Gå til innhold

Fine pomeranian


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Hei! Noen som vet om oppdrettere i Norge/Sverige som har fine pommer? Vil ha en som ligner dette:

http://weheartit.com/entry/175472706/search?context_type=search&context_user=heleneol93&query=pomeranian

http://weheartit.com/entry/175125878/search?context_type=search&context_user=jaydeechun&query=pomeranian

http://weheartit.com/entry/174659312/search?context_type=search&context_user=OmqUnicornz&page=2&query=pomeranian

http://weheartit.com/entry/172767600/search?context_type=search&context_user=alyson_townsend&page=4&query=pomeranian

Edit: alle pomeranier er vakre, og det viktigste for meg er at de er friske og har det bra. Jeg ser ikke bare på utseendet, men jeg har forelsket meg i de hundene med dette utseendet!

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Nei, eg håper virkelig ikkje det fins oppdrettere som avler kun på bikkjas utseende, men på gemyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Nei, eg håper virkelig ikkje det fins oppdrettere som avler kun på bikkjas utseende, men på gemyttet.

Jeg har bare lyst på en med et sånt utseende fordi jeg har ønsket meg en sånn siden jeg var liten, og nå er jeg gammel nok til å få meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Jeg har bare lyst på en med et sånt utseende fordi jeg har ønsket meg en sånn siden jeg var liten, og nå er jeg gammel nok til å få meg det.

Hjelpemeg.

Troll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hjelpemeg.

Troll?

Hva er så troll med å ønske seg et spesielt utseende på hunden sin? Ser virkelig ikke hva som er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hva er så troll med å ønske seg et spesielt utseende på hunden sin? Ser virkelig ikke hva som er galt med det?

Fordi at når det einaste du går etter er utseende på bikkja, så tar eg deg ikkje seriøst, ass. Sorreh!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Fordi at når det einaste du går etter er utseende på bikkja, så tar eg deg ikkje seriøst, ass. Sorreh!

Det viktigste er selvfølgelig at den er frisk? Men det at den ser ut som det jeg ønsker ser jeg ikke problemet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg på det sterkeste å velge en oppdretter som følger Norsk kennelklubbs retninglinjer for avl. De er da medlem i Norsk pomeranian klubb: http://pomeranianklubben.no

Du kan smugtitte på bilder av foreldrene om det er så viktig, anbefaler deg å ikke gi et slikt inntrykk om at utseendet er det viktigste til oppdretter, men preferanser er relativt vanlig å ha. Og still krav til foreldrehundenes gemytt og helse først og fremst, hjelper ikke det grann om du får en pen hund om den er syk og sliter med mye issues. :)

Endret av Pheel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pommer er da pene? De ser jo dessuten ganske like ut.

Søk på oppdrettere i Norge TS, se på bilder av tidligere kull og av avlshundene de har. Sjekk at det virker som en seriøs oppdretter, at de er medlem i norsk kennelklubb osv. Be om å få møte hundene før du kjøper valp :)



Anonymous poster hash: 40f2c...b82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Alle pommer er da pene? De ser jo dessuten ganske like ut.

Søk på oppdrettere i Norge TS, se på bilder av tidligere kull og av avlshundene de har. Sjekk at det virker som en seriøs oppdretter, at de er medlem i norsk kennelklubb osv. Be om å få møte hundene før du kjøper valp :)

Anonymous poster hash: 40f2c...b82

Selvfølgelig, alle er nydelige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fokusert på utseendet. Jeg skjønner godt hva du mener med at du har forelsket deg i en type eller en farge. Men tro meg når jeg sier at det hjelper ingenting om du får deg verdens vakreste hund som ser ut akkurat som du har drømt om hvis du ender opp med en med dårlig mentalitet som utvikler problematferd du må jobbe med i årevis.

