Gå til innhold

Det gode,gamle trekantmonsteret...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble tatt litt på senga av min samboer gjennom 12 år her om dagen. Vi hadde vært på julebord,å vel i seng ble det plutselig en diskusjon om trekant..Han vil selfølgelig ha med et ekstra kvinnemenneske, noe jeg avslo nokså kjapt. Prøvde å forklare hvorfor - jeg er faktisk hetero, og er ikke interessert i jenter. Er heller ikke komfortabel med at jenter koser med meg. For det var det argumentene hans gikk ut på. "Hva om hun faktisk gir deg skikkelig nytelse" osv... spiller jo ingen rolle føler jeg, jeg er jo ikke interessert i det. Tenner ikke på tanken engang. Til slutt tok jeg den der vendinga jeg har lest om i andre forum i tillegg til dette: "det e heeelt greit for meg å ha trekant - hvor finner vi denne herremannen tror du?" Deretter utviklet denne diskusjonen seg i en retning jeg ikke likte.. Jeg sa til han at det var greit( kun fordi jeg var sint,å det var ikke alvorlig ment) at han lå med en annen dame, men det fikk bli uten meg. Jeg er ikke interessert i å se han nyte noen andre. Men da skulle jeg kunne ha sex med andre menn. Da ble han litt overrasket, å lurte på om det faktisk var greit? Kom jeg til å takle det?

HVA?? Kødder du med meg??

Uansett, diskusjonen endte med at jeg sa til han at det var greit,men da måtte han også regne med at det kom til å bli slutt mellom oss. Han ble dritsur, og la seg til å sove. ETTER å ha fortalt meg at jeg var prippen og kjedelig. Vel vel. Vi er blitt venner igjen etter dette,men jeg merker at det plager meg en del. Føler meg ikke god nok lenger. Hele den trekant-greia tolker jeg nå bare som en unskyldning for å få ligge med en annen dame...jeg skjønner at mange har fantasier,og det er greit at han har det...! Men at han liksom skal prøve å få meg med på å ligge med en dame sånn at han skal slippe å føle samvittighet mens han er med på det,den svir. Tror han at jeg er stokke dom?

Nå er jeg bare lei meg...

Jeg vet ikke hva jeg ville med dette, men det var godt å få det ut en plass...:(

Anonymous poster hash: 33646...56a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, han vil jo åpenbart ligge med en annen. Det virker som et veldig sterkt ønske hos ham.. For min del hadde dette endret alt i forholdet, og jeg hadde ikke klart å fortsette som før.



Anonymous poster hash: dfe44...775
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det er akkurat det.. Noe har forandret seg nå. Er ikke helt der at jeg vil ut av forholdet,ettersom vi tross alt har vært sammen noen år. Vi er i slutten av 20-årene begge to.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta tak i det heller,for diskusjon var i fylla,og vi er ikke de flinkeste til å diskutere et såpass heftig tema når vi er edru. Det kommer mest sannsynligvis til å ende med at han sier et eller annet for å få avslutta det hele... Men jeg VET at han mener noe annet.

Noe i meg sier at dette ikke er s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det er akkurat det.. Noe har forandret seg nå. Er ikke helt der at jeg vil ut av forholdet,ettersom vi tross alt har vært sammen noen år. Vi er i slutten av 20-årene begge to.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta tak i det heller,for diskusjon var i fylla,og vi er ikke de flinkeste til å diskutere et såpass heftig tema når vi er edru. Det kommer mest sannsynligvis til å ende med at han sier et eller annet for å få avslutta det hele... Men jeg VET at han mener noe annet.

Noe i meg sier at dette ikke er så ille, at det bare er en fantasi han har på lik linje med mange andre menn. Jeg vet jo at han ikke kommer til å gjøre noe med med.

Men så er det noe annet som sier til meg at dette er noe jeg ikke blir å glemme. Det kommer til å hamre på innsiden av pannen når vi har sex. Mens vi har sex kommer jeg til å tenke på at han fantaserer om damer som er mye penere enn meg,har bedre kropp, strammere mus, ei som er mer leken og villig og..ja. Alt jeg ikke er,tydeligvis. Men han er jo glad i meg,så derfor lar han temaet ligge intill videre... Mens jeg derimot, jeg er ikke så sikker på at jeg VIL ligge med noen andre engang. Føler at jeg får det jeg trenger...! Å ligge med en annen mann føles egentlig bare tungvindt ut..

