Gå til innhold

Nabohunden driter i hagen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke snakk om straff, men lære bikkja å holde seg unna. Assosierer hunden naboplenen med ubehagelige kalddusjer, driter den ikke der mer.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Din setning nr to er selve definisjonen på begrepet straff. ;) ("Positiv straff" som det heter i læringsteorien).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om straff, men lære bikkja å holde seg unna. Assosierer hunden naboplenen med ubehagelige kalddusjer, driter den ikke der mer.

Når TS har plukket opp hundedritten med spade og lagt den nedfor trappa deres, og de har tatt de opp gjentatte ganger med naboen uten respons, da må man nesten gå mer drastisk til verks. Forhåpentligvis holder det med én gang før bikkja finner seg et annet sted å drite.

Og ja, bikkja er uskyldig. Men det er også ungene som tråkker rundt i hundedritt i hagen og risikerer å bli syke.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Personlig så hadde jeg ikke latt det gå utover hunden i det hele tatt. Det er ikke hunden som er problemet, det er eierne.

I dette tilfellet hadde jeg heller gnidd dritten godt utover trappa heller enn at jeg begynte å spyle hunden med iskaldt vann fordi den er uheldig og har eiere som ikke tar ansvar.

Edit: Omformulering. Så at måten jeg skrev på kunne misforstås.

Endret av daemonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så hadde jeg ikke latt det gå utover hunden i det hele tatt. Det er ikke hunden som er problemet, det er eierne.

I dette tilfellet hadde jeg heller gnidd dritten godt utover trappa før jeg begynte å spyle hunden med iskaldt vann fordi den er uheldig og har eiere som ikke tar ansvar.

Hva med å spyle eierne med iskaldt vann hver gang hunden driter i hagen? :lur:

Hva det enn kalles, positiv straff er nok veien å gå dersom intet annet funker. Legg dritten innenfor døra, gni den utover trappa, putt den i postkassa, lever bikkja til Falken, og funker ikke det, så spyl den.

Bare så det er sagt, ville jeg ikke anbefalt å spyle ei bikkje i januar. Men nå når det er godt og varmt i været tåler den en sprut med hageslangen.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare snakke med naboen din. Det går an å gjøre på en hyggelig men tydelig måte. Ingen vits å dra inn politiet eller vannslangen. Det er ganske viktig at man har et godt forhold til naboene. Du har ikke hund, og hvorfor skal du da ha både hund og hundebæsj i hagen din? Det er naboen din sin hund. Det er hennes valg. Om hunden skal gå fritt, så må hun faktisk sette opp et gjerde!

Det er kanskje ubehagelig å ta den praten. Men det er mye mer ubehagelig å ha hundedritt og en hund i hagen. OG det blir pinlig å treffe naboen etterpå om du gjør noe "dumt".

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk båndtvang overalt nå så de bryter loven ved å slippe hunden ut løs :) Og selvfølgelig er dama flau - de har jo kjøpt en hund de ikke gidder å lufte!

Ikke kun båndtvang,men det er lovfestet at en skal plukke opp dritten etter bikkja si..

Forskrift om hundehold

Hjemmel: Lov om hundehold av 04.07.2003 nr.74 §§ 6 og 11

http://www.lovdata.no/all/hl-20030704-074.html#5

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hadde sagt at neste gang hunden kommer inn i min hage så tar jeg den og ringer Falken.

Om de ikke gjør noe så ringer du Falken og ber dem ta med hunden og sier i fra til naboene at hunden er hentet av Falken som jeg sa til dere ville skje. Det koster

XXX kroner å få den ut igjen. Dette vil skje hver gang hunden entrer min hage fra nå av.

Ha en fin dag.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...