Gå til innhold

Jeg har begynt å mislike kjæledyr pga dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..dere fanatiske dyrevernere som pirker på alt! Det forplanter seg over til kjæledyrene; jeg liker ikke og interesserer meg ikke for dyr noe mer! Med mindre jeg slutter 100% å surfe på fora.

Alle de ekle som sitter på sin høye hest og dømmer andre nord og ned. All hysterien og den fanatiske oppførselen og opphøyingen av dyr. "Hadde det stått mellom naboungen og bikkja hadde bikkja blitt redda". Jeg blir kvalm.

En gang i tiden, hadde jeg en lidenskapelig interesse for dyr. Jeg elsket dem. De fascinerte meg. Katter, hunder, hester, kaniner, fugler, fisker.. Men det er ødelagt. Hvis jeg ser en kanin, tenker jeg "her hadde noen dyrevernsfanatikere funnet feil".

Jeg kan ikke skrive hyggelige innlegg om dyrene mine på KG siden det i 100% av tilfellene dukker opp en eller annen drittsekk som skal lage kvalm. Som synser, pirker, vrir og vender på sannheten.

Anonymous poster hash: 717d7...8bc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_KnightOwl

Du kan jo ikke skylde på dyrevernsaktivister for at du ikke greier å se bort fra ting de sier og fortsette med ditt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Men hvordan får slemme menensker på internett deg til å mislike dyr? Det blir litt som å gå å slå ned naboen fordi kollegaen på jobb var frekk.



Anonymous poster hash: 7fe45...7a7
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det er jo ditt valg og ditt ansvar.

Endret av Tabris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke skylde på dyrene, men menneskene. Det finnes ekstremister i veldig mange miljøer og selvfølgelig er de her også. Jeg kjente ei som mente en sau var mere verdt enn meg, så hun hadde reddet sau om det sto mellom meg og den. Hun kalte meg bestevenn :fnise: Hun sa det som det var det mest naturlige valget i verden.

Jeg har aldri likt sauer, men det er ikke på grunn av henne, jeg lover.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Du må ikke skylde på dyrene, men menneskene. Det finnes ekstremister i veldig mange miljøer og selvfølgelig er de her også. Jeg kjente ei som mente en sau var mere verdt enn meg, så hun hadde reddet kua om det sto mellom meg og den. Hun kalte meg bestevenn :fnise: Hun sa det som det var det mest naturlige valget i verden.

Jeg har aldri likt sauer, men det er ikke på grunn av henne, jeg lover.

Høres ut som et fryktelig dårlig valg fra hennes side å redde ei random ku over sauen og deg :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som et fryktelig dårlig valg fra hennes side å redde ei random ku over sauen og deg :icon_lol:

Jeg får skylde på at jeg ikke sov natta som var. Egentlig var det ku, men så tenkte jeg at jeg skulle forandre det til sau, siden hun da ikke hadde kjent det igjen så godt eller noe :skratte: ZzZzZ natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart hadde jeg jo reddet hunden min enn en fremmed person, hunden min er jo viktig for meg, det er ikke den fremmede personen. Om begge hadde vært fremmede og jeg ikke visste hvem noe om personen hadde jeg reddet mennesket.

Om du ts kunne ha reddet en person du ikke kjente eller en person du kjente hadde du jo redder den du kjente...

Om jeg poster her på forumet om mitt ene kjæledyr, et hamster, som la oss si, hadde hatt knøttlite bur og hanstervatt (kjempefsrlig for hamstre) så fortjener dette dyret at eieren føler seg litt dårlig, lærer seg nye ting som kan gjøre det bedre for dyret. Dyret velger ikke å bo med oss, vi velger det, og da fortjener de å ha det best mulig. Om du stenger inne kaninen din hele dagen og den aldri får bevege seg på mer enn 1x1 m, så fortjener du å høre det og kaninen fortjener å ha et bedre liv. Nå vet jeg jo ikke hva du har skrevet om dyrene dine ts, men om det faktisk er ting som er ille for dyrene så burde du tåle at det blir nevnt. Om noen hadde plassert barnet sitt i ett knøttlite bur og aldri gitt den noe stimulans eller variert mat så hadde det blitt månelyst for å si det slik... :)

Misforstå meg rett, folk som kommenterer hver minste ting og på en frekk måte er ikke greit, men om man gjør noe veldig galt og får høre det på en høflig måte skylder man dyret å gjøre endringer. Nå har jeg forøvrig aldri skrevet i noen kjæledyr tråder.

Anonymous poster hash: 3fa7f...371

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til dels enig med deg. Er så utrolig lei over at folk skal rope dyreplager med en gang de er uenig med noe her. Kjenner jeg blir oppgitt. Jeg tror også disse menneskene her hadde fått mer forståelse og respekt om de ikke dro dyreplageri kortet hele tiden, men heller prøvde å "omvende" med høflighet. Dyreplager har for meg mistet alvoret.

Men når det er sagt så klandrer jeg ikke dyrene for dette, klandrer heller de som skriver stygge ting til andre når de kan gjemme seg bak et anonymt nick. Jeg har måttet slutte å poste ting her da jeg som oftest blir lei meg og oppgitt. Noen er helt ekstreme når det kommer til dyr. Og de blir enda mer ekstreme på internett.