Anonymous poster hash: 33646...56a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon. Har han fortsatt lyst til å ligge med andre, eller var det bare i fylla den ene gangen? Nei du må absolutt ikke finne på å ligge med en annen mann bare for at han skal få ligge med en annen dame. Jeg er enig, det høres tungvint ut. :)



Anonymous poster hash: 517fd...cea
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok lyst,slik jeg kjenner ham. Han spurte meg første gangen for maange år siden mens vi var nokså fersk.. Så han er nok en eventyrlysten fyr som klarer å skille mellom sex og kjærlighet.. Den gangen avslutta vi diskusjonen rimelig kjapt,for da var vi jo nyforelsket og alt det der. Han slutta å prate om det når han skjønte at jeg ikke delte det synet. Mens nå,nå var han mer pågående. Så klart pga alkoholen,da turte han. Han har ikke nevnt det i ettertid,for han vet jo hvordan jeg reagerer. Men jeg føler jo at det henger i lufta enda, og det er liksom ikke ferdig diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Altså, han vil jo åpenbart ligge med en annen. Det virker som et veldig sterkt ønske hos ham.. For min del hadde dette endret alt i forholdet, og jeg hadde ikke klart å fortsette som før.

Anonymous poster hash: dfe44...775

Er du sikker på at det største ønsket med en 3-kant er å ligge med en annen kvinne?

Kan det tenkes at han i sin enfoldighet trodde at dersom de møtte en kvinne som de begge to tente på så kunne et møte med henne være felles nytelse og glede?

At det var hans egen kvinnes nytelse som var hovedfokuset hans, og samtidig med noen som også var innefor hans eget tenningsmønster?

Og er dette definitivt utenfor TS sitt tenningsmønster, også når de får snakket rolig om det og lekt med fantasien, så er det bare å parkere tanken.

- tilsvarende gjelder for 3-kant med 2 menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det største ønsket med en 3-kant er å ligge med en annen kvinne?

Kan det tenkes at han i sin enfoldighet trodde at dersom de møtte en kvinne som de begge to tente på så kunne et møte med henne være felles nytelse og glede?

At det var hans egen kvinnes nytelse som var hovedfokuset hans, og samtidig med noen som også var innefor hans eget tenningsmønster?

Og er dette definitivt utenfor TS sitt tenningsmønster, også når de får snakket rolig om det og lekt med fantasien, så er det bare å parkere tanken.

- tilsvarende gjelder for 3-kant med 2 menn.

Han vil jo ikke kun ha trekant, han vil også ha sex med en annen uten ts. Dette skrev ts i hovedinnlegget:

"Jeg sa til han at det var greit( kun fordi jeg var sint,å det var ikke alvorlig ment) at han lå med en annen dame, men det fikk bli uten meg. Jeg er ikke interessert i å se han nyte noen andre. Men da skulle jeg kunne ha sex med andre menn. Da ble han litt overrasket, å lurte på om det faktisk var greit? Kom jeg til å takle det?"

Anonymous poster hash: dfe44...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Han vil jo ikke kun ha trekant, han vil også ha sex med en annen uten ts. Dette skrev ts i hovedinnlegget:

"Jeg sa til han at det var greit( kun fordi jeg var sint,å det var ikke alvorlig ment) at han lå med en annen dame, men det fikk bli uten meg. Jeg er ikke interessert i å se han nyte noen andre. Men da skulle jeg kunne ha sex med andre menn. Da ble han litt overrasket, å lurte på om det faktisk var greit? Kom jeg til å takle det?"

Anonymous poster hash: dfe44...775

Du gjenforterller TS forståtte hensikt, ikke nødvendigvis hans mening.

Det du gjengir er TS konklusjon, ikke hans ordlyd.

Det lønner seg ofte å lytte og spørre istedet for å trekke konklusjoner.

TS trekker en umiddelbar konklusjon om at han ønsker trekant for å kunne ligge med en annen kvinne, - det kan han gjøre bak TS rygg dersom TS ikke var viktig for ham.

Og da hadde han nok ikke luftet ideen sin egen sans for konseptet med henne heller..

Om de ikke evner snakke om denne fantasien hans (en fantasi som etter TS ordlyd har vært med ham siden de ble kjent) så kommer de ingen vei, og TS kan kanskje bli gående å nære en usikkerhet og gryende sjalusi dersom han er borte ifm jobb el.l.

Det minst farligre i verden er å legge fantasien på bordet, - ikke dømmen den eller tro det betyr at han ikke tenner på henne lenger, og se om den er helt utelukket eller om den kan omformuleres og møtes et sted hvor de begge tenner på en variant av den.

Jeg kjenner hverken TS eller hennes mann, og vet heller ikke hva som foregår i dere hoder eller hvilket forhold de har seg imellom.

