Gå til innhold

Gi bort/selge kattene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og sånn utvikles myter, med utsagn som er så upresise at de er feil...

Selvfølgelig har katter retningssans lenge før de blir 1 år, noe annet faller jo på egen urimelighet.. Retningssans utvikles over tid og er ikke ferdig utviklet før de blir kjønnsmodne, i tillegg må man jo tilvenne kattungen å være ute og gi de litt tid til å utvikle sunn fornuft. Det er ikke særlig smart å slippe ut en 12 uker gammel kattunge og la de være alene hele døgnet, men det finnes en mellomting mellom det og å holde kattene inne til de er fullvoksne.

Anonymous poster hash: a38ff...d3a

Så du mener at en av de få, om ikke eneste, som er professor(er) på katteatferd tar feil? Og alle dyrevernsorganisasjoner? Sa ikke at de IKKE skulle få gå ut. Jeg sa man skal begynne med kattesele for så og la de gå ute med deg uten sele. Og til slutt la de være alene. Burde nok presisert litt mer, men tenkte det ikke var nødvendig i og med at TS sine katter skal være innekatter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at en av de få, om ikke eneste, som er professor(er) på katteatferd tar feil? Og alle dyrevernsorganisasjoner? Sa ikke at de IKKE skulle få gå ut. Jeg sa man skal begynne med kattesele for så og la de gå ute med deg uten sele. Og til slutt la de være alene. Burde nok presisert litt mer, men tenkte det ikke var nødvendig i og med at TS sine katter skal være innekatter.

Så du mener at en av de få, om ikke eneste, som er professor(er) på katteatferd tar feil? Og alle dyrevernsorganisasjoner? Sa ikke at de IKKE skulle få gå ut. Jeg sa man skal begynne med kattesele for så og la de gå ute med deg uten sele. Og til slutt la de være alene. Burde nok presisert litt mer, men tenkte det ikke var nødvendig i og med at TS sine katter skal være innekatter.

Du må gjerne vise til skikkelige kilder som sier at katter ikke har retningssans før de er 1 år gamle, så trekker jeg gjerne tilbake alt.

Anonymous poster hash: a38ff...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at kattungee har mye lettere for å forsvinne enn voksne katter. Kattunger har ikke utviklet retningssans og finner derfor ikke veien hjem igjen. De vet heller ikke hva de bør passe seg for og blir lettere overkjørt feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...