Gå til innhold

Barn som er voldelige mot dyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En nabounge skjøt katten min med luftgevær en gang, jeg banket dritten utav det krapylet!

Det funket!

Besvare vold med vold. Et ekte forbilde!

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 0ee0b...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besvare vold med vold. Et ekte forbilde!

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 0ee0b...7ee

Hadde noen gjort det mot min pus hadde jeg gjort akkurat det samme tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvare vold med vold. Et ekte forbilde!

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 0ee0b...7ee

Jeg hadde ikke brydd meg om hvorvidt jeg var et forbilde eller ikke, ungen hadde fått juling.

Anonymous poster hash: 91146...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var voldelig med dyr som ung, veldig voldelig, men omsorgsvikt, vold, missbruk og mobbing så var nesten det en selvfølge.

Jeg var glad i dyrene som jeg hadde, men de ble hele tiden solgt(sluppet fri) (av mine foreldre).

den dag i dag har jeg undulater, finker, fisker, hunder, katt (hatt hest), 2 chinchillaer og omplassering gnanere som har hatt alderdom hos meg.

jeg legger ikke hånd på noen dyr eller mennesker og blir sett på som den kjærligste mest tålmodige personen av andre.

jeg får vondt av å tenke på hvor slem jeg var, men like vondt av å tenke på hvor deprimert og psykisk syk jeg var som barn også.

dette var ikke sympati innlegg, men mer sånn at folk kan gjøre horebile ting når de lider selv, så ikke døm guttungen, han sliter nok mye selv :( han trenger hjelp ikke kjenn



Anonymous poster hash: 3740b...bdd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om hvorvidt jeg var et forbilde eller ikke, ungen hadde fått juling.

Anonymous poster hash: 91146...580

Da er du jo nøyaktig like ille som ungen. Får bare håpe det kommer noen som er større enn deg og gir DEG juling, da :)

Anonymous poster hash: db942...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så spurte jeg ikke om det er ønskelig å slå ungen tilbake, å besvare vold med vold og vise et barn at det er greit er noe som er uaksebtabelt etter mitt syn. Jeg tror nok med ganske stor sikkerhet at dersom man gjør det, vil det resultere i enda mer vold fra barnets side. Jeg synes heller ikke noe om at man oppfordrer til vold i denne tråden, så det er fint om dere holder dere for god til å beskrive vold mot barn som av ulike grunner behandler dyr feil. Barn kan ikke stilles til ansvar for egne handlinger, noe som også er beskrevet i norsk lov. Bare så det er sagt.

Oppfordrer videre til saklig diskusjon uten oppfordringer til vold mot barn.



Anonymous poster hash: cfd94...e6b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så det er sagt så spurte jeg ikke om det er ønskelig å slå ungen tilbake, å besvare vold med vold og vise et barn at det er greit er noe som er uaksebtabelt etter mitt syn. Jeg tror nok med ganske stor sikkerhet at dersom man gjør det, vil det resultere i enda mer vold fra barnets side. Jeg synes heller ikke noe om at man oppfordrer til vold i denne tråden, så det er fint om dere holder dere for god til å beskrive vold mot barn som av ulike grunner behandler dyr feil. Barn kan ikke stilles til ansvar for egne handlinger, noe som også er beskrevet i norsk lov. Bare så det er sagt.

Oppfordrer videre til saklig diskusjon uten oppfordringer til vold mot barn.

Anonymous poster hash: cfd94...e6b

Retter litt på meg selv: Barn kan ikke stilles til ansvar for egne handlinger i den grad at egne handlinger skal besvares med straff eller fysisk avstraffelse, og det er beskrevet i norsk lov.

Mener selvsagt at barn skal lære seg å ta ansvar for egne handlinger, men de er BARN.

Anonymous poster hash: cfd94...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg på en ute-restaurant om sommeren. Der var det ei søt jente på rundt 4 år i en nydelig kjole som drev litt for seg selv mens foreldrene satt rundt bordet og spiste.