Det jeg gjør er å tipse rolig om at det ofte er andre aspekter enn det at han dør etter å kjøre kuken i en ny fitte som er det essensielle i en trekant fantasi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjenforterller TS forståtte hensikt, ikke nødvendigvis hans mening.

Det du gjengir er TS konklusjon, ikke hans ordlyd.

Det lønner seg ofte å lytte og spørre istedet for å trekke konklusjoner.

TS trekker en umiddelbar konklusjon om at han ønsker trekant for å kunne ligge med en annen kvinne, - det kan han gjøre bak TS rygg dersom TS ikke var viktig for ham.

Og da hadde han nok ikke luftet ideen sin egen sans for konseptet med henne heller..

Om de ikke evner snakke om denne fantasien hans (en fantasi som etter TS ordlyd har vært med ham siden de ble kjent) så kommer de ingen vei, og TS kan kanskje bli gående å nære en usikkerhet og gryende sjalusi dersom han er borte ifm jobb el.l.

Det minst farligre i verden er å legge fantasien på bordet, - ikke dømmen den eller tro det betyr at han ikke tenner på henne lenger, og se om den er helt utelukket eller om den kan omformuleres og møtes et sted hvor de begge tenner på en variant av den.

Jeg kjenner hverken TS eller hennes mann, og vet heller ikke hva som foregår i dere hoder eller hvilket forhold de har seg imellom.

Det jeg gjør er å tipse rolig om at det ofte er andre aspekter enn det at han dør etter å kjøre kuken i en ny fitte som er det essensielle i en trekant fantasi.

Jeg gikk ut i fra at han hadde sagt det hun skrev han hadde sagt. Dersom hun har vridd om på ordene, så blir det noe annet, men hvorfor skulle hun endre på setningen hans dersom hun spør om råd? Da får hun jo ikke noe ut av svarene..

Anonymous poster hash: dfe44...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke si at noe er greit når du ikke mener det. Ikke prat om sånne ting i fylla. Personlig er jeg litt som mannen din - etter et langt samliv er jeg veldig trygg på oss to, og sexen er mindre hellig. Jeg tror jeg kunne vurdert trekant og til og med åpent forhold, fordi det kanskje kunne vært spennende, og fordi jeg er så trygg på oss og forholdet vårt at jeg ikke er redd for å miste ham bare fordi han eventuelt får lov å klå på en annen dame.

Ro ned, prat med gubben, forklar at du skjønner hans ønsker men at det iallefall foreløpig er uaktuelt for deg fordi det føles helt feil. Prøv å finn på noe annet spennende dere kan gjøre sammen som virker interessant for deg også. Husk at man sjelden har vondt av å tøye sine egne grenser litt (så lenge man bare tøyer dem og ikke bryter fullstendig og ender opp med å føle seg trist og brukt).

Anonymous poster hash: d33d1...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det vært en dealbreaker om kjæresten hadde lyst til å ligge med andre, men skjønner at det er mer komplisert når man har et såpass langt samliv bak seg.



Anonymous poster hash: 2f83c...8a0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke si at noe er greit når du ikke mener det. Ikke prat om sånne ting i fylla. Personlig er jeg litt som mannen din - etter et langt samliv er jeg veldig trygg på oss to, og sexen er mindre hellig. Jeg tror jeg kunne vurdert trekant og til og med åpent forhold, fordi det kanskje kunne vært spennende, og fordi jeg er så trygg på oss og forholdet vårt at jeg ikke er redd for å miste ham bare fordi han eventuelt får lov å klå på en annen dame.

Anonymous poster hash: d33d1...250

Tilfeldig sex kan godt føre til at noen slår opp. Hmm les denne tråden. Men hvis du ikke er redd for å miste ham likevel, så..

Anonymous poster hash: 517fd...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dummeste her var jo å ta denne diskusjonen (i fylla?) etter et julebord. Jeg har selv en fantasi om en trekant m meg og samboeren og en annen kvinne. Jeg nærmet meg spørsmålstillingen ganske så forsiktig og fant fort ut, ad omveier at hun overhodet ikke delte den samme fantasien. Da begynner man jo selvsagt ikke å mase, å gnage på det samme temaet for få sin vilje. Man slår det fra seg, og lever lykkelig, og lar fantasi være fantasi.



