Gå til innhold

Det gode,gamle trekantmonsteret...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemunn

Uff, lei situasjon.

Jeg tenker litt sånn at det er greit å spørre om det hvis det aldri har blitt diskutert før, men det har jo vært oppe tidligere i deres tilfelle. Da burde den med ønsket om trekant la det ligge. Skjønner veldig godt reaksjonen din, og hadde hatt litt problemer med å legge samtalen bak meg også.

Dere må nok snakke sammen skikkelig og han vil forhåpentligvis si at det bare var fyllesnakk (om han vil beholde husfreden), og da må du akseptere det og tvinge deg selv til å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg latt det gå noen dager..Ikke tatt det opp med han enda. Hverdagslivet har gått sin gang,å nå har han reist og blir borte et par uker,så jeg har fått det litt på avstand. Samtidig er det det eneste jeg tenker på kjennes det ut som. Trekant-greia er én ting,det verste er at jeg tilbydde han(ikke alvorlig ment) å heller bare gå å finne seg en dame å ligge med,istedenfor at jeg måtte ha sett han ha sex med en annen dame foran meg.

Å det var han villig til, såfremst det ikke førte til at jeg gjorde det slutt. Alt det der plager meg noe voldsomt..Etter 12 år,så syns han at det kunne vært en fin ting? Vi bor på en liten plass,drar sjeldent ut osv.. Jeg driver å forestiller meg ulike scenarioer der han oppsøker damer på nett,facebook osv for å få seg et knull. Eller knullekompis, eller hva f**n det er han mener. Plutselig er det en venninne av meg feks. Herregud altså. Blir kvalm og uvel av tanken..:(. I tillegg til den tydelig skuffelsen over at jeg ikke er gira på dette her. Hvordan kan du ha slike forventninger? At dama di skal være helt med på at du finner deg noen andre å ha sex med, bare for "morro skyld" altså? Jeg begriper det ikke...;(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann. Her deler han en helt normal fantasi, og så blir du helt paranoid og ser spøkelser på høylyse dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vanligste basis-reglene for kommunikasjon i en relasjon, spesielt rundt ting som fantasier er, i følge min mening:

*Ikke diskuter i fylla.

*Ikke la det bli en krangel når en part allerede har avslørt en fantasi, siden det er en personlig ting for parten.

*Stol på partneren når h*n sier at det er motparten h*n vil ha.

*Ha tro på at motparten, i likhet med deg selv vil det beste for motparten og relasjonen.

At du nå i dagene etter en fyllekrangel går og mater dine egne indre demoner etter en fyllekrangel som engasjerte begge er ikke konstruktivt.

Du sier jo selv at du i den krangelen sa noe du ikke helt vet hvorfor du sa, så hvorfor kan ikke han ha sagt/gått med på noe han egentlig ikke mente han heller?

Om han ble tatt på sengen, eller var full/engasjert og tok ideen om "åpent forhold" raskt, uten å egentlig mene det, så kan jeg jo se muligheten for at han selv er flau, og ikke vet hvordan han skal prate om det.

Om en relasjon ikke har muligheten for å åpent (og edru) prate om ting som fantasier, uten at en av partene "tar helt av", og relasjonen ikke tilbyr ærlighet, tillit og evnen til å tilgi, så er vel ikke relasjonen særlig liv laga uansett?

Gå litt ut av tankebanene dine, de er ikke særlig konstruktive.

Og prat sammen, for guds skyld, prat. Edru!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg latt det gå noen dager..Ikke tatt det opp med han enda. Hverdagslivet har gått sin gang,å nå har han reist og blir borte et par uker,så jeg har fått det litt på avstand. Samtidig er det det eneste jeg tenker på kjennes det ut som. Trekant-greia er én ting,det verste er at jeg tilbydde han(ikke alvorlig ment) å heller bare gå å finne seg en dame å ligge med,istedenfor at jeg måtte ha sett han ha sex med en annen dame foran meg.

Å det var han villig til, såfremst det ikke førte til at jeg gjorde det slutt. Alt det der plager meg noe voldsomt..Etter 12 år,så syns han at det kunne vært en fin ting? Vi bor på en liten plass,drar sjeldent ut osv.. Jeg driver å forestiller meg ulike scenarioer der han oppsøker damer på nett,facebook osv for å få seg et knull. Eller knullekompis, eller hva f**n det er han mener. Plutselig er det en venninne av meg feks. Herregud altså. Blir kvalm og uvel av tanken.. :(. I tillegg til den tydelig skuffelsen over at jeg ikke er gira på dette her. Hvordan kan du ha slike forventninger? At dama di skal være helt med på at du finner deg noen andre å ha sex med, bare for "morro skyld" altså? Jeg begriper det ikke...;(

Jeg synes så utrolig synd på deg.. Hadde blitt helt knust hvis det her skjedde med meg. Håper det ordner seg for deg. :blomst:

Anonymous poster hash: dfe44...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg latt det gå noen dager..Ikke tatt det opp med han enda. Hverdagslivet har gått sin gang,å nå har han reist og blir borte et par uker,så jeg har fått det litt på avstand. Samtidig er det det eneste jeg tenker på kjennes det ut som. Trekant-greia er én ting,det verste er at jeg tilbydde han(ikke alvorlig ment) å heller bare gå å finne seg en dame å ligge med,istedenfor at jeg måtte ha sett han ha sex med en annen dame foran meg.

Å det var han villig til, såfremst det ikke førte til at jeg gjorde det slutt. Alt det der plager meg noe voldsomt..Etter 12 år,så syns han at det kunne vært en fin ting? Vi bor på en liten plass,drar sjeldent ut osv.. Jeg driver å forestiller meg ulike scenarioer der han oppsøker damer på nett,facebook osv for å få seg et knull. Eller knullekompis, eller hva f**n det er han mener. Plutselig er det en venninne av meg feks. Herregud altså. Blir kvalm og uvel av tanken.. :(. I tillegg til den tydelig skuffelsen over at jeg ikke er gira på dette her. Hvordan kan du ha slike forventninger? At dama di skal være helt med på at du finner deg noen andre å ha sex med, bare for "morro skyld" altså? Jeg begriper det ikke...;(

Dine tanker rundt sex og hans tanker rundt sex er nok ikke de samme. Ikke tillegg han meninger som han aldri har, og heller ikke påstå at han heller ville valgt en annen dame når han eksplisitt sier at dette er aldri noe han kunne funnet på å gjøre om du gjorde det slutt. Altså er det jo deg han er med og fremdeles ønsker å være med etter 12 år.

Trekantsex handler ofte om muligheten til å nyte sex på en annet nivå. Det å kjenne på det ukjente og det nervøse igjen. Du har hoppet på konklusjoner uten å få dem avklart eller bekreftet og du surrer deg jo inn i en stor gryte av mulige missforståelser og vrangforestillinger. Skal du løse dette uten at du flyr på en vegg så må du jo bare ta det opp igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor du blir sur eller sint over at han nevner noe slikt. Alle har hørt om trekanter og mange funderer på hva dette faktisk er.

Kanskje han ble satt ut over at du sa at han fikk ligge med andre damer, fordi tanken aldri har slått han og ønsker å være sammen med deg.

Det at han i det heletatt velger å deler tanker rundt det tilsier i mitt hode som at han føler at du er trygg og en person han føler han kan stole på.



Anonymous poster hash: db2f0...606
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...