Gå til innhold

Kattepasser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært igjennom en ulykke og holder på å komme meg på beina igjen.

Trener daglig med turer i bydelen jeg bor i, og jeg treffer mange katter på min vei og kjenner mange av dem.

Har med meg litt tørrfor i lomma som jeg har avtalt med eierne om at jeg kan gi litt på trappa eller ved gateporten der de bor.

Selv bor jeg ved en veldig trafikkert vei og har en mann som reagerer på pels, han blir veldig 'våt' i hodet av pelsdyr med rennende øyne og kløe.

Jeg er ikke frisk enda til å jobbe, men vi regner med at jeg mot jul bør prøve meg ute i jobb på redusert prosent.

Mine dager kan til tider bli lange og jeg er redd for å ta på meg noe jeg ikke kan klare gjennom en dyrevernorganisasjon.

Men jeg kan passe katten for noen eller gå tur med små hunder om noen trenger hjelp, enten på grunn av helsa eller for at de skal reise bort.

Finnes det steder/organisasjoner jeg kan henvende meg med mitt lille tilbud? Jeg har tenkt på å sette en annonse i avisen evt. Jeg bor et sted med ca 5000 innbyggere, så folk vet at jeg er seriøs, men er hjemme på grunn av ulykken.

Jeg skal selvfølgelig ikke ha betalt, men bare bidra en liten smule :).



Anonymous poster hash: ff6b1...32b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen forslag å komme med, ville bare si at det høres fantastisk ut, både for deg, og for dyreeiere som trenger et slikt tilbud. Om du bor på et såpass lite sted der folk kjenner deg, så er det kanskje slettes ingen dum ide å sette inn en annonse i lokalavisen, evt. en lapp på butikken



Anonymous poster hash: 41936...8a7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge :).

Skal kikke på Passop.



Anonymous poster hash: ff6b1...32b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin idé :) Hva med å ta kontakt med noen som allerede holder på med slikt? Vi har benyttet oss av kattepasser her i Bergen en gang, og var veldig fornøyde. Google eller let opp på facebook, det er mange som driver med dette. Ta kontakt med en som virker litt seriøs for tips? Har selv vurdert dette, men da jeg for tiden får ekstrastipend grunnet funksjonsnedsettelse er jeg redd det kan regnes som mot regelverket, så får vel vente til jeg er frisk. Mulig det ikke er et problem da. Jeg vil tro at så lenge det kan regnes som hobby/er under en viss inntekt (50 000 i året?), så er det ikke stort du trenger å gjøre, men blir det stort nok må man sikkert registrere foretak og betale skatt. Jeg vet ikke hvordan det er altså, men det er ting som er lurt å tenke på :)



Anonymous poster hash: 8b57d...02f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...