Anonymous poster hash: 1a639...08f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt litt på senga av min samboer gjennom 12 år her om dagen. Vi hadde vært på julebord,å vel i seng ble det plutselig en diskusjon om trekant..Han vil selfølgelig ha med et ekstra kvinnemenneske, noe jeg avslo nokså kjapt. Prøvde å forklare hvorfor - jeg er faktisk hetero, og er ikke interessert i jenter. Er heller ikke komfortabel med at jenter koser med meg. For det var det argumentene hans gikk ut på. "Hva om hun faktisk gir deg skikkelig nytelse" osv... spiller jo ingen rolle føler jeg, jeg er jo ikke interessert i det. Tenner ikke på tanken engang. Til slutt tok jeg den der vendinga jeg har lest om i andre forum i tillegg til dette: "det e heeelt greit for meg å ha trekant - hvor finner vi denne herremannen tror du?" Deretter utviklet denne diskusjonen seg i en retning jeg ikke likte.. Jeg sa til han at det var greit( kun fordi jeg var sint,å det var ikke alvorlig ment) at han lå med en annen dame, men det fikk bli uten meg. Jeg er ikke interessert i å se han nyte noen andre. Men da skulle jeg kunne ha sex med andre menn. Da ble han litt overrasket, å lurte på om det faktisk var greit? Kom jeg til å takle det?

HVA?? Kødder du med meg??

Uansett, diskusjonen endte med at jeg sa til han at det var greit,men da måtte han også regne med at det kom til å bli slutt mellom oss. Han ble dritsur, og la seg til å sove. ETTER å ha fortalt meg at jeg var prippen og kjedelig. Vel vel. Vi er blitt venner igjen etter dette,men jeg merker at det plager meg en del. Føler meg ikke god nok lenger. Hele den trekant-greia tolker jeg nå bare som en unskyldning for å få ligge med en annen dame...jeg skjønner at mange har fantasier,og det er greit at han har det...! Men at han liksom skal prøve å få meg med på å ligge med en dame sånn at han skal slippe å føle samvittighet mens han er med på det,den svir. Tror han at jeg er stokke dom?

Nå er jeg bare lei meg...

Jeg vet ikke hva jeg ville med dette, men det var godt å få det ut en plass... :(

Anonymous poster hash: 33646...56a

Til tross for evt. fyll virker det jo som at han mente det, og jeg må si at jeg synes han er en drittsekk. Tror du skal være glad for å bli kvitt ham. Du vet ikke hva han gjør/har gjort mtp. de utsagnene der.

Endret av Dude91
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust .. :(

ts, du er god nok. Noen menn er bare perverse jævler som ikke klarer seg med en dame.

Endret av Fayme
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bli kvitt han, og finn deg heller noen som verdsetter deg!

Tåler han ikke at du ikke innfinner deg i at han skal ha sex med andre, med eller uten deg til stede er vel saken avgjort!

Happy hunting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kvalme,men jeg ville få ham til å forstå at det man ikke kan dra alle damer over en kam. Han hørtes skikkelig overrasket ut over at jeg ikke var mer åpen når det gjaldt å ha sex med en dame. Regner med det kommer av at det tilsynelatende er "vanlig" i disse dager. Jenter som kliner og har sex med andre jenter er liksom "in". Jeg er nysgjerrig på og glad i sex,men jeg blir ikke tiltrukket av jenter i det hele tatt. Derfor ser jeg ikke poenget med å teste det ut,uansett hvor sexy og opphissende det er for andre. Hvorfor skal jeg når jeg faktisk synes det er litt ekkelt? No offence mot noen, for jeg respekterer de som er både bifile og lesbiske osv. Det er flott for dem. Men JEG, jeg er ikke sånn. Å når han da skal gå så inn for å få meg til å revurdere det,da skjønner jeg jo at det er kun for hans del.

Som tidligere nevnt har vi ikke snakket om det etter det julebordet, og han har heller ikke tatt det opp ofte iløpet av 12 år. To ganger. Men det er nok til at jeg sitter med en uggen følelse. De siste dagene har jeg tatt meg selv i tenke på at han kanskje går å ser kandidater overalt..! Butikken, felles venninner, mine venninner osv. Kjempekjipt og kjempeekkelt:(

Føler at jeg må snakke med han om det,men har ikke klart å manne meg opp. Det er en stor sjangse for at han kommer til å gå i forsvarsposisjon med én gang, og da låser han seg. Eller så er han fullstendig åpen om det,og forteller ting jeg ikke vil høre.. Det ække lett altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også føler jeg at jeg ordla meg litt feil - jeg synes ikke noen er Ekkel når det kommer til egen seksualitet. Jeg kjenner mange som ikke er hetero, og ingen av dem er ekkel på noen måte. Men når jeg forestiller meg hvordan det er å gå ned på en dame,da blir jeg litt sånn...eeeeeh,nei takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...