Anonymous poster hash: 658e3...38b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også tildels hva du mener, det er utrolig mange selvopphøyene besservissere spesielt her på dyreforumet på KG! Ikke la de servere deg fasit på dyrehold! Snu ryggen til dem og kos deg ned dyrene, finnes ikke bedre:-)

Anonymous poster hash: 85bf2...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til dels enig med deg. Er så utrolig lei over at folk skal rope dyreplager med en gang de er uenig med noe her. Kjenner jeg blir oppgitt. Jeg tror også disse menneskene her hadde fått mer forståelse og respekt om de ikke dro dyreplageri kortet hele tiden, men heller prøvde å "omvende" med høflighet. Dyreplager har for meg mistet alvoret.

Men når det er sagt så klandrer jeg ikke dyrene for dette, klandrer heller de som skriver stygge ting til andre når de kan gjemme seg bak et anonymt nick. Jeg har måttet slutte å poste ting her da jeg som oftest blir lei meg og oppgitt. Noen er helt ekstreme når det kommer til dyr. Og de blir enda mer ekstreme på internett.

Anonymous poster hash: 658e3...38b

din dyreplager

Anonymous poster hash: 7fe45...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde redda hunden min uansett hvem det sto om. Driter vel i "nabo" ungen..



Anonymous poster hash: b08c5...ce6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med deg! Har tenkt tanken flere ganger. Helt sykt å i det hele tatt vurdere å redde et dyr fremfor et menneske, det bør det være fengselsstraff for.

Anonymous poster hash: efda1...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi ha enda en diskusjon om "Hvem ville du reddet ut av en brennende bygning?" At man blir oppriktig opprørt og går og tenker over hva folk sier på nett om slike konstruerte ekstremeksempler er jo å ta det litt langt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det brant i ett hus og jeg leier en leilighet og det begynner å brenne.
om den personen jeg leier hos har både kone, barn og hund, så ville jeg reddet meg selv først, for så å ringe etter hjelp... Jeg hater flammer og vil helst komme meg ut fort som fy.

Men uansett -

Det å kalle dyrevernsfanatikere for noe fælt og mener at de lager kvalme på forum, gjør jo ikke deg til noe bedre menneske. De tror på sine ting, slik som jeg tror på mitt og du på ditt, vi er alle forskjellige.

Men for så å mislike andre sine meninger og henge de ut, så er man på samme nivå som dem.

Og husk:
Ikke mat trollene... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

..dere fanatiske dyrevernere som pirker på alt! Det forplanter seg over til kjæledyrene; jeg liker ikke og interesserer meg ikke for dyr noe mer! Med mindre jeg slutter 100% å surfe på fora.

Alle de ekle som sitter på sin høye hest og dømmer andre nord og ned. All hysterien og den fanatiske oppførselen og opphøyingen av dyr. "Hadde det stått mellom naboungen og bikkja hadde bikkja blitt redda". Jeg blir kvalm.

En gang i tiden, hadde jeg en lidenskapelig interesse for dyr. Jeg elsket dem. De fascinerte meg. Katter, hunder, hester, kaniner, fugler, fisker.. Men det er ødelagt. Hvis jeg ser en kanin, tenker jeg "her hadde noen dyrevernsfanatikere funnet feil".

Jeg kan ikke skrive hyggelige innlegg om dyrene mine på KG siden det i 100% av tilfellene dukker opp en eller annen drittsekk som skal lage kvalm. Som synser, pirker, vrir og vender på sannheten.

Anonymous poster hash: 717d7...8bc

Det siste du skriver er jeg fullstendig enig i. Jeg ville heller aldri skrevet noe gøy om hunden min her inne hos bedrevitere her, til det har jeg andre fora. :)

Dette nettstedet er jo beryktet for nettopp bedrevitere.

Anonymous poster hash: 94c81...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å si ifra om det er noe galt og pirke på småting. Om du har en kanin i et såkalt "felleskjøpet"-bur, helt alene, forer den med gulrøtter og gnagerblanding så har du all grunn til å skamme deg. Man skal alltids lese seg opp før man anskaffer seg et dyr, og er man fortsatt usikker på noen områder så burde man lese mer. Man er ikke bedreviter fordi at man har kunnskap om kostholdet til en kanin.
Man er heller ikke bedreviter når man bare vil det beste for dyret.

Nå vet jo ikke jeg om ditt dyrehold, men jeg håper du tar til deg informasjonen folk prøver å gi om noe er galt. Uheldigvis er det mange som muligens er litt for frekke når de prøver å hjelpe folk - og det er ikke greit. Men det er heller ikke greit at dyr skal ha det dårlig pga manglende kunnskap.



Anonymous poster hash: 52ff7...ed0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Altså, om jeg skriver på nett at jeg tidvis har bikkja løs i båndtvangsperioden, og får masse hets for det, så forandrer det jo ikke mine følelser for dyret. Enten skjerper jeg meg og bruker bånd oftere, eller så driter jeg i hva fremmede på nett mener. Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til å mislike dyr fordi tilfeldige forumbrukere skriver mye rart?

Anonymous poster hash: 65947...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...