I samme restaurant gikk det ei katt, som denne jenta også fikk øye på. Hun drev å dro noe ekstremt pusens hale. Så mye at ungen hang bakover mens hun dro. Katten hylte som bare det. Det var skikkelig jamring.

Jeg er både barneelsker og dyreelsker, men her måtte jeg ta kattens parti. Gikk bort til jenta, satt meg på kne og sa fint at hun ikke måtte gjøre det der, for da får katten veldig vondt og blir lei seg.

Jenta fikk ikke svart en gang før moren hennes kom å kjefta meg opp. Jeg er for at barn skal få tilbakesnakk fra andre, men skjønner også at noen foreldre ikke ønsker det. MEN her vet jeg at jeg gjorde rett i å hjelpe den katta.

Og det er jo klart at jenta vil fortsette med det når hun tror det er ok? For det er jo ok når hun gjør det foran foreldre uten at de sier noe?

_______________

Mange barn er litt plagsomme for dyr. Husker at mange av mine barndomsvenninner var sånn da vi var unge. Jeg var ikke sånn. Jeg var den som skulle redde alle skadde insekter, ta inn alle katter og hev fiskene på havet når pappa, bror og bestefar hadde fisket. Det var nok Disney som oppdro meg til å bli slik.

Ingen av mine søsken var sånn.

Så hva som er normalt vet jeg ikke, men det er i hvert fall ikke unormalt å være ekkel med dyr, dessverre. Er i hvert fall veldig for at katter får lov til å si fra når barnet går for langt. Om datteren min plager en katt, ser jeg på det som en bra ting om hun får noen kloremerker på hånden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dyr i dag, og er vegetarianer. Selv om jeg har vokst opp i et voldelig hjem der jeg ble mishandlet og utsatt for omsorgssvikt.

Men jeg har vært slem mot dyr uten å skjønne det før i etterkant.

Hadde f.eks. et hamster som jeg sprayet parfyme på fordi han luktet vondt, og en gang fanget jeg en rotte som beit meg. Skulle forsøke å oppdra ham og holdt den over kanten på en bru, hvorpå jeg mistet den i vannet. Ble jo veldig lei meg for hva jeg hadde gjort da, men forstod ikke konsekvensene før det skjedde. Har også satt en katt i bur, og skjønte ikke at det var galt før jeg fikk kjeft.



Anonymous poster hash: 7c671...df0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig vil jeg anbefale alle som har barn å kjøpe inn boka "Slavenes bok" av Elin Brodin. Jeg leste den da jeg gikk på barneskolen. Tror jeg aldri var slem mot dyr igjen, etter å ha sett verden fra dyrenes ståsted. Leste også en fortelling om en padde som ble plaget med en pinne. Den historien sitter fortsatt i meg. Kanskje noen husker hva den heter eller hvem som har skrevet den?

Tror barn må lære seg å forstå at dyr også kjenner smerte, sorg og redsel.



Anonymous poster hash: 7c671...df0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Castielz skrev (På 28.4.2015 den 17.33):

En nabounge skjøt katten min med luftgevær en gang, jeg banket dritten utav det krapylet!

Det funket!

😳😳 du bare lærte barnet da at om barnet blir forbannet som voksen, så skal han bruke vold også

Anonymkode: 2eea9...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

😳😳 du bare lærte barnet da at om barnet blir forbannet som voksen, så skal han bruke vold også

Anonymkode: 2eea9...3a5

Tror du at du vil få svar 8 år senere? 

Anonymkode: ab27e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

😳😳 du bare lærte barnet da at om barnet blir forbannet som voksen, så skal han bruke vold også

Anonymkode: 2eea9...3a5

Du høres helt skrullete og virkelighetsfjern ut. Man ER et motbydelig krapyl om man torturere dyr. Det er IKKE ok samme f!!

Barn VET veldig godt hva de gjør , så psykopater og sadister skal staffes hardt.

Ergo: disse og nærmeste familie burde bli kastet i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...