeligvis veldig populært med innlegg skrevet i farger i 2006 :fnise: ).

Men, farge på kjole i bryllup! Synes dere f.eks denne kjolen blir for lys?

Kjenner verken bruden eller familien spesielt godt (min samboers kusine som skal gifte meg), og er litt redd for å dukke opp som "hun fremmede som prøvde å se bedre ut enn bruden".. ;)

Jeg syns den er for lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldgammel tråd, jeg vet (tydeligvis veldig populært med innlegg skrevet i farger i 2006 :fnise: ).

Men, farge på kjole i bryllup! Synes dere f.eks denne kjolen blir for lys?

Kjenner verken bruden eller familien spesielt godt (min samboers kusine som skal gifte meg), og er litt redd for å dukke opp som "hun fremmede som prøvde å se bedre ut enn bruden".. ;)

Jeg synes fargen var helt grei, men kanskje litt kort?

Jeg synes fargen på kjolene til gjestene er mindre interesse, men jeg er vel litt sånn at om man blir invitert til en formell tilstelning så skal skjørtet dekke knærene.

Jeg bryr meg ikke så mye om hva gestene går med så lenge det er pyntet. Joda det blir nok litt snakking om noen har dukket opp i en lårkort rød kreasjon der puppene holder på å falle ut, eller om noen kommer i en sort lo-slitt kjole som er så fæl at den aldri ble "in" igjen... Men da er det jo presangtasjonen som blir snakkisen, ikke fargen på kjolen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rart når folk velger å gå på tvers av skikk og bruk, og stiller i rødt, hvitt eller sort i bryllup. Rett og slett fordi det betyr mye for enkelte bruder og det er veldig enkelt å finne en kjole i en annen farge.

Syns selv det var pussig når min svigermor og svigerinne valgte brannbilfargede ballkjoler i bryllupet mitt da jeg selv hadde en veldig enkel kremfarget kjole. (ble ikke sur eller fornærmet men syns det var pussig.) Flere i min famile reagerte også på dette og spesielt de som er litt eldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...