Gå til innhold

Jeg har begynt å mislike kjæledyr pga dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor den "hvem ville du reddet"-diskusjoen engentlig finnes. Hvor ekstremt usannsynlig er det ikke at vi alle kommer opp i en situasjon der det er reelt å måtte enten redde eget dyr eller et fremmed menneske? (Eller noen av de andre tenkte scenariene). Folk blir såååå sinte for noe som det er utrooolig lite sannsynlig at noensinne kommer til å skje. Og da mener jeg både de som ville redda dyret og mennesket.

Må si jeg syns det er snodig at du lar sinnet ditt over folk som er ekstreme mtp dyr gå utover dine følelser for dyra. Er jo ikke dyras feil at folk er tullinger.



Anonymous poster hash: f62c3...33a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleminto

Hva er definisjonen på en bedreviter?

En bedreviter er en person som alltid vet bedre enn andre, som påberoper seg fasit uten å hevise til forskning. Altså personen besitter fasit og slår fast hva som er riktig. Kan egentlig være ganske skummelt for folk som ikke evner å se at det er normale mennesker som sitter å svarer på forum men opphøyer dem til å være nettopp fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedreviter er en person som alltid vet bedre enn andre, som påberoper seg fasit uten å hevise til forskning. Altså personen besitter fasit og slår fast hva som er riktig. Kan egentlig være ganske skummelt for folk som ikke evner å se at det er normale mennesker som sitter å svarer på forum men opphøyer dem til å være nettopp fasit.

Ser den. Etter min erfaring så er det nok at man skriver noe folk er uenige i for å bli kalt "bedreviter". Det er vel få tilfeller det er så mye "anything goes" som i hundeverden. Jeg er en av dem som mener at eier ikke alltid vet hva som er best for egen hund (eller annet dyr) bare fordi han er eier. Og det er nok til å bli kalt bedreviter, fordi all form for meninger og synsinger skal stille like sterkt. Litt sånn jantelov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke logikken i at du misliker dyr pga noen på KG :fnise:

Så teit! :P



Anonymous poster hash: 3fc43...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dere fanatiske dyrevernere som pirker på alt! Det forplanter seg over til kjæledyrene; jeg liker ikke og interesserer meg ikke for dyr noe mer! Med mindre jeg slutter 100% å surfe på fora.

Alle de ekle som sitter på sin høye hest og dømmer andre nord og ned. All hysterien og den fanatiske oppførselen og opphøyingen av dyr. "Hadde det stått mellom naboungen og bikkja hadde bikkja blitt redda". Jeg blir kvalm.

En gang i tiden, hadde jeg en lidenskapelig interesse for dyr. Jeg elsket dem. De fascinerte meg. Katter, hunder, hester, kaniner, fugler, fisker.. Men det er ødelagt. Hvis jeg ser en kanin, tenker jeg "her hadde noen dyrevernsfanatikere funnet feil".

Jeg kan ikke skrive hyggelige innlegg om dyrene mine på KG siden det i 100% av tilfellene dukker opp en eller annen drittsekk som skal lage kvalm. Som synser, pirker, vrir og vender på sannheten.

Anonymous poster hash: 717d7...8bc

Slapp av, PETA dreper noe sånt som 97% av alle dyrene de "redder". Drit i hva dyreværnere sier.

Anonymous poster hash: f9cea...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor den "hvem ville du reddet"-diskusjoen engentlig finnes. Hvor ekstremt usannsynlig er det ikke at vi alle kommer opp i en situasjon der det er reelt å måtte enten redde eget dyr eller et fremmed menneske? (Eller noen av de andre tenkte scenariene). Folk blir såååå sinte for noe som det er utrooolig lite sannsynlig at noensinne kommer til å skje. Og da mener jeg både de som ville redda dyret og mennesket.

Må si jeg syns det er snodig at du lar sinnet ditt over folk som er ekstreme mtp dyr gå utover dine følelser for dyra. Er jo ikke dyras feil at folk er tullinger.

Anonymous poster hash: f62c3...33a

Hypotetiske scenarioer kan være nyttige for å lære mer om en selv og andre. Man kan lære litt om hva folk vektlegger, hva de baserer verdiene sine på.

Noen hypotetiske scenarioer har også vært inspirasjon for større oppdagelser. Einstein var kjent for sine tankerier. For eks det med at dersom toget kjører i lysets hastighet og man skrur på lysene; hva skjer da?

Slike ting tvang han til å se ting på en litt annen måte.

Hypotetiske scenarioer kan forandre måten vi tenker på og få oss til å reflektere litt om hvorfor vi tenker og føler som vi gjør.

Når det er sagt, så drar man det litt langt dersom man går rundt og er sur fordi en på internett sa han ville redde geita si.

Anonymous poster hash: 7fe45...7a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke skylde på dyrene, men menneskene. Det finnes ekstremister i veldig mange miljøer og selvfølgelig er de her også. Jeg kjente ei som mente en sau var mere verdt enn meg, så hun hadde reddet sau om det sto mellom meg og den. Hun kalte meg bestevenn :fnise: Hun sa det som det var det mest naturlige valget i verden.

Jeg har aldri likt sauer, men det er ikke på grunn av henne, jeg lover.

Det sier mye om menneskesynet til venninna di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde redda hunden min uansett hvem det sto om. Driter vel i "nabo" ungen..

Anonymous poster hash: b08c5...ce6

Da hadde vet vært helt greit for deg at noen redda bikkja si framfor babyen din også? Du ville hatt full forståelse for det?

Du ville uansett ha havnet i fengsel for å ha tatt et slik valg....og godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at folk engasjerer seg i dyrs ve og vel, men jeg ser også at mange dyrevernere blir ekstremister. Så det er egentlig bare å ignorere dem, selv om det sikkert er vanskelig.



Anonymous poster hash: 29a3c...bb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Ser ikke helt logikken i å mislike dyr fordi noen på kg oppfører seg som en idiot.

Da legger man for stor vekt på det som blir sagt her inne. Hadde vært mer logisk om du mislikte fanatiske dyrevernere.

Skulle jeg ha begynt å mislike noe eller noen etter å ha lest her inne, så er det mye jeg hadde mislikt...

Til tider så forstår jeg hva du mener. Enkelte tar litt av. Har selv opprettet tråd om et problem jeg hadde, og da fikk jeg det at jeg var dyreplager og jeg skulle ikke hatt dyr. Det var fri fantasi fra den som svarte, så måtte jo le av at noen trekker konklusjoner uten å ha grunnlag for det.

Men slik er det jo i mange tråder her inne, så er egentlig bare å drite i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis du virkelig har bitt påvirket sånn TS, så tror jeg det er på høy tid at du kommer deg til psykolog. Noe fungerer tydeligvis ikke normalt hos deg.



Anonymous poster hash: 63e04...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du starter å mislike mannen din da, om ei venninne sier noe galt med han. Du er jo tross alt ekstremt lettpåvirkelig...

Anonymous poster hash: 54ac8...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...