Jeg har en sånn nå. En japansk spisshund. Han er aldeles nydelig, og jeg får mange kommentarer på tur om hvor flott og søt han er. Og det er han. Men han har mange issues, og jeg bruker hver eneste dag på å jobbe med problemer han har. Det er hundeholdet med ham som virkelig fikk meg til å innse hvor lite utseendet betyr. (Jeg var f.eks før overbevist om jeg jeg ville ha en schäfer som var svart og brun, fordi jeg syntes de var finest. Nå ser jeg hvor lite det betyr om jeg får schäferen som ser ut som i mine drømmer hvis jeg må slite som jeg gjør i dag).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner til flere dyktige oppdrettere av pomeranian i norge som selger den type pom. Du får neppe kjøpt hos dem da de ikke selger pomeranian til mennesker som ikke ser mer enn bare utseende til hunden.

Du bør heller fokusere på hva du kan tilby hunden og om rasen passer til deg, ikke hva hunden kan tilby deg. Det er ikke en bruksgjenstand.

Beklager krast innlegg.

Endret av Earth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Ja kjenner til flere dyktige oppdrettere av pomeranian i norge som selger den type pom. Du får neppe kjøpt hos dem da de ikke selger pomeranian til mennesker som ikke ser mer enn bare utseende til hunden.

Du bør heller fokusere på hva du kan tilby hunden og om rasen passer til deg, ikke hva hunden kan tilby deg. Det er ikke en bruksgjenstand.

Beklager krast innlegg.

Om du leser igjennom, så har jeg skrevet lenger ned i forumet at det viktigste er at den er frisk, men at jeg har forelsket meg i denne type utseende, OG at alle er vakre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser igjennom, så har jeg skrevet lenger ned i forumet at det viktigste er at den er frisk, men at jeg har forelsket meg i denne type utseende, OG at alle er vakre

så det nå, og det virket mer som at det var noe du "la" til, i håp om å fremstå som mer reflektert.

lykke til med leting, takk gud for at de fleste oppdreterne jeg kjenner, stiller høye krav til potensielle valpekjøpere. Det vil derfor være bortkastet for min del å anbefale deg oppdrettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener med "det utseende", mener du fargen eller bygningen av hunden?



Anonymous poster hash: 531f3...373
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Unknown

Jeg skjønner ikke hva du mener med "det utseende", mener du fargen eller bygningen av hunden?

Anonymous poster hash: 531f3...373

Fargen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vurderer å påta deg ansvaret for en levende uskyldig skapning som kanskje kan leve i 18 år. Tro meg, utseende er ikke det viktigste.

Du må finne en seriøs oppdretter som legger vekt på helse og gemytt. Du vil ikke ha en pomme som må opereres for 50 000 kr fordi den har patella i knærne sine.

jeg er ikke helt oppdatert på hvilke helsetester som anbefales til Pommeranian men jeg kan tenke meg at det er øyelysing og patella sjekk. Så må du undersøke innavelsgraden til valpen din, du vil IKKE kjøpe en valp som er et resultat av innavel eller er etter en tispe som har ikke gjort noe annet hele livet enn å poppe ut valper.

Det er viktig at du er bevist på hvem du kjøper av, du vil ikke støtte useriøse aktører.

Så det å få en valp er en stor beslutning det ikke bør tas lett på. Ta kontakt med pomeranian klubben og be dem anbefale en oppdretter som er seriøst, så kan det hende du må stå på venteliste hos oppdretteren, det er helt normalt.

Men tenk først NØYE igjennom om du er klar for dette ansvaret! Det er nesten som å få en baby i 18 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppretter av pomeranian i Norge, og planlegger kull på en tispe som har lignende farger som den du viste. Men, jeg er svært bevisst på valpekjøpere som åpenbart går etter utseende og farger, så du hadde nok ikke sluppet gjennom nåløyet hos meg.

Men, det finnes masse bamser med lignende farger :)



Anonymous poster hash: aeb45...2a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...